Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5132
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...artid=10053316

En gutt i Bergen har blitt svartelistet av russen av naboskolen på grunn av sin seksuelle legning, skriver vg. Hva mener dere om denne saken?

Selv føler jeg at saken er en misforståelse å blåst ut av proporsjoner.
Hva er missforståelsen?
Så VG reagerer på at en homofil gutt blir kastet mer vannballonger på av russen enn andre elever gjør?
Hva mener du med misforståelse:
- Listen eksisterer ikke?
- Gutten står ikke på listen?
- Gutten står på listen, men er ikke homo?
- ........?
- ........?

"Blåst ut av proporsjoner" er den mobbete gutten den rette til å svare på.
Insinuerer du han mener det er greitt å bli mobbet og derfor ikke har bruk for at noen stiller opp for han?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Så VG reagerer på at en homofil gutt blir kastet mer vannballonger på av russen enn andre elever gjør?
Vis hele sitatet...
Nei, VG reagerer på at han er svartelistet fordi han tiltrekkes av personer av samme kjønn.
Sånn jeg forstår det er han IKKE svartelista fordi han er homofil?
MEN, siden han er homofil så gjør folk en sak utav det?

Dette gir ikke mening
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Sånn jeg forstår det er han IKKE svartelista fordi han er homofil?
MEN, siden han er homofil så gjør folk en sak utav det?

Dette gir ikke mening
Vis hele sitatet...
Han er svartelistet fordi han er homofil.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Nei, VG reagerer på at han er svartelistet fordi han tiltrekkes av personer av samme kjønn.
Vis hele sitatet...
Som i hovedsak er det jeg skrev. At man er svartelistet av russegjeng betyr ikke at man blir lynsjet heller... i verste fall kaster de litt vannballonger på deg.
Så alle homofile skal slippe unna?
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Han er svartelistet fordi han er homofil.
Vis hele sitatet...
Hørtes bare latterligt ut, ligger sikkert noe annet bak også.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Sånn jeg forstår det er han IKKE svartelista fordi han er homofil?
MEN, siden han er homofil så gjør folk en sak utav det?

Dette gir ikke mening
Vis hele sitatet...
Det er umiddelbart det jeg tror også, og med mindre jeg får et definitivt sitat fra den som laget listen eller lignende, er jeg relativt overbevist om det er det som er sant.
er vel allmenn kunnskap at homofile oppfører seg anerledes, men det er vel tabu
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Spirituell Vis innlegg
er vel allmenn kunnskap at homofile oppfører seg anerledes, men det er vel tabu
Vis hele sitatet...
Er det? Mi oppfatning er at det er omtrent like stort spekter der som i mange andre subgrupper av befolkinga.
Homofil eller ikke, svartelisting er både tåpelig og tullete. Det burde slåes ned på.
Er helt kurant at russen skal feste og kose seg. Det er fortjent. Men samtidig bør man snart sette inn noen tiltak og grenser for hva som er greit.

Det er ikke greit at vi stille godtar at de kan plage og irritere vanlige folk, enten det er det ene eller andre. Det virker også som at folk har høyere aksept for straffbare handlinger som f.eks. kidnapping osv.

Det er ingen som hadde godtatt at en gjeng med statsvitenskapsstudenter skulle få gå rundt kaste vannballonger på sine medstudenter bare fordi de har levert bacheloroppgaven sin.

For elever er skolen jobben deres, hurra for at de har gjort jobben sin. Men det gjør de fleste andre i landet hver dag også, du ser ikke at vi oppfører oss som idioter(med visse unntak).
Det er ingen misforståelser med denne saken. De har svartelistet ham pga. hans legning, noe han ikke kan gjøre noe for. Det blir som å svarteliste de som er forskjellige og ikke kan noe for at de er forskjellige.
Sist endret av Daniel9500; 12. mai 2012 kl. 21:11.
Sitat av Daniel9500 Vis innlegg
Det er ingen misforståelser med denne saken. De har svartelistet ham pga. hans legning, noe han ikke kan gjøre noe for. Det blir som å svarteliste de som er forskjellige og ikke kan noe for at de er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Hva er gærent med å bli svartelistet i det hele tatt? Når jeg fant ut at jeg ikke stod på svartelista i fjor, provoserte jeg meg selv til toppen!

Det verste som kan skje er at du blir dynka av vann, what's the big deal?

Det beste gutten kan gjøre er å ta det som en mann og ikke grine om det, hvis han lager drama rundt det viser han jo bare at han ikke er stolt av legningen sin. Gutten burde ta det som et kompliment at russen vil ta han, her er sjansen hans til å være et bra forbilde for andre homser!

Det trenger ikke å være noen grunn til å bli tatt på svartelista engang, jeg vet om 2 stk som bare har blitt satt på svartelista uten grunn. Igjen; Dette er ingen big deal. Saken er blåst opp, og det er latterlig av VG!
Sist endret av random63339; 12. mai 2012 kl. 21:27.
Sitat av Daniel9500 Vis innlegg
Det er ingen misforståelser med denne saken. De har svartelistet ham pga. hans legning, noe han ikke kan gjøre noe for. Det blir som å svarteliste de som er forskjellige og ikke kan noe for at de er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Som sagt. Med mindre jeg ser et sitat fra de som laget lista, har jeg ingen tro på at det er det som er grunnen. Det er nok bare en som er homofil som har blitt lagt til lista, og så lager folk oppstyr om det FORDI han er homofil
Hvor kommer det fra at legningen har noe som helst med at han havnet på svartelista å gjøre?
Er ikke sånn at homofile ikke kan bli svartelistet uten at det skal tas på den måten der.
Sist endret av tgod; 12. mai 2012 kl. 21:49.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
er vel allmenn kunnskap at homofile oppfører seg anerledes, men det er vel tabu
Vis hele sitatet...
Haha, kjenner flere homofile som oppfører seg mere hetro enn de fleste andre jeg kjenner. Det er like forskjellig som alle andre er. Bare fordi du har sett mye stereotyper på tv, betyr det ikke at alle er sånn. Men ja, det er mange svært feminine homofile gutter og.

On-topic: Hva om gutten er svartelistet og tilfeldigvis er homo i tillegg. Tviler virkelig de begrunner svartelistingen med homofili...

Det blir som en at neger skal kalle meg rasist fordi jeg kaller han idiot når han dylter til meg.
Kan det ikke bare hende at han havnet på listen fordi han kom fra en "konkurerende" skole og at han dermed kunnen annsees som en "fiende" ?

Selv når jeg var russ så opplevde jeg at man var veldig åpne og veldig lite rasistiske for ting ...
Svart-russen "sloss" mot Rød & Blå russ, og Rød og Blå russen hadde et større hat for Svart Russen enn for hverandre.

Vi kjørte rundt å brukte vannpistolene våres på alt og alle som ikke var svart-russ :P

Men man kan jo si at det å være russ er jo å være litt rasisme ganske enkelt fordi du deler opp sisteårs studenter i 3 grupper ( svart, blå & rød ) og disse "kjemper" mot hverandre ... men for det meste så har jo russen mest morro når dem fester sammen da

Vanskelig å si om han homofile russen her havnet på den listen utelukket fordi han var homofil. Det kan være at siden han er homofil så kanskje han var litt mere kjent blandt folk fordi "uvanlige" folk ( no offence intended ) og dermed littere havnet på den listen der. Men om det var hovedgrunnen til at han havnet på listen og at det var rent rasistisk er litt defust etter min mening. Men det er jo tydlig at han homofile her føler at det er dette som hender.

Nå har jo vi andre ikke sett listen så vi vet jo ikke om den er fylt opp med andre homofile eller "negere" & utlendinger ( jeg mener ikke neger negativt, men det er jo slik enkelte rasediskriminerende folk velger å kalle dem ... burde ikke selv "stemple" dem som negere, men dere forstår )
nFF-bruker
20 5
Et av spørsmålene man kan stille seg er hvordan vet russen at han er homofil?

Ser for meg at den homofile gutten var full på en fest og prøvde seg på en av russene med samme kjønn. Noe som også kan være en grunn til at de har svartelistet han.
Sitat av haukaun Vis innlegg
Et av spørsmålene man kan stille seg er hvordan vet russen at han er homofil?

Ser for meg at den homofile gutten var full på en fest og prøvde seg på en av russene med samme kjønn. Noe som også kan være en grunn til at de har svartelistet han.
Vis hele sitatet...
Homofile er jo utsett for mere sladder og baksnakking enn vanlige folk som ikke utpeker seg. Så vist vedkommende homofile gutt har stått åpent fram som homofil så er det jo klart at det er en del snakk. Har jo alltid vært frykt og redsle for alt som er fremmendt og uvanlig, så at han enklere har havnet på denne listen kan jeg forstå ( er ikke homofob eller rasistisk mot homofile selv, har flere venner som er homofile og bifile ).

Men om han utelukkende har havnet på denne listen ganske enkelt fordi vedkommende som har skrevet han opp på denne er homofob og rasistisk mot homofile er jo litt usikkert da.
Hvis han er veldig homo så er det jo ikke vanskelig å skjønne. Er jo ikke sikkert at russen egentlig vet at han er det heller, men ser på typen at han er spesiell og derfor svartelistet.
Sitat av Nature Vis innlegg
Hvis han er veldig homo så er det jo ikke vanskelig å skjønne. Er jo ikke sikkert at russen egentlig vet at han er det heller, men ser på typen at han er spesiell og derfor svartelistet.
Vis hele sitatet...
Er det forskjellige grader av homofili? Så man være litt homofil eller veldig homofil, interessant.

PS: Ironi.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Er det forskjellige grader av homofili? Så man være litt homofil eller veldig homofil, interessant.

PS: Ironi.
Vis hele sitatet...
ironien din er ubegrunnet.

selvfølgelig finnes det forskjellige "grader", det han mente med kommentaren var selvsagt at man har ÅPENBART homofile som er ekstremt feminine, mens andre kan være macho så til de grader.

så har man selvfølgelig bifile og alle forskjellige gråsoner mellom hetero -> bifil -> homofil.
Sitat av somnium Vis innlegg
ironien din er ubegrunnet.

selvfølgelig finnes det forskjellige "grader", det han mente med kommentaren var selvsagt at man har ÅPENBART homofile som er ekstremt feminine, mens andre kan være macho så til de grader.

så har man selvfølgelig bifile og alle forskjellige gråsoner mellom hetero -> bifil -> homofil.
Vis hele sitatet...
Ironien er absolutt begrunnet. Å bli "hengt ut" fordi man er homofil er fullstendig uakseptabelt, uansett hvor feminin eller maskulin vedkommende er. Russen har her (igjen) fremstått på forkastelig og uakseptabelt vis, og alle forsøk på å berettige eller uskadeliggjøre det russen har gjort er meningsløse.
Sitat av somnium Vis innlegg
ironien din er ubegrunnet.

selvfølgelig finnes det forskjellige "grader", det han mente med kommentaren var selvsagt at man har ÅPENBART homofile som er ekstremt feminine, mens andre kan være macho så til de grader.

så har man selvfølgelig bifile og alle forskjellige gråsoner mellom hetero -> bifil -> homofil.
Vis hele sitatet...
Altså, enten er du homofil eller så er du ikke. Det samme gjelder om du er bifil eller hetero. Homofili har ingenting med om man er svært feminin eller macho. Homofili betyr simpelthen at en tiltrekkes til samme kjønn. Bruke ordet homofili for å beskrive hvordan personen oppfører seg er helt feil.
Greia var vel at de svartelista en som ikke gikk på samme skole som dem selv engang, kun pga at han er homofil..
Noe som er temmelig kjipt og råttent gjort
Det første som slo meg var at det sikkert er to sider av denne saken. Hvis han er svartelistet ene og alene fordi han er homofil er det ganske råttent, men hvis det er sånn at han ble svartelistet og tilfeldigvis også er homofil så er det jo ingen stor sak.

Det kan vel kanskje tenkes at vedkommende oppfatter det som at han ble svartlistet på grunn av hans legning, uten at det nødvendigvis er tilfelle? Jeg har også vanskelig for å tro at han er den eneste homofile gutten på skolen? Hvis det er flere åpent homofile og samtlige ikke er "svartelistet", kan det vel hende at det kanskje ligger noe annet bak?
Er vel mer trolig at nevnt person er havnet på denne listen fordi han skiller seg ut/spesiell oppførsel. Noen homofile liker jo å stikke seg litt frem og virkelig vise frem sine feminine sider. I noen gjenger så står ikke dette så høyt i kurs. Homofil eller ikke. Han hadde nok havnet på listen uansett.
Vi svartelista en homofil, men det var pga at han var en drittsekk i tilleg.
Etter min mening så er det ikke grader av homofili ...

Som sagt så er homofile en som tiltrukket en av samme kjønn, derimot vist man føler lik tiltrekkning av begge kjønn så kan man kalle seg bifil. Om man bare blir tiltrukket av en av motsatt kjønn så er man hetro. Slik er det klassifiseres ( gud hvor jeg hater det ordet i sammenheng med å definere mennesker )

Hvor vidt om den homofile velger å bruke sminke eller andre ting som regnes for å gjøre vedkommende mere feminin har ingenting med saken å gjøre. Dette har perosnen valgt å gjøre av sin egen person for å uttrykke sin personlighet. Det finnes flust av gutter som bruker sminke med mere som ikke er homofile eller bifile, selv om mange straks drar den besluttningen om at dem MÅ være det, noe som er helt overfladisk. Det finnes også nok av guttejenter som ikke bruker sminke og foretrekker å være seg selv på den måten. Heller ikke noe galt i det, tvert om mange gutter liker tøffe jenter. Men selv om jenta er litt guttete av seg så gjør det heller henne ikke bifil eller homofil av den grunn.

Ja jeg vet det er mange av disse guttene som kler og sminker seg som faktisk er bifil og/eller homofil, men det er ikke en selvfølge at man blir det av å sminke/kle seg i en mere feminin retning enn det som annsees som normalt for gutter.
Det samme går for jenter som er mere "guttete"

Dette kalles forhåndsdømming, og i di fleste tilfeller så er det galt.

Det hele med å la ditt førsteuttrykk av folks utseende styre din bedømmelse av folks legning er bare dumt. Du stempler bare deg selv som overfladisk og en pyse fordi du lar frykt og usikkerhet styre deg.
Sist endret av Mantuz; 13. mai 2012 kl. 00:19.
Kunne ikke sagt det bedre selv, Mantuz. KP til deg.

Som tidligere nevnt kjenner vi ikke begge sider av saken, så det blir litt noldus å prøve å komme til noen som helst slags konklusjon. Om han er svartelistet for noe dritt han har gjort, så er det greit. Har de svartelistet ham FORDI han er homofil, fortjener de automagisk STRYK på eksamensoppgaver. Slike mennesker trenger vi ikke til noe annet enn søppelplukking, imo.
Sist endret av Lille Nikotin; 13. mai 2012 kl. 01:02.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er det? Mi oppfatning er at det er omtrent like stort spekter der som i mange andre subgrupper av befolkinga.
Vis hele sitatet...
For å få det ned, finnes det like mange slemminger på "den siden", som på "denne", men det er ikke noe å legge skjul på at majoriteten liker å "leke" litt "mer" enn oss straighte (vanskelig å putte ord på, men at de muligens föler litt hat mot sin egen legning og dermed utvendig "viser at de er bedre mennesker" enn oss straighte). Observasjoner fra min side og gjelder stort sett ikke homofile som har "hodet med seg" (modenhet spiller også inn).
At han står på en liste er ikke grunn til å skrive om det i VG.. Herregud, det får da være grenser for hva man skrive om i nyhetene. "Homofil gutt står i fare for muligens å bli mobbet av russ"..

Hadde de faktisk gjort noe ille med han hadde det vært ok å skrive en artikkel om det, men det her er bare tull. Alle kan stå på en liste uten at det trenger å være en nasjonal nyhet. Folk tar det da som en selvfølge at dagens ungdom er imot homofili. Det kan like godt være en annen årsak til vedkommende er svartelistet.
Tipper russen ikke har spesifikke krav som må tilfredstilles for at folk havner på en uoffisiell liste som skolens russepresident ikke en gang er klar over at finnes..
Sist endret av chris4girard; 13. mai 2012 kl. 02:28.
nå har ikke vi ikke hørt russens side av saken, kanskje det var en annen faktor som var gjeldende?
Men hvis det VG skriver stemmer, er det helt idiotisk av russen.. blir som å svarteliste folk fordi de har en spesifikk hudfarge...
Lurer på om det hadde blitt like mye oppstyr hvis en jente hadde havnet på lista fordi hun var lesbisk.

Uansett, kan si meg enig i at det er teit å havne på svartelista fordi man har en annen seksuell legning en majoriteten. Men måten VG blåser opp saken på er i mine øyne bare meningsløst, no offence til homofile, men de står jo like stor fare for å bli "tatt" de som alle andre, og det verste som kan skje er å få et par ekstra vannballonger på kroppen.

Trakassering skjer hver dag, over alt. Hører du på feil type musikk blir du hengt ut, går du i feil klær blir du hengt ut, bare du nevner ordet Justin Bieber blir man stemplet som homofil, osv.

Spora litt av på slutten, men min konklusjon blir vel slik;

Det er galt at han havner på lista på grunn av sin seksuelle legning
trakassering skjer over alt og svartelista er ikke så ille som folk skal ha det til.

Saken er ikke større.
Jeg ser ikke poenget med svartelistene i utgangspunktet heller jeg da, men mulig det bare er meg...
Ser ikke problemet her. Vi svartelistet alle som skilte seg ut og gjorde mye ut av seg. De ønsker oppmerksomhet, vi gir dem oppmerksomhet. Legningen spiller ærlig talt ingen rolle. Om det så er fjortissjentene på førsteåret helse, rånerne på mekken, pappaguttene på studiespesialiserende eller en homofil på media. Var selv svartelistet sammen med vennene mine når vi fortsatt gikk på videregående, og gjorde bare det beste ut av det. På dagtid ville de jakte på oss, om kveldene festet vi med dem.

Har selv flyttet til Bergen, og russen her er den mest harmløse jeg har sett. Vil tro det bare er en gutt som skiller seg ut, sammen med de andre på svartelisten, og av den grunn havner på den sammen med de utallige andre. Finnes grenser for å overreagere og tro at dette er diskriminerende. Flere jenter her som er på svartelisten på flere skoler, samme med enkelte av guttene, og du ser ikke de gå til avisen og surve. Latterlig oppførsel.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
er vel allmenn kunnskap at homofile oppfører seg anerledes, men det er vel tabu
Vis hele sitatet...
Vel, en grei andel av homofile er "ekle" jente-gutter. Like stor andel som innvandrere som er kriminelle. Det betyr dog ikke at du kan dømme noen av dem for det, da det er store individuelle forskjeller

For eksempel
Sist endret av bloodshotEyes; 13. mai 2012 kl. 03:31.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Ser ikke problemet her. Vi svartelistet alle som skilte seg ut og gjorde mye ut av seg. De ønsker oppmerksomhet, vi gir dem oppmerksomhet. Legningen spiller ærlig talt ingen rolle. Om det så er fjortissjentene på førsteåret helse, rånerne på mekken, pappaguttene på studiespesialiserende eller en homofil på media. Var selv svartelistet sammen med vennene mine når vi fortsatt gikk på videregående, og gjorde bare det beste ut av det. På dagtid ville de jakte på oss, om kveldene festet vi med dem.

Har selv flyttet til Bergen, og russen her er den mest harmløse jeg har sett. Vil tro det bare er en gutt som skiller seg ut, sammen med de andre på svartelisten, og av den grunn havner på den sammen med de utallige andre. Finnes grenser for å overreagere og tro at dette er diskriminerende. Flere jenter her som er på svartelisten på flere skoler, samme med enkelte av guttene, og du ser ikke de gå til avisen og surve. Latterlig oppførsel.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke alle som har samme holdning som deg til dette å bli svartelistet. Kall meg gjerne humørløs, men jeg hadde blitt temmelig gretten om jeg ble svartelistet grunnet fremtoning, interesser eller andre personlighetstrekk. Jeg ser også for meg at det er nok av de som går rundt i frykt hele russetiden på grunn av sånne påfunn, noe som burde være helt unødvendig. For øvrig en særdeles betenkelig praksis å svarteliste alle som skiller seg ut, som om ikke hele praksisen med å svarteliste er idiotisk nok i seg selv.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Nå er det ikke alle som har samme holdning som deg til dette å bli svartelistet. Kall meg gjerne humørløs, men jeg hadde blitt temmelig gretten om jeg ble svartelistet grunnet fremtoning, interesser eller andre personlighetstrekk. Jeg ser også for meg at det er nok av de som går rundt i frykt hele russetiden på grunn av sånne påfunn, noe som burde være helt unødvendig. For øvrig en særdeles betenkelig praksis å svarteliste alle som skiller seg ut, som om ikke hele praksisen med å svarteliste er idiotisk nok i seg selv.
Vis hele sitatet...
Vi satte opp en egen regel. Vi plukket ikke utifra utseende, for eksempel om de var handicapped, hadde diverse sperrer og sånne ting. Bare personer som vi visste ville takle og tåle det. Det er ikke mobbing som er agendaen, slike ting holder man seg for godt til, selv om det helt sikkert forekommer. Eneste poenget mitt er: Det spiller ingen rolle om han er homofil. Det må være flere grunner bak det. Oppførsel, holdning, populæritet m.m. Dette er garantert en person som er godt kjent, og hadde jeg fått vite hvem det var, ville jeg sannsynligvis dratt på smilebåndet selv og tenkt "Ahh, han hadde vi glemt!". Hvis dette bare var grunnet legningen, så ville det vært flere liknende saker. Overreaksjon. Burde ha blitt løst på en annen måte i stedet for å dra inn medier og gi russen et enda dårligere rykte.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Nå er det ikke alle som har samme holdning som deg til dette å bli svartelistet. Kall meg gjerne humørløs, men jeg hadde blitt temmelig gretten om jeg ble svartelistet grunnet fremtoning, interesser eller andre personlighetstrekk. Jeg ser også for meg at det er nok av de som går rundt i frykt hele russetiden på grunn av sånne påfunn, noe som burde være helt unødvendig. For øvrig en særdeles betenkelig praksis å svarteliste alle som skiller seg ut, som om ikke hele praksisen med å svarteliste er idiotisk nok i seg selv.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at de som er mainstream (altså "akseptert" på skolen) blir oftest satt på svarteliste, type russen som driver med disse svartelistene er som regel også veldig mainstream av seg og kjörer fullt löp i russetida. Så dyrt som mulig, drikke så mye som mulig, väre "overalt" (på alle treff, rebuser, kåringer osv) etc. De aller fleste som er på svartelister er altså "akseptert", men så finnes det de som er der helt uten grunn. Russen som plasserte de som skiller seg ut (fra mainstream) gjör det for å såre og det å såre et annet menneske pga. missunnelse (mest sannsynlig) er mobbing.

Forstår godt at du ville blitt lei deg hvis du er "annerledes" og ikke EGENTLIG var en av de som skulle blitt sprutet ned med piss fra et vanngevär.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Nå har jeg bare lest de øverste innleggene, men VG, som alle andre sensasjonalistiske og sosiale partier blåser opp sakene sine, for å få flere lesere og flere klikk, så det tikker inn mer penger.

En story om russ, som allerede ligger godt tilrettelagt for senasjonalisme PLUSS en tilsynelatende "underdanig" seksuell orientering = ekstra mye penger om det blåses opp ytterligere.

Skal man ha seriøs riksdekkende avislesing er dette alternativene:
Aftenposten
...ja, that's it... Hvis dere sammenligner sladrebladet Dagbladet og Aftenposten tror jeg fort man danner seg et bilde av hva som er seriøs journalistikk. Men naboskolen? Hvor langt unna er denne? Føler det blir feil å svarteliste elever på andre skoler, uansett.
At de gidder å bry seg, han er nok bare svartelistet fordi han er enten ''fiende'' av skolen, eller kanskje han ikke er noe grei?

Det hadde vært en helt annen sak om han hadde vært svartelistet kun fordi han var homofil, og ingenting annet.

Kan påpeke at vi har en homoruss på skolen vår, og han er meget stolt av å bære det navnet. Så nå vet dere det og.
Sitat av sibbeee Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...artid=10053316

En gutt i Bergen har blitt svartelistet av russen av naboskolen på grunn av sin seksuelle legning, skriver vg. Hva mener dere om denne saken?

Selv føler jeg at saken er en misforståelse å blåst ut av proporsjoner.
Vis hele sitatet...
Hadde du følt at saken var blåst ut av proporsjoner dersom noen ble satt på en svarteliste fordi han var muslim?

Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Så alle homofile skal slippe unna?
Vis hele sitatet...
De skal slippe unna å bli terrorisert på grunn av sin legning, ja. Det er jo en selvfølge!
Slik tenker jeg: Hvis han har blitt svartelistet FORDI han er homo - Jævlig
hvis han har blitt svartelistet OG er homo - russ er russ ( >.<)