Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2177
Hei, jeg er en gutt på 13/14 år jeg har veldig lyst til å tjene penger, på internett eller praktisk... LOVLIG
Men det er ikke helt gode tilbud for unge norske barn å tjene penger, så nå vil jeg be dere om å hjelpe meg og andre barn med å tjene penger, vet dere om noen måter, så rop dem ut.

Vis admin sletter tråden vil jeg gjerne ha en link til annen tråd

Takker for svar
- Selge VG
- Plassere varer i dagligvarebutikker
- Klippe plena / møke snø
- Flaskepanting i nabolaget
- Rosablogg
Over internett vet jeg ikke mye om, men hvis du har en lokal kafé, bakeri, konditori eller lignende er det alltids verdt å spørre om de trenger noen som jobber til langt under minstelønn som kan rydde bord.
Avisbud er jo en klassiker. Nå er det riktig sesong for plenklipping, beising/maling av hus, generelt hagearbeid og lignende.
Hvis du er dreven på data kan du jo opprette en liten bedrift der du hjelper med diverse småting..
Tror du har en maksgrense på hvor mye du kan tjene da...
Driver faktisk selv å leter etter en liten internettjobb, er like gammel som deg også :P
Trådstarter
13 0
Bor på en liten plass, så Vg er nok ikke tingen, flasker har vi heller ikke, men plassere varer?
Hvordan foregår det?
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Bor på en liten plass, så Vg er nok ikke tingen, flasker har vi heller ikke, men plassere varer?
Hvordan foregår det?
Vis hele sitatet...
du setter varene som kommer inn fra store tut-tut biler i riktig hylle på butikken
Trådstarter
13 0
Er ikke det en aldersgrensing på?
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Er ikke det en aldersgrensing på?
Vis hele sitatet...
Tviler på at noen bryr seg .
13 år er minste arbeid
Trådstarter
13 0
Men skal jeg liksom bare gå til sjefen å spørre om de har noe jobb til meg :P
Bli youtube-partner Man tjener visst en god del på det.
Tror ikke det er noen norske partnere enda.
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Men skal jeg liksom bare gå til sjefen å spørre om de har noe jobb til meg :P
Vis hele sitatet...
Vær litt formell, fortell når du er tilgjengelig og at du jobber for en billig penge.
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Men skal jeg liksom bare gå til sjefen å spørre om de har noe jobb til meg :P
Vis hele sitatet...
Ja, han kommer ikke til deg og spørr om de har arbeid til deg?
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Men skal jeg liksom bare gå til sjefen å spørre om de har noe jobb til meg :P
Vis hele sitatet...
Nei, du sender faks

Du drar på den lokale matbutikken og spør etter sjefen der, evt ta en telefon. Hør om de trenger en til å sette varer i hyllene
Trådstarter
13 0
Hvordan blir jeg youtube partner og hva innegår det? og tjener man mye på vare greia?
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Hvordan blir jeg youtube partner og hva innegår det? og tjener man mye på vare greia?
Vis hele sitatet...
Her står det om YouTube-Partnership.
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Hvordan blir jeg youtube partner og hva innegår det? og tjener man mye på vare greia?
Vis hele sitatet...
Det er ganske vanskelig å bli det, det går ut på at du lager videoer som får mange views og annonsører betaler for å legge ut annonser på videoene dine. Det sies at Shane Dawson tjente rundt 460.000 dollar på dette i 2010.
Dette er dog noe som er utrolig vanskelig å få til.

Man tjener vel rundt en 90 kr i timen på å legge ut varer.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Bli youtube-partner Man tjener visst en god del på det.
Tror ikke det er noen norske partnere enda.
Vis hele sitatet...
det finnes norske partnere men tror det er vanskelig å få partership i norge :P for en stund siden kunne du ikke få det .
1) Spør alle de kjenner om de kjenner noen som har mulighet til å gi deg jobb.
2) Sjekk med dagbladet eller VG ev. andre aviser om de har avisruter i nærheten.
3) Spør bønder. Dersom du er en gj.snittlig tenåring kommer du ikke til å holde ut lenge om det er noe sånt som bærplukking, men kanskje du får noe annet.
4) Tilby hjelpa di til butikker (gjør dette muntlig - søknader til jobber der ikke eksisterer gjør sjeldent noe godt inntrykk).
5) Tilby deg å male (for bønder eller familie).

Og dersom du virkelig er hypp på penger er regelen å godta drittarbeid. Som 14-åring er mulighetene veldig begrenset, og hvis du får det en stilling et eller annet sted kan det lønne seg å være hardtarbeidende og trofast. Da vil du kanskje få andre arbeidsoppgaver som er bedre når du blir eldre og har jobbet der ei stund.
Har jo tjenester som www.nettjobber.no og www.finnenfrilanser.no. Er ikke så mye jobber der enda, men virker som de begge er i startgropa. Kan jo også være en ide å holde øye med craigslist i store byer i statene. kan lett være behov norske oversettere og slik.
Step 1. Bestill noe morsomt fra dealextream.com
Step 2. Vent noen dager
Step 3. Selg til kamerater eller finn.no
Step 4. Profitt?


Datautstyr som headset, mus, usb-gadgets, mikrofoner og kanskje kniver tror jeg ikke skal være noe problem å få solgt til 13-14 åringer
Sist endret av Kruppy; 7. juni 2011 kl. 19:46.