Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1227
Hei,

Idag kjørte jeg langs en bygate der det er, som de fleste andre gater med høye bygninger, dårlig oversikt. Helt uten videre kommer det en bil i full fart ut fra en parkeringsplass, og selvfølgelig uten å sjekke til høyre(der man egentlig må krype seg ut for å få oversikt først), som endte i et sammenstøt - fronten min mot baken til vedkommende da jeg ikke hadde sjangs å stoppe på det lille sekundet. Vi snakker heldigvis om en fart på 20-30 km/t for mitt vedkommende, men det ble bulk i fronten min.

Problemstillingen er: Som de fleste normale mennesker gikk jeg ut fra bilen for å sjekke skadene og forventent mer eller mindre han skulle gjøre det samme. Men den skyldige bare forlot åstedet. Men etter litt research har jeg både fått navn og skiltnr. Så hvordan ville du ha gått frem videre med denne saken, noen med lignende erfaringer?

På forhånd takk.
anmeld saken og send inn skademelding.
Annmelde det til politiet
Få han til å erstatte skadene, hvis han ikke gjør det så anmelder du.
Så lenge du har skiltnummer så kan du kontakte biltilsynet og få eierinformasjon. Jeg ville kontaktet ham først og sjekket hvilken unnskyldning han hadde hatt og hørt om han var villig til å erstatte skadene. -Skriv skademelding uansett om han vil erstatte selv eller ha det som forsikringssak.- Hvis ikke går du til politiet.
Trådstarter
11 0
Takker for respon.

VIl bare poengtere at skaden kan fikses med en liten hammer, litt lakk og ny skjerm til blinklyset, så det er ikke snakk om rare utgiftene. Er en gammel bil så hadde sikkert latt det gått mot en 500,- i handa ved åstedet. Men når han oppførte seg slik han gjorde så er det heller enn prinsippsak for mitt vedkommende.
Sist endret av Tawy; 20. april 2012 kl. 00:23.
Da synes jeg at du av prinsipp skal få den andre parten til å betale for skadene dine.
Reg nummer til 2282. 3 kr.
Får du vite navn og bosted til eier.
Syns av prinsipp du skal annmelde det. For en par uker siden ble en moped meid ned her jeg bor, skyldige stakk av. han som kjørte knakk begge armene og lå i veigrøfta. Det er skummelt med bilførere som kjører på folk/ting og bare stikker av, neste gang er det kanskje en person det går utover istede for en bil?
Prinsipp? Typen kjørte på deg og stakk... Sånne bør politiet få lov til å ta seg av. Hvem vet, han kan ha gjort det før, og kan helt klart finne på å gjøre det en gang til. Og om bilden var gammel spiller da ingen rolle. Slike folk kan være skumle å ha på veiene, og bør få en kraftig straff. Eneste som et en tilgivelig grunn for noe sånt, er om han hadde noen i bilen som trengte øyeblikkelig livsviktig legehjelp.
Sitat av Tawy Vis innlegg
Takker for respon.

VIl bare poengtere at skaden kan fikses med en liten hammer, litt lakk og ny skjerm til blinklyset, så det er ikke snakk om rare utgiftene. Er en gammel bil så hadde sikkert latt det gått mot en 500,- i handa ved åstedet. Men når han oppførte seg slik han gjorde så er det heller enn prinsippsak for mitt vedkommende.
Vis hele sitatet...
Nåvel, en slik skade er langt dyrere enn den ser ut.
Jeg ble rygget på en gang (parkeringsplass), og det ble en liten bulk i skjermen min. Det billigste alternativet tok 5400,-.
Jeg må si meg klart enig med MicroWar her. Føreren har her stukket av etter et forholdsvis lite trafikkuhell. Hva ville skjedd om han hadde kjørt på en fotgjenger? Ville han ha stoppet da?
Vegtrafikklovens § 12 sier uansett klart og tydelig at enhver har plikt til å stanse og identifisere seg. Du kan dermed fint anmelde ham til politiet. Uansett, er det viktig at du tar kontakt med ditt forsikringsselskap så snart som mulig og informerer dem om saken og de undersøkelsene du har gjort. Lykke til :-)
Sist endret av juster; 21. april 2012 kl. 20:37.