Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 9831
18 år, sitter i en leilighet til en verdi på over 3 millioner kroner, andre etasje, flott utsikt med en liten kattunge vedsiden av meg, og den er bare 13 uker.
Jeg har nylig kommet ut av ett såkalt "rehab" system hvor man skal gjøre hverandre clean, selv på utsiden.

Jeg vil tippe, 30% av de som kommer ut og inn, er clean. Hvordan skal ett LBR system på meg fungere, noe som har blitt skrevet og dokumentert av en som er clean, og mest sannsynlig aldri inntatt droger.

Hvordan jeg har det idag? Jo, helt jævelig. Null kroner, null jobb. 18 år, straks utføretrygd, ingen kontakt med familie. (tenker ikke noe sympati inni bildet her)
har en veileder, som er der for meg når det trengs.

Men hver eneste dag, det første jeg tenker på er ett spesifikt drog, nemlig amfetamin, hvor i dette tilfellet har kjørt meg oppi blodårene for noen år siden. Jeg vil ikke tilbake, men samme utfallet skjer.

Kriminalomsorgen, 175 timer + rusforbud, ingen alkohol. Dette stopper ikke meg. Hvorfor skal jeg bry meg over at noen dypper en test nedi ett glass, som er mitt urin, ingen bekymring.

Har jeg rett i det jeg sier? Jeg føler bare mer og mer etter hver dag som går, at jeg til slutt sprekker igjen på nåla, og når det først skjer, så er helvette på igjen. Jeg har nylig inntatt benzo/cannabis i noen mengder, alkohol var det mye i starten. Jeg føler heller att det er dopet som er ute etter meg, og ikke jeg som er ute etter dopet.

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke relevant, men når jeg så du skrev Dop, så tenkte jeg med en gang Heroin, ikke Amfetamin.
Skjønte forøverig ikke tråden/spørsmålet, men kan være fordi jeg er småfull også..
Vis hele sitatet...

Når jeg tenker dop tenker jeg hasj, helt ærlig. Tror nok det er flaska som begynner å komme, eller så er det nøktern som tar over

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Ikke relevant, men når jeg så du skrev Dop, så tenkte jeg med en gang Heroin, ikke Amfetamin.
Skjønte forøverig ikke tråden/spørsmålet, men kan være fordi jeg er småfull også..
Vis hele sitatet...

Når jeg tenker dop tenker jeg hasj, helt ærlig. Tror nok det er flaska som begynner å komme, eller så er det nøktern som tar over
Sist endret av ezyy; 12. juli 2014 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ezyy Vis innlegg
18 år, sitter i en leilighet til en verdi på over 3 millioner kroner, andre etasje, flott utsikt med en liten kattunge vedsiden av meg, og den er bare 13 uker.
Jeg har nylig kommet ut av ett såkalt "rehab" system hvor man skal gjøre hverandre clean, selv på utsiden.

Jeg vil tippe, 30% av de som kommer ut og inn, er clean. Hvordan skal ett LBR system på meg fungere, noe som har blitt skrevet og dokumentert av en som er clean, og mest sannsynlig aldri inntatt droger.

Hvordan jeg har det idag? Jo, helt jævelig. Null kroner, null jobb. 18 år, straks utføretrygd, ingen kontakt med familie. (tenker ikke noe sympati inni bildet her)
har en veileder, som er der for meg når det trengs.

Men hver eneste dag, det første jeg tenker på er ett spesifikt drog, nemlig amfetamin, hvor i dette tilfellet har kjørt meg oppi blodårene for noen år siden. Jeg vil ikke tilbake, men samme utfallet skjer.

Kriminalomsorgen, 175 timer + rusforbud, ingen alkohol. Dette stopper ikke meg. Hvorfor skal jeg bry meg over at noen dypper en test nedi ett glass, som er mitt urin, ingen bekymring.

Har jeg rett i det jeg sier? Jeg føler bare mer og mer etter hver dag som går, at jeg til slutt sprekker igjen på nåla, og når det først skjer, så er helvette på igjen. Jeg har nylig inntatt benzo/cannabis i noen mengder, alkohol var det mye i starten. Jeg føler heller att det er dopet som er ute etter meg, og ikke jeg som er ute etter dopet.




Når jeg tenker dop tenker jeg hasj, helt ærlig. Tror nok det er flaska som begynner å komme, eller så er det nøktern som tar over




Når jeg tenker dop tenker jeg hasj, helt ærlig. Tror nok det er flaska som begynner å komme, eller så er det nøktern som tar over
Vis hele sitatet...

Har lite med flaska å gjøre, Heroin er somregel det som blir kalt dop rundt her jeg bor (Oslo/Akershus)
Jeg skjønner også lite av hva du mener vi skal svare på i den tråden her
Sist endret av narni; 12. juli 2014 kl. 23:48.
Sitat av narni Vis innlegg
Jeg skjønner også lite av hva du mener vi skal svare på i den tråden her
Vis hele sitatet...
Han skriver om sin opplevelse, og vil kanskje høre om folk har noen råd til han eller noen kloke ord.
Trådstarter
Bor også i oslo området. Poenget mitt er at dopet tar over, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Han skriver om sin opplevelse, og vil kanskje høre om folk har noen råd til han eller noen kloke ord.
Vis hele sitatet...
Takk, endelig noen som forstår.
Sist endret av ezyy; 12. juli 2014 kl. 23:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan jo prøve og skaffe om morsom hobby
Trådstarter
Hobby? Jeg har vært innsperret i omtrent 12 år med vold og omsorgsvikt, hadde ingen leketøy/banebil teppe, 6 år etter på så var det ett helvette med barnevernet og sendes norge rundt. så nei, ingen hobbyer.
Hovedproblemet ditt er ikke rusmiddelmisbruken, det er hodet ditt du må forandre. Du tyr og søker rusmidler fordi du vil unnslippe virkeligheten, og hvordan du har det. En hobby er et virkelig fint tiltak der du kan få god mosjon, samt bli kjent med andre mennesker. Da du har realisert at det er nemlig hodet ditt det er problemet ligger kan du begynne å løse situasjonen du er i nå. Søk hjelp hos en psykolog mens du samtidig får orden på livet ditt. Finn ut - hva er det jeg ikke liker? Økonomien er et problem, da tar du tak i det først, så er familien ditt et problem. Om du ikke trår ut av komfortsonen din og handler for å gjøre en forandring i livet ditt, hvor er du da om 5 år? Antakeligvis der du er nå, bare eldre. Du har heller ikke ubegrenset med tid på denne planeten, så ta tiltak for å få deg selv på rett kjør. Ta kontakt med familien din, skaff deg en jobb, oppsøk en psykolog. Du vil etter ikke så lang tid merke at ting går bedre i livet ditt, og om du ikke gjør det, så prøver i i alle fall. Kan love deg at du ikke utretter noe mer en at du blir eldre om du venter, og du kommer heller ingen vei en nedover. Se deg selv om 5 år, hvordan vil du ha det da? Tenk på hvordan du vil ha det da, og jobb deg mot målet ditt. Lykke til, Ezyy! Håper du får det til!
Sitat av ezyy Vis innlegg
Hobby? Jeg har vært innsperret i omtrent 12 år med vold og omsorgsvikt, hadde ingen leketøy/banebil teppe, 6 år etter på så var det ett helvette med barnevernet og sendes norge rundt. så nei, ingen hobbyer.
Vis hele sitatet...
Bare fordi du aldri har hatt en, betyr det ikke at du ikke kan få?
Det er aldri for seint å skaffe seg en hobby, og det er ikke vanskelig og koster ikke nødvendigvis mye...

Jeg ville fått meg en jobb, utdanning... noe som får deg til å tenke på andre ting og holde deg opptatt.
Jeg har lite erfaring med rusavhengighet, men har kjenner ofte på trangen til virkelighetsflukt pga sterk sosial angst.
Det er en klisjé, men jeg vil anbefale deg å finne en hobby.

Styrketrening kan jeg absolutt anbefale, det føles fantastisk å stadig løfte vekter man ikke hadde sjans til for noen måneder siden. Man kan legge fra seg all mental bagasje i en time, og kun fokusere på å løfte vektene. På sikt vil du også begynne å spise sunnere og sove mer, som jeg tror vil hjelpe deg å finne en form for ro i hverdagen.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kan bekrefte det Lurvur sa. Skal inn til Forsvaret i august. Det hadde jeg ikke kjangs til i fjor.
Trådstarter
Takk for svar, alle sammen. Ser ut som hobby er løsningen, får vel bare prøve det da.
Du har ingen penger, men sitter i en leilighet til over 3 mill? Sosialen som dekker denne da? Skjønte lite av innlegget ditt, selv om jeg forstår at du sliter. Prøv trening... du har en kattunge, få deg en hund, er menneskets beste venn, treningskamerat, er alltid når du kommer.... LYKKE TIL!!!

Prøv et møte i NA, anonyme narkomane... der er det et inkluderende fellesskap, og hyggelige folk, uavhengig av hvor i landet man er... kan sjekke møtesteder og tider på www.nanorge.no
Sist endret av tommen82; 13. juli 2014 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har sikkert hørt de fleste rådene tusen ganger før, men hvis du ikke har tatt screening for ADHD før, så kan det være nyttig å vite at udiagnosert ADHD/ADD er overrepresentert hos dem som liker amfetamin. Det er faktisk ikke dyrt og det går ganske fort å teste det privat, som også er en grundigere test enn det helsevesenet evner, de har tragisk lav kompetanse på å finne underliggende årsaker.
Trening,ny omgangskrets, meld deg på no skole greier, alle de tinga der er gull. Men det funker dårlig når du indirekte bekrefter ovenfor deg selv heletiden at det her går åt skogen.
Sitat av Legrys Vis innlegg
Du har sikkert hørt de fleste rådene tusen ganger før, men hvis du ikke har tatt screening for ADHD før, så kan det være nyttig å vite at udiagnosert ADHD/ADD er overrepresentert hos dem som liker amfetamin. Det er faktisk ikke dyrt og det går ganske fort å teste det privat, som også er en grundigere test enn det helsevesenet evner, de har tragisk lav kompetanse på å finne underliggende årsaker.
Vis hele sitatet...

Veldig bra at du skrev akkurat det, tenker det er mange som bør vite ennå mer om dette. Kanskje du vet mer om pris, hvem som kan ta slike tester. Om tester kan taes uten å dra inn fastlege eller få det i journalen etc.

Kan være mange som slipper unna årelang kamp om de får lest mer om akkurat dette. KP for bra innlegg!
Div. forsikringer blir vel ganske mye dyrere da du er blitt utredet med ADHD, tar jeg feil?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hiv deg med å fremmedlegionen så får du livet i vater igjen.

Info om den på milforum.no: http://milforum.net/threads/62320-Fremmedlegionen.

Kan si med en gang at, mange av de som er der, er der fordi de rømmer fra noe.
Narkotika forandret meg også, det fikk meg til å tenke konstruktivt og føle glede, ekte glede av å leve. Takk Albert Hofmann!
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Veldig bra at du skrev akkurat det, tenker det er mange som bør vite ennå mer om dette. Kanskje du vet mer om pris, hvem som kan ta slike tester. Om tester kan taes uten å dra inn fastlege eller få det i journalen etc.

Kan være mange som slipper unna årelang kamp om de får lest mer om akkurat dette. KP for bra innlegg!
Vis hele sitatet...
Den enkleste veien er å bestille screening for adhd hos en privatpraktiserende nevropsykolog, du finner ofte time uten ventetid i mindre byer på Østlandet som f.eks Fredrikstad, Drammen, Sarpsborg, Halden, Ski osv. Dette er tester for oppmerksomhet, arbeidsminne, innlæring, psykomotoriske tester osv, dette er gjort på et besøk.

Før du ordner henvisning hos fastlege, så prøv å finn ut på forhånd hva du kjenner deg igjen i av de mange symptomene som er fordelt på tre hovedkategorier; uopmerksomhet, impulsivitet og rastløshet. Den engelske delen av Wikipedia har en grei oppsumering. Fastlegen trenger dette for en kortfattet begrunnelse for henvisningen, men ikke gi deg før du får henvisningen sendt til den nevropsykologen du har reservert time hos. Ikke nevn rusmiddelproblemer hvis ikke du må, legen skjønner ikke nødvendigvis at egget kom før høna, dvs rusproblemer utvikler seg ut fra selvmedisineringsprinsippet.

Hvis du ikke har frikort koster det fra 400-800kr timen,

For å få best testresultater bør du styre unna koffein, nikotin, legemidler, alkohol og alt av rusmidler god tid i forveien. Sett deg som mål å i det minste kunne levere en normal urintest hvis de skulle be om det, det er et krav for å starte med medisinering.

Det gjør ikke noe om du ikke skulle sove dagene før, men gjør en ærlig innsats. De lar seg ikke lure.
Sitat av Legrys Vis innlegg
Den enkleste veien er å bestille screening for adhd hos en privatpraktiserende nevropsykolog, du finner ofte time uten ventetid i mindre byer på Østlandet som f.eks Fredrikstad, Drammen, Sarpsborg, Halden, Ski osv. Dette er tester for oppmerksomhet, arbeidsminne, innlæring, psykomotoriske tester osv, dette er gjort på et besøk.

Før du ordner henvisning hos fastlege, så prøv å finn ut på forhånd hva du kjenner deg igjen i av de mange symptomene som er fordelt på tre hovedkategorier; uopmerksomhet, impulsivitet og rastløshet. Den engelske delen av Wikipedia har en grei oppsumering. Fastlegen trenger dette for en kortfattet begrunnelse for henvisningen, men ikke gi deg før du får henvisningen sendt til den nevropsykologen du har reservert time hos. Ikke nevn rusmiddelproblemer hvis ikke du må, legen skjønner ikke nødvendigvis at egget kom før høna, dvs rusproblemer utvikler seg ut fra selvmedisineringsprinsippet.

Hvis du ikke har frikort koster det fra 400-800kr timen,

For å få best testresultater bør du styre unna koffein, nikotin, legemidler, alkohol og alt av rusmidler god tid i forveien. Sett deg som mål å i det minste kunne levere en normal urintest hvis de skulle be om det, det er et krav for å starte med medisinering.

Det gjør ikke noe om du ikke skulle sove dagene før, men gjør en ærlig innsats. De lar seg ikke lure.
Vis hele sitatet...
Men straks en går gjennom fastlege så er det alt journalført. Og akkurat det er det slett ikke alle som ønsker. Finnes det muligheter for å få tatt test UTEN henvisning fra fastlege? Og uten at klinikken som utfører testen sender rapport til fastlege om en ikke selv samtykker til det?
Sitat av Legrys Vis innlegg
For å få best testresultater bør du styre unna koffein, nikotin, legemidler, alkohol og alt av rusmidler god tid i forveien.
Vis hele sitatet...
Uten Nikotin god tid i forveien tror jeg at jeg hadde scooret falske testresultater da det kommer til oppmerksomhet, impulsivitet, og rastløshet. Jeg er meg selv da jeg har nikotinen min og opprettholder et normalt dopamin-nivå i hjernen. Mange av symptomene ved ADHD er grunnet en lav dopaminproduksjon.
Sist endret av Relevant; 16. juli 2014 kl. 22:20.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Men straks en går gjennom fastlege så er det alt journalført. Og akkurat det er det slett ikke alle som ønsker. Finnes det muligheter for å få tatt test UTEN henvisning fra fastlege? Og uten at klinikken som utfører testen sender rapport til fastlege om en ikke selv samtykker til det?
Vis hele sitatet...
Journalføring er lovpålagt for leger, psykologer og psykiatere. Taushetsplikten gjelder for alle, det er noen få unntak som å forhindre drap, overgrep osv. Legen må alltid ha din godkjennelse for å sende en journalen videre, om politiet vil ha innsyn må det være snakk om veldig alvorlige forbrytelser, selv da må det normalt en rettskjennese til.

Det skal en del mer enn nikotinsug til for å få en adhd diagnose, det er ikke sinnstilstand som testes. Dopamin er bare et element, det er strukturelle avvik i hjernen som lager mest problemer.
Trådstarter
ADHD diagnose har jeg fått, den fikk jeg da jeg var 14. Men psykologen min mener vi burde ta den opp igjen, bah spørr du meg. Men greit å få ett ordentlig svar da, trodde jeg fikk det da jeg var 14 =p
Fikk du aldri behandling for adhd?

Det eneste som duger er sentralstimulerende, eventuellt cbd ved mildere tilfeller. Dietter, trening osv hjelper men det er sentralstimulerende som for gjør det mulig å sove normalt, få normal belønningsfølelse av alminelige ting som å lese en bok, drive med en hobby, interesser, sport, mestring av alle slag.

Prøv å finn noen venner med samme diagnose, de har vær sine metoder for å takle de dagligdagse nedturene som kommer i blant.

En jobb hvor du arbeider utendørs kan være noe å prøve, det hjelper med litt fysisk arbeid i frisk luft mens du hører på radio. Det gjør det lettere å holde gamle tankespor på avstand.

Litt mer konkurranse-drevne treningsformer som crossfit kan fort bli en besettelse hvis du liker det, da har du alltid et nytt mål å jage. Det er også lett å bli kjent med nye folk.
Trådstarter
Sitat av Legrys Vis innlegg
Fikk du aldri behandling for adhd?

Det eneste som duger er sentralstimulerende, eventuellt cbd ved mildere tilfeller. Dietter, trening osv hjelper men det er sentralstimulerende som for gjør det mulig å sove normalt, få normal belønningsfølelse av alminelige ting som å lese en bok, drive med en hobby, interesser, sport, mestring av alle slag.

Prøv å finn noen venner med samme diagnose, de har vær sine metoder for å takle de dagligdagse nedturene som kommer i blant.

En jobb hvor du arbeider utendørs kan være noe å prøve, det hjelper med litt fysisk arbeid i frisk luft mens du hører på radio. Det gjør det lettere å holde gamle tankespor på avstand.

Litt mer konkurranse-drevne treningsformer som crossfit kan fort bli en besettelse hvis du liker det, da har du alltid et nytt mål å jage. Det er også lett å bli kjent med nye folk.
Vis hele sitatet...



Hehe, straks utføretrygda du så ikke noe jobb på meg, skade på rygg.
Jeg fikk hjelp, jeg fikk ritalin/30mg en tablett om morgen, (konserter?) men tilslutt så sluttet legen å skrive ut, da jeg måtte pumpes på sykehus etter å ha tatt 62 piller en kveld.

Hadde en kompis som hadde heftig adhd, altså mye verre enn det jeg hadde det, og det ble for mye for meg.
Atomoksetin er et alternativ til ritalin, det fungerer anderledes og er enda dårligere å bli høy på enn ritalin. At noen skulle klare å bli høy på ritalin høres egentlig merkelig ut.

Det går ann å få utskrevet cannabis med kun CBD mot adhd i Nederland, hvis det skulle funke kan du ta med 3mnd forbruk hjem. Bare husk å gjør unna det formelle først, at du er registrert pasient hos legen i Nederland. Sender importvarsel til tollvesenet osv. Det er det umulig å bli høy på.
Trådstarter
Jeg ble ikke høy på ritalin, jeg ble bare dårlig. Jeg ble rett og slett kvalm men klarte aldri å spy, hjertet dunket mer enn jeg kan huske, og plutselig så blacka jeg ut og våkna i ei sykeseng. Var heldig sa sjukepleiern, jeg holdt på å dø
Sitat av Legrys Vis innlegg
Atomoksetin er et alternativ til ritalin, det fungerer anderledes og er enda dårligere å bli høy på enn ritalin. At noen skulle klare å bli høy på ritalin høres egentlig merkelig ut.

Det går ann å få utskrevet cannabis med kun CBD mot adhd i Nederland, hvis det skulle funke kan du ta med 3mnd forbruk hjem. Bare husk å gjør unna det formelle først, at du er registrert pasient hos legen i Nederland. Sender importvarsel til tollvesenet osv. Det er det umulig å bli høy på.
Vis hele sitatet...
Har du kilde på det? kunne vært interesant, da cbd kan hjelpe mot andre ting også. Det må være olje elns du snakker om? for det er umulig idag å få buds uten NOE thc.
Cbd skal hjelpe mot noen symptomer som rastløshet, søvnplager osv. Du finner det med litt googling. Det har kommet noen nye varianter de siste åra med veldig lavt thc innhold.

Avidekel ~15.8% CBD, ~1 % THC
R4 ~20%, ~1 % THC
Charlotte's Web ~ 23% CBD, ~1 % THC
Valentine X ~25% CBD, ~1% THC
ACDC ~19% CBD , ~ 1% THC
Sitat av Legrys Vis innlegg
Cbd skal hjelpe mot noen symptomer som rastløshet, søvnplager osv. Du finner det med litt googling. Det har kommet noen nye varianter de siste åra med veldig lavt thc innhold.

Avidekel ~15.8% CBD, ~1 % THC
R4 ~20%, ~1 % THC
Charlotte's Web ~ 23% CBD, ~1 % THC
Valentine X ~25% CBD, ~1% THC
ACDC ~19% CBD , ~ 1% THC
Vis hele sitatet...
De strainsa der får du ikke kjøpt i europa, og det er bare å glemme å bestille fra statene og. Også mye scam ute å går når det gjelder de strainsa der desverre
Skal liste noen eminem sanger som hjelper. Vet det høres helt tragisk ut men som jeg ser det bør du prøve alle råd. Sier ikke at du får mindre lyst på drugs! Men skal liste ett par sanger til deg du må høre. Da mener jeg høre etter på teksten skikkelig Her kommer noen
IF I HAD
TILL' I COLLAPSE
REVALATIONS /m d12 (meget bra)
WHEN IM GONE
DEJA VU (intenst bra)
TALKING TO MYSELF
GOING THRU CHANGES
LEGACY
BEAUTIFUL PAIN
Sitat av narni Vis innlegg
De strainsa der får du ikke kjøpt i europa, og det er bare å glemme å bestille fra statene og. Også mye scam ute å går når det gjelder de strainsa der desverre
Vis hele sitatet...
Kjøpe??

Trodde det var byttehandel på div forum som gjaldt. F.eks sharetheseeds, shroomery, Corroboree osv. De er ganske nye så sikkert litt vanskelig å få tak i enda.

Det var ikke meninga å spore av her, ayahausca, mescalin og psilohausca er det nye store for å behandle avhengighet. Men man vil trenge en veileder på det området, de med vanskelig fortid kan fort få en ganske brutal opplevelse. Kjenner en fra UK som brukte mescalin for å unslippe heroinavhengighet, det var ikke milde saker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det høres ikke er greit ut , tanke på den aldern din, det er ikke bra. men det er aldri forsent og kutte ut rusen, kanskje vis du hadde hatt noen i livet ditt som brydde seg litt om deg, men tanke på at du har null kontakt med familie , isdetet i stedet og tenke den "lette" veien og tenke at du vill kutte ut og heller prøve og kutte helt ut. vær ute med venner, finn på ting som ikke lar deg tenke på at du "må ruse" deg. du klarer dette !
Ting jeg vil anbefale er meditasjon, lær deg det og det er veldig bra. Samt det og holde på med styrketrening og jogge litt intervaller det gjør også veldig godt for kroppen og det vil vel hjelpe veldig mye.. Kanskje også spise psilocybin sopp. Og det der med hobbyer er vel også en veldig god idè, jeg liker f.eks og spille League of Legends.. Men det er viktig og trene og meditere det er skikkelig medisin mener jeg. Kroppen liker ikke og bare sitte i ro heller det gjør den ikke godt.
Sist endret av bugdrops; 29. juli 2014 kl. 18:07.