Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1022
Ja, da er det straks tid for en ny episode i Half-Life serien.. Jeg som vanlig gleder meg som en stor, stygg, siklende gris.

Serien fortsetter med Episode Two (altså, Episode To for de som ikke forstår Engelsk) og det er da en selvfølge at den fortsetter der Episode One slapp. Altså, på toget med Alyx, på vei ut fra City 17, alt ble hvitt, toget kræsjer, The Citadel ble trolig historie og episoden slutter med en fantastisk gripende Episode Two trailer, som nå kommer 10. Oktober på Steam retail og 12. Oktober i butikkene rundt om i verden. Så det er altså en drøy måned til...

Episoden blir utgitt og solgt sammen med den mystiske Portal og den lenge ventede Team Fortress 2 og vil bli utgitt til PC i noe som kalles "The Orange Box"


Så for å friske opp fansens hukommelse (er jo tross alt over ett år siden forige episode) gir jeg dere trailere til den kommende episoden...

Offisielle trailere:

Half-Life 2: Episode Two Trailer 1 Extended

Half-Life 2: Episode Two Trailer 2

Gameplay trailere:


Gameplay Trailer 1

Gameplay Trailer 2

Gameplay Trailer 3

Gameplay Trailer 4

Gameplay Trailer 5

Discuss...
Sist endret av simdal; 10. september 2007 kl. 00:56.
Man kan forhånsbestille det nå på steam, man får 10% rabatt og man kan spille Team Fortess 2 betaen om en uke eller noe :P
Sett litt på trailerne før, og tror dette blir nok en spennende episode i den episke historien om Gordon Freeman.
jeg gleder meg så mye at jeg i forrige måned gikk gjennom half life 1 og alle tilleggspakkene, bare for å stoppe kløen i fingrene noen dager:P
Gleder meg som en liten unge, skal kjøpe det med en gang det kommer ut.

Men lurer på en liten ting: Half-life 2 virker fint på dataen min (den er litt gammel) men jeg lurer på om systemkravene er høyere på epsiode 2, enn på vanlig Half-life 2. Noen som vet?
Bruker vel samme grafikkmotor som half life 2 såvidt jeg vet, så tror du ikke trenger å bekymre deg

Må vel prøve episode one nå kanskje
Sitat av Diablo
Gleder meg som en liten unge, skal kjøpe det med en gang det kommer ut.

Men lurer på en liten ting: Half-life 2 virker fint på dataen min (den er litt gammel) men jeg lurer på om systemkravene er høyere på epsiode 2, enn på vanlig Half-life 2. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Det er ikke store forskjellen på Half-Life 2 og Half-Life 2: Episode Two.. Det er jeg temmelig sikker på.. Iallefall ikke annet enn at sistnevnte har støtte for DirectX 10 og at også er lagt til et par ekstra effekter (utrolig livaktig skygge fe) men det er nok bare å skru ned grafikken så kjører det bra
Sånn som jeg forstår det så kan du laste ned Orange Box nå og 10.oktober 1200 GMT så åpner de det opp så du kan spille det.
Men det er fra 12.Oktober du får kjøpt det i butikk.

Det som er så genialt og himla billig er at Orange Box koster bare 44.95 dollar (ca. 280 kroner) og for de usle pengene får du Half Life 2, Episode 1 og 2, Portal, Team Fortress 2 og et flipperspill som heter Peggle Extreme.
Så 6 spill for 280 kroner må da være dette tiårets pakke.

Selv er jeg størst fan og venter mest på Team Fortress 2.
Jeg er med i en gruppe eldre karer som liker å spille online og møtest over TS for å prate skit.
Vi skal slå til og ha en TF2 server oppe og gå den kvelden alt kommer på lufta.
Har fra før en DOD:S server som er nummer 6 av de mest spilte i UK.

Gleder meg!
Jeg venter mest på Half-Life 2: Episode Two, og Portal...
Jeg håper Portal blir online multiplayer også
Ugh, ser jo helt fantastisk ut, men jeg takler rett og slett ikke slike spill. Blir altfor hektisk, stressende og involverende til at jeg orker det. Blir rett og slett sliten av å spille slikt.
Sitat av dadyd
Ugh, ser jo helt fantastisk ut, men jeg takler rett og slett ikke slike spill. Blir altfor hektisk, stressende og involverende til at jeg orker det. Blir rett og slett sliten av å spille slikt.
Vis hele sitatet...
Jøss, det var synd, du vet ikke hva du går glipp av... Eller kanskje du gjør det, men det må nok oppleves skikkelig.

Er du en stresset person?
Gleder meg selv! Og prisen er absolutt overkommelig!

Har nettopp spillt gjennom episode 1, så oppfrisking av hukommelse er ikke nødvendig. (var litt sent ute kan du si). Trailerene ser meget bra ut!

Half Life 2 + episode 1 er forøvrig et par av en liten gruppe spill jeg i det hele tatt har fullført. Er ingen gamer og er vel mildt sagt ikke veldig god i slike spill. Men HL2 er dritgøy!

Håper ikke ep2 har så mye større systemkrav enn de foregående, men selv om de bruker samme motor kommer det vel litt an på størrelsen/detaljene til brettene.

Selv spillte jeg gjennom HL2 med en AMD xp1800 på 1.5 GHz, med et GeForce 5700LE agp-kort. Nå har jeg en noe bedre PC, men fortsatt ikke akkurat i klassen "gamer". Ep1 ble spillt på min nåværende, en AMD64x2 3800-sak, med et GeForce 6600 PCI-e kort. Jeg ble litt overrasket over at ytelsen til spillet ikke føltes nevneverdig bedre, men så har jeg skrudd opp grafikken et hakk og. Forøvrig ble jeg også overrasket over at det gikk såpass bra på min gamle PC.

Åja, surround lyd er stilig! :-)
Portal blir helt MONGO insane, herregud som jeg gleder meg, regner foresten også med en ganske stor custom map scene til portal <3

har forhåndbestilt, det er vel verdt 260 spenn
Systemkravene har kommet:

Minimum
  • Prosessor: Intel Pentium 4 1700 MHz
  • Skjermkort: DirectX 8 kompatibelt skjermkort
  • RAM: 512MB
  • Ledig Disk Plass: 5GB
  • Operativ System: Microsoft Windows 2000/XP/Vista
Anbefalt
  • Prosessor: Intel Pentium 4 3000 MHz
  • Skjermkort: DirectX 9 kompatibelt skjermkort
  • RAM: 1024MB
  • Ledig Disk Plass: 5GB
  • Operativ System: Microsoft Windows 2000/XP/Vista
Sist endret av simdal; 12. september 2007 kl. 16:46.
ooo.. 3gb MhZ prosessor :/!
Burde vel snart oppgradere min pc!
Sitat av Djrack
ooo.. 3gb MhZ prosessor :/!
Burde vel snart oppgradere min pc!
Vis hele sitatet...
Hva faen er 3gb MHz Prosessor??
Sitat av simdal
Hva faen er 3gb MHz Prosessor??
Vis hele sitatet...
Tror han mente 3 MHz
Sitat av zipp
Tror han mente 3 MHz
Vis hele sitatet...
3GHz? ;o *10tegnetc*
Sitat av kloobo
3GHz? ;o *10tegnetc*
Vis hele sitatet...
Ja 3 millioner Hz blir vel en smule lite tror jeg...