Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 493
Hei, sitter med pc til en venn som er en eldgammel laptop E-Machines E620 som sef er umulig å få rask, men her snakker vi ca 5-7 min i oppstartstid. og jeg har ribbet den for alt dilldall, men halve oppstarstiden står den med sort skjerm der det står:

system bios version v1.03
vga bios v010.055.000.049
og en hel haug annet og valg mellom f1 og f10

Spesifikasjon
Operating System win 7 64bit
amd 64 prosessor 2650e (512 KB L2 cache, 1,6 GHz, 800 MHz
3gb ram

noe kan vel gjøres her? vet den burde brukes som askebeger el lignende, men det var vist lite aktuelt vil den bli raskere med 32 bit? det er biospassord på den så kommer ikke inn der sånn uten videre, mistenker litt at boot rekkefølgen ikke er som den skal? men synes uansett det ikke harmonerer med tiden den bruker

takkker for svar
Sist endret av skukketrure; 21. februar 2014 kl. 04:53.
Hva er det F1 og F10 gjør?
f2 og f10 var får å komme inn i bios og f10 boot device, men har nå lagt virkelig egget tror jeg, jeg skulle flashe biosen desverre sko ikke tanken meg at bios batt ser ut til å være dødt så nå lar den seg ikke skru på,eneste jeg får av reaksjon er hvis jeg holder fn knapp og esc inne så kobler i strøm og deretter trykker på on. da begynner vifta . ellers sort skjerm... for sikkerhets skyld er biosbatteriet et langt mindre en vanlig å loddet fast så er det noe å gjøre i det hele tatt ?