Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3512
Hei!

Jeg kjøpte noen sinnsykt dårlig ørepropper som ble anbefalt av en tulling på Spaceworld. Herregud, nå er jeg sur. Han sa at disse var bra, men lydkvaliteten var etter min mening HELT RÆVA. Hørte såvidt bassen heller :S

Det er A jays… Hadde Bowers&wilkins tidligere, og jeg ville ha noe som lignet disse, så kommer han og anbefaler meg fuckings A JAYS????? TULLING

Går det an å bytte tilbake å kjøpe noe annet? Har prøvd dem og hatt de i ørene nå :/... Huff grusomt
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du har vel trengt talt ikke noe bytterett på de. Da de er brukt.
Kan god være du er heldig og møter på rette karen der hvis du legger frem hvordan de ble glorifisert for sin fantastiske lyd. Men igjen får du jo gjerne det du betaler for
Ja… ringte dem nettopp. Ikke kjøp de øreporpppene i hvert fall. Stikker og kjøper nye.. noen anbefalinger?
Sist endret av ~Angelica; 1. desember 2014 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Last ned en EQ, viss det er mulig.
Noen propper må bli brukt litt, bassen osv kommer seg ofte etter en stund.
Kan gjerne benytte reklamasjonsretten. Da du fikk et produkt som ikke levde opp til forventningene du fikk fortalt.


Kjøp deg heller Shure - SE535.
Så får du kvalitetslyd med en rå styrke.

Kan gjerne benytte reklamasjonsretten. Da du fikk et produkt som ikke levde opp til forventningene du fikk fortalt.


Kjøp deg heller Shure - SE535.
Så får du kvalitetslyd med en rå styrke.
Sist endret av Blackkoz; 1. desember 2014 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå blir det kanskje feil å sammenligne A-Jays med B&W, men har prøvd A-Jays selv og synes de duger helt OK.

Har du prøvd de forskjellige gummiproppene som følger med? Om disse ikke sitter perfekt i øret vil man ikke få riktig lydbilde og man vil ofte føle at bassen uteblir. Selv liker jeg skumtupper best, da disse isolerer best og bassen blir mer markert.

Dessuten kommer A-Jays ofte godt ut i tester, da spesielt med tanke på bang for bucks. Så jeg tror ikke du kommer særlig langt med å klage fordi de ikke passer din smak. Men det er jo lov å prøve
Sist endret av TopGun; 1. desember 2014 kl. 17:38.
Hahahaha, fy søren altså. Jeg blir så sur. Jeg likte ikke disse i det hele tatt. Seriøst, dette var noe ræva greier, helt ærlig. Til og med apples propper er bedre!


Tror jeg rett og slett vender tilbake og kjøper B&W/skal sjekke ut Shure som ble anbefalt
Sist endret av ~Angelica; 1. desember 2014 kl. 17:45.
Du ringte nettopp? Hva ble det til? Var de medgjørlige? Og ellers; hva betalte du for de dårlige proppene?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Du ringte nettopp? Hva ble det til? Var de medgjørlige? Og ellers; hva betalte du for de dårlige proppene?
Vis hele sitatet...
Det var de overhodet ikke!! Han virket nesten litt snurt for at jeg syntes de sugde… tror ikke jeg kommer langt med reklamasjonsretten de kostet 700,-
Anbefales ikke

Jeg hører veldig mye på house og den slags, så disse dugde ikke til dem. Er sikkert HELT _OK_ til metal og slikt, men ikke noe mer!
Sist endret av ~Angelica; 1. desember 2014 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis de kostet 700kr og er dårligere enn apple sine må det jo være noe galt med de.
Du skal fåp igjen hvis du kjøpte de på spaceworld. De har 100% fornøyd garanti (jeg regner med at du ikke er 100% fornøyd)
http://www.spaceworld.no/default.aspx?pageId=43
Sist endret av iColdman; 1. desember 2014 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ops, ser jeg kan bytte dem, men jeg skulle gjerne byttet til B&W noe de sikkert ikke har… Får vel ikke penger tilbake heller.
Sist endret av ~Angelica; 1. desember 2014 kl. 18:49.
Vel, lydkvaliteten til A-jays er fantastisk, det er bare det at den er jevn, du får ikke så mye bass som mange liker. Så skjønner godt at du ble anbefalt disse hvis du ikke poengterte at det var mye bass du så etter.
Jo, jeg sa at jeg ville ha en med god bass. Dessuten virket ikke selgeren som den skarpeste kniven i skuffen heller. Lettere sløv virket han. Stirret bare ut i luften og plutselig pekte ut A Jays fordi den hadde fått god omtale.

MEn det er altså ikke mulig å få pengene tilbake selvom de har "100% fornøyd garanti" ?

Leste på den garantien.. hvorda kan de kalle det 100% fornøyd garanti når det står Gjelder ikke varer solgt med abonnement, spill/programmer med produktnøkler, digitale gavekort og ørepropper (hygieniske årsaker)."

MAKAN. Tar heller turen til Hifi-klubben. Du får ikke bedre service andre steder enn på HiFI!!! =)
Sist endret av ~Angelica; 1. desember 2014 kl. 19:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg bruker A-Jays på jobb. hører mest på metall. og de funker bra til det. men når jeg ikke er det bruker jeg Bose. og det er to helt forskjellige lydkvaliteter.
Sist endret av ZigZag90; 1. desember 2014 kl. 20:34.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Er du helt sikker på at du har satt de skikkelig inn i øret? Det at du ikke hører bassen tyder på at du ikke har det. Jeg har A-jays, og mine er knakende gode til prisen. Jeg har dog kjøpt skum-puter i stedet for de ekle silikonputene.

Edit: Guide for de som lurer. Ha munnen halvåpen, løft toppen av øret (ekspanderer ørekanalen eller noe) med motsatt arm setter du proppen forsiktig inn slik du kjenner den sitter godt. Deretter slipper du øret med den andre hånden slik øret presser seg rundt proppen.

Vil bare legge til denne videoen som forklarer bedre. Hvis du gjør dette og det fortsatt er problemer har du kanskje puter som ikke passer ørene dine.
Sist endret av Olympic; 1. desember 2014 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har selv urbeats. Anbefales. Er veldig fornøyd med dem og det er veldig mye bass. Synest det er fantastisk det kan komme så bra lyd med så mye bass fra noe som er så smått!
Kan være fordi jeg har litt små ører, og spesielt øregangen.. =P Presser de inn med fingrene og holder dem, men synes fremdeles at lydkvaliteten ikke er noe særlig å skryte av. Lyden er ikke fyldig, og dekker ikke for støyet utenfor heller. Irriterende når man sitter på trikk/buss/tog

Når man har hatt plugger av ypperste klasse, og deretter går og kjøper noen stusselige A Jays til 700,- som ikke ligner grisen… blææ, jeg burde visst bedre! Ikke gjør som meg

Tusen takk for alle innspill! Dere er så gode å ha, haha! =D =D
Sist endret av ~Angelica; 1. desember 2014 kl. 21:55.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Nok en gang er det at det ikke dekker støy et problem med putene, ikke med selve øretelefonene.
Jepp. Har prøvd forskjellige puter, men ingen lydforskjell heller. Nå sitter jeg faktisk med øretelefoner fra apple, og jeg humrer hardt over den stusselige lyden til AJ i forhold til apples, haha… Vilt =P
Kan skrive under på at A Jays er raua. Ble skuffet når Phillips headsettet mitt til 70kr var bedre.
Eksakt. Jeg var nettopp på HiFi, men de var utsolgt for proppene jeg skulle ha. Han ringte da til Pors for å høre om det var fler på lageret der, og det hadde de. Så jeg får nå pluggene tilsendt i posten om et par dager. De 3 gangene det har vært noe "galt" med plugger jeg har kjøpt derfra (ssom jeg delvis har hatt skyld i), har jeg alltid fått nytt uten at de har nølt et sekund.

Vil anbefale denne butikken til alle hhvis dere skal handle duppeditter som har med lyd og bilde å gjøre - for bedre service får dere faktisk ikke andre steder!! Dessuten kan de jobben sin i motsetning til han gullungen fra space world som anbefaler ting ut i fra tester han leser på klikk og vg o.l, ehh..

Thumbs up for HiFi! =))))

Tullingen skulle det stå, ikke gullungen. Damn auto correct =P
Sist endret av ~Angelica; 2. desember 2014 kl. 13:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hvis de kostet 700kr og er dårligere enn apple sine må det jo være noe galt med de.
Du skal fåp igjen hvis du kjøpte de på spaceworld. De har 100% fornøyd garanti (jeg regner med at du ikke er 100% fornøyd)
http://www.spaceworld.no/default.aspx?pageId=43
Vis hele sitatet...
Dette har ingen betydning for aktuelt tilfelle, ettersom det står klart og tydelig at man ikke kan bytte ørepropper med hensyn til hygienske årsaker.