Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5312
Noen som har erfaringer med å kjøpe gull på nettet? hvor kjøpte du? ble det oppdaget av blizz? lenge siden?(greit å vite siden ting forandrer seg)
Utrolig lett å bli oppdaget. De skjønner det ganske fort når noen plutselig trader/sender deg et par tusen gull.
Veldig mange kjøper gull, få blir bannet.

Det er stortsett de som selger gullet som blir bannet.

brogame.com har jeg brukt i mange år uten problemer.
ikke gidd å bruk penger på det, skaff det heller auctionator (addon)
er genial, du bare legger inn på auksjon va du vil selge og den finner en perfekt pris for å tjene på det. Og en pris som gjør at folk vil kjøpe. Hadde allerde 200g i lvl 20 pga jeg har solg wool of cloth.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av nikons Vis innlegg
Utrolig lett å bli oppdaget. De skjønner det ganske fort når noen plutselig trader/sender deg et par tusen gull.
Vis hele sitatet...
feil. har bestilt fra flere nettsider opp igjennom årene. Tror du blizzard sjekker hver eneste trade? Om noen random trada deg 10000gull og du godtok, og hadde blitt banna uten grunn. hadde du selvfølgelig blitt sur.

Men ja, er sikkert med trade. har selv last warning på accounten min etter speedhack osv. Har bestilt gull 10 ganger etter dette. Ingen problem, men den sikreste er nok AH metoden. ( hiver noe crap for 10k gold )

Ville sagt det er sikkert med trade /ah.

finne nettsider? Google.com: Cheap wow gold. Itemgarden.com pleier å være billig.

Du får det du betaler for, husk og spørre de på live chat om de har gull på lager
Er ikke lett å bli banna av kjøp av gull men powerlvling er lett å bli busta i, broren min kjøpte 150k (ja 150k) med de trade han først 80k så resten blei aldri banna.

Skal se om jeg husker siden
Lett å bli oppdaget? Nå sluttet jeg riktig nok i Lich King, men har kjøpt gull siden level 60 og aldri blitt oppdaget en eneste gang. Sikkert blitt bortimot 100k gull.
Mange av mine venner har heller aldri blitt tatt. Kjøper du levling derimot blir du nok mest sannsynlig tatt.
Sist endret av Nath; 19. desember 2010 kl. 18:57.
Sitat av nikons Vis innlegg
Utrolig lett å bli oppdaget. De skjønner det ganske fort når noen plutselig trader/sender deg et par tusen gull.
Vis hele sitatet...
Ja du har veldig god peiling. Et par tusen gull blir man lett oppdaget for
/irony off

Kompis av meg bestilte 100k for en uke siden i 2 posjoner. Nei han ble ikke tatt. Jeg leide en chipper til å levle en character for meg for 4 dager siden fra 80-85. Nei, jeg ble ikke tatt. mmo-sale er en veldig bra side for å kjøpe gull hvis du lurte. Gode erfaringer derfra.
Har kjøpt gull fra itemgarden, gameusd og mmokings uten problemer, aldri blitt bannet.
Bare ikke bestill over 90K gull, de har en automatisk ban som banner automatisk hvis noen trader mere enn rundt 90 tusen gull.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
oforu.com - tar toppen 5 minutter før de kontakter deg ingame. (mine erfaringer)
Hva med å bare farme? Er så lett å tjene gull idag at du lett klarer noen tusen i døgnet

En i guildet ble busta for 2-3 år siden. Fikk en midlertidig ban på 3 måneder eller noe. Det var dog kun snakk om 5k.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Hva med å bare farme? Er så lett å tjene gull idag at du lett klarer noen tusen i døgnet
Vis hele sitatet...
Å farme bør gi deg mye mer enn bare noen tusen gull per døgn. Om man farmer på riktig sted kan man fort tjene flere tusen gold per time nå i Cataclysm.
Sitat av Tardendy Vis innlegg
ikke gidd å bruk penger på det, skaff det heller auctionator (addon)
er genial, du bare legger inn på auksjon va du vil selge og den finner en perfekt pris for å tjene på det. Og en pris som gjør at folk vil kjøpe. Hadde allerde 200g i lvl 20 pga jeg har solg wool of cloth.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om du har skjønt hva auctionator gjør? "En pris som gjør at folk vil kjøpe" ? Addonnen er ikke magisk, og gjør at folk vil kjøpe dine ting mer enn andres.. Det den gjør er at den gir deg en god oversikt over pris på items som ligger ute, og vil by default legge dine til litt billigere. Den har også andre mulighetet, som for eksempel flooding, men å trolle AH trenger skills, og litt mer enn en addon.

Har selv kjøpt gull flere ganger fra ulike sider. Dette har gått greit 6/6 ganger. Ene siden gjorde det tilogmed så komplisert at jeg skulle legge ut en stack
med linen cloth på AH for 15000g. Så kjøpte de denne..gikk ganske smertefritt.

Offtopic: kjøpte engang powerlvling fra 72-80. Betale rundt 70$ for dette, og da skulle jeg få med 4000g på kjøpet. Jeg ga fra meg accen min, og det skulle ta ca 5 dager. Etter 3 dager fikk jeg en mail fra Blizzard hvor det stod at jeg var blitt perm.banna pga suspicious activity. Surprise? Sendte en mail tilbake hvor jeg sa at accen min var blitt hacka osv. Fikk den tilbake. Når jeg logget inn, så var det laget en lvl 1 character som het noe sånt som "jvdkbvdfklb". Denne characteren var med i et guild, og hadde tilgang til guildbanken med 50k gull. Det var ingen tvil om at denne characteren og guildet hadde blitt brukt til gold-selling, og forklarer hva den "mistenkelige aktiviteten" var. Det var uansett lettjente wow-gull

Det er en risk i alt "naugthy-stuff" du gjør i wow. Selvfølgelig sitter de jo ikke å følger med på hver eneste trade som gjøres, men det er vel ikke helt utenkelig at de har noen alarmer som går av når en lvl 1 char med ip lokalisert i et annet land, trader 2kg+ til en lvl80+ character?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Vet ikke helt om du har skjønt hva auctionator gjør? "En pris som gjør at folk vil kjøpe" ? Addonnen er ikke magisk, og gjør at folk vil kjøpe dine ting mer enn andres.. Det den gjør er at den gir deg en god oversikt over pris på items som ligger ute, og vil by default legge dine til litt billigere. Den har også andre mulighetet, som for eksempel flooding, men å trolle AH trenger skills, og litt mer enn en addon
Vis hele sitatet...
Men det jeg mente er at det ordner slik at du hele tiden ligger litt under i pris. Som du sier. sa det bare på en lett måte : )
Finnes det sider som man kan kjøpe gold via telefon? Finner ikke kortet mitt.
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Bare ikke bestill over 90K gull, de har en automatisk ban som banner automatisk hvis noen trader mere enn rundt 90 tusen gull.
Vis hele sitatet...
Kilde?

Kan jo ikke være automatisk ban om man trader 90k gold.
Jeg har selv flere accounts og hadde vært kjedelig å blitt bannet om jeg hadde tradet gold med min andre account for å så bli bannet...

Har kjøpt gold selv flere ganger og ikke hatt noen problemer. Jeg køper bare fra Itemgarden og får gullet mitt etter 5 min om dem har gullet inne.
Sitat av white? Vis innlegg
Kilde?

Kan jo ikke være automatisk ban om man trader 90k gold.
Jeg har selv flere accounts og hadde vært kjedelig å blitt bannet om jeg hadde tradet gold med min andre account for å så bli bannet...

Har kjøpt gold selv flere ganger og ikke hatt noen problemer. Jeg køper bare fra Itemgarden og får gullet mitt etter 5 min om dem har gullet inne.
Vis hele sitatet...
Har ikke en fast kilde, men har sett andre blitt bannet av det
Tror jeg bare er tull.
De har nok blitt bannet av noe annet enn en automatisk ban.
Ja det er bare tull ser jo guilds som ensidia og andre highend guilds som solgte full boosts i icchc for 100k+ og invincible for enda mer
Trådstarter
2 0
vurderer å skaffe meg en acount til og lvl den til 10 eller noe og ha for å kjøpe gull med. kunne trengt en 10-20k eller slikt etter at jeg gikk for en realm first
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ducky Vis innlegg
vurderer å skaffe meg en acount til og lvl den til 10 eller noe og ha for å kjøpe gull med. kunne trengt en 10-20k eller slikt etter at jeg gikk for en realm first
Vis hele sitatet...
Det er vel grenser for hvor nyttig dette er. Det er i teorien fullt mulig å trace alle måter du kan tenkes å overføre disse cashsummene til hovedkontoen din uansett.
altså blizzard sitter jo på all info de måtte ønske, så spora bliru nok uannsett
Bare bruk din normal account, lag en ny character og motta gullet.
Blir du banna så sender du en mail til blizz og sier du har blitt hacket.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har tenkt til å bestille fra BroGame nå, men jeg er usikker på hvilke måte som er tryggest. Tjattpersonen snakker ikke akkurat "profesjonelt", men den personen sier at det er tryggest gjennom mail(på wow)hvis man bestiller mer enn 10k.


Er dette sant? Vil ikke bli bannet skjønner dere.




Takk på forhånd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som har oppdateringer på sider som er bra idag?
Sitat av KingFezz Vis innlegg
noen som har oppdateringer på sider som er bra idag?
Vis hele sitatet...
www.myeasygold.com - Er nok en av de billigste, kjøpt der flere ganger uten problemer. Pleier å kjøpe en "rar" sum på f.eks 2169 sånn at det ser litt mer vanlig ut, og pleier å trade bort noen items når han trader gullet, bare for sikkerhetsskyld.

Dette er forresten en gammel tråd du graver opp
Goodsgarden.com har jeh alltid brukt. Aldri hatt noen problemer og alltid god service og jeg får alltid gullet raskt.
Sitat av nikons Vis innlegg
Utrolig lett å bli oppdaget. De skjønner det ganske fort når noen plutselig trader/sender deg et par tusen gull.
Vis hele sitatet...
Har kjøpt gull mange, mange, mange gang, har ikke blitt oppdaget 1 gang.

Til trådstarter; kjøpte gull på www.offgamers.com. Har bare gode ord om de.
Sitat av colabox Vis innlegg
finne nettsider? Google.com: Cheap wow gold. Itemgarden.com pleier å være billig.)
Vis hele sitatet...
Stoler du virkelig så mye på google?
Om du ikke har noe warning på accounten din så får du i værstefal 72timers ban, dog har jeg aldri blitt bannet for og kjøpe gold.

Itemgarden.com, er en bra side kort leveringstid osv. ambefales
Har handla mye på Offgamers, men ikke gold men masse andre ting. Billig er det og :P
Du kan "kjøpe" gull gjennom Blizzard nå, men det visste dere vel?
Brukte for det meste itemgarden.com eller euwowgold.com back in the days.
Har vel bestillt, og fått levert, gull omtrent 10-12 ganger. Har hatt mye pes med Blizzard for ulovligheter på kontoen min, men aldri opplevd noe ved kjøp av gull. Med mindre Blizzard har blitt supernazi på dette de siste årene skal det være nokså "safe" å handle.
Skal heller ikke være noe problem å bli unbanna, hvis du skulle være uheldig. Har fått perma ban lifted 3 ganger uten alt for mye stress.
Sitat av Lundern Vis innlegg
Du kan "kjøpe" gull gjennom Blizzard nå, men det visste dere vel?
Vis hele sitatet...
Nei, fortell mer værsåsnill
Har bare skumlest gjennom, så vet ikke om det har blitt nevnt enda. Du kan kjøpe gull lovlig i WoW, på en litt indirekte måte. Husker ikke navnet, men det er et relativt nytt pet du kan kjøpe for penger, for og så legge det ut på AH og tjene gull på det.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Har bare skumlest gjennom, så vet ikke om det har blitt nevnt enda. Du kan kjøpe gull lovlig i WoW, på en litt indirekte måte. Husker ikke navnet, men det er et relativt nytt pet du kan kjøpe for penger, for og så legge det ut på AH og tjene gull på det.
Vis hele sitatet...
Det er jo veldig lite forutsigbart da. Kjøper du pettet til 80kr er det ingen sikkerhet at du får solgt det for 10k eller hva enn du får for så mye penger nå. Det er ikke så veldig mange som gidder å bruke så mye penger på vanity pets at det gjør noe, og det er sikkert mange som har solgt dem på AH allerede..