Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6011
Hei

Som tittelen sier skal jeg skaffe meg jobb fordi jeg skal flytte ut. Jeg skal gå på skole og hadde tenkt til å jobbe før/etter skolen.

Har sett litt på avisbud/Reklamedistribusjon og pizza kjører( leverer pizzaer på dører) så....

Jeg har lappen også

Litt om:
Avisbud, står opp kl 03:00 på natta og ferdig 5/7 på morgenen avhengig av ruta. Aner ikke betaling, kommer visst ann på ruta du får.

Pizza kjører/leverer, starter en gang etter skoletid(lol) og slutter når de stenger. aner ikke betaling her heller men har vel noe med hvor mye du leverer/kjører (?)

Noen tips/ erfaringer kunne være kult

Takk på forhånd!
Jeg hadde gått for pizzabud, siden jeg vet hvor crappy det er å fly med reklame.
Jeg jobba for norpost, noen jeg ikke vil anbefale.
Å jobbe som avisbud på natta tror jeg er veldig godt betalt uten å ha sikre kilder på det. Mener bare å huske at en venn av en venn av meg jobbet som avisbud hvor han kjørte rundt i byen. Tror han tjente oppimot 200 kr timen.
Velger du avisbud, så vil du sove etter skolen, og til 24ish tiden gjerne, så er du våken i 3 timer når alle andre går å legger seg, og så stikker du på jobb igjen.
Med andre ord, ikke noen former for sosialt liv.

Velger du pizzabud, så vil du kunne i større grad velge og vrake på vakter, samtidig som du ikke fucker opp døgnrytmen.
Og du vil da kunne ha et sosialt liv etter skolen =)

Sitat av Oterhals Vis innlegg
Å jobbe som avisbud på natta tror jeg er veldig godt betalt uten å ha sikre kilder på det. Mener bare å huske at en venn av en venn av meg jobbet som avisbud hvor han kjørte rundt i byen. Tror han tjente oppimot 200 kr timen.
Vis hele sitatet...
Så du mener 200 kr timen, er god betaling for å gi avkall på alt sosialt liv, med unntakt av det sosiale man er, når man er på skolen?

Isåfall, må du få opp øynene dine litt.

Jeg har nesten 200 kr timen, for å jobbe på dagtid, 07.00 - 15.00.
Slik at jeg kan være sosial helt til kvelden kommer
Du skal ha ganske mange ruter hvis du skal tjene penger på å levere reklame... avis er nok tingen ja!
Avisbud fucker opp døgnrytmen din, du kan jo ikke plutselig bytte mellom 2 forskjellige døgnrytmer hvis du jobber annahver dag så du må ha den merkelige døgnrytmen hele uka. Hvis du skal bli avisbud anbefaler jeg hvertfall at du jobber f.eks 3 dager etter hverandre så du kan snu døgnrytmen resten av uka.

Lykke til
Jeg har vært pizzabud, og jobben var forsåvådt grei, men lønnen var ikke fullt så grei. Jeg jobbet hos Dolly og fikk betalt pr. tur jeg hadde, med fritid i mellom og en minstesats. Betalingen jeg fikk for turen var forsåvidt grei nok, men jeg kunne ha så lite som to-tre turer i løpet av en dag, så det ble ikke så mye av det. Selv om jeg også hadde "fri" i mellom turene var jeg alltid på vakt, så det var begrenset hva jeg kunne finne på og hvor langt jeg kunne dra.

Om stedet du vurderer jobb hos har kunder hele tiden og du kan få timebetalt er saken en helt annen, men jeg ville sjekket opp dette.

Husk også at om noen har levert ut feil pizza til deg, du har mye å gjøre etc. er det du som får skylden hos kunden, og ikke den som har gjort feilen.
Du får nok en mer stabil inntekt som avisbud.
Jobbet som avisbud selv og hadde rundt 6k (utbetalt) i mnd for en times jobbing om natten. Kjørte da aviser noe som var helt ok. Når det var reklame itillegg var det noe herk, men bedre betalt.

Det er jo veldig greit å ha en fast inntekt. Aviser blir kjørt ut hver dag. Men det er ikke sikkert det er like mange som bestiller pizza hver dag.
Pizzabud, lett! Personalpriser på digg mat samtidig som du er en gledens sendebud?
I don't see the problem, sir.
Personalpris på junkfood=feit. :P
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Personalpris på junkfood=feit. :P
Vis hele sitatet...
Da er du svak ass.
Når man har så lett tilgang til usunn mat burde man vite bedre enn å utnytte det så mye at man faktisk blir feit, da kan du skylde deg selv.
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Personalpris på junkfood=feit. :P
Vis hele sitatet...
Og blakk... Halv pris på Dollypizza er fortsatt tre ganger så dyrt som hjemmelaget middag.
Kjakon2's Avatar
Trådstarter
ah, takk for info. søkte som avisbud Det å legge seg kl 9 for så å stå opp kl 3 + skole etter det er null stress for meg. Håper jeg får en ok pengesum

Takk takk!
Bra! Selv om det virker som mye styr første gangen du er med ut på opplæring går det fort å sette seg inn i det. Etter noen uker husker du utenatt hvilke postkasser som skal ha avis.
Eg villa ha tatt pizzabud. Så slepper du og jobbe om natten. Og er det noe mer chill en og kjøpe rundt og levere pizza :P
Du kan vel ikke velge å vrake mellom de 2 jobbene der vel? Jævlig mange søkere på pizzabud hvert fall.

Om du ikke har fått tilbud fra før av da.. Heldig isåfall.
Kjakon2's Avatar
Trådstarter
Jeppz, ringte avisbud peepsa i dag. De virka veldig interessert og skulle ringe meg når de hadde fått en ledig rute. så, vi får se hva som skjer.
Ser ikke helt lønna som pizzabud heller, har snakka med folk jeg kjenner som har jobben. Ikke den beste arbeidsplassen sier de :/
Jeg går med avisa (liten avis) 3 ganger i uka (kl 20.00-21.00) og tjener ca. 1.25kr per avis.. Det blir ca. x110.. + 0.40kr pr reklame avis (Om det er)
Sitter med ca. 1600-2000kr i mnd.

Du vil sikkert få veldig variert lønn ettersom du kan få ekstra penger om det er reklame med (Ekstra reklame avis) eller slikt. Helt grei jobb for meg Kan jo nevnes at jeg er 15 år. : )
Sist endret av Vod0; 10. august 2011 kl. 23:40.
Jeg har søkt jobb både som avisbud og pizzabud, men har ikke fått noen av dem. :-(
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg ville søkt på begge, for så å velge pizzajobben om de vil ha deg. Hvis ikke har du avisbud i bakhånd.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jobba selv som pizzabud mens jeg studerte. Helt grei jobb, og hos oss var det vertfall hyggelig miljø!
Mener å huske at jeg tjente 135,- timen pluss eventuelle tillegg (kveld, helg etc...)
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Eg villa ha tatt pizzabud. Så slepper du og jobbe om natten. Og er det noe mer chill en og kjøpe rundt og levere pizza :P
Vis hele sitatet...
Det spørs jo på restauranten, her er det et sted som leverer frem til 0300, og uansett vil jo de fleste kveldene fra 18 og utover gå med.
Jobber du i eller nær en av de større byene er det ikke bare kult å kjøre rundt heller. Rushtrafikk, kø og dårlig GPS-dekning er ikke bare chill når kunden er sulten og du helst skal rekke frem innen en time.
Med 2 ruter Aftenposten morgen, kan man dra inn 20 k i mnd.
Kjakon2's Avatar
Trådstarter
20k sier du? det er litt penger det! Noen som vet hvor mye du kan tjene før du ikke får mer stipend? hører fra foskjellige venner at det er 40k mens andre sier det er 60k? Hva er det riktige ?
Sitat av Kjakon2 Vis innlegg
20k sier du? det er litt penger det! Noen som vet hvor mye du kan tjene før du ikke får mer stipend? hører fra foskjellige venner at det er 40k mens andre sier det er 60k? Hva er det riktige ?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvor mange aviser du levere og hvor mangen ruter du har. Du kan tjene grovt, men da må du stresse deg i hel. Men det er vel verdt det.

En jeg kjente tjente vel opp i mot 40k som avisbud. Vet ikke om det var før eller etter skatt.

Må ha egen bil og registrere foretak som dem leier inn. Men det er vel kansje forskjellig fra hvem du distribuerer for.


oj eg leste helt feil i siste posten din Kjakon2.. glem det.. men du fikk vel litt info, hehe.
Sist endret av Naturgrønn; 11. august 2011 kl. 15:22.
Sitat av Kjakon2 Vis innlegg
Hei

Som tittelen sier skal jeg skaffe meg jobb fordi jeg skal flytte ut. Jeg skal gå på skole og hadde tenkt til å jobbe før/etter skolen.

Har sett litt på avisbud/Reklamedistribusjon og pizza kjører( leverer pizzaer på dører) så....

Jeg har lappen også

Litt om:
Avisbud, står opp kl 03:00 på natta og ferdig 5/7 på morgenen avhengig av ruta. Aner ikke betaling, kommer visst ann på ruta du får.

Pizza kjører/leverer, starter en gang etter skoletid(lol) og slutter når de stenger. aner ikke betaling her heller men har vel noe med hvor mye du leverer/kjører (?)

Noen tips/ erfaringer kunne være kult

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...

Jeg prøvde reklame og avisdistribusjon for et par uker siden, da ble det opp klokka 4 på natten, og kjøre reklame i byen jeg bor i i 2-3 timer UANSETT vær, og tro meg, når de øser ned værre enn verst, så skal jeg love deg det er jævlig og gå inn og ut av en varm bil. Endte med feber i 3 dager, og jeg sa takk for meg etter 2 dager. Og det er et helsikke å gjøre seg kjent med hvilket hus som skal ha hvilken avis og reklame.

Bilen blir også jævlig slitt (bruker mye bensin og) når du kjører stopper kjører stopper hele tiden. Og tenk deg på vinteren når det blir glatt! : o

Gå for pizzabudet du.
Sist endret av Bruskork1; 11. august 2011 kl. 15:31.