Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1239
Hallo.

Tok noen bilder av mopeden min idag, som jeg er fornøyd med. Men jeg er ikke noen pro fotograf, og vil gjerne ha litt tips til plassering etc.

Legger ut et par av de bildene jeg likte best:
http://i1123.photobucket.com/albums/l542/FlipWare/Moped%20bilder/CIMG1487.jpg

Evt. dette:
http://i1123.photobucket.com/albums/l542/FlipWare/Moped%20bilder/CIMG1486.jpg

Likte litt effekten på dette bildet. Men vil ha litt svartere mopeder, og mer farge rundt. Skal jeg da ha litt mer sollys imot?
http://i1123.photobucket.com/albums/l542/FlipWare/Moped%20bilder/CIMG1494.jpg
Bildene var fine, men litt kjedelige kanskje?
Det første bildet ser ut som et vakkert naturbilde, og en feilplassert moped, som troller orginalbilde.
Prøv å få bilder som er enten nær eller halvnær av mopedene, for all del unngå TOT/heltotal bildesetting.
Bilde nr 2 burde vert midtstilt, igjen for å få selve mopeden i fokus
Se også over fargekorigering og lyskontraster på det siste bildet.

Syntes det var fine bilder bortsett fra det, og fine mopeder, kudos til deg!
Ser ut som du har hatt en fin dag ute på mopeden.

Men mitt første spørsmål er, hvorfor ville du ta bilde av mopeden mitt ute i skogen? Den ser jo helt ekstremt malplasert ut, når du i tilegg har klart og sette mopeden slik at halvparten forsvinner bak et fjell ser dette ekstremt lite gjennomtenkt ut. Bildene er heller ikke i fokus og er ekstremt hvite.
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Takker for svar.
Har ikke stor peiling på fotografering, så da la jeg ut litt bilder for å kunne bli litt bedre.

Awarize: Kan igrunn være enig plasseringa der. Litt fail at den står halvveis bak et fjell. Skal tenke på den neste gang.

Danseku: Jeg syntes at bilder av moped ute i skogen er litt tøft. Hvor ville du plassert den?

Skal prøve meg på noe bilder i fart etterhvert også. Da med et speilreflekskamera og ikke sånn kompaktkameradrit. :P
Men burde jeg da ha litt lang lukkertid? sånn for å få litt fartseffekt. Og burde jeg ha litt mer farge i bildene?

Har ikke PS, men ser at photobucket har etellerannet program som skulle kunne gjøre det enkleste.
Anbefal meg gjerne noe annet som er enkelt.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Vil ikke si at dette var noe spesielt, kvaliteten er heller ikke noe å rope hurra for.
Beklager, men dette var noe av det verste jeg har sett.
Mopedene hadde sett mye tøffere ut om du hadde kjørt en tur i søla med dem først!
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Så litt på de andre bildene jeg tok. Fant ut at mitt utrente øye var fornøyd med dette:
http://i1123.photobucket.com/albums/l542/FlipWare/Moped%20bilder/CIMG1490.jpg

Sånn med tanke på at jeg ikke har gjort noe med det.

Eneste jeg ville utsatt på det, er sola i venstre hjørne og at mopeden ikke er helt midtstilt.

EDIT: Beklager dårlig bildekvalitet. Bruker et exilim kamera...
Sist endret av FlipWare; 22. april 2011 kl. 12:17.
Likte det siste bilde best. Det er som du sier at mopen kanskje burde vært midtstilt.

Ang. tips til plassering. Jeg ser jo at du er fra Vestfold, og jeg er 90% sikker på at jeg har tøffa forbi der mopeden din står mange ganger med båt. Vet du hvor Torødstranda er? Å tatt et bilde der på kveldstid kunne blitt kjempetøft! Også får du med noen venninner til å stå modell.
Sist endret av Daybreak; 22. april 2011 kl. 12:21.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Mopeden skal ikke være midstilt, det er stygt og ikke behagelig for øyet. Det siste bildet du postet er faktisk det beste, nettop fordi du til en viss grad har brukt det gyldne snitt. Pass på at du får mopeden i fokus også, jeg klarer faktisk ikke å se hvor fokusen ligger hen i dette bildet!
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Sitat av skateward Vis innlegg
Ang. tips til plassering. Jeg ser jo at du er fra Vestfold, og jeg er 90% sikker på at jeg har tøffa forbi der mopeden din står mange ganger med båt. Vet du hvor Torødstranda er? Å tatt et bilde der på kveldstid kunne blitt kjempetøft! Også får du med noen venninner til å stå modell.
Vis hele sitatet...
Torødstranda? Prøvde å google det, men fant ikke noe særlig bilde av hvor det er. Skal tenke på det neste gang jeg skal ta noe bilder.
Så greit ut på de bildene jeg så Er fra Larvik BTW.

Daimeno: Good point.
Sist endret av FlipWare; 22. april 2011 kl. 12:28.