Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1144
Hei.

Noen her som vet om ventelo blokkerer port 80?
det er lite sansynelig siden det er porten for vanlig web trafikk "HTTP" protokoll og du ville ikke kunne laget denne posten, så lenge du ikke er på et anet netverk da
Sitat av the-mazter Vis innlegg
Hei.

Noen her som vet om ventelo blokkerer port 80?
Vis hele sitatet...
Kan du spesifisere spørsmålet ditt? Og hva skal du gjøre?

Akkurat nå som du sitter på internett, bruker du port 80.

Mener du port 80, så det er åpent INN til deg? Isåfall kan du åpne dette i routeren din.
Trådstarter
70 3
Har port 80 åpen på routern min. prøvde å hoste websiden min men fungerte ikke. brukte også can u see me. men den så ikke port 80 åpen
Sitat av the-mazter Vis innlegg
Har port 80 åpen på routern min. prøvde å hoste websiden min men fungerte ikke. brukte også can u see me. men den så ikke port 80 åpen
Vis hele sitatet...
Du må også bruke statisk IP-adresse, og sette at port 80 skal være åpen til ip-adressen du vil bruke internt på nettverket ditt.

infoen til å sette statisk ip, kan du finne i CMD ved å skrive "ipconfig -all"

Her er en fin guide:
http://www.tech-faq.com/how-to-set-a...n-windows.html

La oss si at du bruker 192.168.10.101
Da må du sette i routeren at port 80 skal være åpen til 192.168.10.101

sørg dog for at du ikke bruker en ip-adresse som allerede er opptatt, da blir det kræsj..
Sist endret av MrCryptical; 22. mars 2011 kl. 09:18.
Trådstarter
70 3
kan alt det der takker ellers bare lurte på om dem blokkerte den
Sitat av the-mazter Vis innlegg
kan alt det der takker ellers bare lurte på om dem blokkerte den
Vis hele sitatet...
Jeg tar ikke det som en selvfølge at du kan alt det der, når dette er noe du burde funnet ut av selv om du kunne det.

- Jeg tviler på det sterkeste at Ventelo har sperret, og hoste en webside er ganske basic.
Sist endret av MrCryptical; 22. mars 2011 kl. 09:22.
Trådstarter
70 3
bare lurte siden jeg ikke fikk gått inn på siden jeg hosta
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er slett ikke uvanlig at ISPer filtrerer porter under 1024. Det vil heller ikke automatisk påvirke din mulighet til å kommunisere med noen på utsiden av den grunn.

Men jeg velger å tro at det er noe feil i NAT-oppsettet ditt. Har du forwardet porten riktig? Har du sjekket av webserveren kommer på nett?
Trådstarter
70 3
Satt statisk ip. åpna port. installert XXamp på servern. men får ikke noe connection utenifra
sjekk om HTTP er satt opp riktig og at den ikke er nede på serveren din og du har aktivert webserver IIS ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av knutazz Vis innlegg
sjekk om HTTP er satt opp riktig og at den ikke er nede på serveren din og du har aktivert webserver IIS ?
Vis hele sitatet...
Http er satt opp riktig ? En protokoll kan ikke settes opp "feil".

Hvorfor drar du inn IIS når han bruker XXamp ?
Er porten fortsatt stengt utenifra? (fra can u see me)

Prøv å logg av og på, deretter start apache på nytt.

Jeg har flere ganger opplevd bug at jeg ikke får startet å hoste websiden dersom jeg har brukt port 80 til nettleseren siden jeg logget inn!

Har du TeamViewer installert? Isåfall, enten avslutt den eller endre på instillingene på hvilken port den skal bruke.
Sist endret av MrCryptical; 22. mars 2011 kl. 11:14.