Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  261 30521
http://www.fotojon.com/td.jpg

All ære til Bragilicious
And i deliver:

Takk for nytt map Forconin.

Er serveren nede i kveld?
Hva skjer med minecraft serveren egentlig? En haug med hus rundt spawn brenner/har brent ned.. det har forsvunnet en haug med red stone fakler fra blinkedingsen i freak park (en annen som også har fått vandalisert noe red stone opplegg hørte jeg).. bare kaos?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Forcinin:endel drittsekker(eller bare folk som ikke tenker før de gjør ting)har brent ned jævla masse med lava.

Har du backup eller lignende?
Ser på det i morgen. Har ikke tid i dag dessverre. Vi kan vel evt også vurdere en mapreset samtidig som vi strammer opp whitelisten og innfører div nye brukernivåer for å forhindre griefing.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ønsker meg noen logger med mer info. Burde gå an å fikse at det ender opp loggført et sted når noen fjerner mye og bygger lite. (Plugin-idé, hello.. )

"Open-source"-kombinasjonslåsen min ble herpet (til tross for cuboid, wtf? Enten har vi en admin/mod som dicker eller en alvorlig bug.)
Jeg gir egentlig svarte i låsen, men det er alltid litt trist når noen blir hurrdurr og ødelegger ting folk har brukt tid på...
Sist endret av robhol; 20. november 2010 kl. 17:05.
Er Sjokomelk mod?

Fordi han sa til meg vis han blei mod sku han fucke opp servern?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Nei,han var.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor


Det vil alltid være noe få som skal ødelegge for alle andre :/

Nå kommer det vel en update i starten av neste uke som endrer spillet en god del. I hvert fall om det blir aktivert.

*Send attack network data: DONE
* Add the ability to attack other entities: DONE
* Implement falling damage: NOT STARTED
* Implement respawning for dead players: PARTIALLY DONE
* Make eating food regenerate health: DONE
* Send health updates to the players: DONE
* Fix leaves. Again: DONE
* Optimize the lighting update slowdowns: STARTED
* Make players riding carts or boats a long way receive terrain updates: DONE
* Fix the block re-spawning bug: NOT STARTED
* Add “pvp” toggle flag to the server settings: NOT STARTED.

The “attack entities” code is done on a general level, so you can hurt animals, monsters, boats, carts and even other players.
Det virker som om Cuboid ikke har vært helt aktiv? Huset mitt som var beskyttet er det i alle fall fjernet og lagt til blokker på, samt at det er satt fyr i en del.

Enten må Cuboid ha vært avslått, en mod/admin har griefet, eller så er det en stor bug et sted.
Deler av middelalderbyen er heller ikke beskyttet. Er forskjellige små steder hvor andre kan plassere/fjerne blokker rundt omkring..
Servern må vel resetes på Mandag fordi det kommer ny update ut da!
Sitat av Pingonether Vis innlegg
Servern må vel resetes på Mandag fordi det kommer ny update ut da!
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen unnskyldning for griefingen som har ødelagt mye av mapet?

Håper det blir en oppvask i whitelist
Det blir rydding allright. Samme gjelder admins/mods. Og rutiner for adding på whitelist. Slik som det er nå blir det for mye tull ser jeg. Fikser det senere i kveld.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Finnes det logger osv. for å kunne finne ut hvem det var som gjorde all faenskapen?
De har jo antigrief, som varsler om bruk ved lava.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Ja,tror det var noen som skulle lage flamme til peisen på et hotell,fordi jeg spurte hvordan de fikk til og ha flamme i peisen når du ikke kan bruke c4.Så sier de,ja...men vi brukte lava.

Men kan godt hende at jeg tar feil.
Gruppebilde med borddans
http://i56.tinypic.com/33e38cx.png
Sist endret av Rolsen Royce; 21. november 2010 kl. 20:20.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Ja,tror det var noen som skulle lage flamme til peisen på et hotell,fordi jeg spurte hvordan de fikk til og ha flamme i peisen når du ikke kan bruke c4.Så sier de,ja...men vi brukte lava.

Men kan godt hende at jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Regner med at det enten er meg eller Kingliva du sikter til. Saken er den at bruk av buckets er aktivert, og sådan også transport av lava. Han eller de som griefer har brukt buckets med lava til å tenne på hus. Lava ved tre = flammer, enten det er i en peis eller et herskapelig treslott.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Gruppebilde med borddans
http://i56.tinypic.com/33e38cx.png
Vis hele sitatet...

Kjempe flott bilde. Minner og bildet der hvor jesus sitter med alle disiplene rundt bordet. Jeg er Parad0xia btw.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Det der var rett før jeg bytta skin..
Var på serveren nettopp og hørte snakk om mapreset i kveld, kan dette bekreftes eller er blir det bare en opprydning?
Kan vi få et nytt oppdatert kart før serveren resettes? Morsomt å se hvordan alt ser ut.
Vil gjerne ha nytt oppdatert kart før alt resettes ja. Hadde vært veldig fint.
Det hadde vært koslig med et avsluttende kart ja.

Ser forresten at Notch har hatt influensa og spilt fallout 3. Så det er mulig det blir delay på den updaten. Han hadde ordnet to ekstra punkter på SMP lista si nå da. Så det kan vel hende det kommer update denne uka.
Driver å tester ut SMP på en egen liten webserver nå. Det er bare å joine, men denne er midlertidig:

80.212.48.58: 25565

Mange bugs enda. Dør du blir du usynlig bl.a.
Når er serveren oppe igjen? =)
Iløpet av kvelden, avhengig av hvor mye tid jeg får til overs. Rimelig mye å gjøre i dag.
Vi får vente videre i all tålmodighet da. Du gjør en kjempejobb, Forconin Du gleder svært mange mennesker!
Enig. Du gjør en flott jobb Forconin

For å kurere litt abstinenser hos folk holder jeg oppe den midlertidige serveren min til host1-serveren er oppe igjen. Kjørte inn et nytt map i dag pga litt tnt-morro i går =D. Kanskje problemene med å ikke kunne plukke opp saker, og permanent usynlighet hos noen ordnet seg.

80.212.48.58:25565
Ser ut som det kommer ny patch i dag/i morgen! Kilde

Patchen skal fikse bugen hvor man blir usynlig etter å ha dødd, i tillegg til å legge til "healing over time". Kilde
Sist endret av Oscarius; 25. november 2010 kl. 13:49.
Og da er vi oppe igjen med PvP enabled, nytt kart og ny whitelist.

For å komme på whitelist du logge på irc, joine #nff.minecraft og spørre der. Klarer du ikke komme deg på IRC får du finne en annen server. Kompiser som spør for hverandre teller heller ikke. Kompisen din komme seg på irc for å spørre selv.

PM's vil bli ignorert, gjentatte PM's om whitelisting vil kunne medføre permban fra serveren. Posting i denne tråden om whitelist regner jeg med at kru tar seg av rimelig raskt med passende reaksjon.

Enjoy folks
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forconin Vis innlegg
Og da er vi oppe igjen med PvP enabled, nytt kart og ny whitelist.

For å komme på whitelist du logge på irc, joine #nff.minecraft og spørre der. Klarer du ikke komme deg på IRC får du finne en annen server. Kompiser som spør for hverandre teller heller ikke. Kompisen din komme seg på irc for å spørre selv.

PM's vil bli ignorert, gjentatte PM's om whitelisting vil kunne medføre permban fra serveren. Posting i denne tråden om whitelist regner jeg med at kru tar seg av rimelig raskt med passende reaksjon.

Enjoy folks
Vis hele sitatet...
Dette burde vel med fordel stå i førstepost, da denne kommer til å drukne ganske fort.
Jeg er tydeligvis bannet fra #nff.minecraft, fordi ip-en min er en "open proxy", noe som den aldeles ikke er! Er det mulig å få min IP godkjent på #nff.minecraft?
Blir det noen rules angående PvP eller? Eller er det totalt anarchy? Og hvor går grensa? Har vært litt kult om du kunne sprenge, stjele og sånn til din værste fiende :P Men blir vel litt teit om det blir akseptert å ødelegge mesterverkene til folk.. Servern fungerer bedre synes jeg. Har ikke opplevd lagg enda, utenom andre folk og monster, som gjør det litt vanskelig å drepe. Råbra at du lager server!

Legger ved noen bilder etter noe av nattens prosjekt! =)
Sist endret av Lachrymology; 26. november 2010 kl. 10:48.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Jeg er tydeligvis bannet fra #nff.minecraft, fordi ip-en min er en "open proxy", noe som den aldeles ikke er! Er det mulig å få min IP godkjent på #nff.minecraft?
Vis hele sitatet...
Det er antageligvis ircnettet EFnet som har blokkert deg ut, og ikke nFF?
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Blir det noen rules angående PvP eller? Eller er det totalt anarchy? Og hvor går grensa? Har vært litt kult om du kunne sprenge, stjele og sånn til din værste fiende :P Men blir vel litt teit om det blir akseptert å ødelegge mesterverkene til folk.. Servern fungerer bedre synes jeg. Har ikke opplevd lagg enda, utenom andre folk og monster, som gjør det litt vanskelig å drepe. Råbra at du lager server!

Legger ved noen bilder etter noe av nattens prosjekt! =)
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det gjelder samme regler som før: Selv om det er PHP kan man ikke ødelegge andres byggverk. Men du kan ta frem sverdet og snike deg inn og drepe de når de ikke forventer det, og ta tingene dem hadde på seg.

Jeg ser ikke på det som et problem, er du redd for å miste noe kan du enten sørge for å ha en mur rundt der du holder til (du kan jo ha protected område, snakk med en mod som er online), eller bare putt det i kista - så mister du det ikke.

Jeg synes det gjør spillet mye gøyere. For jeg må ikke bare passe på creepers, men også andre spillere som kanskje vil drepe meg.
Hadde det vært mulighet for å få et kart over det nye mappet?
Byen vokser mye så det hadde vært gøy å se hvordan den ser ut ovenfra.
Jeg opplever at jeg ikke kan dø ingame og at jeg ei heller kan plukke opp ting. Står konstant med ett hjerte i liv uavhengig om jeg dytter i meg noe eller ikke. Gjelder kun på minecraft.host1.no.

Ser ut som flere har hatt samme problemet (http://www.minecraftforum.net/viewto...f=1013&t=91774)

og at løsningen er å slette (world/players/aref_naa.dat) på server siden.

Noe som kan hjelpe?
Minecraft krasjer nesten med en gang jeg logger inn. andre som også opplever det samme problemet? Har funka greit tideligere..

glem det. funka nå
Sitat av Acez Vis innlegg
Hadde det vært mulighet for å få et kart over det nye mappet?
Byen vokser mye så det hadde vært gøy å se hvordan den ser ut ovenfra.
Vis hele sitatet...
+1 på map. Kunne det vært mulig å få til den "google maps"-løsningen?
Jeg vil gjerne se et oppdatert kart også Begynner å bli stor den byen nå.
tar det lang tid før serveren er up to date ?
Og nå som mange PVP bugs er fikset, kan dere PLEASE slå på PVP og mobs ?

bugs som er fikset i dagens (30.11.2010) patch:

* Swords and other weapons now deal damage properly
* Added proper hurt animations and sounds to mobs and players
* Fixed dead players logging in as invisible ghosts
* Made arrows visible and deal damage
* Hoes now produce proper seeds
* Creepers make noises and animate before exploding
* Explosions animate properly
* No more infinite free arrows
* Server logging now appends to server.log rather than overwriting it
* Buttons and levers (and a few other blocks probably, it’s a general solution) animate properly
* Fixed minecarts (and pigs!) moving twice as fast as they should when ridden.
* The join server screen now remembers the last entered ip
* Increased chunk saving frequency on the server
* Leaving sneak mode no longer triggers a million sounds
* You can now see sneaking players
* Names of sneaking players aren’t visible through walls, and are visible a much shorter distance
* Snowballs!!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som tidligere oppdateringer må vi vente på Hey0mod sin oppdatering, å laste ned ny server fra minecraft.net ender i kræsj uten oppdatering fra hey0mod desverre.

Dette betyr at klientene (som oppdaterer seg selv automatisk ved start) vil få "outdated client" melding når de prøver å koble seg til minecraft.host1.no
æsj. går det an å få tak i forrige klientversjon et sted? min oppdaterte seg selv nå nettopp og kommer ikke inn..