Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 9622
I dag tok jeg det siste trekket, jeg har vist om denne dagen I noen uker og jeg har gruet meg. Røyket hver dag I nesten et år, så sluttet jeg brått. Sprakk etter to uker og alt ble verre. Siste månedene har gjort meg dårligere med rus fra morgen til kveld. Hasjen er min beste venn og jeg kommer til å savne den. Dette blir tungt for meg, jeg misunner de som ikke sliter med å slutte med hasj. Noen som vil slutte? Jeg kunne Vært en god "sponsor"
Paprika.
Digital nomade
trippy's Avatar
Du skal ha creds for å innse at du har et problem du er villig å ta opp! Masse gode tips i tråden til Lucy (her), som kan komme godt med! Lykke til!
Sist endret av trippy; 22. juli 2014 kl. 22:00.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bare å stå på, det er bra å innse at man har ett problem, da har man allerede kommet langt, ta det en dag om gangen og hold deg positiv
Sist endret av Freddy_fred5; 22. juli 2014 kl. 22:20.
Hiver meg med. Jeg har vært to måneder uten nå etter å ha røkt mer eller mindre hver dag i mer enn 15 år. Det var ikke en gang planen å slutte helt, men akkurat nå frister det faktisk ikke med trekk . De første dagene/nettene kan være litt tøffe uansett, men så lenge man har funnet riktig motivasjon gikk det i alle fall min del mye lettere enn jeg hadde trodd. Stå på, dette ordner seg
Samme her, eneste som er at jeg har stengt meg inne å sitter bare å spiller pc spill iogmed at jeg vet at absolutt alle vennnene mine er ute å røyker vær dag, og jeg gidder ikke være med dem lengre får de er så kjedelige, det eneste de vil er å røyke liksom, å det var sikkert akkuratt slik jeg var før også Den eneste vennen som ikke røyker er i millitæret så han møter jeg skjeldent :P
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Oi. I så fall skader det jo ikke med nye venner eller kontakter? Røde Kors er veldig fint i denne sammenhengen. Du kan jo melde deg som frivillig besøksvenn? Sett bort i fra det sosiale og omsorgsaspektet ser det jo ikke dumt ut på CV-en heller!
Bare å stå på! Tenk minst mulig på rus/rusen Gått 6 måneder siden min siste joint nå, røyka noe rund ett år (ganske mye) så vet hvordan det er!

Dette klarer du. Vær sosial, unngå og heng med venner som røyker og hold ut!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://www.reddit.com/r/leaves kan antagelig hjelpe deg. "The easy way to stop smoking" (også oversatt til norsk) er nok også verdt en titt.

Lykke til.
Stå på!

Etter 12 år med røyking, hvorpå de siste 3 jeg har røyket hver dag (5g i uka) sluttet jeg brått for 2 uker siden, fordi det går såpass inn på min kjære. Det er ingen moro greie kompis, men etter bare 1-2 dager var jeg i godt humør igjen og har ikke merket noen form for abstinenser eller store sug etter å "måtte" røyke (og litt kaldsvetting nå og da fordi ting er på vei ut av systemet). Det er bare snakk om at du må fylle hverdagen igjen med noe litt mer meningsfullt enn å bare chille og røyke.

Har fått igjen gleden for gaming og skal begynne med UE igjen etthvert. Er ganske sikker på at ting vil komme flytende for deg også! :-)

Hold deg positiv, og tenk at kroppen og sinnet ditt har det best uten.
Jeg skal også slutte. Heier på deg!

Note to self:
Mer stabil psyke, mer glad
Ikke mer likegyldig
Tenker klarere
Ikke lenger tiltaksløs
Mer livsglede
Søvnkvaliteten bedres
Stokker ikke om ord
Man ser bedre ut, mer våken

+++
Sist endret av ~Angelica; 23. juli 2014 kl. 14:28.
Jeg røyket jevnlig ca en gang hver annen måned over en periode på en del år. Jeg sluttet cold - turkey for ca ett år siden pga pisseprøver. Det er mulig om du vil. Bare stå på som de andre sier og finn noe som motiverer deg.
Sitat av Vetz Vis innlegg
Jeg røyket jevnlig ca en gang hver annen måned over en periode på en del år. Jeg sluttet cold - turkey for ca ett år siden pga pisseprøver. Det er mulig om du vil. Bare stå på som de andre sier og finn noe som motiverer deg.
Vis hele sitatet...
En gang hver annen måned? Cold turkey?

Haha :P
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
En gang hver annen måned? Cold turkey?

Haha :P
Vis hele sitatet...
Morsomt med det?
Kan ha noe med at røyking en gang hver annen måned neppe kan defineres som en vane eller avhengighet.
Sitat av Vetz Vis innlegg
Morsomt med det?
Vis hele sitatet...
"Cold turkey" passer ikke inn der. Cold turkey er å slutte brått. Hvordan skal du liksom trappe ned røykingen din når det er en gang annenhver måned?
Sist endret av Quasar; 23. juli 2014 kl. 15:46.
Ja ser det nå. Kom ut litt feil, beklager
Trådstarter
54 8
Dere som skal/har sluttet.... Send meg gjerne en PM, så kan vi snakke litt om det å slutte. Om du vil så klart
Sitat av Vetz Vis innlegg
Jeg røyket jevnlig ca en gang hver annen måned over en periode på en del år. Jeg sluttet cold - turkey for ca ett år siden pga pisseprøver. Det er mulig om du vil. Bare stå på som de andre sier og finn noe som motiverer deg.
Vis hele sitatet...
Cold turkey?*?? Du sier du røykte en gang hver annen måned.. ,da røykte du veldig veldig lite da..,og da heter det ikke Cold turkey ,dette er vel ikke ett bra innlegg som andre kan ha særlig nytte eller forståelse av
Sist endret av Baltasar; 25. juli 2014 kl. 01:45. Grunn: feil
Jeg slutter aldri, tar bare pauser. Men for mitt vedkommende foretrekker jeg å reise bort noen dager. F.eks hytta til foreldrene mine.

Norge har mye flott natur å by på. Kanskje du kan ta noen dager i skogen eller Hardangervidda? Da styrer du i hvert fall unna fristelsene. Fysenheten pleier jo å avta etter noen dager er min erfaring.

Lykke til videre
Godt du er igang! Du vil se over tid at hasjen egentlig bare er noe drit. Gode tips til slutt: Ikke grue deg til denne dagen, gled deg heller. Alt kommer til å bli så mye bedre. Gå rundt og tenk hvor dritt hasjen er, og gled deg til den dagen du er rusfri. Ikke tenk at hasjen er din beste venn, tenk det motsatte.

Jeg har selv røyket masse og har sluttet med det. Har også sluttet med siggaretter og nå på mandag sluttet jeg med snus. Det som har hjulpet meg er å se alt det negative ved det, kontra det positive også forberede seg selv mentalt.

Feks en tankegang jeg har nå med snusen er, hvis andre kan gå rundt å kose seg uten en snus, eller ikke være avhengig av noe så kan jeg også det. Dessutten får jeg hvitere tenner og det minsker risikoen for kreft.

Så, finn alt som er drit med hasjen (det er mye) også tenker du hele tiden på hvor bedre du blir etterhvert. Ha tolmodighet, slike ting tar tid. Lykke til
Det er heller ingen skam å ha jevnlige samtaler med fastlegen sin. Hvis du har en ung og oppegående fastlege kan vedkommende være god støtte.
når du røyker 3gram i året, så heter det ikke cold turkey når du slutter.

ingen grunn til å hisse seg opp
Sist endret av soulgoodman; 25. juli 2014 kl. 14:54.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er heller ingen skam å ha jevnlige samtaler med fastlegen sin. Hvis du har en ung og oppegående fastlege kan vedkommende være god støtte.
Vis hele sitatet...
Anbefaler ikke dette da det lagres i journalen og vil bare hemme deg videre.
Hvor vanskelig er det egentlig å slutte å røyke cannabis? Det skal vel i teorien være det stoffet som er lettest å slutte med(?). Forstår at det selvsagt er invidiuelt, men ser at i senere år har det blitt mer og mer vanlig med legehjelp, avrusningsklinikker etc for å slutte. Slutta selv på dagen etter flere år med røyking uten at det var noe problem, men ser jo flere bekjente som sikkert har prøvd å slutta et par ganger i året uten at det er håp.
Røyket i 5 år nå, siden jeg var 15. Var vel en joint hver dager første to årene, men de siste 3 har det blitt opp til 10-20 piper om dagen. Ikke tatt mornings eller noe trekk i dag og har så vidt klart å få i meg noe mat og har hatt vondt i hodet, pluss kvalme hele dagen. Blir nok bedre i morgen, hvis jeg ikke tar feil. Målet er jo å slutte helt, men etter så mange år skjenner du bare andre med samme "problemet". Så må nesten unngå dem for å slutte med røykings. Men en joint om dagen hadde vært en stor nedtrapping og. Vi får se. Til resten av dere som prøver å slutte; lykke til! Handler bare om å virkelig gidde.
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
Røyket mer eller mindre fast i 2 år. Med noen "pauser" i 2-4 uker.
Husker godt det første 1,5 året hvor jeg prøvde å slutte helt MAAANGE ganger. Funket aldri.
Men når jeg innså at røyking ikke er så dårlig som jeg selv ville ha det til, og bestemte meg for at når jeg føler for å røyke, så røyker jeg. Ble det plutselig veldig enkelt.

Nå kan jeg lett gå uten i flere uker, og tenker ikke mye på abstinenser. Fordi abstinensene bare var i HODET mitt!

Jo, jeg blir selvfølgelig fristet, men da sier jeg bare nei, og tillater meg ikke å tenke mer på det.
Røyker jevnt og trutt fortsatt, men skal holde meg til maks 2 ganger i mnd.

Motivasjonen er å ikke bli innrøyka, og oppleve hvordan det "en gang var" ;P
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har røkt cannabis i snart 11 år, dette påvirker meg ikke på noen spesiell måte, jeg har heller ikke problem med å kutte det ut et par dager, et par uker, hva jeg vil. Det eneste som skjer er at over en lengre periode med tung røyking får man en svettenatt eller to. That's it.

Ikke noen depresjoner, lidelser, nothing. It's all in your head
Røyka av og på i ca 5 år før jeg røyk på en smell og ble lagt inn på psykiatrisk. Har bare vært borti det sporadisk i ettertid men har nå valgt å holde meg helt borte fra det.

Tidligere har jeg bare hatt pauser som endte med at jeg sprakk hver gang. Som regel fordi jeg hang med venner som gjorde det, og var vanskelig å si nei. Eller at jeg trodde jeg var kapabel til å bare gjøre det en gang til.

Da jeg lå inne på tvang hadde jeg hverken tilgang eller lov til bruke cannabis. Dette hjalp vell kanskje litt, samt at jeg hadde noen gode samtaler med leger og andre innlagte. Men til syvende og sist var det kun meg selv det stod på og det gjelder vell deg og.