Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5136
Jeg hadde tenkt å få meg en god tallerken med Kjøttkaker i brun saus med poteter, men jeg måtte varme opp sausen i mikroen først... Så jeg puttet hele kjelen - altså lagd av metall - i mikrobølgeovnen!

Jeg hørte ikke noe pang eller noe, men jeg begynte å kjenne en rar, brent lukt. Jeg gikk til mikroen og skulle ta ut kjelen men jeg brant meg og skjønte at lukten kom fra den.

Det var da jeg husket at man ikke skulle putte metall i mikrobølgeovnen!
Jeg vet ikke hva som er farlig, men tror du kjelen eller mikrobølgeovnen er ødelagt nå? Eller skal jeg bare vente til den har kjøla seg litt ned også er sausen grei å spise? Jeg røren den ikke før jeg vet om det er noe farlig med det.
Myøig du har ødelagt mikrobølgeovnen, men det er ikke sikkert. Sausen er helt fin og spisende, og kjelen er neppe skadd.
Takk for det kjappe svaret! Varmer opp sausen på nytt nå (I en skål denne gangen) og mikroen ser ut til å fungere fint! Det lukter fortsatt litt brent svovel i huset, men jeg åpner bare noe vinduer.
Bare et tips, du burde ikke varme mat flere ganger i mikroen.
burdte man varme mat i microen i det heletatt lurer jeg på for tiden da

http://www.snopes.com/science/microwave/plants.asp

om det dreper næringen i vann dreper det vel i mat?

noen som har peil å lyst til å informere meg litt?
Sitat av skepsis Vis innlegg
burdte man varme mat i microen i det heletatt lurer jeg på for tiden da

http://www.snopes.com/science/microwave/plants.asp

om det dreper næringen i vann dreper det vel i mat?

noen som har peil å lyst til å informere meg litt?
Vis hele sitatet...
Du kan jo eventuelt bare lese siden du selv lenker til.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av skepsis Vis innlegg
burdte man varme mat i microen i det heletatt lurer jeg på for tiden da

http://www.snopes.com/science/microwave/plants.asp

om det dreper næringen i vann dreper det vel i mat?

noen som har peil å lyst til å informere meg litt?
Vis hele sitatet...
Du heter skepsis på forumet men klarer ikke lese igjennom din egen kilde....

Litt selmotsigende.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du heter skepsis på forumet men klarer ikke lese igjennom din egen kilde....

Litt selmotsigende.
Vis hele sitatet...
hehe, Takk for ein god latter freddy
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av oksefar Vis innlegg
hehe, Takk for ein god latter freddy
Vis hele sitatet...
Thank you, thank you, I am here all week.

Men for å være seriøs: så fremt jeg forstår har det noe med resonans og gjøre, så det vil nok ikke gjøre så ekstremt mye skade til ting, om noe vil det koke alt vannet i deg, men DNA skade tror jeg du kan glemme.
kjedelig streiting
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Thank you, thank you, I am here all week.

Men for å være seriøs: så fremt jeg forstår har det noe med resonans og gjøre, så det vil nok ikke gjøre så ekstremt mye skade til ting, om noe vil det koke alt vannet i deg, men DNA skade tror jeg du kan glemme.
Vis hele sitatet...
Hadde kroppen tatt til seg mye av DNAet i det vi spiser, og brukt de samme "kodene" i våre celler så kunne det vært morsomt å sett alle menneskene som gikk rundt og ropte kykkelimø.

Det er merkelig hvordan menneskeheten lever lenger og lenger, til tross for alle bloggene og småsidene som forteller oss at alt moderne selskaper lager er farlig.
Sist endret av legalize_it; 29. august 2013 kl. 16:29.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hadde kroppen tatt til seg mye av DNAet i det vi spiser, og brukt de samme "kodene" i våre celler så kunne det vært morsomt å sett alle menneskene som gikk rundt og ropte kykkelimø.

Det er merkelig hvordan menneskeheten lever lenger og lenger, til tross for alle bloggene og småsidene som forteller oss at alt moderne selskaper lager er farlig.
Vis hele sitatet...
Tenkte litt rundt det han linka til:

Sitat av Snopes.com - example of bad experiment
I have known for years that the problem with microwaved anything is not the radiation people used to worry about, It's how it corrupts the DNA in the food so the body can not recognize it. So the body wraps it in fat cells to protect itself from the dead food or it eliminates it fast.. Think of all the Mothers heating up milk in these "Safe" appliances. What about the nurse in Canada that warmed up blood for a transfusion patient and accidently killed them when the blood went in dead. But the makers say it's safe.. Never mind then, keep using them. Ask your Doctor I am sure they will say it's safe too. Proof is in the pictures of living plants dying. Remember You are also Living. Take Care.
Vis hele sitatet...
http://www.snopes.com/science/microwave/plants.asp

Men jeg er ikke 100% sikker på alt rundt mikrobølgeovner akkuratt nå, men tror ikke akkuratt at det ødelegger noe mer enn det feks. en gassovn gjør, om noe.

En burde egentlig spørre på hvilket grunnlag mange av disse personene baserer det på, man får sikkert noen morsomme svar da.