Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2075
rett på sak, pcen starter ikke, får opp at bootmgr mangler.

har noen tips? har prøvd alt mulig.

harddisken har vel ikke tatt kvelden ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eller bare bootsektoren, boot windowsplaten og kjør fixmbr \ fixboot.
1: Jo
2: Nei, men da har du føkka med disken selv

Prøv en formatering, med mindre du har noe viktig på disken. Eller google "bootmgr is missing".
Trådstarter
64 1
kan godt formatere, har ikke så mye viktig på den. men er det noen som vet hvorfor dette skjedde egentlig? hva er grunnen?

håper ikke disken har røket :/
Gå inn i BIOS og sjekk om det har blitt endret på innstillinger. Sjekk om harddisken står på "First boot device".
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Svaret kan være alt fra himmel til jord, skal ikke mye til for å fucke en bootsektor når man først prøver.
Trådstarter
64 1
hva i all verden har det å si om harddisken står på "First Boot device"? det har funka helt fint til nå, ingenting er rørt i BIOS.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Svaret kan være alt fra himmel til jord, skal ikke mye til for å fucke en bootsektor når man først prøver.
Vis hele sitatet...
Men det finnes løsning ikke sant? har prøvd masse forskjellige guider. Vil prøve litt til før jeg formaterer
kjør windows repair
Trådstarter
64 1
Sitat av the-mazter Vis innlegg
kjør windows repair
Vis hele sitatet...
det var det første jeg gjorde..
Hatt problemet på flere pcer... stikk inn i bios sett dvd-rom til first boot device og installer windows på nytt..!
Sitat av excubated Vis innlegg
google "bootmgr is missing".
Vis hele sitatet...
what he said.
Sitat av excubated Vis innlegg
what he said.
Vis hele sitatet...
Du vil fortsatt komme opp med et tonn av løsninger, siden det er forskjellige måter bootmgr "mangler" på.
Trådstarter
64 1
hei, jeg vil si at det fungerer nå. Riktignok etter at jeg formaterte pcen.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Disken er ikke ødelagt.
Har fått bootmgr missing alt for mange ganger, og er som sakt ikke en ordentlig løsning, snarere hundre løsninger.
Har du kjøpt nye deler til pc'en i det siste? Sist jeg var plaget med bootmgr missing, googlet jeg til det rant blod ut av øra på meg :P Mange forskjellige ''svar'' på problemet, derav formatering, bytte av ram, bytte windows plate (om det skjer ved reinstallasjon), reparere windows, kjøre memtest på ram, også videre.

Eneste som funket for meg da jeg har hatt bootmgr missing (dette var ved installasjon av windows) var å lage en boot minnepenn med windows på, istedet for den originale windows plata som ikke ville funke.
Vet ikke om dette er til noe hjelp, men mine 2c
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Hatt problemet på flere pcer... stikk inn i bios sett dvd-rom til first boot device og installer windows på nytt..!
Vis hele sitatet...
Kan jeg gjøre det på min acer m5810t som ikke finner noen disker jeg setter u maskinen, i bios står det no disks og jeg har ikke orginal cd eller hd?

Tips?