Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2586
Hei og god dag

Det har seg slik at jeg er med en ungdoms bedrift i vg2 og vi er ute etter noe gode ider. Vi vil helst ha noe med data og elektronikk og som det finnes bra marked for.

Vi er 3 personer og har 500kr til å starte med. Vår første ide var å lage tg hyller og selge dem, eller fikse og oppgradere pcer til folk som vil og tar kontakt med dem.

Så hva tror dere? Noen gode ider? Kom med forslag, vi er åpne til alle forslag

Takk på forhånd
Bare tenk på det at hvis dere lager f.eks TG-hyller så får dere et mye mindre marked enn det hvis dere skal fikse og oppdatere pcer til folk. Er mange nerder som ikke er på TG, og er mange som ikke gidder å ta med seg hyller i det hele tatt grunnet at det tar mye plass når du skal frakte det dit.

Så bare tenk på hvem som er målgruppen deres, et forslag bare
Sist endret av sali; 16. september 2010 kl. 10:43.
Noen på skolen vår gav eldre kurs i data og internett. kanskje dette kan være en idé ?
Heter det ikke idéer?

Uansett, hva skal dere ende opp med?
blir det ti at dere lager tg hyller, send meg en PM. er intressert i en ferdig tg hylle til neste år :P
Hvis dere lager TG hyller til en OK pris så er det bare og sende meg en melding
Som andre nevner tidligere her, så tror jeg det er en god idè å starte med reperasjon av datamaskiner. Kursin gav eldre er jeg usikker på, da de fleste antakeligvis ønsker å ta f.eks "Datakortet" og dere må da antakeligvis være sertifiserte for å kunne gi kurset.

Reperasjon(virusfiks, formatering, softwarefiksing) er det gode penger i. De fleste bedrifter tar seg GODT betalt for slikt arbeid som ikke har noen annen kost enn det dere selv lønner dere i timen. Problemet blir å nå ut til kunder, så der anbefaler jeg faktisk å tenke kreativt. Om dere er gode kan dere prøve dere på mindre bedrifter, og finne en måte å nå ut til privatmarkedet på.

Mindre bedrifter har ofte ikke en serviceavtale med noen it-selskap, og trenger rett som det er hjelp til virusfiks/installasjon av office/oppsett epost/formatering. Mange kan dere også "selge backup til", dvs at dere konfigurerer windows til å ta backup til en ekstern harddisk(som dere kan selge?).

Cluet her blir å lage en seriøs plan for hvordan prisene skal være, hvilke tjenester dere utfører, og hvordan dere skal fremstå som en seriøs aktør ovenfor bedrifter. Se dere rundt i nærområdet, skriv opp alle bedriftene på en liste, ring rundt og book et møte der en eller flere av dere(i min mening, ideelt kun 1) stiller opp i pene klær og legger frem tilbudet dere har. Ingen bedrifter vil levere ut PCen sin til noen umodne, usikre videregåendeelever, så inntrykket dere gir på et evt møte er alfa omega.

Lykke til!
Lag en "tg hylle" som man enkelt kan slå sammen og er stabil. da vil dere selge bra
Dere kan lage et kurs som lærer folk hvordan å unngå orddelingsfeil.
Sitat av merulz Vis innlegg
Dere kan lage et kurs som lærer folk hvordan å unngå orddelingsfeil.
Vis hele sitatet...
Å du kan komme på mitt kurs, der man lærer å ikke trolle med andre på Internett.
Sitat av sali Vis innlegg
Bare tenk på det at hvis dere lager f.eks TG-hyller så får dere et mye mindre marked enn det hvis dere skal fikse og oppdatere pcer til folk. Er mange nerder som ikke er på TG, og er mange som ikke gidder å ta med seg hyller i det hele tatt grunnet at det tar mye plass når du skal frakte det dit.

Så bare tenk på hvem som er målgruppen deres, et forslag bare
Vis hele sitatet...
Nerder "fikser og oppdaterer" PCene sine selv. Men mange, inkl. meg, klarer knapt å slå en spiker engang. Bygg hyller!
Å bygge TG-hyller høres ut som en latterlig idé, med mindre dere faktisk klarer å skaffe en kontrakt med TG-crewet, og bli enige om å selge hyller på vikingskipet (noe det helt sikkert kunne hvert gode penger i). Reperasjon og opplæring innen IT tror jeg kan være en god løsning. Få satt opp en skikkelig nettside, skaff annonser i lokalaviser, sett opp plakater på bensinstasjoner, nærbutikker, m.m. Jeg vet om mange mennesker som kunne kommet til å ringt etter IT-hjelp.
Sist endret av Restyle; 16. september 2010 kl. 16:56.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Å bygge TG-hyller høres ut som en latterlig idé, med mindre dere faktisk klarer å skaffe en kontrakt med TG-crewet, og bli enige om å selge hyller på vikingskipet (noe det helt sikkert kunne hvert gode penger i).
Vis hele sitatet...
Lol? Han har jo to kunder bare i denne tråden.

Med litt word of mouth-effekt i TG-besøkernes kretser hadde det garantert blitt en suksess. Kunne jo fraktet hyllene ned til Hamar og levert de der, vips har du løst distribusjonsproblemet også.

Ferdigsnekrede TG-hyller som man får plass til i en bil (kan klappes sammen/demonteres ENKELT) samt er av god kvalitet er en kjempeide.
Sist endret av Spesiellgnom; 16. september 2010 kl. 17:21.
Lage T skjorter, lag en egen logo med et eller annet, eller lag med nice quotes og sayings på!
Sitat av RydEN Vis innlegg
Lage T skjorter, lag en egen logo med et eller annet, eller lag med nice quotes og sayings på!
Vis hele sitatet...
T-skjorte markedet er fullstendig overmettet. Du vil tape pengene dine mest sannsynlig. TG hyller høres jo ganske bra ut, og da spesielt om du får dem sammenleggbare og i et lett stoff så de ikke blir så tung å drasse med seg for dem som må dra halve landet.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Heter det ikke idéer?
Vis hele sitatet...
Nei, det heter «ideer». Akuttegn brukes kun når det er alternative uttalemåter, derfor heter det «en idé», men «flere ideer».

Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Uansett, hva skal dere ende opp med?
Vis hele sitatet...
Penger, hønsehjerne.
Vi skal sitte her å gi deg ideer til en ungdomsbedrift, og når noen stiller spørsmål så er du frekk tilbake. Får da være måte på.
ehm, hva er en TG hylle?
Ok nå er jeg tilbake sorry har ikke fått svare og ser at vennen min har vært frekk her derfor om det er noen har som kan slette min innlegg så hadde det vært bra.

Og jeg ser at mange er positive til TG hyller og det er bra, vi kommer til å frakte dem til tg for de som ønsker det også kan dem hente dem før de går inn. Vi vil også gjøre spesiale bestillinger som om noen vi ha navnet sitt på den eller lakkering elno så det kan vi også gjøre. Pris er vi ikke sikre på enda fordi vi må se på materialer og kostnader derfor kommer det senere nå vi har fått ting i gang.
Også ser jeg at It hjelp og fiksing av PC-er etc er noe dere ser positivt på som også er bra, vi skal lage plakater og nettside og det hele samtidlig som vi skal ta kontakt med små/ nye bedrifter som ikke har noe IT kontrakt. Så hjalp til Office og lære folk ting om pc blir det noe av kanskje men det er ikke vi sikre på enda.
Takk for alle svar og beklager for frekk svar. Vi er fortsatt åpne for flere ideer så bare å kjøre, kom med flere ideer og ting som dere vil si eller lurer på. Kom med spørsmål og ideer så blir vi glade
Sitat av Bigweed Vis innlegg
ehm, hva er en TG hylle?
Vis hele sitatet...
Det er sånn hylle som man har med på TG og legger over borde som du får og kan ha ting in der osv hehe
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Ok nå er jeg tilbake sorry har ikke fått svare og ser at vennen min har vært frekk her derfor om det er noen har som kan slette min innlegg så hadde det vært bra.

Og jeg ser at mange er positive til TG hyller og det er bra, vi kommer til å frakte dem til tg for de som ønsker det også kan dem hente dem før de går inn. Vi vil også gjøre spesiale bestillinger som om noen vi ha navnet sitt på den eller lakkering elno så det kan vi også gjøre. Pris er vi ikke sikre på enda fordi vi må se på materialer og kostnader derfor kommer det senere nå vi har fått ting i gang.
Også ser jeg at It hjelp og fiksing av PC-er etc er noe dere ser positivt på som også er bra, vi skal lage plakater og nettside og det hele samtidlig som vi skal ta kontakt med små/ nye bedrifter som ikke har noe IT kontrakt. Så hjalp til Office og lære folk ting om pc blir det noe av kanskje men det er ikke vi sikre på enda.
Takk for alle svar og beklager for frekk svar. Vi er fortsatt åpne for flere ideer så bare å kjøre, kom med flere ideer og ting som dere vil si eller lurer på. Kom med spørsmål og ideer så blir vi glade

Det er sånn hylle som man har med på TG og legger over borde som du får og kan ha ting in der osv hehe
Vis hele sitatet...
Skal love dere at dere tjener fett med penger hvis dere klarer og skape en hylle som kan klappes sammen og er solid. Ser for meg 300 svette nerder så i kø får å få en ferdigbygd hylle som de kan sette sin hardcore gamermaskin på vet ikke hvilken pris klasse dere tenker dere, men jeg ville gledelig betalt 1-3k for et solid hylle til 2-4 personer.
Bare sånn generelt til de som skal ha hjelp til en bedrift.
Hvis noen har en virkelig god ide som man kan tjene mye penger på, ville de gjort det selv og holdt kjeft.
Ingen som vil dele pengene sine med deg, sånn er det bare
Sitat av fomox Vis innlegg
Bare sånn generelt til de som skal ha hjelp til en bedrift.
Hvis noen har en virkelig god ide som man kan tjene mye penger på, ville de gjort det selv og holdt kjeft.
Ingen som vil dele pengene sine med deg, sånn er det bare
Vis hele sitatet...
Nja. Er vel ikke altid sånn, noen mennesker har stor glede i å se andre mennesker lykkes.
FakeId UB

Beskrivelse: Lage deres egne Id card med egen teamplate og hologramer, og selge det til 14 åringer som vil ha øl.
Sitat av Bigweed Vis innlegg
ehm, hva er en TG hylle?
Vis hele sitatet...
Søk på "TG hylle" på google .. (Bildesøk) .. Så får du se hvordan det ser ut
Sitat av randomfish Vis innlegg
FakeId UB

Beskrivelse: Lage deres egne Id card med egen teamplate og hologramer, og selge det til 14 åringer som vil ha øl.
Vis hele sitatet...
Dummeste foretningsidè jeg noen gang har hørt!
Skal dere opprette et firma i Brønnøysund registerene som skole prosjekt?
Er dere regnskapspliktige? Evt revisjonspliktige? Eller skal dere bare kjøre i gang et prosjekt som kunne vært drevet som firma?
Ja det er som et skoleprosjekt. Ja de er regnskapspliktige.
Revisjonspliktige er dem ikke.
Når jeg gikk på VGS hadde vi også Ungdomsbedrift. Vi satt ny rekord på skolen når det gjaldt overskudd.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Når jeg gikk på VGS hadde vi også Ungdomsbedrift. Vi satt ny rekord på skolen når det gjaldt overskudd.
Vis hele sitatet...
Du kunne kanskje tenkt deg å dele hva dere drev på med? Eller bare skryte?
Sitat av maxphone Vis innlegg
Du kunne kanskje tenkt deg å dele hva dere drev på med? Eller bare skryte?
Vis hele sitatet...


Vi lagde en bedrift som het "Trykker'n" Bedriften gikk ut på å trykke t-shorter og andre klær for skoler, barnehager etc. Vi lagde også designet. Kundene sa bare hva de var ute etter. Så lagde vi ett forslag. Hvis det var go fra kunden, trykket vi det.

Vi hadde kanskje ikke så mye fortjenste per klesplagg. Men vi var heldig og fikk MANGE jobber. Så i slutten av året hadde vi tjent rundt 200.000kr. Vi var 4 stykker på gruppa. 50.000kr hver tok vi ut når vi avsluttet bedriften.

Det eneste vi gjorde var egentlig bare å lage designet, så fikk vi ett trykkeri til å trykke selve klærerne. Ganske genialt.

Hadde kundene våres bare gått rett til trykkeriet, hadde de fått det billigere. Men de var vel snille med oss siden vi var en ungdomsbedrift.

Det åpnet blant annet en ny skole i nærheten av der vi gikk på skole. Vi gikk jobben å lage t-shorter til alle elevene. Var vel 500 elever elns.
Sist endret av jegermeg; 18. september 2010 kl. 23:04.
Så tg hyller, hvordan vil dere ha dem? Og hvordan skal dem se ut?
Har dere noen tegninger vi skal gå ut ifra eller design som vi kan bruke.

Kom med alt dere vil si eller komme med om tg hyller siden vi kommer til å sette igang ganske snart og bygge dem. Vi dere bare ha det for 1,2 eller flere pcer?
Noe anne dere tenker på?