Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1338
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Skal kanskje sette opp et LAN for opp til 300 personer, skal her ha noen gameservere til: CS 1.6, CSS, CoD, Minecraft.

Kan hende det bare blir noen av de.

Hvor bra pc må man ha for og sette opp en brukbar server?

Hvor mye ram, hvor bra hovedkort etc.

Håper noen kan gi meg svar på det
Sist endret av Apter_2416; 18. mars 2011 kl. 19:40.
Hvilket CoD-spill?
Hvor mye har du å bruke?
Skal du kjøre alt fra samme pc?

We need info, man!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
CS1.6 for 30players == 2GB RAM per server, samme tallet gjelder nok CSS
Minecraft omtrent 2GB RAM for 10-15 players per server
COD er visstnok ganske gjerrig, 1GB per 15 players per server.

Kan også være greit for dere å se på f.eks Vmware ESXi for å virtualisere flere logiske servere på en kraftigere maskin, men vil si at når vi har hatt LAN i tidligere år har vi brukt 7xC2D bokser med 4GB RAM hver for et par servere per boks, fordelt på 7-800 spillere.
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
Okei. Skal se om dette. Ruteren som jeg har spørt om her før hvor mange ram må det være på denne? har en ganske ny pc som jeg kan bruke + to gamle som er litt dårligere.

Har ikke så veldig mye å bruke i utgangspunktet, men tror vi ihvertfall kjører 1 css server. Og muligens en CoD server (MW2)
btw du kan ikke lage MW2 server
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
Sitat av CookieY Vis innlegg
btw du kan ikke lage MW2 server
Vis hele sitatet...
Åja? Hvordan gjør man det da på et lan? Hvis vi skal f.eks holde en konkurranse?
hør på atx... han har peil....
Sitat av Apter_2416 Vis innlegg
Åja? Hvordan gjør man det da på et lan? Hvis vi skal f.eks holde en konkurranse?
Vis hele sitatet...
Spam lage private matcher?
dere får dem til å legge til hverandre til venner leser CB Rules så spiller de bare MR12 S&D
altså jeg skal spille mot Per så adder jeg Per til Steam lista mi , sender så request til Per om han skal joine han joiner kampen og inviterer vennene sine så spiller dere S&D MR12
Også ber du dem lese http://clanbase.ggl.com/rules.php?lid=10093
Må bare få rette litt her, du kan lage en MW2 server. AlterIWnet funker fint til det, de har "dedikerte" servere for det som man kan laste ned. MEN du kan ikke bruke Steam-friends for å joine andre folk og sånn da.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
CS1.6 for 30players == 2GB RAM per server, samme tallet gjelder nok CSS
Minecraft omtrent 2GB RAM for 10-15 players per server
COD er visstnok ganske gjerrig, 1GB per 15 players per server.

Kan også være greit for dere å se på f.eks Vmware ESXi for å virtualisere flere logiske servere på en kraftigere maskin, men vil si at når vi har hatt LAN i tidligere år har vi brukt 7xC2D bokser med 4GB RAM hver for et par servere per boks, fordelt på 7-800 spillere.
Vis hele sitatet...

uhm. Du sier at cs bruker 2 gb ram for 30 players--
og at cod er gjerrig for 1 gb pr 15 player? xP
Blir ikke det det samma som 2 gb for 30 a? :O
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
uhm. Du sier at cs bruker 2 gb ram for 30 players--
og at cod er gjerrig for 1 gb pr 15 player? xP
Blir ikke det det samma som 2 gb for 30 a? :O
Vis hele sitatet...
Det sier ingenting om scalingen da, kan hende CS bruker 4GB for 60 players og COD bruker 2GB for 60 players.

Dette er bare tall jeg fant i farten og sier ingenting om scaling.
sett opp en gammel crap pc som router med PFsense. den takler myyye trafikk. sett inn en crap cpu og 256-512 mb ram, 2 nettverks kort så har du alt
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Ikke til 300 personer, da kan jeg mer eller mindre garantere deg at den kneler relativt kjapt. Og det hjelper veldig lite med "spillserver"-biten.
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
Sitat av the-mazter Vis innlegg
sett opp en gammel crap pc som router med PFsense. den takler myyye trafikk. sett inn en crap cpu og 256-512 mb ram, 2 nettverks kort så har du alt
Vis hele sitatet...
Ja har tenkt på dette.


Sitat av Deezire;
Ikke til 300 personer, da kan jeg mer eller mindre garantere deg at den kneler relativt kjapt. Og det hjelper veldig lite med "spillserver"-biten.
Vis hele sitatet...
Hva mener du vi må bruke?
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Trådstarter
EDIT: Håper noen kan hjelpe meg (A)