Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3031
La oss si noen jeg kjenner har en del tørkede urter i skapet sitt, men h*n har aldri trippet.

Hvilken rekkefølge burde h*n ta på urtene sine?

Kratom
Salvie
Philosopher's Stone
Hawaiian Baby Woodrose
Rød Fluesopp
Meskalin
Ayahuasca
Du tripper ikke på kratom, det er substans som ligner på opiater.

Meskalin
Tröfler/sopp
LSA / hawaiian baby woodrose
Aya / DMT
Salvia
Fluesopp

Noe slikt. Fluesopp er ikke det mest intense, men jeg tror en trenger litt erfaring for å "forstå" seg selv/rusen.

Gjevne mellomrom, lave - moderate doser.

Happy trippin'
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Meskalin er best å begynne med?
Om jeg ikke husker feil, så leste jeg i en tråd her at den varer i 13 timer, er ikke det litt heftig for førstegangsbrukere?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Meskalin er best å begynne med?
Om jeg ikke husker feil, så leste jeg i en tråd her at den varer i 13 timer, er ikke det litt heftig for førstegangsbrukere?
Vis hele sitatet...
Har aldri prøvd meskalin, men selv om effekten varer i flere timer, så har jeg hørt om flere som sier at det er et veldig "vennlig" psykedelia. "Vennlig" i den forstand at mange mener stoffet behandler brukerne bra, og at det er lettere å unngå en bad trip med det i forhold til f.eks. syre og sopp.
Sier ikke at man er garantert en fantastisk og positiv opplevelse på det, men at sjansen for å oppleve en positiv tur er relativt stor.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
En du kjenner ja..
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Meskalin er best å begynne med?
Om jeg ikke husker feil, så leste jeg i en tråd her at den varer i 13 timer, er ikke det litt heftig for førstegangsbrukere?
Vis hele sitatet...
Ifölge den logikken bör en fersking starte med Salvia...

Meskalin er veldig snill i lave til moderate doser.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
La oss si noen jeg kjenner har en del tørkede urter i skapet sitt, men h*n har aldri trippet.

Hvilken rekkefølge burde h*n ta på urtene sine?

Kratom
Salvie
Philosopher's Stone
Hawaiian Baby Woodrose
Rød Fluesopp
Meskalin

Ayahuasca
Vis hele sitatet...

Rekkefølgen på hva slags stoffer du skal konsumere er noe du burde finne ut av selv etter å ha prøvd på å tilegne deg så mye kunnskap om de respektive stoffene som overhode mulig slik at du føler at du vet hva du gjør og hva som passer deg best.
Derfor er det lurt å begynne i det små for å finne ut hvordan du responderer på inntak av hvert av stoffene før du begir deg ut på en virkelig tripp.

Uansett så kan det selvfølgelig være greit med en veiledende liste ettersom opplevelsen under påvirkning av psykedeliske stoffer er ubeskrivelig fantastisk, potensielt sett både godt og vondt.

Her er et oppsett jeg ville ha gått for:

- Philosopher's Stone
- Kratom
- Salvia (Kan være meget bøse saker, men varigheten er kort)
- Hawaiian Baby Woodrose (LSA)
- Meskalin
- Fluesopp/ayahuasca (Begge disse to er temmelig heftige saker selv om de ikke kan sammenlignes mtp. rusfølelsen)
Meskalin
Philosopher's stone
Ayahuasca

Kratom og Salvia har jeg personlig null dragning til. Og jeg ville lagt dem bort/gitt det vekk.

Fluesopp er et sakrament som bør spares til en viktig anledning - ikke noe introduksering substans.

Meskalin er som andre allerede har nevt - et vennlig psykedelika, med dybde, eufori og visdom. Fin introduksering til psykedelika. Eneste minus med meskalin kan være kvalme før og i begynnelse av tripp. Om man inntar i kaktus form, må man forberede seg på kvalme de første to timene av trippen. Faste anbefales. Er meskalinen ekstrakthert i sulfat eller hcl form kan du forvente mindre kvalme - og en litt "renere" tripp enn kaktus (som også inneholder andre alkaloider)

Philsopher stone er en "snill" sopp - som også kan være fin til introduksering. Her er det mindre kvalme enn om man inntar meskalin kakturs. Trekker man soppen i te vil man så å si elimere kvalme eller at magen reagerer.

Ayahuasca har jeg ingen personlig erfaring med, annet med changa/DMT røyking. Ut ifra dette - og hva jeg har hørt er ayahuasca ikke så veldig ulikt sopp - men med mere eufori, og en litt varmere mere moderlig energi.

Alle disse tre former for psykedelika vil jeg mene er fine til introduksjon.

Fluesopp - er noe helt annet, og meget forskjellig fra meskalin/sopp/ayahuasca. Kanskje for de litt mere erfarne.
Sist endret av Bearass; 9. juni 2012 kl. 21:53.
Respekter stoffene, start med små doser. Dette er ikke krydder, dette er rusmidler. Hvorfor bruke så mangen på en kveld?
Sist endret av RosaElefant; 9. juni 2012 kl. 22:08.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Respekter stoffene, start med små doser. Dette er ikke krydder, dette er rusmidler. Hvorfor bruke så mangen på en kveld?
Vis hele sitatet...
Tror ikke han mente at han skal hive i seg alt sammen i en psykedelisk cocktail som han konsumerer på en kveld. Tror nok han mente hvilket stoff han burde begynne å eksperimentere med, så etter en stund (dager, uker, måneder, år) innta og teste ut neste substans.
syntetisk marijuana "k2 eller spice" trippy som faeen
Sitat av hondacr85 Vis innlegg
syntetisk marijuana "k2 eller spice" trippy som faeen
Vis hele sitatet...
Kødder du? Her nevnte TS en rekke naturlige og godt dokumenterte substanser som har vært i bruk siden tidenes morgen, og du anbefaler han å innta et potensielt livsfarlig og syntetisk stoff med lite research og en negativ historie bak seg?...
Sist endret av Maglii; 9. juni 2012 kl. 23:29.
Sitat av Maglii Vis innlegg
Kødder du? Her nevnte TS en rekke naturlige og godt dokumenterte substanser som har vært i bruk siden tidenes morgen, og du anbefaler han å innta et potensielt livsfarlig og syntetisk stoff med lite research og en negativ historie bak seg?...
Vis hele sitatet...
hehe, personelig foretrekker jeg ikke det selv, men akulle bare så fram att hvist han vil trippe så funker det altfor bra haha
Mye fornuftige svar her, men for all del ikke hør på hva hondacr85 har og tilføye denne saken.

Ville selv gått for en Salviatrip til og starte med bare for og få et lite begrep om hva psykedelisk rus er for noe, kanskje litt intenst der og da, men om dette skulle være helvete for deg og noe du så absolutt ikke vil prøve igjen så er 10min med rus en del lettere og fordøye enn 10+ timer med bad trips.
Hold deg unna K2 å Spice greiene er du grei, så kan vi heller snu og smile tilbake om x-antall år.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av hondacr85 Vis innlegg
syntetisk marijuana "k2 eller spice" trippy som faeen
Vis hele sitatet...
Trippy? Kan du forklare nærmere? Har dosert/overdosert på JWH-018, JWH-122 og AM-2201. Minner mest om psykose eller crack. Kan ikke på noen måte sammenlignes eller forbindes med psykadeliske stoffer. Kanskje delirfremkallende.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Syntetisk cannabis er noe de fleste vet nå til dags at er skadelig.

Hvordan er Philosopher's Stone i forhold til Fleinsopp?
Sist endret av TylerDurden; 10. juni 2012 kl. 14:07. Grunn: skriveleif
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Syntetisk cannabis er noe de fleste vet nå til dags at er skadelig.

Hvordan er Philosopher's Stone i forhold til Fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Fleinsopp er mere potent. Dessuten villtvoksende i norsk natur, med kanskje enda bedre vibber

Philosopher stone er litt mykere i kantene. Litt "snillere" enn fleinsopp (som er mere potent enn kommersiellt dyrket magic mushrooms).

Mange ville nok ha anbefalt philosopher's Stone, eller mexican som gode nybegynnersopp - da dem regnes som litt mildere og "snillere" enn fleinsoppen. Trøffler er kanskje enda mere "safe". Da trippen kommer litt mere gradvis, og kanskje er enda mere eufori-preget enn vanlig sopp. Både trøffler og forskjellige sopp har forøvrig psilocybin og psilocin som virkestoff - og sånn sett er rusen veldig lik.
Sist endret av Bearass; 10. juni 2012 kl. 22:43.
Legg merke til at Salvia og 'Salvie' ikke er det samme. Vet ikke om det var en typo, eller noe du ikke er klar over tho
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Legg merke til at Salvia og 'Salvie' ikke er det samme. Vet ikke om det var en typo, eller noe du ikke er klar over tho
Vis hele sitatet...
Skriveleifene kommer stadig, salvie bruker jeg i kveldsteen, så jeg vet godt forskjellen på dem :-P
Sudlabadel
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Skriveleifene kommer stadig, salvie bruker jeg i kveldsteen, så jeg vet godt forskjellen på dem :-P
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil, men er ikke salvie det norske ordet for salvia, som er en planteslekt i mintfamilien?
Selected species and their uses

Main article: List of Salvia species
Many species are used as herbs, as ornamental plants (usually for flower interest), and sometimes for their ornamental and aromatic foliage. A selection of some well known species is below.
Salvia apiana is the white sage used in smudge sticks in many U.S. Native American traditions.[13]
Salvia divinorum, or diviner's sage, is sometimes cultivated for psychedelic drug effects; the legality of its use is under review in some US states.[14]
Salvia elegans, the pineapple sage, is widely grown as an ornamental shrub or sub-shrub, with pineapple scented leaves.
Vis hele sitatet...
-Wikipedia
Sist endret av Maglii; 11. juni 2012 kl. 10:46.
▼ ... over et år senere ... ▼
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Beklager å bumpe en gammel tråd, men hvor ville dere plassert Iboga?
Sett at jeg selvfølgelig tar det på absolutt korrekte setting, på Ibogain klinikk om nødvendig.