Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2195
Hei kjære Freaks! Situasjonen er at jeg sparer til høyttalere som i all hovedsak skal brukes til musikk og musikkproduksjon. Viktigst av alt er at jeg kan høre de aller fleste frekvenser slik at ingen lyder blir utelukket, og at jeg får et så helhetlig bilde av det jeg jobber med som mulig

Så kommer problemet: Jeg er student og dette er noe som ikke kan koste så mye! Er amatør og dette er kun på hobbybasis så det er sagt. Kan kun bruke 1500kr. Kommer ikke til å kjøpe headset da jeg har dette fra før av.
Hjelp?
Kjøp brukt, får mye mer for pengene da. Bør klare å finne et par Yamaha HS50M eller Genelec 8020B til 1500,-.
Sist endret av Goophy; 26. august 2013 kl. 16:57.
Quasar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Kjøp brukt, får mye mer for pengene da. Bør klare å finne et par Yamaha HS50M eller Genelec 8020B til 1500,-.
Vis hele sitatet...
Glemte å formulere meg tydelig nok:

Har totalt 1500kr å bruke, høyttalerne du nevnte koster rundt 1500kr per stykk fikk jeg inntrykk av.
Skal fortsette jakten tho! Takk for svar
Sist endret av Quasar; 26. august 2013 kl. 17:00.
Ja, derfor du kjøper brukt.
Sjekk ut salgs-delene av diverse musikkforum eller legg ut ønskes kjøpt-annonse et passende sted.
Sist endret av Goophy; 26. august 2013 kl. 17:04.
Jeg anbefaler Corsair SP2500, de er veldig gode for musikk og gir mye for pengene. Å kjøpe brukt som Goophy anbefaler er også smart, men vanskelig å si om du finner alt du trenger til 1500 kr.
Sitat av Merenliare Vis innlegg
Jeg anbefaler Corsair SP2500, de er veldig gode for musikk og gir mye for pengene. Å kjøpe brukt som Goophy anbefaler er også smart, men vanskelig å si om du finner alt du trenger til 1500 kr.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden skal det skvipet der kunne fungere som studiomonitorer?
Sist endret av Goophy; 26. august 2013 kl. 20:12.
http://www.finn.no/finn/torget/annon...uery=monitorer legger du på 500 på budsjettet så får du disse knall monitorene for en sykt lav pris.

http://www.finn.no/finn/torget/annon...uery=monitorer kan du ikke legge på 500 så går du for disse og sparer 300 kr istedet men de første er sykt gode da så dette får bli en kamp med deg selv.
Jeg har ekstremt gode erfaringer med Swans-høyttalerne mine. Jeg har M200 som ligger over budsjettet ditt men jeg ser de har tilbud på noen andre nå til like over 1500,-. Du får lese noen tester og finne ut om de kan være noe:
http://soundwave.no/produkter?catalo...d=152098_18220
Hvordan er rommet du skal mixe i? Det er veldig liten vits å bruke noe som helst av penger på monitorhøytalere om rommet du skal mixe i kommer til å sende frekvensene veggimellom, da hører du ingenting. Les mer om rombehandling her;

http://www.gearslutz.com/board/studi...look-here.html

Ville heller anbefalt deg å selge hodetelefonene du har, og investere i et par Sennheiser HD 600. De er gode å mixe på, og du trenger ikke ha et bra rom for å kunne høre det du har behov for å høre (bare et stille rom). Jeg kan garantere deg at du får bedre mixer på de enn på et par monitorer til 1500 i et ubehandlet rom.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 26. august 2013 kl. 23:11.
Du er ikke alene, er student selv og liker VELDIG godt musikk produksjon Skal gjerne selv fått tak i ett par høyttalere som kan vise frem alle detaljene i musikken.

PyroParsec - Meg hehe
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvordan i all verden skal det skvipet der kunne fungere som studiomonitorer?
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke hørt høyttalerne når du sier sånt, de er av mye høyere kvalitet enn vanlige "pc høyttalere". Jeg anbefaler ikke disse fordi de er fantastiske studiomonitorer heller, men fordi han har et budsjett på 1500 kr og disse har overraskende bra lyd. Som jeg sa kan han fint finne noe bedre brukt, men da blir det også fort uten en sub, disse har i det minste alt han trenger og overraskende god lyd.
har selv krk rookit g2 i 8" helt okay monitorer, vel verdt det om du MÅ holde deg til budsjettet.
Sitat av Merenliare Vis innlegg
Du har tydeligvis ikke hørt høyttalerne når du sier sånt, de er av mye høyere kvalitet enn vanlige "pc høyttalere". Jeg anbefaler ikke disse fordi de er fantastiske studiomonitorer heller, men fordi han har et budsjett på 1500 kr og disse har overraskende bra lyd. Som jeg sa kan han fint finne noe bedre brukt, men da blir det også fort uten en sub, disse har i det minste alt han trenger og overraskende god lyd.
Vis hele sitatet...
SUB og musikkproduksjon går ikke akkurat hånd i hånd, bro.
studiokasser må være så absolutt nøytrale som mulig.
Sist endret av tripflag; 27. august 2013 kl. 08:51.
nå skal det sies at jeg kjenner flere skilled produsere som ikke har monitorer, de bruker headsett + crap referanse anlegg som er 12 ganger værre en dette corsair settet. da med teorien høres det bra ut på disse her høres det bra ut overalt

SUB og musikkproduksjon ikke hånd i hånd? det kommer vel strengt tatt ann på hvilken type musikk man vil produsere. har man ikke mye trøkk i monitorene er en sub gull verdt.

gå for headsett i starten du som AnaMorph0s|s sier over her et sted
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
...og investere i et par Sennheiser HD 600.
Vis hele sitatet...
Second that. Denne mannen taler fornuft. Kjøp Sennheiser for alle pengene.
Studiohøyttalere kan du kjøpe når du har penger. Hvis det kniper kan du ta en titt på ebay.de
Kvalitet slår alltid igjennom.