Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1616
Hei og god kveld, mine medfreaks. I desperasjon over hardt leiemarked og kort oppsigelse på nåværende bopæl, prøver jeg lykken her på bruket. Saken er den at jeg(hannkjønn) og min samboer(hunnkjønn) trenger, i likhet med femhundretusen studenter, leilighet i Trondheim. Vi har saumfart finn.no, utleiemegleren.no, rubrikk.no, og vi har sendt mail og ringt på alt mulig rart. Pågangen er stor, og alltid er det en eller annen som har kommet oss i forkjøpet. Mitt håp er at noen av dere her har leilighet til leie, kjenner noen som har leilighet til leie, eller kanskje kan spørre om noen de kjenner kjenner noen som har leilighet til leie. Håper virkelig noen kan hjelpe. Og forresten, hvem tror dere vinner VM?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Har du prøvd å legge ut annonse i lokalavisa?

Det var det som skaffa meg leilighet i Bodø, fikk 10-12 telefonsamtaler på 2-3 dager. kosta meg en hundrelapp eller to.
Siden dere er et "rolig, ikke-røykende ungt par", ville jeg lagt ut annonse på finn og i lokalavisen. Det er mange utleiere som ikke legger ut annonser.
AntonSR's Avatar
Trådstarter
Det er neste steg å ta, annonse i lokalavisen. Har også vurdert å henge opp flygeblader i sentrum, men blir nok avisannonse før den tid.

Den tyske blekkspruten tippet også på at spania vant.
Sist endret av AntonSR; 9. juli 2010 kl. 19:02. Grunn: fess
Et lite tips, dog uprøvd for min del så langt, er å ta direkte kontakt med meglere og private utleiefirma si hva dere er ute etter. Det er en rekke firma som ikke legger ut annonser med en gang, slik at det kan være en fordel å ta direkte kontakt. Si at dere også er veldig interesserte dersom noe skulle dukke opp, så kan det tenkes at firmaene kontakter dere istedet for å legge ut annonser.

Jeg har som sagt ikke prøvd det selv, men jeg kjenner flere som har hatt hell på denne måten.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
hvorfor blander du fotball inn i posten din? som etter mine øyne er for å få deg leilighet? tror det finnes slike poster fra før. greier ikke å ta deg seriøst når du blander fotball inn i en ellers "desperat" situasjon...
AntonSR's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gig Vis innlegg
hvorfor blander du fotball inn i posten din? som etter mine øyne er for å få deg leilighet? tror det finnes slike poster fra før. greier ikke å ta deg seriøst når du blander fotball inn i en ellers "desperat" situasjon...
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke høre hva folk mener blir resultatet i vm i samme slengen? Om du ikke klarer ta meg seriøst på grunn av et spørsmål om fotball kan du sykle vannrett inn i helvette. Ha en ellers trivelig kveld.

Skal ta en runde i helgen og høre med utleiefirma og meglere som foreslått. Takk for tips folkens
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
hvorfor ikke dele opp dine spørsmål i to omganger? en ting er leilighet, det kunne jeg faktisk ha kommet med et tips eller to om siden jeg er trønder sjøl. men når du begynner å hive inn fotballresultater midt inni det der, så lurer jeg på hva som betyr mest for deg igrunn...
Legg ut annonse på Finn.no, jeg gjorde dette for noen uker siden,
og 2 dager etter fikk jeg en leilighet!

Dette var i Trondheim, og je ble ringt 4-5 ganger dagen
Det aller beste er annonse i avisen. Den eldre generasjon som sitter på mange fine leiligheter bruker ikke internett i like stor grad som oss. Jeg har selv flyttet ganske mange ganger så jeg snakker av erfaring.