Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 8648
Jeg har ADD og har gått på Ritalin nå i 3-4 mnd.
Jeg hadde vært rusfri i 3 mnd før opptrappingen og den fungerte helt perfekt! jeg ble rolig i hodet,konsentrert,sosial og aktiv,
Jeg har røyket endel weed før (1-3 ganger i uka) og begynte igjen å røyke etter 1 mnd med ritalin,når sommeren startet.. det fungerte bra det,,helt til jeg tok Molly for 1 mnd siden og jeg føler virkelig jeg har ødelagt kroppen min(
(Tatt Molly før,og den følelsen uten. ritalin+weed HELT ubeskrivelig, som jeg ville prøve igjen..men jeg fikk ikke no spes effekt av denne trippen, heller hjertebank og forvirring)

Føler ingen lykkefølelse etter denne trippen lenger.. jeg går konstant å tenker på hvordan jeg føler meg å prøver å "komme opp" til normale meg, men jeg går mye nervøs, angst og føler meg "tom". Smilet mitt er borte,, og jeg er så usikker, går rundt med konstant huekjør...
Denne nedturen går aldri over?!

Lurer litt på om noen har erfaring med Ritalin, jeg slutter å røyke nå, skjønner jo kombinasjonen ikke er bra.
Men Ritalinen fungerer ikke som før heller.., jeg tok 80mg på engang i helgen for å komme over denne angsten i frustrasjon og kjente ingen effekt det hele tatt.
Så jeg lurer på om jeg skal ta en pause fra Ritalinen? Eller vil det fucke opp hue mitt mer med å vingle så mye med disse pillene.. tenker det kommer seg når weedn er ute av kroppen,men jeg savner den følelsen ritalin ga meg i begynnelsen! Kommer den tilbake igjen etterhvert, om jeg tar en pause?
Er redd jeg har ødelagt nervesystemet mitt for alltid jeg nå..
Vil bare vite HVA jeg skal gjøre for å komme tilbake.. dette er helt jævlig
Du har ikke ødelagt nervesystemet ditt. Er bare å gi det litt tid.
Hvorfor er tittelen "Ritalin, weed.. ødelagt meg for alltid?!" når det er mdma som ødela deg..?
Digital nomade
trippy's Avatar
Legg weeden på hylla en stund og begynn med litt fysisk aktivitet. Hvis du ikke føler deg noe bedre etter en måneds tid så anbefaler jeg deg å ta kontakt med psykolog eller lignende.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvorfor er tittelen "Ritalin, weed.. ødelagt meg for alltid?!" når det er mdma som ødela deg..?
Vis hele sitatet...
Er ikke "Molly" marijuana, da? Dette er forresten nettopp grunnen til at alle disse eufemistiske slang-uttrykkene er jævla idiotiske.
Sist endret av robhol; 7. juli 2014 kl. 17:37.
Sitat av robhol Vis innlegg
Er ikke "Molly" marijuana, da? Dette er forresten nettopp grunnen til at alle disse eufemistiske slang-uttrykkene er jævla idiotiske.
Vis hele sitatet...
+1!

Blir bare flere og flere slang uttrykk om dagen, noe som jeg hater mtp det er forbannet vanskelig og plukke opp alt av "new-age slang" på ett forum.
Tror dog det var mdma han siktet til
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvorfor er tittelen "Ritalin, weed.. ødelagt meg for alltid?!" når det er mdma som ødela deg..?
Vis hele sitatet...
Var komb. av disse 3 som fucka hue mitt.. fikk ingen nedtur av mollyn før Ritalin og weedn var inne i bildet.. mdma er ute av kroppen men angsten er der fortsatt,og nå tar jeg kun Ritalin. jeg vet ikke om jeg skal kutte ut ritalinen, om denne trigger det hele, eller om det er best å fortette med den, for den er i utgangspunktet bra for meg..
Noen som vet om man får bivirkninger av å ta en pause fra Ritalin så begynne "pånytt"? vil det da bli som jeg tok det som første gang igjen?
Er redd jeg har ødelagt dopaminprodukjsjonen (? vet ikke mye om dette;P) å aldri skal komme til meg selv igjen!
Er det seriøst noen som kaller weed molly? Molly har jo vært navn for MDMA i mange tiår. Søker du på Molly på Google får du opp info om MDMA på høyresiden. Det er som om noen skal begynne å kalle weed for ecstasy.
Mitt beste tips er å spise sunt og trene fremover. Dette har både positiv effekt på lykkefølelsen, i tillegg til at det kan hjelpe deg å holde fokus vekk fra både det ene og det andre.
Når det kommer til slanget "Molly" er det langt fra noe "new-age slang" som det kalles ovenfor.
Rusmidler er i stor grad ulovlig over hele verden, og det er da et behov for å kunne bruke kallenavn for å ikke vekke mistanke enten i offentlig rom, eller ved skriftlig kommunikasjon.
De fleste typer droger har altså da fått vanlige navn.
MDMA = Molly (Eller Emma for mange nordmenn)
LSD = Lucy
Kokain = Charlie
DMT = Dimitri
Sist endret av Crabman; 7. juli 2014 kl. 17:51.
Sitat av JeaTox Vis innlegg
Var komb. av disse 3 som fucka hue mitt.. fikk ingen nedtur av mollyn før Ritalin og weedn var inne i bildet.. mdma er ute av kroppen men angsten er der fortsatt,og nå tar jeg kun Ritalin. jeg vet ikke om jeg skal kutte ut ritalinen, om denne trigger det hele, eller om det er best å fortette med den, for den er i utgangspunktet bra for meg..
Noen som vet om man får bivirkninger av å ta en pause fra Ritalin så begynne "pånytt"? vil det da bli som jeg tok det som første gang igjen?
Er redd jeg har ødelagt dopaminprodukjsjonen (? vet ikke mye om dette;P) å aldri skal komme til meg selv igjen!
Vis hele sitatet...
Bare slapp av. Etter inntak av mdma er det naturlig og bli deppet/stresset eller angst. Jeg hadde det ofte slik med mdma, før jeg kuttet ut alt av rusmidler.
Tar litt tid før serotonin-nivået blir normalt igjen! Ang ritalinen har jeg lite peiling, men vil anta att du får bivirkninger om du kutter brått.

Lykke til, og god bedring! Tenk på det som en nedtur - det går over
Mdma tømmer hele serotoninlageret ditt.

Les her...
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Er det seriøst noen som kaller weed molly? Molly har jo vært navn for MDMA i mange tiår. Søker du på Molly på Google får du opp info om MDMA på høyresiden. Det er som om noen skal begynne å kalle weed for ecstasy.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig har aldri hørt folk kalle MDMA for molly. Men Emma derimot. Men folk er jo forskjellige (heldigvis)!
Haze in your Space
Chemyo's Avatar
31 6
Sitat av JeaTox Vis innlegg
Jeg har ADD og har gått på Ritalin nå i 3-4 mnd.
Jeg hadde vært rusfri i 3 mnd før opptrappingen og den fungerte helt perfekt! jeg ble rolig i hodet,konsentrert,sosial og aktiv,
Jeg har røyket endel weed før (1-3 ganger i uka) og begynte igjen å røyke etter 1 mnd med ritalin,når sommeren startet.. det fungerte bra det,,helt til jeg tok Molly for 1 mnd siden og jeg føler virkelig jeg har ødelagt kroppen min(
(Tatt Molly før,og den følelsen uten. ritalin+weed HELT ubeskrivelig, som jeg ville prøve igjen..men jeg fikk ikke no spes effekt av denne trippen, heller hjertebank og forvirring)

Føler ingen lykkefølelse etter denne trippen lenger.. jeg går konstant å tenker på hvordan jeg føler meg å prøver å "komme opp" til normale meg, men jeg går mye nervøs, angst og føler meg "tom". Smilet mitt er borte,, og jeg er så usikker, går rundt med konstant huekjør...
Denne nedturen går aldri over?!

Lurer litt på om noen har erfaring med Ritalin, jeg slutter å røyke nå, skjønner jo kombinasjonen ikke er bra.
Men Ritalinen fungerer ikke som før heller.., jeg tok 80mg på engang i helgen for å komme over denne angsten i frustrasjon og kjente ingen effekt det hele tatt.
Så jeg lurer på om jeg skal ta en pause fra Ritalinen? Eller vil det fucke opp hue mitt mer med å vingle så mye med disse pillene.. tenker det kommer seg når weedn er ute av kroppen,men jeg savner den følelsen ritalin ga meg i begynnelsen! Kommer den tilbake igjen etterhvert, om jeg tar en pause?
Er redd jeg har ødelagt nervesystemet mitt for alltid jeg nå..
Vil bare vite HVA jeg skal gjøre for å komme tilbake.. dette er helt jævlig
Vis hele sitatet...
trolleranzze gutten min går seg til med tid
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Er det seriøst noen som kaller weed molly? Molly har jo vært navn for MDMA i mange tiår. Søker du på Molly på Google får du opp info om MDMA på høyresiden. Det er som om noen skal begynne å kalle weed for ecstasy.
Vis hele sitatet...
Meget mulig, men uten erfaring med drugs selv er ikke det noe jeg vet. Ut fra kontekst i tråden virket det som det var snakk om ritalin og weed. Da er det mer sannsynlig at "Molly" = Marijuana enn at det er et tredje stoff. Og det er nøyaktig dette jeg mener - det kan kanskje ha en vanlig betydning, men det er tvetydig nok til å gjøre det til en ganske dårlig idé. Det finnes tross alt ting man ikke nødvendigvis bør blande.
Sitat av robhol Vis innlegg
Meget mulig, men uten erfaring med drugs selv er ikke det noe jeg vet. Ut fra kontekst i tråden virket det som det var snakk om ritalin og weed. Da er det mer sannsynlig at "Molly" = Marijuana enn at det er et tredje stoff. Og det er nøyaktig dette jeg mener - det kan kanskje ha en vanlig betydning, men det er tvetydig nok til å gjøre det til en ganske dårlig idé. Det finnes tross alt ting man ikke nødvendigvis bør blande.
Vis hele sitatet...
Molly = MDMA
Dette hendte meg i 2006..fakka siden da..trenger fortsatt benzo for å føle meg "normal"
Kan du beskrive hva som hendte? er bare nysgjerrig.
Mulig det kan være relevant for trådstarter.

Edit: Den var til Dustedgorilla
Sist endret av narni; 7. juli 2014 kl. 18:29.
Kanskje det kan være Serotonin syndrom?
Er kanskje ikke så sannsynlig med tanke på at du bare har tatt MDMA en gang, men vist du har tatt andre ting som f.eks antidepressive eller tramadol sammen med MDMA så er det ikke helt umulig.
Går du på noen medisiner til vanlig TS? bortsett fra Ritalin.
værsåsnill å ikke still diagnoser på freak. Er altfor lett å lese seg opp, kjenne seg litt igjen, så skaper det bare mer angst. Slutt med alt en periode på 3-6 mnd og ta det derifra. Ta gjerne en prat med legen om ritalin, da det gjerne skaper mer angst og kan ha flere negative enn positive virkninger for deg nå. Hold deg i aktivitet, ikke isoler deg og vær for mye alene når du har det sann, det er jævli viktig.
Sist endret av narni; 7. juli 2014 kl. 18:49.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Kanskje det kan være Serotonin syndrom?
Er kanskje ikke så sannsynlig med tanke på at du bare har tatt MDMA en gang, men vist du har tatt andre ting som f.eks antidepressive eller tramadol sammen med MDMA så er det ikke helt umulig.
Går du på noen medisiner til vanlig TS? bortsett fra Ritalin.
Vis hele sitatet...
Nei tar kun ritalin, prøvd Mdma 3 ganger, da har jeg røyket en joint for å roe ned også har det vært over etter ett par dager.
Noen som kan noe om dette med dopamin? Dette burde vel tatt seg opp igjen nå! skjønner ikke hvorfor det varer så lenge..redd dopaminlageret er fullt og dette er "lykketoppen" for meg.
Får bare ta tiden til hjelp å svette ut weedn på treningen, håpe dette hælvette er snart over!!! ((

å jippi... leste nettopp folk med adhd produserer mindre dopamin enn andre..får håpe hjernen min bare bruker lenger tid å at det ordner seg med tiden.. takk for råd folkens
Sist endret av random_22166; 7. juli 2014 kl. 19:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aargh, nå ble jeg plutselig skeptisk på MDMA igjen. Sitter som mange andre å vipper på gjerdet, veier opplevelse opp mot risiko. Men høres ut som en uheldig combo, går seg sikkert til
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Er du sikker på at det faktisk var ren MDMA? Testet du det?
Sist endret av Olympic; 7. juli 2014 kl. 20:55.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Er du sikker på at det faktisk var ren MDMA? Testet du det?
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg helt sikker på.
Jeg unner ingen denne følelsen og håper folk tenker seg om når dem leser dette. Respekt for nervesystemet!! Dette er det dummeste jeg har gjort i hele mitt liv..
EN kveld kan virkelig fucke deg opp, jeg er vanligvis en sprudlende og glad person, og den siste tiden har folk spurt hvorfor jeg er så seriøs/rar/stille, som gjør meg bare mer desperat etter å finne tilbake til meg selv.
Vil påpeke at det ikke har noe med nervesystemet å gjøre, som du hevder er ødelagt. MDMA slipper ut store mengder seratonin og dopamin som er hjernens "lykkefølelse". Når du tømmer disse lagrene så kraftig som med MDMA, vil det ta noe tid før du føler deg som "normal".
Har selv opplevd å være helt i kjelleren i ca 14 dager, med samme tanker som deg. Det gikk brått over, og heldigvis var ingenting "ødelagt". Jeg fikk derimot en enormt større respekt for stoffet, og nå holder det med 1-2 ganger i året for min del.
Husk at hvis du bestemmer deg for at noe er ødelagt, så kommer veien til å føle seg normal til å bli unødvendig lang. Hold heller fokuset på å gjøre tiltak som kan hjelpe (Trening, sunt kosthold etc) så kommer dette til å løse seg.
Lykke til, alt ordner seg nok snart!
Sitat av JeaTox Vis innlegg
Noen som kan noe om dette med dopamin? Dette burde vel tatt seg opp igjen nå! skjønner ikke hvorfor det varer så lenge..redd dopaminlageret er fullt og dette er "lykketoppen" for meg.
Vis hele sitatet...
Du tror du har for mye dopamin og er euforisk og lykkelig? Jeg tviler, og så vidt jeg forstår er det ikke et lager, men sirkulerende signalstoffer. Er mye mer sannsynlig at emmaen fikk deg til å få mindre serotonin og derfor føler deg jævlig. Det er vel derfor det er mye selvmord noen få dager etter at alle tar emma...
Mulig det er ritalinen som gir meg "fake" dopamin eller seretonin og derfor de naturlige "stopper" opp for de blir *skjemt bort*`? Lest litt rundt, jeg skal definitivt ta en pause.
uff alt jeg har lyst til nå er bare røyke meg en joint for den er alltid sikker..hehe.. mulig jeg juger for meg selv her for å få weedn i godt lys å ritalinen er fienden min.. ;P

Sitat av Crabman Vis innlegg
Vil påpeke at det ikke har noe med nervesystemet å gjøre, som du hevder er ødelagt. MDMA slipper ut store mengder seratonin og dopamin som er hjernens "lykkefølelse". Når du tømmer disse lagrene så kraftig som med MDMA, vil det ta noe tid før du føler deg som "normal".
Har selv opplevd å være helt i kjelleren i ca 14 dager, med samme tanker som deg. Det gikk brått over, og heldigvis var ingenting "ødelagt". Jeg fikk derimot en enormt større respekt for stoffet, og nå holder det med 1-2 ganger i året for min del.
Husk at hvis du bestemmer deg for at noe er ødelagt, så kommer veien til å føle seg normal til å bli unødvendig lang. Hold heller fokuset på å gjøre tiltak som kan hjelpe (Trening, sunt kosthold etc) så kommer dette til å løse seg.
Lykke til, alt ordner seg nok snart!
Vis hele sitatet...

Det er sant.. det er morgningene mine som er best. Etter første dosen Ritalin kommer angsten, men den kommer så overraskende fort, MYE raskere og sterkere enn før. Nei, jeg skjønner selv denne Ritalinen må kuttes helt ut for en periode..

Noen som vet om hvilke typ aminosyre jeg kan kjøpe på nett?
Sist endret av random_22166; 8. juli 2014 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gått på ritalin ganske lenge og lært at det ikke er lurt å blande det med noe som helst. Bruk det for å hjelpe med add/adhd som det er ment og ikke bland det med noe annet. Effekten er ikke vært de mulige bivirkningene/nedtur. Ellers ta en ekstra tablett multi-vitamin og spis mer en du tror du trenger. Jeg har iallfall jeg har en ekstrem forbrening, blir slap/sliten/deppa hvis jeg ikke overdriver inntakk av næring, bruker 2x 70mg kapsler om dagen.

husk at ritalin er en naturlig antidepressiva, så om du kutter det ut er det naturlig å føle seg nedfor en liten stund etterpå.

Gått på ritalin ganske lenge og lært at det ikke er lurt å blande det med noe som helst. Bruk det for å hjelpe med add/adhd som det er ment og ikke bland det med noe annet. Effekten er ikke vært de mulige bivirkningene/nedtur. Ellers ta en ekstra tablett multi-vitamin og spis mer en du tror du trenger. Jeg har iallfall jeg har en ekstrem forbrening, blir slap/sliten/deppa hvis jeg ikke overdriver inntakk av næring, bruker 2x 70mg kapsler om dagen.
Sist endret av okjasså; 19. juli 2014 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du er sliten nok får du nesten ikke merkbar effekt av ritalin, mer enn normal dose gir bare angst, spenninger, oversensivitet og paranoia. Det tar gjerne mer enn 4-5mnd før du er fullt tilvendt. Jeg er på 11. måneden nå og det har så vindt begynnt å nærme meg normalen.

Det går ann å spise litt favabønner, (Vicia faba) og mucuna pruriens som begge inneholder ganske mye L-dopa. Da fyller du opp dopaminlagrene litt raskere.

Ikke ta det for gitt at du fikk tak i veldig ren mdma, det heder at mdma blandes ut med rc-stimulanter, 6-apdb, 5-apdb osv for å spare penger, det er mange som ikke merker forskjell. Eneste måten jeg vet at jeg har fått rimelig mdma er at jeg blir drøyt søvnig, fins ikke noe energisk nivå i det hele tatt. Samme går for hele benzofuran serien.