Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 21154
Har altså nettopp begynt å gå med skjorter istedenfor t-skjorter som jeg gjorde før.
Dilemmaet jeg da har kommet opp i er det at jeg ikke aner hvordan man vasker en skjorte.
Står ikke en dritt på merkelappen inni skjorten.

Dette er en sånn skjorte det er snakk om.

Noen som vet hvordan disse skjortene vaskes? Hvor varmt de vanligvis kan vaskes? Om de skal vrenges under vask? Og om knappene skal være åpne eller lukket når de vaskes?

Beklager så meget om dette er et tema som ikke passer her..
Sist endret av Playground; 25. november 2012 kl. 01:28.
Jeg slenger mine inn på 40 grader. Knepper de opp, og vrenger de ikke. De har overlevd til nå
Jeg pleier å ringe mamma for å spør om slike ting, hun har alltid svar.

De få skjortene jeg har vasker jeg sammen med resten av tøyet.
De er oppkneppet (som oftest) og vasker dem på 40 grader jeg og.
Sist endret av Bombasa; 25. november 2012 kl. 01:32.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Jeg vasker alt av t-skjorter og skjorter på 40 grader, vrenger de heller ikke. Samme erfaring som Split, skjortene lever fremdeles i beste velgående.
Gjør som nevnt over, 40 grader

Ikke tørketrommel. Det som funker er å henge de på kleshenger våt, da slipper du nemlig å stryke de, og da får man tid til andre ting
Sitat av Nysgjerrigperen Vis innlegg
Ikke tørketrommel. Det som funker er å henge de på kleshenger våt, da slipper du nemlig å stryke de, og da får man tid til andre ting
Vis hele sitatet...
Det er dessverre nesten umulig, da jeg ikke får åpnet vaskemaskinen før den automatisk har gått gjennom tørketrommelen (vaskemaskin og tørketrommel in one)
Sist endret av Playground; 25. november 2012 kl. 01:38.
Sitat av Nysgjerrigperen Vis innlegg
Gjør som nevnt over, 40 grader

Ikke tørketrommel. Det som funker er å henge de på kleshenger våt, da slipper du nemlig å stryke de, og da får man tid til andre ting
Vis hele sitatet...
Jeg bruker tørketrommel til stadighet. De er like fine enda.

Sitat av Playground Vis innlegg
Det er dessverre nesten umulig, da jeg ikke får åpnet vaskemaskinen før den automatisk har gått gjennom tørketrommelen (vaskemaskin og tørketrommel in 1)
Vis hele sitatet...
Du blander nok tørketrommel med sentrifuge nå?!
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du blander nok tørketrommel med sentrifuge nå?!
Vis hele sitatet...
Kan være. Klærne er iallefall ganske så tørre når de tas ut (ikke så tørre at de er brukbare tho)
Sist endret av Playground; 25. november 2012 kl. 01:40.
Sitat av Playground Vis innlegg
Kan være. Klærne er iallefall ganske så tørre når de tas ut (ikke så tørre at de er brukbare tho)
Vis hele sitatet...
Vil tro det. Jeg vet man får kombimaskiner, men da skal man kunne velge om man vil bruke tørketrommelen eller ei, siden ikke alt av tøy tåler det. (Ull f.eks.)
Sist endret av Fuzzybossen; 25. november 2012 kl. 01:42.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg bruker tørketrommel til stadighet. De er like fine enda.
Vis hele sitatet...
Ja, kan nok bare meg som smertelig fikk erfare på en av de gamle tørketromlene hos studentvaskeriet som forvandlet fire flotte skjorter fra størrelse large til en særdeles rynkete small variant.

Men å henge de våt funker jo absolutt, vil gå så langt som å påstå at det forandret livet mitt!
Sitat av Nysgjerrigperen Vis innlegg
Ja, kan nok bare meg som smertelig fikk erfare på en av de gamle tørketromlene hos studentvaskeriet som forvandlet fire flotte skjorter fra størrelse large til en særdeles rynkete small variant.

Men å henge de våt funker jo absolutt, vil gå så langt som å påstå at det forandret livet mitt!
Vis hele sitatet...
He he. Så er det jo forskjell på tørketrommeler og programmene på de også.

Kan nok være lurt å teste med noe tøy man ikke bryr seg så mye om de første gangene til man lærer hvordan tørketrommelen er.
Ofte er det eget vaskeprogram for skjorter på de fleste vaskemaskiner i dag, der det blir brukt lavere temperatur og mindre sentrifuge, kanskje din har en sånn?