Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2717
Dette må være det mest paradoksale forumet jeg har vært borti noensinne. Det er greit å diskutere rusmidler av ALLE sorter bare du holder det under underkategori rusmidler, men dersom du råder en person under generell prat til å ta en krem blandet med et stoff som er helt ufarlig og brukt i øyekremer, så blir tråden slettet sporenstreks. Hvem er dere som modererer på dette forumet egentlig? Mitt inntrykk er at dere er 16-17-åringer som ikke helt vet hva dere driver med, og som liker følelsen av makt ved å slette tråder.

Og ja, jeg vet veldig godt at jeg kan bli utestengt fra dette forumet, eller at denne tråden vil bli slettet. Men det bryr meg midt i ryggen.

Jeg vil bare si at det må jo være noe galt med dere som moderer dette forumet. Dere kan gjerne si at dere må forholde dere til hva leger sier osv osv. Men vet dere hva? Det er ikke alltid leger har rett! Jeg er et levende bevis på det. Jeg har kjempet mot legestanden i årevis nå for å få en operasjon, og etter fire år så har jeg fått det. Men det først etter å ha betalt en god sum til private leger. Dere som er her inne, som liksom skal være så alternative og kuule. Dere burde vite bedre. Og dere burde også tillate litt mer enn det dere gjør. Hele legestanden er gjennomnsyret av dårlig holdning, og ikke minst en holdning om at de som har penger er de som får hjelp. Selv om vi har et system som liksom skal være vanntett, så er det faktisk ikke slik det fungerer for litt mer sjeldne sykdommer. Og det at legen alltid har rett? Hvem er det som har sagt det? Vel, for mange så vil det selvsagt stemme, men for de som leser en del på nettet og blir kjent med sin egen sykdom så kan det faktisk vise seg at legen vet mindre om sykdommen enn det du gjør.

Adios

Og jeg kommer til å ha en privat nedtellingskonkurranse for når denne tråden blir slettet, og jeg blir utestengt
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Du kan ikke dra noensteds for å få råd om rusmidler, det kan du med medisinske tilstander. Det er vel det som er tankegangen her.
Sitat av ticks Vis innlegg
Du kan ikke dra noensteds for å få råd om rusmidler, det kan du med medisinske tilstander. Det er vel det som er tankegangen her.
Vis hele sitatet...
Hm. Jeg har tenkt hardt på dette. Du må spesifisere. Jeg skjønte det nemlig ikke
Du kan gå til legen for å få råd angående legemidler. Du kan ikke nødvendigvis gå til samme lege for å få vite hvordan du mekker best mulig bong, eller hva doseringen er for heroin..
Nei,men så er vel ikke det helt svaret her. Det jeg ga instrukser om var å ta en velkjent øyedråpe inn i en vanlig krem for å lindre muskelsmerte. Og den tråden ble slettet. Jeg sier jo ikke at jeg har en oppskrift på å bli kvitt heroinavhengighet. Og for å være ærlig så er det vel heller ingen lege som har oppskrift på dette. Det er en kamp du må kjempe selv.

Sitat av ticks Vis innlegg
Du kan ikke dra noensteds for å få råd om rusmidler, det kan du med medisinske tilstander. Det er vel det som er tankegangen her.
Vis hele sitatet...
Da har du misforstått. Det handler ikke om rusmidler dette. Det handler om egenskapen til å se at noen faktisk kan ha mer kunnskap enn leger noen ganger.
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Nei,men så er vel ikke det helt svaret her. Det jeg ga instrukser om var å ta en velkjent øyedråpe inn i en vanlig krem for å lindre muskelsmerte. Og den tråden ble slettet. Jeg sier jo ikke at jeg har en oppskrift på å bli kvitt heroinavhengighet. Og for å være ærlig så er det vel heller ingen lege som har oppskrift på dette. Det er en kamp du må kjempe selv.



Da har du misforstått. Det handler ikke om rusmidler dette. Det handler om egenskapen til å se at noen faktisk kan ha mer kunnskap enn leger noen ganger.
Vis hele sitatet...
Medisinske råd er man veldig forsiktig med å spre her inne.

nFF ER IKKE KVALIFISERT HELSEPERSONELL

edit: Det de prøver å si til deg er at dette forumet dekker rusmidler, som eneste i norge.
nFF fyller sin nisje. Og har ingen interesse av å bli en ny og mer alternativ klara-klok e.l
Sist endret av pidget; 20. august 2010 kl. 03:54.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Dette såkalte paradokset du nevner er at det er helt OK å diskutere rusmidler, men at diskusjon angående medisinske problemer blir moderert bort, ikkesant?

Da sier jeg: Grunnen til at slike tips om selvmedisinering og medisinske råd (ikke at jeg kjenner til den spesifikke tråden du refererer til) er at medisinske problemer i de aller fleste tilfeller best løses ved å ta kontakt med en lege. Når den alternative kilden (her legen) i de aller fleste tilfeller er en langt bedre løsning, er det nok ikke mye som skal til for at tråden slettes. Rådene som gis kan for all del være korrekte, men hvordan mener du en moderator skal verifisere dette? En slik alternativ kilde finnes ikke for rusmidler, og jeg tror faktisk dette rusforumet har hjulpet mange, mange sjeler fra å unngå fatale feil.

Sitat av CoonMystery
Da har du misforstått. Det handler ikke om rusmidler dette. Det handler om egenskapen til å se at noen faktisk kan ha mer kunnskap enn leger noen ganger.
Vis hele sitatet...
Og hvordan mener du crew skal verifisere dette? Din anekdote om at legene ikke strakk til, er ikke bevis for noe som helst.
Sist endret av ticks; 20. august 2010 kl. 03:53.
Sitat av pidget Vis innlegg
Medisinske råd er man veldig forsiktig med å spre her inne.

nFF ER IKKE KVALIFISERT HELSEPERSONELL
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at NFF ikke er medisinsk kvalifiserte, men det burde finnes en respekt for folk som har vært gjennom en tredemølle som ofte innebærer lang tid med betaling og ofte et klippekort hos legen som sier meg visse ting. Nemlig at legen ikke aner hva han driver med. Jeg har vært hos utallige leger med min sykdom, og med andre symtomer også, og det jeg kan si er et fellestegn for dette er at jeg har mistet min respekt for leger. Og jeg forsøkte å gi et godt råd til en person, men jeg fikk ikke gjøre det, fordi det ble ansett som ikke passende. Jeg har oppsøkt private leger for det jeg sliter med, og betalt en hel del penger for det. Så jeg antar at de har rett. Og jeg har aldri sagt noe som er mot disse legene.

Sitat av ticks Vis innlegg
Dette såkalte paradokset du nevner er at det er helt OK å diskutere rusmidler, men at diskusjon angående medisinske problemer blir moderert bort, ikkesant?

Da sier jeg: Grunnen til at slike tips om selvmedisinering og medisinske råd (ikke at jeg kjenner til den spesifikke tråden du refererer til) er at medisinske problemer i de aller fleste tilfeller best løses ved å ta kontakt med en lege. Når den alternative kilden (her legen) i de aller fleste tilfeller er en langt bedre løsning, er det nok ikke mye som skal til for at tråden slettes. Rådene som gis kan for all del være korrekte, men hvordan mener du en moderator skal verifisere dette? En slik alternativ kilde finnes ikke for rusmidler, og jeg tror faktisk dette rusforumet har hjulpet mange, mange sjeler fra å unngå fatale feil.


Og hvordan mener du crew skal verifisere dette? Din anekdote om at legene ikke strakk til, er ikke bevis for noe som helst.
Vis hele sitatet...

Nå omhandler ikke min vrede noen form for ruspolitikk. Men det går vel ut på noe av det samme.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg er ikke alltid enig i modereringspolitikken her, men man kan ikke klage på effektiviteten...
Bottom line, på ethvert nettsted er det opp til administrasjonen hva som får stå og hva som forsvinner. Det er egentlig noe en må akseptere, eller finne seg et annet sted. (Eller lage et eget.)
Jeg har et stort paradoks (kan det kallses paradoks?). Greia er den at jeg er veldig slapp, da jeg stort sett sitter rolig dagen lang, til langt på natt. Dette har gjort meg endeløst lat, i dårig form, trøtt og slapp. Det jeg trenger er noen joggeturer for å kvikne opp! Men så kommer paradokset. Fordi jeg er så utrolig lat og slapp så klarer jeg ikke å få meg selv til å jogge.
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Jeg har et stort paradoks (kan det kallses paradoks?). Greia er den at jeg er veldig slapp, da jeg stort sett sitter rolig dagen lang, til langt på natt. Dette har gjort meg endeløst lat, i dårig form, trøtt og slapp. Det jeg trenger er noen joggeturer for å kvikne opp! Men så kommer paradokset. Fordi jeg er så utrolig lat og slapp så klarer jeg ikke å få meg selv til å jogge.
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som et klassisk tilfelle av ond sirkel. Det er bare å ta fart ut av stolen, ring etter hjelp om det er det som må til.-

Tråden om paradokser
Ringe etter hjelp ja. Kan jeg ikke få lov til å ha deg på høytaller en morgen jeg _må jogge da? Så kan du skrike motiverende ord, militær-stil.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Som nevnt tidligere, nFF ER IKKE KVALIFISERT HELSEPERSONELL!!

Så slutt å sutre. Om du ikke liker forumet, finn deg ett annet forum å henge på.
Det er jo så opplagt hvorfor dette ikke er lov, så jeg skjønner ikke hvorfor du diskuterer det engang. Ja, det kan være folk som har mer peiling enn leger på enkelte ting, men hvordan kan man vite at de personene sitter her? Og hvordan kan du vite at han som gir deg et råd, ikke er en idiot som bare synser hemningsløst? Ingen har noen mulighet til å diagnostisere deg over nett. Du åpner med snakk om rusmiddelforumet, men så handler det plutselig ikke om det lenger? Neivel, da gidder jeg ikke å svare på det, men det er jo veldig opplagt det også.

Du er vel ikke tilfeldigvis JaneDoe?
La meg gratulere deg med tidenes mest bortkastede innlegg
Jeg anbefaler at du prøver Dr. House, siden du ikke har hatt hell med legene du har vært til. Han skal visst nok være fryktelig dyktig
Dette illustrerer veldig godt akkurat hvorfor vi har denne policyen. Med utgangspunkt i det du skriver kan du like gjerne være en hypokonder som har klart å hyle deg til en operasjon, et veldig reelt problem som tapper velferdssystemet for masse penger, som det du sier at du er. Vi har ingen måte å verfisere det på. Vi har ingen interesse av å være et forum hvor folk med diffuse kvalifikasjoner gir råd om medisinbruk.

Rusmidler stiller seg i en annen kategori nettopp fordi det eksisterer lite, om noe, fungerende apparat som kan gå råd uten å være moraliserende av prinsipp i Norge.

Det er også en praktisk grunn til denne policyen i form av at det veldig fort blir en hel haug slike emner hvis vi tillater det og det er vi ikke interessert i å ha, på lik linje med fotball og treningsposter.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Da har du misforstått. Det handler ikke om rusmidler dette. Det handler om egenskapen til å se at noen faktisk kan ha mer kunnskap enn leger noen ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg nekter å tro at den alminnelige nFF-er har mer kunnskap enn en lege med 6+ års utdanning. Det er derfor vi har denne policyen.
Hva som kan postes om her på forumet henger ofte direkte sammen med hva slags kunnskaper vi som er moderatorer (eller andre varianter) har peiling på og interesse for. Hvis vi hadde hatt en rekke med doktorer som kunne ha sett om det som blir skrevet er riktig eller riv hakkende, livsfarlig galt, skal vi ikke se bort fra at vi hadde hatt et slikt forum her.

Nå har vi ikke det, så jeg anbefaler deg å sikte deg inn etter steder som HAR slik kunnskap og heller forstå at noen steder holder man seg til det man kan.
Jeg forstår dilemmaet deres bedre etter å ha lest svarene her i tråden. Men jeg skal innrømme at det er frustrerende. For det er ofte slik at man kommer fra en lege som ikke vil hjelpe, eller som misforstår -og så forsøker man å få svar på andre måter -som på dette forumet. Jeg forstår at det er umulig å verifisere hvem som er fake og hvem som sier noe riktig. Og det er min feil at jeg ikke så det da jeg postet hovedinnlegget. Og nei, jeg er ikke JaneDoe, men jeg vet godt hvem det er. Og det var en person som var hos meg en lang periode. Og jeg kan vel bare si lykke til.
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
For det er ofte slik at man kommer fra en lege som ikke vil hjelpe, eller som misforstår -og så forsøker man å få svar på andre måter
Vis hele sitatet...
Skift lege hvis du føler at den du har ikke forstår deg.

https://tjenester.nav.no/minfastlege...isloginside.do
Sitat av meitemark Vis innlegg
Skift lege hvis du føler at den du har ikke forstår deg.

https://tjenester.nav.no/minfastlege...isloginside.do
Vis hele sitatet...
Jeg har skiftet lege. Nå forholder jeg meg kun til private leger, stort sett. Bruker fastlege kun til enkle ting, av den grunn at jeg føler de ikke strekker til på andre områder. Det er jo slik klasseskiller blir til. Hadde jeg ikke hatt penger til å betale for en skikkelig lege, så hadde jeg slitt veldig.
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Jeg vil bare si at det må jo være noe galt med dere som moderer dette forumet.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig! godt at du står frem..

moddene her tolererer ikke motgang, men det er bra å se at det er noen som gir f i å bare ti still!

applaus til deg!
Sist endret av Bayne666; 25. august 2010 kl. 01:29.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig! godt at du står frem..

moddene her tolererer ikke motgang, men det er bra å se at det er noen som gir f i å bare ti still!

applaus til deg!
Vis hele sitatet...
Takk til deg
Jeg synes det er bra at moderatorene modererer dette såpass stramt som de gjør.

Kan bare se for meg skrekkscenarioet at nff blir om til et mekka for kjerringråd og alternative behandlinger. 14 åringer som gir medisinske tips i hytt og pine hadde vell neppe gjort saken noe bedre, når man har skolemedisinere med utdanning.

Q: Jeg har psoreasis, og har prøvd en salve som ikke funker! Hva gjør jeg nå ?
A: Lag en mix av aceton og avføring du smører på!

Yeey!
Nei. blir bare for dumt!
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg synes det er bra at moderatorene modererer dette såpass stramt som de gjør.

Kan bare se for meg skrekkscenarioet at nff blir om til et mekka for kjerringråd og alternative behandlinger. 14 åringer som gir medisinske tips i hytt og pine hadde vell neppe gjort saken noe bedre, når man har skolemedisinere med utdanning.

Q: Jeg har psoreasis, og har prøvd en salve som ikke funker! Hva gjør jeg nå ?
A: Lag en mix av aceton og avføring du smører på!

Yeey!
Nei. blir bare for dumt!
Vis hele sitatet...

Grunnen til at jeg kritiserte var dette med at noen av oss som gir råd faktisk har hatt en lang fartstid hos diverse leger. Men jeg er enig med deg. Det kan bli vanskelig for moderatorene å skille mellom hvem som er seriøse og hvem som ikke er det. Men du kan jo forsøke å sette deg inn i en situasjon hvor du har blitt overhørt over dusinet ganger, og vet du har rett. Og så får hjelp. Da er det veldig fristende å formidle denne hjelpen til andre.
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Grunnen til at jeg kritiserte var dette med at noen av oss som gir råd faktisk har hatt en lang fartstid hos diverse leger. Men jeg er enig med deg. Det kan bli vanskelig for moderatorene å skille mellom hvem som er seriøse og hvem som ikke er det. Men du kan jo forsøke å sette deg inn i en situasjon hvor du har blitt overhørt over dusinet ganger, og vet du har rett. Og så får hjelp. Da er det veldig fristende å formidle denne hjelpen til andre.
Vis hele sitatet...
Problemet er at om det stemte for deg behøver det ikke stemme for andre. Og forumposter er svært begrenset hva man kan finne ut av uten en time for å sjekke fysiske symptomer, blodprøver osv. Inntil videre velger tydeligvis moderatorene her inne å stole på legestanden framfor folk som kan være alt fra kvakksalvere, hypokondere osv til fullutdannede leger med spesialkompetanse på akkurat ditt problemområde. Bra er det, egentlig, for selv om jeg kan skryte på meg en meterlang kølle, ferrari, modellkone og formue som matcher oljefondet betyr ikke det at et eneste ord er sant.

Akkurat som deg, med dine problemer. Ingen kan med sikkerhet vite om du snakker sant. Nei, du blir ikke stolt på over internett, og det burde virkelig ikke komme som en bombe. Kan ikke akkurat si at siden du ble oversett av legestanden (i ditt tilfelle) gjør det deg til en medisinsk rådgiver heller.

Til syvende og sist er det heller ikke ditt forum, og å kalle moderatorene for maktsyke småbarn er vel egentlig bare et barnslig forsøk på å få bevist deg selv rett i din påstand om at denne tråden vil bli slettet og din bruker bannet.
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Problemet er at om det stemte for deg behøver det ikke stemme for andre. Og forumposter er svært begrenset hva man kan finne ut av uten en time for å sjekke fysiske symptomer, blodprøver osv. Inntil videre velger tydeligvis moderatorene her inne å stole på legestanden framfor folk som kan være alt fra kvakksalvere, hypokondere osv til fullutdannede leger med spesialkompetanse på akkurat ditt problemområde. Bra er det, egentlig, for selv om jeg kan skryte på meg en meterlang kølle, ferrari, modellkone og formue som matcher oljefondet betyr ikke det at et eneste ord er sant.

Akkurat som deg, med dine problemer. Ingen kan med sikkerhet vite om du snakker sant. Nei, du blir ikke stolt på over internett, og det burde virkelig ikke komme som en bombe. Kan ikke akkurat si at siden du ble oversett av legestanden (i ditt tilfelle) gjør det deg til en medisinsk rådgiver heller.

Til syvende og sist er det heller ikke ditt forum, og å kalle moderatorene for maktsyke småbarn er vel egentlig bare et barnslig forsøk på å få bevist deg selv rett i din påstand om at denne tråden vil bli slettet og din bruker bannet.
Vis hele sitatet...

Jeg er klar over det. Og det har jeg vel også uttrykt skriftlig. Jeg er ikke bare en person som har blitt sviktet av legestanden, men jeg har også kunnskaper om medisin som strekker seg utover det som er vanlig. Men det er jo umulig for andre å bedømme dette.
Det er jo litt interessant at trådstarter mer enn gjerne anbefaler en farlig, uvirksom kur, det hele innbakt i konspirasjonsteorier! Moralen må nok bli noe sånt som "vær skeptisk når folk sier de kan mer enn leger" og at regelen om at nff holder seg langt unna helserådgivning definitivt er nødvendig.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig! godt at du står frem..

moddene her tolererer ikke motgang, men det er bra å se at det er noen som gir f i å bare ti still!
Vis hele sitatet...
Den er litt feil. Vi elsker motgang. Forutsatt at den kan dokumenteres og ikke er et mirakel noen prøver å selge. Kom med fakta, ikke reklame, og vi har ingen problemer med motgang. Man lærer ikke av medgang hele tiden, man lærer derimot mye av motgang.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er jo litt interessant at trådstarter mer enn gjerne anbefaler en farlig, uvirksom kur, det hele innbakt i konspirasjonsteorier! Moralen må nok bli noe sånt som "vær skeptisk når folk sier de kan mer enn leger" og at regelen om at nff holder seg langt unna helserådgivning definitivt er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Så langt er det to ting jeg vet at jeg ikke finner på nett med mindre noen tar seg betalt for det. Det ene er elektrikere som gir råd, det gjelder forøvrig utenom nett også. Noen stort mere innesluttet bransje finner man ikke, kanskje med hedelig unntak av nettopp legestanden. Dette er nesten en selvfølge, for begge vet at blir kunnskapen brukt uten tilstrekkelig peiling på rett og galt, så er det noen som dør.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er jo litt interessant at trådstarter mer enn gjerne anbefaler en farlig, uvirksom kur, det hele innbakt i konspirasjonsteorier! Moralen må nok bli noe sånt som "vær skeptisk når folk sier de kan mer enn leger" og at regelen om at nff holder seg langt unna helserådgivning definitivt er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Ja, vi må passe oss dersom noen foreslår noe som ingen andre vet om.

Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Kan ikke akkurat si at siden du ble oversett av legestanden (i ditt tilfelle) gjør det deg til en medisinsk rådgiver heller.
Vis hele sitatet...
Nå var vel ikke det heller grunnlaget for at jeg har mer erfaring i Medisin. Jeg har studert medisin, og vet litt om emnet. Har studert dette emnet i over to år. Så du får dra dine egne konklusjoner.
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig! godt at du står frem..

moddene her tolererer ikke motgang, men det er bra å se at det er noen som gir f i å bare ti still!

applaus til deg!
Vis hele sitatet...
Takk Men det er mange som er mot meg. Så jeg forsvinner nok herfra om ikke noe skjer snart

Sitat av panserjohan Vis innlegg
drit å dra, hadet bra!
Vis hele sitatet...
Det var jo konstruktivt. Viser hva dere alle er lagd av

Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Takk Men det er mange som er mot meg. Så jeg forsvinner nok herfra om ikke noe skjer snart



Det var jo konstruktivt. Viser hva dere alle er lagd av
Vis hele sitatet...

Alt dette beviser jo egentlig det jeg vil si. Ingen vil tro på det jeg sier. Og dermed er det jeg som sitter med kunnskapen. Så kan dere andre sitte på gjerdet og si hva dere vil.
Problemet er at det du kaller kunnskap er det 99% av oss andre kaller bullsheit og kvaksalveri. At du personlig har opplevd ett eller annet er INGEN VERIFIKASJON AV NOE SOM HELST.

Faen heller.
En gang sprang jeg en kinaputt jeg selv hadde lagd. De brennende restene av tapen jeg hadde brukt landet på bakken som et perfekt kors. Noen vil ta det som et tegn på at Jesus lever, men de aller aller fleste vet at hvis man bare sprenger nok hjemmelagde kinaputter vil de brennende restene til slutt danne et kors... Hva er det som er det store problemet med alle de som driver missjon for en eller annen form for alternativ behandling? Hvorfor ikke bare FORSKE på fenomenet og bevise for alle og enhver at dere har rett. Den forsker som finner en enkel løsning på ett eller annet kreftmysterium vil jo motta heder og ære i bøtter og spann, og den personen som finansierer noe slikt vil jo sitte igjen med penger stappet så langt opp i toern at han vil puste tusenlapper. Å komme med argumentet om at legemiddelindustrien bruker krefter på å stanse alle slik forsøk faller på sin egen urimelighet. Det legemiddelfirmaet som kommer opp med en slik kur vil være sikret massiv fortjeneste, og det er jo det de lever og ånder for. Hvofor gjør ikke legemiddelindustrien det?

Nei, fordi alle med litt innblikk i vitenskapens verden gjennomskuer det som det luftslottet det er. Jeg vil sammenligne det med alkymistene. De var overbevist om at de ville klare å lage gull av bly. Forskere og investorer spyttet inn penger i bøttesvis for å bevise det. Det gikk ikke an å gjennomføre, og uten at jeg skal være for sikker på den epokens almenkunskaper vil jeg gjette og tro at det satt endel smarte mennesker rundtomkring og ristet på hodet av de som gjorde det. Alkymistene tok feil. Man kunne ikke gjøre om bly til gull. Akkurat som man i dag ikke kan kurere kreft ved bruk at aprikosfrø... Punktum


Og jada, man kan nok ved hjelp av HEFTIG HARDWARE smelte sammen atomer av bly, flytte litt elektroner og ende opp med gull. Det er ikke poenget...
Sist endret av Halalgeir; 28. august 2010 kl. 02:08.
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Takk Men det er mange som er mot meg. Så jeg forsvinner nok herfra om ikke noe skjer snart
Vis hele sitatet...
Å nei, ikke dra, det ville være en forferdelse å miste en slik unik kunnskapskilde som deg. Seriøst, hva vil du at vi skal gjøre med saken? Vi har allerede kommet med grunnen til hvorfor vi ikke vil ha dette diskusjonsemnet her og du ser ut til å ha forstått det poenget.

Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Alt dette beviser jo egentlig det jeg vil si. Ingen vil tro på det jeg sier. Og dermed er det jeg som sitter med kunnskapen. Så kan dere andre sitte på gjerdet og si hva dere vil.
Vis hele sitatet...
Vi har litt vanskelig for å tro på mirakelkurer. Rent praktisk sett var nok penicillin også en mirakelkur en gang i tiden, men det ble forsket på den og dokumentert effekten av den. Så vi vet hvordan og hvorfor den fungerer. Og legene vet det.

Ønsker du at noen skal tro på deg, nytter det lite på bare påstå det. Det nytter ihvertfall ikke å oppføre seg som en såret liten unge når du blir motbevist og ikke kommer med bevis for det du hevder. Slike folk blir jeg, og sikkert alle andre veldig fort lei av.

Så her er det som skjer;
1) Enten legger du påstandene dine på hyllen og holder deg til de temaene dette forumet omhandler.
2) Eller du dokumenterer (du som har studert medisin skal da klare å finne slikt) påstandene dine om at aprikoskjerner vil hjelpe mot kreft.
3) Eller slutter å poste her på forumet.

Velg en av de.
Hm, er litt nyskjerrig nå.
Hvordan sykdom/lidelse er det du har da, som ingen leger vil hjelpe deg med eller forstår seg på?
Og hva har du studert hvor hen i hvor mange år?
Jeg begynner å bli lei av å skrive her inne merker jeg. Alt en sier blir alltid møtt med sarkastiske og ironiske svar. Er det virkelig slik dere ønsker at forumet skal være? Jeg leste gjennom denne tråden en gang til, og må innrømme at jeg nesten tok til tårene ut fra hvor tøffe enkelte her er mot en. Jeg vet vel egentlig ikke hvorfor jeg valgte dette forumet, men jeg ser vel nå i ettertid at det kan ha vært feil valg av forum. Det er begrenset hvorvidt kvisete 17-åringer kan identifisere seg med det jeg tenker. Og nå er jeg bevisst slem.
Tja...
Jeg og ganske mange andre på dette forumet er godt voksne mennesker. Endel av dem har jeg hatt gleden av å treffe personlig også og jeg er til tider mektig imponert over hvor mange svært oppegående og kunnskapsrike folk du kan finne på nFF. Med den tonen du tar er det virkelig et spørsmål om hvem som oppfører seg som en kvisete 17 åring. Hvis du ikke liker deg her inne er det jo bare å finne et annet forum å spre din kunnskap på.

nFF har naturligvis et særpreg. Det gjennomsyrer mye av postene her inne. Kommer man med en påstand MÅ man være klar for å forsvare den på en skikkelig måte. Det er jo et diskusjonsforum og litt sport i det å utfordre hverandre på slike ting. Dette liker jeg personlig fordi det hindrer mye av de idiotpostene jeg leser på andre forum. Av og til trår noen over grensene, det er ikke til å unngå, men jeg opplever som oftest at de som uttrykker sin missnøye med nFF ofte er de som kommer med påstander som ikke kan backes opp og derfor opplever seg selv som den tapende part i en diskusjon.

Synd at du ikke trives på nFF, men som sagt det finnes hundrevis av andre forum. Du har enda ikke bidratt så mye til nFF at du blir et savn for min del i alle fall...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Problemet er at det du kaller kunnskap er det 99% av oss andre kaller bullsheit og kvaksalveri. At du personlig har opplevd ett eller annet er INGEN VERIFIKASJON AV NOE SOM HELST.

Faen heller.
En gang sprang jeg en kinaputt jeg selv hadde lagd. De brennende restene av tapen jeg hadde brukt landet på bakken som et perfekt kors. Noen vil ta det som et tegn på at Jesus lever, men de aller aller fleste vet at hvis man bare sprenger nok hjemmelagde kinaputter vil de brennende restene til slutt danne et kors... Hva er det som er det store problemet med alle de som driver missjon for en eller annen form for alternativ behandling? Hvorfor ikke bare FORSKE på fenomenet og bevise for alle og enhver at dere har rett. Den forsker som finner en enkel løsning på ett eller annet kreftmysterium vil jo motta heder og ære i bøtter og spann, og den personen som finansierer noe slikt vil jo sitte igjen med penger stappet så langt opp i toern at han vil puste tusenlapper. Å komme med argumentet om at legemiddelindustrien bruker krefter på å stanse alle slik forsøk faller på sin egen urimelighet. Det legemiddelfirmaet som kommer opp med en slik kur vil være sikret massiv fortjeneste, og det er jo det de lever og ånder for. Hvofor gjør ikke legemiddelindustrien det?

Nei, fordi alle med litt innblikk i vitenskapens verden gjennomskuer det som det luftslottet det er. Jeg vil sammenligne det med alkymistene. De var overbevist om at de ville klare å lage gull av bly. Forskere og investorer spyttet inn penger i bøttesvis for å bevise det. Det gikk ikke an å gjennomføre, og uten at jeg skal være for sikker på den epokens almenkunskaper vil jeg gjette og tro at det satt endel smarte mennesker rundtomkring og ristet på hodet av de som gjorde det. Alkymistene tok feil. Man kunne ikke gjøre om bly til gull. Akkurat som man i dag ikke kan kurere kreft ved bruk at aprikosfrø... Punktum


Og jada, man kan nok ved hjelp av HEFTIG HARDWARE smelte sammen atomer av bly, flytte litt elektroner og ende opp med gull. Det er ikke poenget...
Vis hele sitatet...
Det kinaputttilfellet ditt vil sikkert bli høyt verdsatt blant medstudenter. Men dessverre har det null verdi i en vitenskapelig sammenheng.
Sitat av CoonMystery Vis innlegg
Jeg begynner å bli lei av å skrive her inne merker jeg. Alt en sier blir alltid møtt med sarkastiske og ironiske svar. Er det virkelig slik dere ønsker at forumet skal være? Jeg leste gjennom denne tråden en gang til, og må innrømme at jeg nesten tok til tårene ut fra hvor tøffe enkelte her er mot en. Jeg vet vel egentlig ikke hvorfor jeg valgte dette forumet, men jeg ser vel nå i ettertid at det kan ha vært feil valg av forum. Det er begrenset hvorvidt kvisete 17-åringer kan identifisere seg med det jeg tenker. Og nå er jeg bevisst slem.
Vis hele sitatet...
Jeg er bevist crew, og jeg ser at siden du ikke kan oppføre deg og vi ikke kan slutte å si at vi ønsker bevis, ikke påstander, så er dette et umulig prosjekt. All den tid det ikke er noe fremgang, hører ikke du hjemme her. Hade.