Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 20617
Jeg skulle vaske noen bukser.Da jeg kjente etter i lommene for å se om det var noe i de før jeg puttet de i vaskemaskinen, fant jeg en liten pose i den ene lomma på ei bukse.I posen var det et hvit/gulaktig pulver.Det lukta ingenting, men hadde en veldig kjemisk smak.Det smakte værre enn om du skulle tygget på en tablett.Pulveret var litt kornete og litt fuktig.Jeg kunne ta det sammen til en klump og det "smeltet" nesten litt og ble mere klissete.Så jeg lurer på om det kan være amfetamin eller noe annet narkotisk stoff .Takknemlig for svar
Det kan jo høres ut som en god speed det der, men vet ikke helt om jeg hadde tatt sjansen på det...
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Spør personen hvis bukser du vasket?
Er min kjæreste sin bukse....Jeg har vist han det og han sa aner ikke hva det er jeg.Han er jo en sånn type som har alt mulig i bukselommene sineMen jeg har en sterk mistanke om at det er noe han ikke burde ha hatt i lommene sine for å si det sånn.Han har vært nakoman for noen år siden.Men når jeg fant noe sånt så setter jo det tankene i sving...

Sitat av Asmondai Vis innlegg
Det kan jo høres ut som en god speed det der, men vet ikke helt om jeg hadde tatt sjansen på det...
Vis hele sitatet...
Skal nok ikke prøve det neiMen jeg aner ikke hvordan det smaker og lukter.Har hørt at det skal lukte og noen ganger er luktfritt.Men smaker kjemisk.Men synes det hadde en rar konsistens..Trodde amf.var et pulver jeg....
Tro om du kan gå til politistasjonen og finne ut hva det er uten represalier?
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Tro om du kan gå til politistasjonen og finne ut hva det er uten represalier?
Vis hele sitatet...
Aner ikke om man kan gjøre det uten at det blir mye pes....Lurer på om jeg skal ta det med til noen som kanskje har kjennskap til hva det kan være.Jeg vil være 100% sikker før jeg anklager kjæresten min for det.Og vil ikke spørre hvem som helst.Tenk om det ikke er noe... og så får han en sånn anklage mot seg...Men på den andre måten om det skulle være det så må han konfronteres og evnt ha noe hjelp om det skulle vise seg at han har begynt i gjen.Trist når han har vært rusfri i noen år...Men synes også at det er veldig rart at han ikke vet hva han har i lommene sine da....hmmm
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Tro om du kan gå til politistasjonen og finne ut hva det er uten represalier?
Vis hele sitatet...
Det tror jeg er en av de verste rådene jeg noen gang har sett
Øhhh
Er det bare jeg som ser det som HELT ÅPENBART at typen din driver med knark? En liten pose i lomma med noe som til og med jeg som ikke driver med knark, men som har hengt på dette forumet noen år, umiddelbart identifiserer som amf. Og så vet han ikke hva det er? INGEN har små poser med pulver i lomma uten å vite hva det er.

Eneste som taler for at det ikke er knark er mangel på lukt. Ta det med til en som vet hva amf er og spør han/hun...
Sist endret av Halalgeir; 8. august 2010 kl. 23:42.
Lukter den ikke?
jeg er vant til gulvåt amfetamin stinker lab i hele rommet jeg!
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Øhhh
Er det bare jeg som ser det som HELT ÅPENBART at typen din driver med knark? En liten pose i lomma med noe som til og med jeg som ikke driver med knark, men som har hengt på dette forumet noen år, umiddelbart identifiserer som amf. Og så vet han ikke hva det er? INGEN har små poser med pulver i lomma uten å vite hva det er.
Vis hele sitatet...
Nei, men vi andre hadde ikke lyst å avsløre stakkaren.
du kan jo ta en spansk en da. gå til politiet og si at du fant posen utenfor huset ditt eks
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Øhhh
Er det bare jeg som ser det som HELT ÅPENBART at typen din driver med knark? En liten pose i lomma med noe som til og med jeg som ikke driver med knark, men som har hengt på dette forumet noen år, umiddelbart identifiserer som amf. Og så vet han ikke hva det er? INGEN har små poser med pulver i lomma uten å vite hva det er.

Eneste som taler for at det ikke er knark er mangel på lukt. Ta det med til en som vet hva amf er og spør han/hun...
Vis hele sitatet...
Jeg er nesten overbevist om at det er amf.Men reagerte på at det er luktfritt.Lukter ingenting.Men for en smak!Fysj.Men det ble så rar konsistens etter at jeg hadde tatt på det i posen, smelta på en måte .Ble klissete.Jeg aner jo ikke hvordan amfetamin skal være og smake....
Sitat av paddus Vis innlegg
du kan jo ta en spansk en da. gå til politiet og si at du fant posen utenfor huset ditt eks
Vis hele sitatet...
Igjen et veldig dårlig tips, politiet kommer til å spørre spørsmål.
Amfetamin skal vel være luktfritt hvis det er 100% rent, men det har aldri jeg vært borti ihvertfall...
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Lukter den ikke?
jeg er vant til gulvåt amfetamin stinker lab i hele rommet jeg!
Vis hele sitatet...
Nei, ingen lukt...Men sterk kjemisk smak.Være enn å tygge på en tablett.Mengden i posen var på str med en parasett ca.Men i en litt kornete pulverform som smeltet på en måte....Aner jo ikke hvor store brukerdosene er heller, om det er nok til en dose eller mere. Hvis det er amf da..`?

Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Igjen et veldig dårlig tips, politiet kommer til å spørre spørsmål.
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør de, og de kjenner til min kjærestes fortid .Lite sted dettaIkke sikkert at jeg hadde fått svar på hva det hadde vært en gang...Nei det gjør jeg ikke.

Sitat av Asmondai Vis innlegg
Amfetamin skal vel være luktfritt hvis det er 100% rent, men det har aldri jeg vært borti ihvertfall...
Vis hele sitatet...
Men hva slags farge har det, konsistens og hvor mye er en brukerdose? Har virkelig ikke peiling jeg...Det jeg fant i posen var på str med en paracett,men kornte pulver som smelta på en måte når jeg tok i det.Smakte sterkt kjemisk fysj..
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Det tror jeg er en av de verste rådene jeg noen gang har sett
Vis hele sitatet...
Det tror jeg er den verste lesingen jeg noen gang har sett.

Jeg lurte på om noen visste om man kunne gå dit med sånt og få svar, uten å bli stilt til ansvar. Med den selvfølge at de tar det og destruere det.
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Det tror jeg er den verste lesingen jeg noen gang har sett.

Jeg lurte på om noen visste om man kunne gå dit med sånt og få svar, uten å bli stilt til ansvar. Med den selvfølge at de tar det og destruere det.
Vis hele sitatet...
Du syns det har noen som helst hensikt å ta den sjansen?
Sitat av keentoo Vis innlegg
kola?
titegn
Vis hele sitatet...
Er det kokain du mener, er ikke helt inne i slangutrykkene herMen er ikke det hvitt og i pulverfom?
Sitat av Frexinetta Vis innlegg
Er det kokain du mener, er ikke helt inne i slangutrykkene herMen er ikke det hvitt og i pulverfom?
Vis hele sitatet...
Beskrivelsen din hørtes veldig lite ut som kokain ja, ikke hør på han der
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Du syns det har noen som helst hensikt å ta den sjansen?
Vis hele sitatet...
Men for guds skyld. Folk leverer da både stoff, våpen, penger etc til politiet. Og det uten represalier. Bedre at det er hos dem og ikke på gata.
Her inne er politiet den store stygge ulven. Men faktum er at vi hadde ikke klart oss uten dem.

Men i dette tilfelle kan det virke som at det vil bli flere spm. Da tenker jeg på at hun må gjøre en cover up historie på hvor det kommer fra.
Sist endret av clarionify; 9. august 2010 kl. 03:04.
Kokainklorid er et vannløselig salt av kokain. Det er i ren form et fargeløst, krystallinsk pulver som imidlertid ved lagring trekker til seg fuktighet fra luften og blir hvitt.
Illegale kvaliteter er ofte ikke rene, og kan være misfargede (grå/gule)

http://www.buskerud-politihundelag.c...ved_marcoI.htm
Enda godt det ikke var et eller annet obskurt 2c-dop, hvor en liten smak på tunga kunne blitt til en 8-12 timer lang reise
2c-e? Tror ikke det skal lukte noe. Har bare sett det 1 gang, og det var så lite, og dessuten helt hvitt, pulveraktig.

Men jeg tror nok det er amf. Smaker kjemisk, men lukter ingenting. Tror du bør ta en prat med kjæresten din. Amf er noe av det verste man kan gå på. Finnes nok av historier her på forumet du kan lese.
Sist endret av Mexxy; 9. august 2010 kl. 09:56.
Sitat av myztical Vis innlegg
Sagt det før, sier det igjen..

Det er ikke peppern det lukter av, det er av kjeften din


(slapp av folks, IRL buddys)




Kan vel være Heroin også kanskje, husker en kompis av naboen tok frem heroin som hørtes veldig likt ut...

MEN, jeg tror også det er Speed du har funnet i lomma hans...
Vis hele sitatet...
Nei, heroin er jeg sikker på at det ikke er.Men vet at han brukte amfetamin før, så er det noe regner jeg med at det er det....

Sitat av Muradi Vis innlegg
2c-e? Tror ikke det skal lukte noe. Har bare sett det 1 gang, og det var så lite, og dessuten helt hvitt, pulveraktig.

Men jeg tror nok det er amf. Smaker kjemisk, men lukter ingenting. Tror du bør ta en prat med kjæresten din. Amf er noe av det verste man kan gå på. Finnes nok av historier her på forumet du kan lese.
Vis hele sitatet...
Ja, vær du sikker på at jeg skal det.Men jeg vil bare være 100% sikker på at det er amfetamin før jeg gjør det.Han brukte det før for noen år siden.Men nå i vår mistet han førerkortet pga for høy fart, og da måtte han slutte i jobben pga av at han må ha førerkort i yrket sitt.Mulig at han fikk en knekk da og så begynt å bruke igjen.Men hva er symptomene på bruk?Vi ser hverandre bare i helga så klart at han kan jo ruse seg i uka han om han vil..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg tror alle dine spørsmål vil besvares, hvis du klarer å få kjæresten din til å være ærlig med deg...
Og et åpent og ærlig forhold er uten tvil en bra ting.
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg tror alle dine spørsmål vil besvares, hvis du klarer å få kjæresten din til å være ærlig med deg...
Og et åpent og ærlig forhold er uten tvil en bra ting.
Vis hele sitatet...
Ja, om jeg får han til å være ærlig på det...Han vet at jeg har nulltolerangse på stoffbruk.Det var også noe vi snakket om når vi bestemte oss for å bli kjærester.Han hadde da vært rusfri i 2 år.Vi har vært sammen i 2 år nå.Men skulle det vise seg at han har fått en sprekk og innrømmer det.Skal jeg gi han en sjangse.Han må da være villig til å få noe hjelp. Han har jo kommet så langt i livet sitt.Så det er så tragisk om han skulle falle tilbake.Han var ganske tung misbruker og var kriminell. Men de siste 3 årene har han vært i jobb og levd et straigt liv.Han har jo sliti med angst og tunge dager, men har flest fine dager.Men jeg MÅ være 100% sikker før jeg konfronterer han .Jeg har jo spurt en gang hva det var og da sa han at han ikke viste..Det er merkelig.Men om det skulle vise seg å være det jeg frykter, hvordan skal jeg da gå fram ...?
Sitat av Frexinetta Vis innlegg
Han vet at jeg har nulltolerangse på stoffbruk
Vis hele sitatet...
..noe som bare fører til at han vil prøve å skjule det for deg. "Nulltoleranse" fungerer i de fleste tilfeller bare mot sin hensikt.

Ikke bli sint, det er mitt råd. Det er to grunner til at han evt. ville jugd: for å unngå problemer og for ikke å skuffe deg. Du kan i det minste eliminere den ene.
Sitat av fetter Vis innlegg
..noe som bare fører til at han vil prøve å skjule det for deg. "Nulltoleranse" fungerer i de fleste tilfeller bare mot sin hensikt.

Ikke bli sint, det er mitt råd. Det er to grunner til at han evt. ville jugd: for å unngå problemer og for ikke å skuffe deg. Du kan i det minste eliminere den ene.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke sint.Men synes at det er fryktelig trist om han har begynt igjen.Han som har kjempet og kommet så langt.Ja jeg skjønner selvfølgelig at han evnt.skjuler det for meg.Jeg kan tolerer at han har sprekt , men da må han være ærlig med meg og ville ta i mot hjelp.Og jeg MÅ vite Sikkert at det er amf før jeg konfronterer han.Forferdelig å bli anklaget for noe man ikke har gjort.. Takk for rådet
Du kan vel ikke bli så mye mer sikker her inne enn det du har blitt av infoen du har fått allerede.
Mest sannsynlig er jo dette speed, og er det noen annen hvit seig masse folk går rundt med i små mengder i zipbager?
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Du kan vel ikke bli så mye mer sikker her inne enn det du har blitt av infoen du har fått allerede.
Mest sannsynlig er jo dette speed, og er det noen annen hvit seig masse folk går rundt med i små mengder i zipbager?
Vis hele sitatet...
Sant så sant.Og er det ikke det så vet man jo for søren hva man har i små poser i bukselomma si vil jeg tro.....Noen som vet hvor stor en brukerdose er? Det jeg fant var på str med en paracett ca men i pulveraktig form?Nok til en eller flere ganger evnt?
Sitat av Frexinetta Vis innlegg

Ja, vær du sikker på at jeg skal det.Men jeg vil bare være 100% sikker på at det er amfetamin før jeg gjør det.Han brukte det før for noen år siden.Men nå i vår mistet han førerkortet pga for høy fart, og da måtte han slutte i jobben pga av at han må ha førerkort i yrket sitt.Mulig at han fikk en knekk da og så begynt å bruke igjen.Men hva er symptomene på bruk?Vi ser hverandre bare i helga så klart at han kan jo ruse seg i uka han om han vil..
Vis hele sitatet...
Rusen kan virke oppkvikkende. Man blir mer pratsom, rastløs og våken. Noen merker bare at de blir våken og konsentrert, men ikke rastløs/speeda. Nedturen kan være jævlig. Man blir trøtt, men får ikke sove. Dårlig appetitt, dårlig humør. Langtidsbrukere blir som regelt undervektig og ser eldre ut enn de egentlig er. Man får sår nese og dårlig luktesans ved sniffing.

Ellers så kan du lese om amfetamin på utvalgte emner her i rusmiddel forumet.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Rusen kan virke oppkvikkende. Man blir mer pratsom, rastløs og våken. Noen merker bare at de blir våken og konsentrert, men ikke rastløs/speeda. Nedturen kan være jævlig. Man blir trøtt, men får ikke sove. Dårlig appetitt, dårlig humør. Langtidsbrukere blir som regelt undervektig og ser eldre ut enn de egentlig er. Man får sår nese og dårlig luktesans ved sniffing.

Ellers så kan du lese om amfetamin på utvalgte emner her i rusmiddel forumet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Har ikke merket noe forskjell på han.Han er som han pleier.Men får man f.eks store eller små pupiller?
Du får store pupiller og den mengden du beskriver er vel kanskje en eller 2 brukerdoser
Sitat av Frexinetta Vis innlegg
Sant så sant.Og er det ikke det så vet man jo for søren hva man har i små poser i bukselomma si vil jeg tro.....Noen som vet hvor stor en brukerdose er? Det jeg fant var på str med en paracett ca men i pulveraktig form?Nok til en eller flere ganger evnt?
Vis hele sitatet...
En vanlig stripe er på ca. 2-3cm lang og 0.5cm bred. Sett fra øyemål. En liten pose inneholder (slik som jeg har forstått det) 1 gram. En brukerdose er på rundt 0.2gram.

Sitat av Asmondai Vis innlegg
Du får store pupiller og den mengden du beskriver er vel kanskje en eller 2 brukerdoser
Vis hele sitatet...
Man skal aldri stole på pupiller. De sier man får det både av alkohol og cannabis. Men har aldri merket noe. Verken med meg selv og andre.
Sitat av Muradi Vis innlegg
En vanlig stripe er på ca. 2-3cm lang og 0.5cm bred. Sett fra øyemål. En liten pose inneholder (slik som jeg har forstått det) 1 gram. En brukerdose er på rundt 0.2gram.
Vis hele sitatet...
Takk for svarDa vil det si at det var til flere ganger der da?
Jaja, jeg får ihvertfall store pupiller
Sitat av Frexinetta Vis innlegg
Takk for svarDa vil det si at det var til flere ganger der da?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg bare vært vitne til dette stoffet 1 gang, men jeg mener at slike poser som regelt selges som 1 gram. Og en stripe er vel alt mellom 0.1 til 0.5gram.

Men uansett så er det sjeldent man får kjøpt bare 1 brukerdose om gangen, så flere enn 1 er det nok.
Dette er amfetamin, men det er det eneste vi kan fortelle deg, du blir ikke mer sikker om vi bare sier det mange nok ganger. Du må ikke gjemme deg bak påstanden "må være helt sikker før jeg konfontrerer ham". Prøv å ha noen samtaler. Første samtale kan gjerne handle om ærlighet, hva er ærlighet? Vil vi/ har vi et ærlig og åpent forhold?... Vis at du er en å stole på, en han tør være ærlig med. Få han til å forstå at du ikke vil gjøre det slutt, men derimot støtte ham i det som måtte dukke opp.
Sjansen for at hun har kommet over luktfri amfetamin anser jeg som veldig liten, men konsistensen og fargen stemmer.
For all del ikke ta den med til politiet å spør dem, da tar du heller turen innom badet å skyller den i do.
Du må aldri smake på pulver du finner i lomma til noen uansett hvem det skulle være sitt, finner man sånt så spør den det tilhører så slipper en å stikke tunga i lut eller plumbo, det er en del kjemikalier der ute det er mer vanlig å ha i hus en narkotika.

Spør han igjen å be han være ærlig, å ha tatt seg ei stripe i godt lag er ikke det samme som å havne utpå igjen, men å lyve om det til samboeren når hun finner stasjet er et veldig dårlig tegn.
Sitat av Frexinetta Vis innlegg
Jeg skulle vaske noen bukser.Da jeg kjente etter i lommene for å se om det var noe i de før jeg puttet de i vaskemaskinen, fant jeg en liten pose i den ene lomma på ei bukse.I posen var det et hvit/gulaktig pulver.Det lukta ingenting, men hadde en veldig kjemisk smak.Det smakte værre enn om du skulle tygget på en tablett.Pulveret var litt kornete og litt fuktig.Jeg kunne ta det sammen til en klump og det "smeltet" nesten litt og ble mere klissete.Så jeg lurer på om det kan være amfetamin eller noe annet narkotisk stoff .Takknemlig for svar
Vis hele sitatet...
Er du "heldig" har du finnet noe fin speed, men det skulle ha luktet litt sterkt og nesten litt blomst..
Ja luktfri speed er en luksus få av oss har vært borti tror jeg
Her er noen sikkre tegn på amfetaminbruk.
1. Han er blitt mye bedre i senga.
2. Han har store mengder mobil ladere, usb kabler, generellt kabler av alle slag.
3. Demonterer fullt fungerende datamaskiner og setter dem sammen igjen ikke fullt så fungerende uten å ha en god forklaring på hvorfor.
4. Mens du sover ligger han ved siden av deg å venter.
5. Finner kompliserte løsninger på enkle problemer, som å bruke 20 timer på å modifisere telefonen til å dele nett med pcen over bluetooth istedet for å bruke 10 minutter på å hente usb kabelen.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Her er noen sikkre tegn på amfetaminbruk.
1. Han er blitt mye bedre i senga.
2. Han har store mengder mobil ladere, usb kabler, generellt kabler av alle slag.
3. Demonterer fullt fungerende datamaskiner og setter dem sammen igjen ikke fullt så fungerende uten å ha en god forklaring på hvorfor.
4. Mens du sover ligger han ved siden av deg å venter.
5. Finner kompliserte løsninger på enkle problemer, som å bruke 20 timer på å modifisere telefonen til å dele nett med pcen over bluetooth istedet for å bruke 10 minutter på å hente usb kabelen.
Vis hele sitatet...
Nei, han er akkurat som før
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Her er noen sikkre tegn på amfetaminbruk.
1. Han er blitt mye bedre i senga.
2. Han har store mengder mobil ladere, usb kabler, generellt kabler av alle slag.
3. Demonterer fullt fungerende datamaskiner og setter dem sammen igjen ikke fullt så fungerende uten å ha en god forklaring på hvorfor.
4. Mens du sover ligger han ved siden av deg å venter.
5. Finner kompliserte løsninger på enkle problemer, som å bruke 20 timer på å modifisere telefonen til å dele nett med pcen over bluetooth istedet for å bruke 10 minutter på å hente usb kabelen.
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som methamfetaminbruk, etter hva jeg har hørt. Og første punkt kan stemme når det gjelder utholdenhet, men det hender at man får startvansker under speedrus.
Sist endret av Mexxy; 9. august 2010 kl. 15:03.
Startvansker betyr jo bare at det virker som du er mer villig til å kose litt og varme hennes skikkelig opp først
Sitat av Muradi Vis innlegg
Høres mer ut som methamfetaminbruk, etter hva jeg har hørt. Og første punkt kan stemme når det gjelder utholdenhet, men det hender at man får startvansker under speedrus.
Vis hele sitatet...
Hehe, startvansker er vel mildt sagt i noen tilfeller
Ingen som har vært borti luktfri amfetamin som er hvit/gulaktig ,klissete og som"smelter"??
hva mener du med smelter?
Ble det noe lignende konsistensen melis får når en tilsetter vann?
Sitat av Frexinetta Vis innlegg
Ingen som har vært borti luktfri amfetamin som er hvit/gulaktig ,klissete og som"smelter"??
Vis hele sitatet...
Nesten. Forutenom lukta av svette blomster

Det at den er klissete kan bare være at den har blitt utsatt for fukt.