Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 9992
Heisann, for et par dager siden ble en av mine foresatte oppringt av barnevernet, dem hadde fått en varselmeldig fra en lege, å jeg ilamme dem er nå innkalt til møte. Jeg er 17 år gammel. Så kan jeg begynne med å si at jeg og en kompis var på legevakten for et par uker siden, vi hadde hovnet opp i leppene Pga Bruk av methamfetamin, dette fortalte vi til legen, men ble lovet taushetsplikt. Vi fikk noe ''Anti-hevnings medisin'' kalt ''Polaramin''. Spørsmålet er nå om det kan være legen fra legevakten som har sendt bekymrings meldig tiltross for lovet taushetsplikt? kan nevne at kompisen min har ikke hørt noe.
Dette blir bare synsing fra min side, og jeg tviler på noen andre på freak kan gi deg et korrekt svar. Men det er nok godt mulig fastlegen din som har sendt bekymringsmeldingen. Det er klart at legene har et ansvar for å si i fra når to 17 år gamle gutter kommer med hovene lepper etter bruk av methafetamin. Methafetamin er meget skadelig selv for voksne personer og er absolute noe man bør holde seg unna.
Trådstarter
21 1
Ja det er jeg fult klar over, og var et engangstilfelle. Jeg tenkte også det kunne være min fastlege og ikke legen på legevakten. Men en logg ble vel skrevet hos legevakten. Er det mulig at fastlegen kan ha kommet over denne loggen, og sendt varselmelding? har han lov til det? før vi fortalte legen på legevakten om saken, så sporte vi han 3-4 ganger om han hadde taushetsplikt, og om det var noen sjangs for at dette kunne komme ut?
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Dette blir bare synsing fra min side, og jeg tviler på noen andre på freak kan gi deg et korrekt svar. Men det er nok godt mulig fastlegen din som har sendt bekymringsmeldingen. Det er klart at legene har et ansvar for å si i fra når to 17 år gamle gutter kommer med hovene lepper etter bruk av methafetamin. Methafetamin er meget skadelig selv for voksne personer og er absolute noe man bør holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Må nesten si meg enig i han hær. Legene har et vist ansvar og Meth er veldig alvorlig. Om du f.eks hadde gitt beskjed til fastlegen din om at du hadde planer om å ta selvmord så måtte jo legen selvfølgelig reagert og gjort noe med det. Taushetsplikten kan jo bare holdes til et vist punkt.
Leger har ikke uavgrenset taushetsplikt. Dersom en lege havner i en slik situasjon at det kan stå mellom liv og død, og i enkelte tilfeller kan omhandle grov kriminalitet (også forebyggende tiltak eller etterforskning av allerede gjorte handlinger), kan legen melde fra til både politi, og som i ditt tilfelle, barnevernet.

I ditt tilfelle, som en 17-åring som allerede er på kjøret med metaamfetamin, vil jeg tro at legen oppfattet situasjonen som så alvorlig og såpass farlig at han/hun vurderte det rimelig å sende en bekymringsmelding til barnevernet.
Sist endret av fisk23; 11. juli 2014 kl. 17:44.
Trådstarter
21 1
Men var jo ikke fastlegen min jeg hadde snakket med, var en tilfeldig lege som var på jobb på legevakten den dagen. Har fastlegen tilgang på dette?
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Ja det er jeg fult klar over, og var et engangstilfelle. Jeg tenkte også det kunne være min fastlege og ikke legen på legevakten. Men en logg ble vel skrevet hos legevakten. Er det mulig at fastlegen kan ha kommet over denne loggen, og sendt varselmelding? har han lov til det? før vi fortalte legen på legevakten om saken, så sporte vi han 3-4 ganger om han hadde taushetsplikt, og om det var noen sjangs for at dette kunne komme ut?
Vis hele sitatet...
Det er korrekt som fisk23 sier, leger har taushetsplikt inntil et vist punkt. Men i lovverket er det beskrevet visse punkter som fritar legen fra taushetsplikten ovenfor visse statelige etater, i ditt tilfelle barnevernet. Jeg leitet litt på lovdata for å finne loven som gjelder deg, er ikkje helt sikker på om det er korrekt lov. Men jeg tror det er denne dem har brukt til å sende bekymringsmeldingen.

Sitat av Lovdata.no - Helsepersonelloven Kapittel 6. Opplysningsplikt m.v.
§ 33.Opplysninger til barneverntjenesten
Den som yter helsehjelp, skal i sitt arbeid være oppmerksom på forhold som kan føre til tiltak fra barneverntjenestens side.
Uten hinder av taushetsplikt etter § 21 skal helsepersonell av eget tiltak gi opplysninger til barneverntjenesten når det er grunn til å tro at et barn blir mishandlet i hjemmet eller det foreligger andre former for alvorlig omsorgssvikt, jf. lov om barneverntjenester § 4-10, § 4-11 og § 4-12. Det samme gjelder når et barn har vist vedvarende og alvorlige atferdsvansker, jf. nevnte lov § 4-24.
Også etter pålegg fra de organer som er ansvarlige for gjennomføringen av lov om barneverntjenester, skal helsepersonell gi slike opplysninger.
I helseinstitusjoner skal det utpekes en person som skal ha ansvaret for utleveringen av slike opplysninger.
Vis hele sitatet...
http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...L_6#KAPITTEL_6
Sist endret av 0xFF; 11. juli 2014 kl. 17:55.
Trådstarter
21 1
Hva ambefaler dere at jeg skal si på møte? om meth blir tadd opp, skal jeg bare blånekte å si at jeg ikke har noe kjennskap til dette, og satse på at legen på legevakten holder tyst. Jeg trenger hjelp til å komme best mulig ut av dette om det er det legevaktbesøket som står bak dette.
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Hva ambefaler dere at jeg skal si på møte? om meth blir tadd opp, skal jeg bare blånekte å si at jeg ikke har noe kjennskap til dette, og satse på at legen på legevakten holder tyst. Jeg trenger hjelp til å komme best mulig ut av dette om det er det legevaktbesøket som står bak dette.
Vis hele sitatet...
Om du blånekter vil legen vise til rapporten h*n skrev tidligere. Barnevernet vil tenke: ''Hmm.. Hva er mest sannsynlig? At de faktisk hadde røyket metamfetamin og nekter på dette, eller at legen skal gi to unge gutter store problemer samt risikere å miste jobben for noen han ikke kjenner.''
Du kan alltids prøve å nekte, men det vil nok ikke fungere.
Trådstarter
21 1
Sitat av Relevant Vis innlegg
Om du blånekter vil legen vise til rapporten h*n skrev tidligere. Barnevernet vil tenke: ''Hmm.. Hva er mest sannsynlig? At de faktisk hadde røyket metamfetamin og nekter på dette, eller at legen skal gi to unge gutter store problemer samt risikere å miste jobben for noen han ikke kjenner.''
Du kan alltids prøve å nekte, men det vil nok ikke fungere.
Vis hele sitatet...
Dem har ikke noe håndfast bevis å legge frem, jeg kan også tilby prøver, hvor dem alle kommer til å være negative.
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Dem har ikke noe håndfast bevis å legge frem, jeg kan også tilby prøver, hvor dem alle kommer til å være negative.
Vis hele sitatet...
Legen har en skrevet rapport om det. De er ikke idioter. Uavhengig av om prøvene er negative så har de også god kjennskap til hvor lenge metamfetamin sitter i blod og urin. Du har heller ingen beviser på at det ikke skjedde, så da må de bare se på sannsynlighet - fra her kan du tenke selv.
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Dem har ikke noe håndfast bevis å legge frem, jeg kan også tilby prøver, hvor dem alle kommer til å være negative.
Vis hele sitatet...
Hallo. Det er ikke Politiet du skal snakke med her. En bekymringsmelding til barnevernet gir ikke annet enn en samtale for å kartlegge deg og forholdene rundt deg.

Du kan bare innrømme bruk til de uten at det har noen videre konsekvens. Si du gikk på en smell i en vanskelig periode og angrer dypt og at det aldri skal skje igjen og bla bla bla.
Når leger/tannleger/lærere og andre offentlige sender bekymringsmelding skal man få beskjed om hvem som har meldt. Privatpersoner har anledning til å melde anonymt.
Grunnen til at din fastlege har fått hvite det er at legevaktsleger sender ALLTID epikrise til din fastlege. Derfor fikk han hvite det.

En lege har også opplysningsplikt når en leges vurdering er at det går utover liv og helse.

Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Grunnen til at din fastlege har fått hvite det er at legevaktsleger sender ALLTID epikrise til din fastlege. Derfor fikk han hvite det.

En lege har også opplysningsplikt når en leges vurdering er at det går utover liv og helse.
Vis hele sitatet...
..... vite

- beklager skrivefeil!
Sist endret av Huttetutta; 11. juli 2014 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg syns det er jævlig trist at du er 17 år og får på meth, og jeg syns det er jævlig trist at man ikke kan være ærlig ovenfor helsepersonell uten å frykte for konsekvensene.

...dersom det nå viser seg at bekymringsmelding skyldes epikrise og legejournal? Flere svin på skauen kanskje?

Lykke til med alt sammen!
Tydeligvis er ikke dette første gangen for deg, tror fastlegen din har behandlet deg for ting, siden du er så opptatt på å få vite om han veit det eller ikke.

Ja han vet det, det er send epikrise til han.
Er sikkert han som meldte fra.

Få orden på livet ditt, å hvertfall ikke lyg til barnevernet
Er ikke værre enn at du sier sannheten også holder du deg jææævlig langt borte ifra slikt dritt... hvis du ikke er ute etter å ødelegge hele livet ditt da.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Er ikke værre enn at du sier sannheten også holder du deg jææævlig langt borte ifra slikt dritt... hvis du ikke er ute etter å ødelegge hele livet ditt da.
Vis hele sitatet...
Sannheten er vel ikke alltid det beste. Husk på at gutten skal i møte med foreldrene sine også og skal ha et forhold til dem etter møte også. Jeg tror de fleste voksne vil reagere VELDIG sterkt på at sønnen deres har prøvd Meth og vil nok følge mer med på han enn ønsket.

Da tenker jeg på mye masing hvor han er, hvem han er i sammen med og hva han gjør. Blir nok heller ikke å gi han ubegrenset med penger da de er redd for at han skal bruke det på narkotika.
Bare kom frem med sannheten om det. Enten det eller vri litt på sannheten, tviler sterkt på at blånekting hjelper, men.
Sist endret av Sevensteps; 12. juli 2014 kl. 02:29.
Be dem dra til helvete?
Sitat av stimmer Vis innlegg
Be dem dra til helvete?
Vis hele sitatet...
Fungerer sikkert kjempebra.
Trådstarter
21 1
ja, ikke så domt det^^

Da var ivertfall fastlege byttet, desverre ikke gyldig før neste måned..
Sist endret av Fittegutt1; 12. juli 2014 kl. 17:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
ja, ikke så domt det^^

Da var ivertfall fastlege byttet, desverre ikke gyldig før neste måned..
Vis hele sitatet...
Hva hjelper det? «Skaden» er allerede skjedd. Og den nye fastlegen din følger nok akkurat samme praksis.

EDIT: Dette er ikkje noe fastlegen din gjøre for å være vanskelig med deg, h*n gjør det for ditt beste, og fordi loven pålegger han i å gjøre det.
Sist endret av 0xFF; 12. juli 2014 kl. 17:15.
Bare la vær å dra? Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle gidde, barnevernet kan gjøre fint lite på et år, og da er du myndig og fri fra deres tyranni.
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Bare la vær å dra? Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle gidde, barnevernet kan gjøre fint lite på et år, og da er du myndig og fri fra deres tyranni.
Vis hele sitatet...
Nå ja. Det ser nok verre ut å ikke møte enn å møte og ta en ydmyk prat med barnevernet.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Nå ja. Det ser nok verre ut å ikke møte enn å møte og ta en ydmyk prat med barnevernet.
Vis hele sitatet...
Poenget er at hele saken kan treneres til barnevernet ikke lengre er involvert.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Bare kom frem med sannheten om det. Enten det eller vri litt på sannheten, tviler sterkt på at blånekting hjelper, men.
Vis hele sitatet...

Tror nok du har helt rett. Men klart TS kan jo pynte litt på situasjonen, forklare at de trodde de fikk koffein/efedrin/whater annet enn meth. Og først når de fikk hevelser og "fikk tak i" han de "fikk det fra" ble det kjent at det var meth. El noe slikt.

Ts er 17 år. Tror dere det hjelper om dere kommer med harde ord? Eller tror dere at all denne ærligheten osv vil hjelpe ham? Og hva med andre unge som finner og leser denne tråden? Hva tror dere de gjør om de får merkelige symptomer etter inntak av stoff? Ikke dra til legen i allefall.

Kanskje praksis bør endres, slik at ungdommer tør dra til lege før de er daue.
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Bare la vær å dra? Jeg skjønner ikke hvorfor du skulle gidde, barnevernet kan gjøre fint lite på et år, og da er du myndig og fri fra deres tyranni.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet, så henter barnevernet deg om du ikke møter opp. Eller setter opp nytt møte og da henter de deg om du ikke stiller opp.
Litt sketchy om du ikke stiller opp uansett.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Tror nok du har helt rett. Men klart TS kan jo pynte litt på situasjonen, forklare at de trodde de fikk koffein/efedrin/whater annet enn meth. Og først når de fikk hevelser og "fikk tak i" han de "fikk det fra" ble det kjent at det var meth. El noe slikt.
Vis hele sitatet...
Yepp. Har erfaring med barnevernet, men det var ikke noe med droger. Men uansett, så kan de være veldig vrange og vanskelig og komme seg ut fra. Får de ikke "vekk" før du blir myndig (18 år) eller hvis du har en hyggelig og forståelsesfull saksbehandler.
Men, antar de fortsatt kommer til og holde kontakt.
Sist endret av Sevensteps; 12. juli 2014 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Taushetsplkit" er relativt er alt jeg vil si.
Du risikerer å bli umyndiggjort og det er lite gøy når du er 18 og klar til å leve livet for fullt. Det beste er å overbevise barnevernet og foreldre om at du er kvitt ditt rusproblem.
Sitat av olustvere Vis innlegg
Du risikerer å bli umyndiggjort og det er lite gøy når du er 18 og klar til å leve livet for fullt. Det beste er å overbevise barnevernet og foreldre om at du er kvitt ditt rusproblem.
Vis hele sitatet...
Lukter bias lang vei, har du noe å støtte opp den påstanden med? Dessuten skjer det kun med personer som helt åpenbart ikke kan ta vare på seg selv. Det er ikke tilfellet her, ennå.
Trådstarter
21 1
Jeg røyker blås av å til , men det er alt, er på ingen måte ''på kjøret'' eller noe narkis, var et kukstykke og et engangstilfelle dette med meth.
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Jeg røyker blås av å til , men det er alt, er på ingen måte ''på kjøret'' eller noe narkis, var et kukstykke og et engangstilfelle dette med meth.
Vis hele sitatet...
Engangstilfelle huh? Gjør ingenting det da, tross alt bare en gang. Se denne, det er kanskje litt kjedelig i starten, men se hele - Det er et godt budskap.
Trådstarter
21 1
Sitat av Relevant Vis innlegg
Engangstilfelle huh? Gjør ingenting det da, tross alt bare en gang. Se denne, det er kanskje litt kjedelig i starten, men se hele - Det er et godt budskap.
Vis hele sitatet...
Joda sant det du sier, sikkert sånn for mesteparten, men for å være helt ærlig visste jeg ikke helt va det var når jeg tok det, å etter å se hvor jævlig kompisen min ble i leppen, ble jeg skikkelig turnoff, er vel en 3 uker siden, ikke følt en eneste gang at jeg har hatt lyst på det. Så i mitt tilfelle var det faktisk bare 1 gang. Holder meg til blås av å til ilamme kompiser.
Når jeg var 2 år yngre enn deg ble jeg tatt for å forfalske mitt eget [forrige, ekte] bankkort (ved skraping) og ble med litt uflaks tatt av sivilpoliti.

Ble et par uker senere innkalt til en bekymringssamtale med to stk, en fra politi og en fra barnevern. Minst en forelder måtte være med, og det ble min mor. Der måtte min mor og jeg sitte å høre på all mulig propaganda, falske trusler ("teoretisk sett er jo en fengselsstraff for dette... blabla) og generel pisspreik. De snakker også mye om "deg", hva du gjør på fritiden, karakterer på skolen, osv. Dra frem positive ting om deg selv som gir dem et inntrykk av at du er på riktig vei i livet (ambisjoner) og unngå å snakke om rusen som en del av livsstilen din. De forsøkte å presse meg for informasjon om andre som drev med enten rusmidler eller tilsvarende forfalskning av identitet. I ditt tilfelle vil jeg tro at de er "mer sikre" på at du vet om folk som driver med kriminalitet, dvs dealere og venner, så vær forbredt på det ved et eventuelt møte. Og siden jeg var så "veldig heldig" så hadde ikke politiet kapasitet til å ta av seg saken, da gikk saken over til konfliktrådet - som gikk i et, mye mer seriøst og ordentlig møte med en rådgiver, butikkeier, min mor og meg. (Dette var et par måneder senere)

Et par måneder etter dette møtet med politi og barnevernet (som min mor og jeg regnet med at vi var ferdige med) ble jeg innkalt til samtaler med barnevernet. Dette fikk vi i posten, og jeg husker dessverre ikke helt hva som sto.
Verken av oss forsto hvorfor, etter den 2-3 timers samtalen som gikk ganske bra, jeg ble innkalt. De påsto at grunnlaget var noe med dårlig kommunikasjon i mellom meg og forelder, noe som kan ha vært i noen grimaser jeg gjorde når moren min snakket om "teite ting" og snakket direkte ut om vennene mine (heldigvis bare fornavn). Innkallingen jeg brydde meg ikke så veldig om det, og sa bare "ok, når da?" når jeg fikk høre om det, men min mor ble ganske rasende og insisterte på at jeg ikke skulle ned til dem.

Jeg vet ikke hvordan dine foreldere er, men mitt råd er ihvertfall å fortelle DEM (isteden for å prøve å ta saken helt i egne hender) det de trenger å vite av sannheten (husk at de sikkert kommer til å lure på hvor du har fått methamfetamin fra), for å så få foreldrene dine med på din side. Forhåpentligvis så kan de hjelpe deg med å unngå både møter og samtaler med barnevernet. Dette fungerer kun dersom de har fått et inntrykk av at foreldrene "ikke visste" at du drev med slike ting, og at de klarer å håndtere rusproblemene dine på egen hånd. Det håper jeg for Guds skyld at du klarer på din egen hånd, som du sier i tråden her. Usikker på om dette fungerer, men foreldrene dine kommer nok til å få vite om dette uansett, og jo tidligere du sier i fra, jo bedre.

Blånekting hos barnevernevernet tror jeg bare hadde fungert i en sak hvor du f.eks. er anklaget for å kjøpe grønt. Du kan pynte på sannheten litt, men du kommer deg ikke helt unna.

Veldig rotete innlegg... betaler per minutt for internett her. Om du har noen spørsmål så send PM.
Trådstarter
21 1
Sitat av MBTI Vis innlegg
Når jeg var 2 år yngre enn deg ble jeg tatt for å forfalske mitt eget [forrige, ekte] bankkort (ved skraping) og ble med litt uflaks tatt av sivilpoliti.

Ble et par uker senere innkalt til en bekymringssamtale med to stk, en fra politi og en fra barnevern. Minst en forelder måtte være med, og det ble min mor. Der måtte min mor og jeg sitte å høre på all mulig propaganda, falske trusler ("teoretisk sett er jo en fengselsstraff for dette... blabla) og generel pisspreik. De snakker også mye om "deg", hva du gjør på fritiden, karakterer på skolen, osv. Dra frem positive ting om deg selv som gir dem et inntrykk av at du er på riktig vei i livet (ambisjoner) og unngå å snakke om rusen som en del av livsstilen din. De forsøkte å presse meg for informasjon om andre som drev med enten rusmidler eller tilsvarende forfalskning av identitet. I ditt tilfelle vil jeg tro at de er "mer sikre" på at du vet om folk som driver med kriminalitet, dvs dealere og venner, så vær forbredt på det ved et eventuelt møte. Og siden jeg var så "veldig heldig" så hadde ikke politiet kapasitet til å ta av seg saken, da gikk saken over til konfliktrådet - som gikk i et, mye mer seriøst og ordentlig møte med en rådgiver, butikkeier, min mor og meg. (Dette var et par måneder senere)

Et par måneder etter dette møtet med politi og barnevernet (som min mor og jeg regnet med at vi var ferdige med) ble jeg innkalt til samtaler med barnevernet. Dette fikk vi i posten, og jeg husker dessverre ikke helt hva som sto.
Verken av oss forsto hvorfor, etter den 2-3 timers samtalen som gikk ganske bra, jeg ble innkalt. De påsto at grunnlaget var noe med dårlig kommunikasjon i mellom meg og forelder, noe som kan ha vært i noen grimaser jeg gjorde når moren min snakket om "teite ting" og snakket direkte ut om vennene mine (heldigvis bare fornavn). Innkallingen jeg brydde meg ikke så veldig om det, og sa bare "ok, når da?" når jeg fikk høre om det, men min mor ble ganske rasende og insisterte på at jeg ikke skulle ned til dem.

Jeg vet ikke hvordan dine foreldere er, men mitt råd er ihvertfall å fortelle DEM (isteden for å prøve å ta saken helt i egne hender) det de trenger å vite av sannheten (husk at de sikkert kommer til å lure på hvor du har fått methamfetamin fra), for å så få foreldrene dine med på din side. Forhåpentligvis så kan de hjelpe deg med å unngå både møter og samtaler med barnevernet. Dette fungerer kun dersom de har fått et inntrykk av at foreldrene "ikke visste" at du drev med slike ting, og at de klarer å håndtere rusproblemene dine på egen hånd. Det håper jeg for Guds skyld at du klarer på din egen hånd, som du sier i tråden her. Usikker på om dette fungerer, men foreldrene dine kommer nok til å få vite om dette uansett, og jo tidligere du sier i fra, jo bedre.

Blånekting hos barnevernevernet tror jeg bare hadde fungert i en sak hvor du f.eks. er anklaget for å kjøpe grønt. Du kan pynte på sannheten litt, men du kommer deg ikke helt unna.

Veldig rotete innlegg... betaler per minutt for internett her. Om du har noen spørsmål så send PM.
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende svar, jeg har så si planen klar om hva jeg skal si, så regner med at med den historien kommer jeg til å unngå å bli sport hvor jeg fikk tak i det osv.. Møte er om ikke så veldig lenge, kommer til å holde dere oppdatert om hvordan det går etter møtet. Å for alle andre som måtte finne seg i en lignende situvasjon, ikke kontakt lege eller helsesøster memindre det gjelder liv og død, for tiltross for alt jeg har lest på nette om taushetsplikt, så har jeg virkelig drette meg på draget med det legevakt besøket, å vet om andre som har opplevd at helsesøster ikke holder taushetsplikt ang drugs. Å jeg begynner å bli lei av at folk skal nevne mine ''rusproblemer'' var et engangstilfelle. Ja meth er det værste av det værste, men jeg har over hode ikke noe problem med knark.
Trådstarter
21 1
Vel da var jeg ferdig på møtet, gikk fint å fikk forklart meg ut av det. Blir pisseprøver fra neste mandag å ut sommerferien, men bortsett fra det, så gikk alt fint, så de 4L vann jeg drakk igårkveld, og 3 L imorrest var helt unødvendig
Wow, heldig at du ikke fikk flere uker på pissings enn det! Men grattis med avsluttet sak - nyt sommeren videre uten droger!
Trådstarter
21 1
Takk for det, å Takk det samme
Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg mistenker at det er mer enn "bare" en runde med meth som ligger til grunn her. Erfaringsmessig vil ikke barnevernet innblandes hver gang en nesten myndig person vedergår bruk av rus.

Er det kanskje en helhetsvurdering av deg som har medført meldingen?

Hiver meg på de andre her, ta en pause fra rusen. Ender du opp på legevakten pga meth-lepper aner du uansett ikke hva du driver med
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hvordan hovner man opp leppene ved bruk av meth? Er det sånn at dere sitter og biter dere selv i leppa til den hovner opp?
Trådstarter
21 1
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg mistenker at det er mer enn "bare" en runde med meth som ligger til grunn her. Erfaringsmessig vil ikke barnevernet innblandes hver gang en nesten myndig person vedergår bruk av rus.

Er det kanskje en helhetsvurdering av deg som har medført meldingen?

Hiver meg på de andre her, ta en pause fra rusen. Ender du opp på legevakten pga meth-lepper aner du uansett ikke hva du driver med
Vis hele sitatet...
Har blitt tatt for hasj for nesten 1 år tilbake, ikke noe mere enn det.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvordan hovner man opp leppene ved bruk av meth? Er det sånn at dere sitter og biter dere selv i leppa til den hovner opp?
Vis hele sitatet...
tror det var det kompisen min gjorde, jeg selv hovnet vel egentlig ikke noe opp, men ble me han på legevakten, å jeg sporte om jeg også kunne få ''antihevings medisin'' fordi jeg begynte å prikke i leppen kjennte jeg. et par helger etter tok kompisen min ritalin (stor dose) bet i leppen da å. Han hadde forresten kjøttsår i leppen i over 1 uke etter methbruket, fordi han satt å beit seg i leppa. Hadde blod rundt munn på meth. Skummle greier detdær, ambefales ikke!
Sist endret av Fittegutt1; 21. juli 2014 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Jeg røyker blås av å til , men det er alt, er på ingen måte ''på kjøret'' eller noe narkis, var et kukstykke og et engangstilfelle dette med meth.
Vis hele sitatet...
Meth er jo ikke akkurat noe ingangsdop, som hasj.. Vær ærlig og vis anger så skjer det nok ikke noe mer, jug og nekt på det så blir det nok mer ut av det
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Fittegutt1 Vis innlegg
Skummle greier detdær, ambefales ikke!
Vis hele sitatet...
Skummelt når folk ikke klarer å håndtere seg selv når de ruser seg, ikke rusmiddelet i seg selv.
Trådstarter
21 1
Sitat av Muradi Vis innlegg
Skummelt når folk ikke klarer å håndtere seg selv når de ruser seg, ikke rusmiddelet i seg selv.
Vis hele sitatet...
joda, sant nok det.