Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5991
Jeg leste akkurat en morsom artikkel om chemtrails http://religioner.no/archives/9137

Jeg har 5 bekjente, som røker jevnlig hasj og gress.
Alle de 5 er over middels opptatt av konspirasjonsteorier som f.eks at 9/11 var en inside job gjort av myndighetene. Chemtraills er jo i populært, også ancient aliens.

Er dette en ren tilfeldighet at alle de 5 vennene mine som røker er helt på jordet? Er det hasjen som gjør at all form for logikk forsvinner? Er det som jeg trodde, at hasjrøkere generelt er dummere enn folk som er holder seg helt borte fra ulovlige stoffer?

Jeg syns bare at dette er veldig rart.
Nei, man trenger ikke røyke cannabis for å tro på konspirasjonsteorier... Jeg har ved flere anledninger røykt på den "livsfarlige" substansen cannabis, men jeg tror fremdeles ikke på slike teorier.... Du kan søke opp WBC de røyker nok ingen ting, kanskje alle som ikke røyker er slikk. Men jeg har også noen kompiser som tror på dette, veit ikke hvordan det er med resten av befolkning though.
Sist endret av Passe fjern; 27. august 2013 kl. 16:02.
det gjør at hjernen fungerer bedre og gjør dem såpass smarte at de stiller spørsmål ved ting og begynner å vil finne ut av ting som du til vanlig ikke tenker over. bare tenk deg godt om selv og hør hva de sier så ser du hvordan mye av det er mer logisk enn det staten sier og avisene
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Tipper det er vennene dine som er helt på jordet, de fleste vokser det fra seg når de lærer seg kildekritikk.
Det er nok ikke sånn at de fleste hasjrøykere tror på konspirasjonsteorier, men det kan godt hende at de fleste konspirasjonsteoretikere røyker hasj
Sist endret av Bothrops; 27. august 2013 kl. 16:04.
Jeg tror iallfall at "shitkidsa" som røyker, de klassiske 16-18 åringene er de som ofte er konspirasjonsteoretikere. De som hater alt i samfunnet og streber etter å bli unike.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle som er 16-18 og røyker.
Dette er et emne som er gøy å diskutere når man er skev og lar fantasien løpe løpsk! I min røykegjeng diskuterer vi av og til konspirasjonsteorier, men det er da ingen av oss som tror på det.
Du kjenner fem og generaliserer det til "nesten alle". Godt jobbet.
ArbeidsledigProletar
Det er bare en stereotyp, og en dårlig stereotyp i tillegg. Meningsløs tråd.
Noen konspirasjonsteorier har sikkert et snev av sannhet, men ting som det er der bare latterlig.
Man er ikke dum bare fordi man er kritisk. Hvis man ikke er kritisk, da er man dum.
Sist endret av PerPerPerPer; 27. august 2013 kl. 16:40.
Det ligger nok noe i det TS prøver å få frem her. Selvsagt gjelder det ikke alle - det gjelder ikke flesteparten engang.

Men, jeg tror en vanlig greie som oppstår blandt "stonere" er at når de "innser" at hasj ikke er i nærheten av så farlig som de alltid har blitt opplært til å tro (av staten), så er det lettere for dem å tro at staten skjuler også andre ting. Få ting er vel mer spennende og catchy enn at staten skulle skjult 9/11, eller at de kontrollerer hjernene våre vha. flyavfall eller hva det nå er? De har blitt "lurt" av staten før, og nekter å la seg lure igjen!

... naturligvis tar de fryktelig feil.
Av min erfaring vil jeg heller si at de som driver med psykedeliske stoffer er de som tror på slikt, og oftest har et litt alternativt syn på verden. De røyker riktig nok hasj også, men jeg har kjenskap til alle slags mennesker som røyker. PS: Sier ikke at alle som spiser shrooms tror på chemtrails, bare at mange gjør det!
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Man er ikke dum bare fordi man er kritisk. Hvis man ikke er kritisk, da er man dum.
Vis hele sitatet...
For det første avhenger dette av hvor kritisk man er og til hva.

For det andre:

Det virkelige spørsmålet er heller hvorfor de som ikke røyker cannabis IKKE har konspirasjonteorier. Illuminati har nok en finger med i spillet her...
Er det slik at de fleste som røyker cannabis tror på konsiprasjonsteorier, eller er det slik at de som tror på konspirasjonsteorier ofte røyker cannabis? Det er en stor forskjell mellom dette. Eventuelt: Er det slik at de som høylydt forteller folk at de røyker cannabis på internett er den samme gruppen som tror på konspirasjonsteorier?

Det finnes veldig mange folk som røyker cannabis, som ikke tror på konspirasjonsteoriene - men de fleste jeg kjenner selv som røyker dette er folk som er helt normale og forstår at det er litt "sosialt selvmord" å snakke høyt om at de bruker det, så er bare enkelte som vet de. For de andre fremstår de som helt normale mennesker som kun drikker øl innimellom.
Sitat av etse Vis innlegg
Er det slik at de fleste som røyker cannabis tror på konsiprasjonsteorier, eller er det slik at de som tror på konspirasjonsteorier ofte røyker cannabis? Det er en stor forskjell mellom dette. Eventuelt: Er det slik at de som høylydt forteller folk at de røyker cannabis på internett er den samme gruppen som tror på konspirasjonsteorier?
Vis hele sitatet...
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Jeg tror iallfall at "shitkidsa" som røyker, de klassiske 16-18 åringene er de som ofte er konspirasjonsteoretikere. De som hater alt i samfunnet og streber etter å bli unike.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle som er 16-18 og røyker.
Vis hele sitatet...
Det der var de jeg også tenkte på når jeg skrev det
Tror nok at disse 5 er en bedre representasjon av din vennekrets enn hasjrøykere generelt. Jeg røyker cannabis og er en voksen oppegående person i fast jobb som verken tror på jesus, chemtrails eller at 9/11 var en inside job.

Det kan være gøy å leke med tanker om at ting egentlig er helt annerledes enn man tror, men det er en lang vei å gå til å faktisk tro på konspirasjonsteorier som illuminati og lignende.

En grunn til at folk som nyter cannabis har lettere for å leke med slike tanker er kanskje at de allerede har funnet ut at mytene og vissvasset som spres om diverse rusmidler ikke er sanne, og at det kanskje også er slik når det gjelder andre ting.
Sist endret av KultNick; 27. august 2013 kl. 21:08.
den ene personen jeg kjenner som tror mad på alle mulige konspirasjonsteorier er vel omtrent den eneste kompisen min som ikke røyker weed. så som han over meg sier tror jeg det er vennegjengen din det ligger i å ikke weeden :P
Sitat av Mofse Vis innlegg
For det første avhenger dette av hvor kritisk man er og til hva.
Vis hele sitatet...
Handler bare om å ikke stole blindt på alt du blir fortalt.
Det vel ingen bombe at man blir paranoid av hasj? Det er jo en av de vanligste bivirkningene. Spesielt om en røyker for mye over tid.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Handler bare om å ikke stole blindt på alt du blir fortalt.
Vis hele sitatet...
Vel, kan si at jeg lever best som litt naiv enn litt for kritisk. Mulig jeg har blitt hjernevaska.

The goverment is lying for you, Per!
De fleste som røyker Cannabis har nok en viss mistillit til stat og maktoverhoder fordi de har funnet ut at de har blitt løyet til hele livet om hvor farlig Cannabis egentlig er, og kanskje smitter denne mistilliten over på andre aspekter i samfunnet som f.eks konspirasjonsteorier...
Cluet er vel ikke at konspirasjonsteorier i seg selv er riktige, men at man som et åpent intelligent menneske forstår at det som står i avisene er feil. Det er mulig at f eks Galtung og Chomsky har bedre teorier om hva som faktisk foregår enn paranoide 16-18 åringer.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det ligger nok noe i det TS prøver å få frem her. Selvsagt gjelder det ikke alle - det gjelder ikke flesteparten engang.

Men, jeg tror en vanlig greie som oppstår blandt "stonere" er at når de "innser" at hasj ikke er i nærheten av så farlig som de alltid har blitt opplært til å tro (av staten), så er det lettere for dem å tro at staten skjuler også andre ting. Få ting er vel mer spennende og catchy enn at staten skulle skjult 9/11, eller at de kontrollerer hjernene våre vha. flyavfall eller hva det nå er? De har blitt "lurt" av staten før, og nekter å la seg lure igjen!

... naturligvis tar de fryktelig feil.
Vis hele sitatet...
For ikke å nevne de kreative koblingene som oppstår. Tror det var her på NFF jeg leste om en kar og noen kompiser som hadde sett koblinger mellom marlboro sigarett pakka og KKK osv, pga den "hatten" pakka har. Så ja, problemet er vel når man ikke klarer å le av det når rusen er ute.
Jeg eller andre jeg kjenner som røyker har ikke noe særlig KT. Men at cannabis planten er blitt ulovlig gjennom en hel haug av propaganda gir meg god grunn til å ikke stole på de som styrer...

Det er vell det eneste.
Samme inntrykk som TS her, har eksempler, men vil helst ikke name&shame.

Kan si såpass at ene vennina mi trodde hun kunne leve kun på sollys, og etter et forsøk på noen dager fant hun fort ut sannheten.

Vil også si at hver gang det er demonstrasjon eller talsmann for en konspirasjonsteori så virker det som det er en del stoner. Lenge leve stereotypi.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Kan si såpass at ene vennina mi trodde hun kunne leve kun på sollys, og etter et forsøk på noen dager fant hun fort ut sannheten.
Vis hele sitatet...
De som visstnok klarer det der bruker 200 dager før de begynner å føle redusert matlyst, men det går neppe i Norge, om det i det hele tatt er mulig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sungazing
Jeg har også noen stonerkompiser som tror på Illuminati, Chemtrails og gud veit hva. Men fra derfra til å dra slutningen om at cannabis fører til konspirasjonsteorihelvetet er litt søkt. Men kan nok være enig i at konspirasjonsteoretikere er noe overrepresentert i stonermiljøet
Sitat av nudo Vis innlegg
De som visstnok klarer det der bruker 200 dager før de begynner å føle redusert matlyst, men det går neppe i Norge, om det i det hele tatt er mulig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sungazing
Vis hele sitatet...
Dude. Bullshit.