Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1594
Beklager hvis overskriften ble feil, men jeg prøver likevel.

På min iPhone 3GS funker plutselig ikke datatrafikk over 3G eller Edge lenger.. Jeg må altså være på WLAN for å f.eks connecte Spotify, sjekke trafikkanten eller facebook osv.

Når jeg rebooter telefonen så skrur den automatisk av Dataroaming, men det funker ikke noe mer selv om jeg skrur den på igjen, og 3G symbolet dukker opp.

Noen som har noen tips til hva som kan fikse dette?
Hvilken operatør har du, og hvor lenge har du hatt det slik? Jeg hadde problemer med datatrafikk på Telenor i hele går.
Jeg har Tele2, og det begynte vel rett før helgen... Torsdag kanskje..
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Jeg har Tele2, og det begynte vel rett før helgen... Torsdag kanskje..
Vis hele sitatet...
http://driftsmeldinger.tele2.no/

De har hatt noen datatrafikkrelaterte problemer nylig. Har du prøvd å kontakte Tele2?

Edit: Prøv å roam på Telenor, og se om det fungerer der.
Sist endret av prenix; 14. desember 2010 kl. 08:41.
Jaman.. Ringte de på Fredag, men virker ikke som hun jeg snakket med skjønte hva jeg mente. Men jeg fikk en SMS fra teknisk i går der de hadde tatt noen tester og sånn.. Men ingenting dukket opp såklart..

Med roaming mener du at jeg skal gå å bytte til Telenor som "operatør" istedefor automatisk?
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Med roaming mener du at jeg skal gå å bytte til Telenor som "operatør" istedefor automatisk?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Det påløper ekstrakostnader, men det blir ikke store utgiften for en rask test.
Sitat av prenix Vis innlegg
Stemmer. Det påløper ekstrakostnader, men det blir ikke store utgiften for en rask test.
Vis hele sitatet...
Får bare beskjed om at jeg "Mistet nettverksforbindelsen" idet den driver å bytter til Telenor...
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Får bare beskjed om at jeg "Mistet nettverksforbindelsen" idet den driver å bytter til Telenor...
Vis hele sitatet...
Har du skrudd på roaming?
Sitat av prenix Vis innlegg
Har du skrudd på roaming?
Vis hele sitatet...
Yeah (titegn)
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Yeah (titegn)
Vis hele sitatet...
http://appstruck.com/wp-content/uploads/2010/02/destroyed-iphone3g.jpg
Har vurdert det
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Har vurdert det
Vis hele sitatet...
Forresten, har du prøvd å laste ned nye WAP-,MMS-, og internett-innstillinger? Jeg tipper disse ble oppdatert grunnet problematikken rundt det fra Tele2 sin side, forrige uke.

Edit: http://www.tele2.no/mobil/wap_mms_innstillinger.html
Sist endret av prenix; 14. desember 2010 kl. 09:31.
Prøvde dette.. Da fant jeg ut at jeg mangler feltet med "APN Innstillinger"

Teknisk skulle nok en gang ringe meg opp igjen, så det gjenstår jo å se..

Kanskje noen her vet noe om hvorfor APN har blitt borte hos meg?
flere iphone brukere rapporterer at APN instillingene ble slettet under siste oppdatering fra apple.
Apple hadde vistnok lagt inn telenor APN instillinger som standard på oppdateringene. slett instillingene du har nå og legg inn etter anvisning fra din operatør (tele2?)
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
flere iphone brukere rapporterer at APN instillingene ble slettet under siste oppdatering fra apple.
Apple hadde vistnok lagt inn telenor APN instillinger som standard på oppdateringene. slett instillingene du har nå og legg inn etter anvisning fra din operatør (tele2?)
Vis hele sitatet...
Hvem innstillinger skal jeg slette? Jeg har ikke feltet APN engang
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Hvem innstillinger skal jeg slette? Jeg har ikke feltet APN engang
Vis hele sitatet...
jeg har bare ipad. der har du eget APN felt. se i manualen din eller kontakt opratøren din sitt kundesenter
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
jeg har bare ipad. der har du eget APN felt. se i manualen din eller kontakt opratøren din sitt kundesenter
Vis hele sitatet...
Det skal være APN felt på iPhone også.. Men det er ikke der lenger.. Som jeg skriver litt lenger opp

Faen nå begynner jeg å bli MEKTIG lei av teleleverandører som gir faen så lenge du er kunde.. Virker ikke som de bryr seg en gang når jeg ringer, selv når jeg sier at jeg begynner å bli frustrert etter alle problemene jeg har hatt bare etter 1 måned med Tele2

Da har jeg uten hjelp fra Tele2 (som kom med ORDRETT den samme mailen jeg har fått tidligere) fikset problemet..

Jeg fant guide på nettet der jeg kunne endre APN igjennom Safari
Hei,

Hvis du kan sende oss en e-post med hvilket telefonnummer det gjelder, samt hvilket OS du har på din iPhone, til sosiale-medier(a)tele2.com så skal vi få tatt en titt på det.

Mvh
Jaran Berg
Tele2 Kundeservice
Sist endret av Tele2_ks; 14. desember 2010 kl. 12:43.
Jeg sliter med det samme med min Samsung Galaxy S. Telenor som operatør. Wifi fungerer fint, men ikke 3GS.
Sitat av Tele2_ks Vis innlegg
Hei,

Hvis du kan sende oss en e-post med hvilket telefonnummer det gjelder, samt hvilket OS du har på din iPhone, til sosiale-medier(a)tele2.com så skal vi få tatt en titt på det.

Mvh
Jaran Berg
Tele2 Kundeservice
Vis hele sitatet...
Dette har jeg gjort flere ganger, men får bare det samme tørre standardsvaret tilbake... Nå har jeg jailbreaket og ordnet APN innstillingene gjennom Safari..