Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1048
Hei.

Jeg kjøpte i går netgear n-300 på teknikkmagasinet. Når jeg bestillte internett så fikk jeg et modem som jeg helst ikke vil bruke. jeg prøvde og prøvde å få koblet den nye modem routern til veggen, men det kommer ingen internett inn til den. jeg ringte min internett levrandør og dem sa det er ikke noe ip eller noe som skulle tastes inn. Normalt så skal jo en router hente den slags info automatisk.

er det noen her som kan hjelpe meg med dette eller har noe errfaring med denne?

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Hvilken leverandør har du ?
2. Hvilken linje har du ?
Trådstarter
70 3
Ventelo, 20 ned og 1 opp
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mao, du har ADSL.

Netgearen er en router, ikke et modem, du kan aldri bruke den som et modem.
Trådstarter
70 3
Men den har både inngang for adsl ingang også 4 porter ut?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Den har inngang for WAN \ Ethernet, ikke DSL.
usertitle import
bleh's Avatar
Du må vel mest sannsynlig sette modemet du fikk av Ventelo i bridge modus for å få dette til å funke?

Ellers så trenger du vel i alle fall auth.info; hvilken tilkoblingstype (pppoe, pppoa, osv) og brukernavn/passord fra ISP.

Edit: Som AtXbYeA sier, ingen modemfunksjon = du må sette modem i bridge modus. Tips; google "ditt modem" + bridge modus el lignende
Sist endret av bleh; 10. mars 2011 kl. 14:28.