Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 13013
Sitat av tecdm Vis innlegg
jeg mener det ikke burde være problem for de som ikke går på narkotika...........
Vis hele sitatet...
Måten du formulerer deg på er svært generaliserende og nedlatende. Du omtaler/ser på alle som til en eller annen grad bruker illegale stoffer som personer som "går på narkotika". Du impliserer her at alle bruker fast/ofte, og det å "gå på noe" er ofte assosiert med misbruk og avhengighet. Du har også sagt at alle som prøver/bruker illegale rusmidler er svært tilbøyelige til å bruke på skolen.

Dersom du vil bli tatt alvorlig i debatter i framtiden vil jeg råde deg til å unngå
arrogante uttrykk og synspunkter, samt at du sjekker at du har f.eks faglig grunnlag bak "fakta"-argumentene dine.
Sitat av Donquijote Vis innlegg
Altså at de bryter deres personlige rettigheter fordi de tar en urintest ? Jeg synes det er bra at de tar den urintesten, man må jo bli kvitt all junkies som ikke har en eneste ting på skolen å gjøre bortsett fra å yppe seg. Er vi ikke, alle sammen, lei av det ?
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at alle som har eksprimentert med marihuana i 18-års alderen er junkies og "ikke har e enste ting å på skolen å gjøre"

På skolen jeg gikk på så eksprimenterte noen av de smarteste elevene innen realfag med marihuana. Jeg sier ikke at det er riktig, eller at det er "kult", men denne her marihuana=junkie greie vil jeg ha meg frabedt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Stortinget sier ja til narkorazziaer på skolene.
Bakgrunnen for forslaget fra Høyre er at det enkelte steder i landet har vært usikkerhet om hvorvidt politiet har lov til å gjennomføre slike aksjoner, og hvilken fremgangsmåte som skal brukes.

- Den usikkerheten vil vi fjerne. Samtidig må vi presisere hvordan slike kontroller skal gjennomføres, slik at vi unngår enkelte fæle eksempler, sier Høyres medlem av justiskomiteen André Oktay Dahl til Aftenposten
Vis hele sitatet...
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Det er faen meg helt sykt.. Jævla politistat..
Screw you guys, I'm going south
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er faen meg helt sykt.. Jævla politistat..
Screw you guys, I'm going south
Vis hele sitatet...
Ikke bare det, dette kommer til å demotivere MANGE som bare nyter en ræv i ny og ne og.. Hunden kommer inn i klasserommet, sniffer ut de "kriminelle" og tar de med, hva trur du h*n tenker om hva de andre tenker om h*n? Tenker meg det kommer til å eksplodere med rykter på skolene om at den personen tar det stoffet osv osv så blir det bare drama, glad jeg er ferdig med skole!
Stortinget sier ja til narkorazzia på skolene - Følte denne var sånn halveis relevant.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Sprengt Vis innlegg
Ikke bare det, dette kommer til å demotivere MANGE som bare nyter en ræv i ny og ne og.. Hunden kommer inn i klasserommet, sniffer ut de "kriminelle" og tar de med, hva trur du h*n tenker om hva de andre tenker om h*n? Tenker meg det kommer til å eksplodere med rykter på skolene om at den personen tar det stoffet osv osv så blir det bare drama, glad jeg er ferdig med skole!
Vis hele sitatet...
Tror det også kan bidra til at flere skulker skolen oftere fordi de tar sen en joint i helgen.. I frykt av razzia.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tror det også kan bidra til at flere skulker skolen oftere fordi de tar sen en joint i helgen.. I frykt av razzia.
Vis hele sitatet...
Ja, og enda mer frykt for elever som tar seg en joint. Kan gå kraftig ut over psyken til enkelte. Og lukter sitter jo lenge i klærne, blir jævlig kjipt for folk som har vært på en fest hvor cannabisrøyking har foregått.
Sist endret av TheGloryHole; 10. mai 2012 kl. 09:30.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
MEN! Om noen ikke har rus på seg, sørger for å IKKE bruke stoner klærne, og holder alle slike aktiviteter utenom skolen så bør man vel være trygg? Mtp det setter seg spor i ting, men om man dusjer, skifter og driter i morningsen/stripa før man skal på skolen.

Det har jo INGENTING på en skole å gjøre. Skole er seriøst, og en av byggeklossene for livet ditt. Det skal ikke blandes med fritidsaktiviteter som rus.

Eller er det noe jeg overser her?
Sist endret av CHillZoNE; 10. mai 2012 kl. 09:32.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
MEN! Om noen ikke har rus på seg, sørger for å IKKE bruke stoner klærne, og holder alle slike aktiviteter utenom skolen så bør man vel være trygg? Mtp det setter seg spor i ting, men om man dusjer, skifter og driter i morningsen/stripa før man skal på skolen.

Det har jo INGENTING på en skole å gjøre. Skole er seriøst, og en av byggeklossene for livet ditt. Det skal ikke blandes med fritidsaktiviteter som rus.

Eller er det noe jeg overser her?
Vis hele sitatet...
Stort sett alle klærne mine er stonerklær, og jeg har heller ikke flere jakker å bytte mellom når jeg røyker ute. Jeg røyker aldri på skoletiden, men kan likevel lukte, noe som kan ende i noen komplikasjoner med politiet.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
MEN! Om noen ikke har rus på seg, sørger for å IKKE bruke stoner klærne, og holder alle slike aktiviteter utenom skolen så bør man vel være trygg? Mtp det setter seg spor i ting, men om man dusjer, skifter og driter i morningsen/stripa før man skal på skolen. Det har jo INGENTING på en skole å gjøre. Skole er seriøst, og en av byggeklossene for livet ditt. Det skal ikke blandes med fritidsaktiviteter som rus. Eller er det noe jeg misser her?
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det du sier gjennomførtbart, men å ha et (eller fler) eget sett med klær for røyking er litt tungvidt og ikke akkurat det du tenker på hvis noen tilbyr deg en blås.
Jeg har også prestert å ha jointer i lomma og lommeboken, og i sekken (som jeg bruker på skolen). Og weed-poser i jakkelommer etc. Føler meg egentlig ganske truet av dette nye vedtaket.
på heltid
iSkurk's Avatar
Kjenner mange som går der, har ikke hørt noe om saken.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det forstår jeg. Men likevel.. Jeg kan ikke fatte at det er så vanskelig å skifte, samt vaske og sørge for å ha et rent og luktfritt sett med klær til dagen etterpå. Og skaffe seg ei drittjakke bør ikke være vanskelig.

Altså, jeg sier ikke det er korrekt framgangsmåte fra staten og politet, men det er vel visse forhåndsregler vi stonere kan ta for å minske risikoen?

Unnskyld at jeg sier det, men det skjedde noe med norge etter en viss dude gikk amokk i fjor..

Vi ble plutselig totalt NAZI føler jeg. Kanskje jeg har en forvrengt oppfatning, men føler vi strammer noe grusomt om dagen.

Dette er ikke måten å løse ting på. Sørge for stigmatisering av personer, og lage "utskudd" i samfunnet. Det er LIVSFARLIG for en sårbar ungdom i en slik situasjon. Da skaper man bokstavelig talt en misbruker.

Det blir veldig lett å tenke "hey, jeg er jo fortapt uansett, hvorfor ikke ruse bort alt som heter følelser, fordommer og liv?"
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Kjenner mange som går der, har ikke hørt noe om saken.
Vis hele sitatet...
Førsteposten er tross alt fire år gammel, men selve diskusjonen er dratt opp igjen pga. stortinget skal stemme over lovendringer i dag. Det er dessuten en ganske interessant tråd med en del gode innlegg om jeg ikke husker feil.
Sist endret av Mith; 10. mai 2012 kl. 09:42.
kjedelig streiting
Sitat av Mith Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tenker man på det er det jo noen politikere som har inrømt at de har brukt dop på toalettet på stortinget for en del år siden. Da det å være med å styre landet krever absolutt edruhet synes jeg vi bør begynne med samme praksis på stortinget. Politiet bør ta med seg noen bikkjer som kan lukte litt rundt i spørretimene, mens de som oppfører seg litt anneledes bør få bli med inn i et bittelite rom, og pisse.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Tenker man på det er det jo noen politikere som har inrømt at de har brukt dop på toalettet på stortinget for en del år siden. Da det å være med å styre landet krever absolutt edruhet synes jeg vi bør begynne med samme praksis på stortinget. Politiet bør ta med seg noen bikkjer som kan lukte litt rundt i spørretimene, mens de som oppfører seg litt anneledes bør få bli med inn i et bittelite rom, og pisse.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. Det er bedre at de som faktisk styrer landet vårt blir sjekket enn de som ikke har noe å si for landet ennå.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Tenker man på det er det jo noen politikere som har inrømt at de har brukt dop på toalettet på stortinget for en del år siden. Da det å være med å styre landet krever absolutt edruhet synes jeg vi bør begynne med samme praksis på stortinget. Politiet bør ta med seg noen bikkjer som kan lukte litt rundt i spørretimene, mens de som oppfører seg litt anneledes bør få bli med inn i et bittelite rom, og pisse.
Vis hele sitatet...
Det kunne vært interessant. Kanskje vi hadde fått slutt på galskapen også…
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
I fare for å gjenta meg selv...

Dette her er IKKE framgangs måten å angripe disse problemene på. Altså, rus har ingenting å gjøre på skoler, men det finnes mange andre tiltak som er mye bedre. Det står lassevis med mennesker i kø for å komme seg inn på avrusning. Og hvertfall i dette aldersspekteret her.
Disse stakkars ungdommene må ikke presses. Det er det dummeste man gjør, for kampen mot narkotika vinner vi ALDRI ! Det er forsåvidt ikke en kamp å vinne heller, men det er en annen diskusjon.

Norge må få opp øynene sine, og forstå at makt fungerer ikke. Rus miljø som jeg kjenner det, har aldri vært så stort og kraftig.