Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2439
Noen som vet hvilken aldersgrense det er ved kjøp av luftgeværkuler?
Jeg mener at det er fritt fram, på lik linje med airsoftkuler.. men jeg vet ikke sikkert.
Ja, er riktig det 4apekatt sier, ingen aldersgrense.
Trådstarter
Litt usikker på dette siden jeg leste en plass at det var 18 års grense, på lik linje ved kjøp av luftgevær...
Leste på et annet forum hvor det var en som hadde blitt stoppet pga. han var under 18 år
Sist endret av Azarat; 15. april 2011 kl. 15:09.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Litt usikker på dette siden jeg leste en plass at det var 18 års grense, på lik linje ved kjøp av luftgevær...
Leste på et annet forum hvor det var en som hadde blitt stoppet pga. han var under 18 år
Vis hele sitatet...
You can't believe everything the internet throws at you
Trådstarter
haha indeed
får satse på at det ikke er da
ikke aldersgrense, jeg har i hvert fall alltid fått kjøpt på forskjellige sportsbutikker.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Det er litt forskjellig fra butikk til butikk, jeg har fått kjøpt kuler på wasteland og edsport i bergen, men på teknikmagasinet fikk jeg ikke lov. Jeg måtte ha en som er 18 eller over.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er nok desverre aldersgrense på det ja, på lik linje med annen ammunisjon. I hjembygda fikk jeg kjøpt luftkuler på landhandelen som om det var kruttlapper. Men 4 år senere her i Oslo ble jeg plutselig stoppa alle steder. Hvorfor denne ammoen ikke oppbevares innlåst som all annen er noe molbo.
Tror det er en aldersgrense, men vist du går på en skyteklubb (som jeg gjorde før) kan du bare vise fram kortet til klubben så får du kjøpt, ihvertfall her ^_^
Tror aldersgrense på slikt går på butikken. Er vel ingen lov som sier det, men en hver butikk kan velge hvem de ønsker å selge hva til. Er ikke verre enn å gå å prøve, værste som skjer er at de sier du må være 18.
Enhver seriøs forretning har aldersgrense på slikt.
Må være 18 år for å kjøpe luftgeværkuler hvor jeg jobber i alle fall.
Jeg har aldri hatt problemer med dette, men det er jo bare å prøve. Hva er det verste som kan skje?
Jeg har kjøpt tonnevis med luftgeværkuler og har aldri hatt problem med det.