Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1270
Jeg ser ettter et spill som kan skremme meg nå som høsten kommer. Det jeg ikke trenger er et nytt FPS-spill der man skal skyte mengder av rare zoombies. Alt jeg vil er å bli skremt... uten at man må bruke urealistiske våpen.

Forslag?
Desverre er det langt bedre skrekkspill for PS1/PS2.
Jeg ville nok holdt en knapp for Dead Space hvis det må være PS3 titler.
Sist endret av ZaiRoX; 6. august 2012 kl. 11:12.
Nå er jo Dead Space et "skyt alt du ser" spill hvor monstre hopper fram og roper "uggabugga" for å skremme deg. Du må nok nesten over på PC'en for å spille noe skummelt (Amnesia: The dark descent for eksempel).
dead space er ikke skummelt
Vil ikke si meg helt enig der.
Å spille dead space gir deg en følelse av å være alene i helvette. Atmosfæren er til å ta å kjenne på om du bare stopper opp et sted og lytter til omgivelsene (fks et rør som faller i bakken )
Å la oss ikke glemme panikken som slår deg når 100 monstere kommer mot deg og du er tom for ammo. (nå snakker vi da om å spille på hard)
mitt tips er å skru av lyset, skru opp volumet, kok deg en kopp kaffe for så å søle den i fanget når the shit happens. (funket bra for min del)

PS. Historien er også genial om du setter deg inn i "dead space universet"
Sist endret av monobryn47; 6. august 2012 kl. 11:36.
Er nok ikke så mange gode Ps3 Horror Games som man skulle ønske, iallefall ikke så mange som ikke går ut på å drepe zombier og lignende. Som nevnt, er det flere gode horror spill til Ps2. Du kan jo prøve Silent Hill Homecoming, Deadspace eller Resident Evil.
Takker for gode svar. Da skal teste ut noen av disse i mørket når høsten faller på.
Har du spilt Bioshock? Ikke direkte "horror"-spill men de har en ganske creepy atmosfære og mange av mine venner har blitt ganske skremt mens de har spilt det/sett meg spille.
Dead Space. Uten tvil! Du må bare rettogslett sette deg i historien og spillet, og da vil du merke hva som er så skummelt med dead space.
sertifisert idiot
hva med the walking dead episode 1 - 2? Har ikke spilt det skjøl, men skal vist være bra
om det er skummelt? hakke peiling, men kan jo prøve, koster 5 euro xD
Link: http://www.telltalegames.com/walkingdead/
Hvis du har en PC som funker greit! (Bruker selv skole PC'en min ^^) Så kan du jo kanskje prøve Nightmare House 1 eller 2, men da må du ha HL2 EP2!

Fear 1 eller 2 er ikke super skumle, men hvis du skrur av lyset og setter deg inn i spillet, så skal nok det funke
Skummelt er jo relativt, kommer an på hvor lettskremt du er :P.
Det første som falt meg inn var jo som nevnt dead space serien. Ellers har du jo Resident Evil 4, men det er litt mer actionorientert. Om du har den første ps3en kab du jo kjøpe ps2 spill, med betydelig bedre utvalg. Annet jeg kommer på er Alan Wake: American Nightmare, selv om jeg er usikker på om det fåes til ps3.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av Aftershave3k Vis innlegg
Skummelt er jo relativt, kommer an på hvor lettskremt du er :P.
Det første som falt meg inn var jo som nevnt dead space serien. Ellers har du jo Resident Evil 4, men det er litt mer actionorientert. Om du har den første ps3en kab du jo kjøpe ps2 spill, med betydelig bedre utvalg. Annet jeg kommer på er Alan Wake: American Nightmare, selv om jeg er usikker på om det fåes til ps3.
Vis hele sitatet...
Alan Wake finnes kun på PC og Xbox 360.
Sitat av Vice Vis innlegg
Har du spilt Bioshock? Ikke direkte "horror"-spill men de har en ganske creepy atmosfære og mange av mine venner har blitt ganske skremt mens de har spilt det/sett meg spille.
Vis hele sitatet...
Støttes.

Mitt yndligspill med den beste historien jeg har opplevd i et dataspill.
Ikke se spoilers før du er ferdig med å spille, ellers vil du angre.

Bioshock 2 er ikke halvparten så bra tho.