Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 4194
Da er det altså klargjort at deadmau5 entrer Spektrum den 30. mai! Sitter her med billetten min i hånda, og føler at dette arrangementet fortjener en tråd her på forumet, selv om det er en stund til enda. Må da være flere her som liker musikken hans, og billettsalget er jo i gang alt, så

Billettene koster 550,-, er kun ståplasser (hvem vil vel sitte på en sånn konsert uansett?) og det er ingen aldersgrense.
Noen her som har tenkt seg dit? Jeg er i hvert fall superstoka!



Link til artikkel på oslospektrum.no
Billettsalg: billettservice.no
Hadde det ikke vært for at jeg så han på Hove i fjor, hadde jeg nok tatt turen.
Tro meg, Klepto, du har virkelig noe å glede deg til!
Hadde det ikke vært for at jeg så han i Sydney på Creamfields i fjor så hadde jeg garantert møtt opp på denne konserten. I lang tid var Deadmau5 den artisten som produserte de låtene jeg hørte mest av, og jeg hadde derfor store forventninger til å høre mine yndlingslåter live. Huff, så skuffet jeg ble etter at han hadde stått der en stund. Hvorfor ble jeg skuffet? Jo, det var fordi han bare spilte egne låter(av over 20 artister var han den eneste som spilte bare egne låter), alt var ferdigmikset på forhånd (de fleste andre tok seg bryet med å faktisk gjøre noe med musikken sin live), det virket som han kjedet seg (uttrykksløst ansikt, snakket ikke til publikum for å skape god stemning) i tillegg til at han i løpet av halvparten av settet sto med ryggen til publikum og pratet med folk bak scenen.

Jeg sier nei takk til Deadmau5 denne gangen. Aldri vært vitne til et så dårlig gjennomført sett før.

Sitat av Bluescreen Vis innlegg
Hadde det ikke vært for at jeg så han på Hove i fjor, hadde jeg nok tatt turen.
Tro meg, Klepto, du har virkelig noe å glede deg til!
Vis hele sitatet...
Totalt motsatt av hva jeg opplevde.
Sist endret av mandelbrot; 10. februar 2012 kl. 17:19.
Jeg så han også på hove, som mandelbrot sier så mixer han så godt som kun egne låter. Men, han har jo sagt selv at han er ikke noe dj heller.

Jeg likte det i hvert fall svært godt, for et show! Satser på å få en billett til bursdagen min !

Lysshowet var virkelig helt rått!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skal til å kjøpe billett nå, men i og med at jeg ikke er myndig (og at det dessverre er rundt 2 år igjen), kan dette by på problemer? Står ingenting om aldersgrense dog.

Svar kjapt, hvem som helst!

- Panisk Freak
Jeg var på konserten hans på Hove i fjor selv. Var sinnsykt bra lyshow og topp stemning, gled dere!
Hører på deadmau5 akkuratt nå faktisk, og har selv kjøpt billett til konserten! WOHO
fri aldersgrense? det er jo litt kjipt. for de som er myndige ihvertfall..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gleder meg, ikke så lenge til

Finner ingen info om aldersgrense, hverken på oslospektrum.no, billettservice.no eller selve billetten min.
Så det betyr vel ingen aldersgrense? Du kan jo ringe Oslo Spektrums billettkontor, tlf: +47 815 11 211
Ingen aldersgrense, nei.
Får man ikke kjøpt øl da?
Null aldersgrense, heldigvis. Så jeg vil tro at dette ekskluderer alkoholservering, uten at jeg kan si dette sikkert.

Noen som vet om han kommer til å ta med seg cuben sin, eller om han kjører et mindre show? Ble litt skuffa da Skrillex ikke har med seg cella si før jul.
Hva er så galt med ingen aldersgrense?
Sitat av tgod Vis innlegg
Hva er så galt med ingen aldersgrense?
Vis hele sitatet...
Ingen verdens ting. Men så fort folk blir 18 så blir de plutselig kjempesure på alle under 18 som drar på samme konserter med dem. Underlig fenomen.
Sitat av tgod Vis innlegg
Hva er så galt med ingen aldersgrense?
Vis hele sitatet...
Lite sannsynlig at det blir solgt alkohol. Trenger vel ikke utdype hva som suger med akkurat DET?
Er det lovlig å selge billetten sin f.eks på finn? Har en billett, men er litt usikker på om jeg vil gå..
Sitat av subscribe Vis innlegg
Lite sannsynlig at det blir solgt alkohol. Trenger vel ikke utdype hva som suger med akkurat DET?
Vis hele sitatet...
Lettere og eventuelt pre-loade en dropp/runding/joint.
Forøvrig tror jeg uansett hvis folk er ansvarlige å kjenner seg selv
så vil uansett mangel på alkoholservering føre til ett bedre party
enn om det var servering..
Ingen oppfordring, bare fakta når det gjelder alkohol og store folkemengder
folk tror dem kjenner seg selv helt til nok mengde alkohol er konsumert, så begynner sikringer å ryke...
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Ja, det er fult lovlig. Så lenge du selger til originalpris!
Sitat av daimeno Vis innlegg
Ja, det er fult lovlig. Så lenge du selger til originalpris!
Vis hele sitatet...
Orginalpris...blæh. Hvorfor er det slik egentlig?
Nå er ikke jeg 18 enda så jeg er ikke den så burde snakke mest, men fy faen fri aldersgrense konserter er noe av det mest tragiske jeg har vert med på.

-Fullt av 14-15 år gamle jenter som konstant springer frem og tilbake mellom toalettet og konserten av en fucka grunn.
-Når de ikke er på toalettet så står dem og oppdaterer facebook på mobilen og chatter med folk (La oss gå på konsert sånn at vi kan logge på facebook midt i konserten og fortelle alle om konserten vi er på, wooohooo)
-Klager konstant på at folk står i veien (Hva faen???) Ja det er sikkert irriterende, men hva forventer du når du er 150 cm høy?
-Kondomer som flyr rundt i salen, hvorfor tar folk med seg kondomer på en konsert i det hele?

Hadde heller vurdert deadmau5 hadde jeg vert 18, det hadde vert aldersgrense og jeg hadde hatt litt mer penger denne måneden.
Sist endret av cookiesRGood; 14. mai 2012 kl. 22:26.
Lett dit ikke lenge til nå
Skal dit, dumt det ikke blir alkoholservering, men er da bare å starte tidlig å drikke ;o)
Hva er det man ser på på slike konserter? Er ikke så inne med slik musikk, så jeg lurer faktisk. Jeg mener, slik musikk er allerede programmert med MIDI, så hva er det artisten faktisk utfører på scenen?
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Hva er det man ser på på slike konserter? Er ikke så inne med slik musikk, så jeg lurer faktisk. Jeg mener, slik musikk er allerede programmert med MIDI, så hva er det artisten faktisk utfører på scenen?
Vis hele sitatet...
Trykker play og steker med hånda
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Hva er det man ser på på slike konserter? Er ikke så inne med slik musikk, så jeg lurer faktisk. Jeg mener, slik musikk er allerede programmert med MIDI, så hva er det artisten faktisk utfører på scenen?
Vis hele sitatet...
Så du mener at å kjøre et live set med midi clips ikke er å utføre musikk?.

Vil kalle dette en ganske talentfull utførelse av musikk
http://www.youtube.com/watch?v=lTx3G6h2xyA
Sitat av Randomizer Vis innlegg
Null aldersgrense, heldigvis. Så jeg vil tro at dette ekskluderer alkoholservering, uten at jeg kan si dette sikkert.
Vis hele sitatet...
Ikke nøvendigvis. Jeg har vært på noen konserter i Spektrum, alle med fri aldersgrense og øl-servering.

Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Så du mener at å kjøre et live set med midi clips ikke er å utføre musikk?.

Vil kalle dette en ganske talentfull utførelse av musikk
http://www.youtube.com/watch?v=lTx3G6h2xyA
Vis hele sitatet...
Mulig det er talentfult, men tilskuerene ser vel ikke akkurat hva han driver med?
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Så du mener at å kjøre et live set med midi clips ikke er å utføre musikk?.

Vil kalle dette en ganske talentfull utførelse av musikk
http://www.youtube.com/watch?v=lTx3G6h2xyA
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke noe som helst, derav spørsmålet mitt.
Det man forventer når man går på konsert med en rent elektronisk artist er å høre en haug låter man digger, mixa sammen til et langt dj-set av artisten selv, på et heftig lydanlegg med fancy lysshow, sammen med masse andre feststemte folk som også digger den samme musikken.
Er man heldig får man høre helt nye låter, live-remixer eller andre påfunn.
Sist endret av fustercluck; 15. mai 2012 kl. 02:08.
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Så du mener at å kjøre et live set med midi clips ikke er å utføre musikk?
Vis hele sitatet...
Ja tiiitegn
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Det man forventer når man går på konsert med en rent elektronisk artist er å høre en haug låter man digger, mixa sammen til et langt dj-set av artisten selv, på et heftig lydanlegg med fancy lysshow, sammen med masse andre feststemte folk som også digger den samme musikken.
Er man heldig får man høre helt nye låter, live-remixer eller andre påfunn.
Vis hele sitatet...
Så man kan vel ikke kalle det konsert med andre ord? Blir mer en fest, en happening?
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Så man kan vel ikke kalle det konsert med andre ord? Blir mer en fest, en happening?
Vis hele sitatet...
Hører heller lite på tæchno, men jeg antar det er noe tilnærmet det du ser her.

http://www.youtube.com/watch?v=2lRIzb6R21c&feature=fvst

Lysshow er en stor del av elektroniske konserter.

Edit: Har faktisk en låt av dead på spilelista når jeg ser etter. Strobe.
Sist endret av stagg; 15. mai 2012 kl. 06:43.
hvem i hell.. er deadmau5
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvem i hell.. er deadmau5
Vis hele sitatet...
http://tinyurl.com/btsadqy
Sitat av Eiol Vis innlegg
Ja tiiitegn
Vis hele sitatet...
Gidda du engang å se på linken jeg la ved?

Hvis du ikke ser at det der er musikalsk, så er du blind
Det er fantastisk hva det er mulig å irritere seg over når målet er å klage på ungdommer.

Men ja, misstenker at dette blir kjempebra. Deadmau5 var den første elektroniske musikkprodusenten jeg faktisk likte, så det er kind of stort for meg å se ham live c:
Flink jente
Ingulf's Avatar
er så utrolig surt at jeg ikke får dratt :c begynner nesten å grine er heg sitter og lesere om alle som skal på konsert! jeg og vil!!

Jaja, dere som skal får kose dere!

Er en veldig missunnelig jente i Bergen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så deadmau5 live på Hove ifjor og det var et fantastisk show. Gleder meg til å se han igjen i neste uke!

Han har jo oppgradert dj-kuben sin så alt ligger til rette for at det vil bli en fabelaktig opplevelse http://youtu.be/ZQi4U1Jhfpg
Nå er det ikke lenge igjen. Faen som jeg gleder meg c:
Dét var heftig!
Ufattelig bra! Likte spesielt Sofi Needs a Ladder og selvfølgelig Strobe. SOFI sang var insane bra live.
Sist endret av sgt_coke; 31. mai 2012 kl. 01:54.
Oh god not this guy
Shorono's Avatar
Heftig indeed, likte hele showet, tok litt tid før det starta da :/
Buuh, fikk ikke vært med... Neste gang, har jeg lovet meg selv. Neste gang... Håper dere som var der hadde det gøy

Edithjed: 350 innlegg
Sist endret av Bl4derunner; 31. mai 2012 kl. 07:46. Grunn: Edithjing
De kunne spart seg for warm-up nummer to. Men når mau5 kom på og teppet gikk var det jo fantastisk. Trodde jeg skulle grine under Aural Psynapse og The Veldt. Håper alle andre storkoste seg også.
Veldig fornøyd med konserten og showet. Ikke så fornøyd med null alkoholservering og kids med glowsticks...

Noen andre som la merke til at bassen vrengte seg på enkelte låter? (Som den gjorde på bl.a "FML")
Sitat av Bishop Vis innlegg
Veldig fornøyd med konserten og showet. Ikke så fornøyd med null alkoholservering og kids med glowsticks...

Noen andre som la merke til at bassen vrengte seg på enkelte låter? (Som den gjorde på bl.a "FML")
Vis hele sitatet...
Virker som en av høytalerne sprengte. Tror det var en av de øverste rett til venstre for scena.
Jeg stod på venstresiden så da hørte jeg det sikkert ekstra godt. Men det var bare på enkelte sanger man kunne høre det.
Var helt crazy. Holdt på å besvime da The Veldt ble spilt. Noe så fantastisk!
Sitat av Bishop Vis innlegg
Jeg stod på venstresiden så da hørte jeg det sikkert ekstra godt. Men det var bare på enkelte sanger man kunne høre det.
Vis hele sitatet...
Jupp, særlig på FML var det veldig merkbart. Tror det skjedde under den første oppvarmingsakten, jeg innbiller meg at jeg hørte et lavt smell etterfulgt av den vrenginga du snakka om.
Sitat av Bishop Vis innlegg
Veldig fornøyd med konserten og showet. Ikke så fornøyd med null alkoholservering og kids med glowsticks...
Vis hele sitatet...
Synes det var litt gøy med alle kidsa jeg. At de får lov å komme og oppleve slikt tidlig. Noen så heeelt blown-away ut og bare stirra hypnotisert på musehodet og
minecraftgrafikken som rulla forbi.

Var en pappa som hadde sin 5-ish-årige sønn på skuldrene, og han fistpumpa hardere enn noen andre i publikum.
akkurat kids er på en måte greit, men jeg irriterte meg grønn over de som sto foran meg og klippet opp glowstickene og kastet den selvlysende gørra rundt seg på folk som stod i nærheten.
Var litt flaut når folk begynte å kaste glowsticks og tyggis ++, spesielt på warm-up nr. 2. Duden gjør bare det han ble bedt om, og bestemmer helt sikkert ikke når han kan gå av scena.