Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3649
Hva syns dere om Anna Anka sine utspill i media? Hun påstår at enhver kvinnes oppgave er å tilfredsstille mannen, holde seg godt trent og slank, møte mannens behov til enhver tid. Det er veldig lett å si for en kvinne som er sammen med en kjendis i Hollywood, som i tillegg drar på årene. Vedder på at hun er veldig optimistisk fordi hun vet hva hun skal arve. Mulig det er stygt sagt, men jeg syns golddiggere er veldig usjarmerende. De kan være svært krevende, og grunnen til det er at de har alle mulige ressurser tilgjengelig. Personlig trener, vaskehjelp, egen gartner osv......Hun sa i et intervju at hun måtte passe på ugresset utenfor eiendommen sin. Tipper det var en PR-jippo. Hun har nok gartnere som tar seg av det. Alt hun trenger å bry seg om er å tilfredsstille sin egen mann.

Jeg mener også at kvinner skal tilfredsstille mannen, men det bør jo gå begge veier -uten at jeg vil bli stemplet som rødstrømpe av den grunn.
Middelaldrende kvinner som ikke ser mening i sin egen hverdag er bare trist.
ei pr-kåt gammal playmate som ikke har fått den oppmerksomheten hu ville ha sier vel hva som helst for å komme tilbake i rampelyset..
Sier hun hvorfor hun synes det, eller synes hun bare det?
I de siste dagene så har jeg sett det stygge navnet hennes over alt og jeg blir like kvalm hver gang. Jeg må ta forbehold om at jeg ikke vet noe særlig om hva hun sier eller gjør, men hun virker som hun er jævlig oppmerksomhetskåt. For å være helt ærlig syns jeg ikke at sånne mennesker er verdt å diskutere, og at avisene bruker så mye tid på en som aldri har oppnådd noe som helst syns jeg er en skam.
Jeg er fullt klar over at jeg er ganske fordomsfull og litt dobbeltmoralsk men jeg syns det er greit siden det er lørdag og seint
Til Anna Ankas forsvar sa hun også at det med tilfredsstillelse må gå begge veier

mvh.
Frk. Rødstrømpe, med respekt for andres meninger
Hun ligger på topp 10 lista mi over folk jeg vet er PR-kåte (deluxe som andre ville sagt). Men hun kan vel få si det hun mener, man trenger jo ikke å høre på det.
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Til Anna Ankas forsvar sa hun også at det med tilfredsstillelse må gå begge veier

mvh.
Frk. Rødstrømpe, med respekt for andres meninger
Vis hele sitatet...
Såklart må folk i forhold tilfredstille hverandre, jeg kunne aldri vært i et forhold med ei jente som ikke tilfredstilte meg og jeg hadde ikke forventa at ei jente skulle være i et forhold med meg hvis jeg ikke kunne tilfredstille henne.

Men såklart sier media BARE at hun har sagt at "kvinnen skal tilfredstille mannen", og nevner ikke noe om at hun sa at det skal gå begge veier. Media er genialt, og alt for lett å bli lurt av.
Jeg syntes det er absurd at hun i det hele tatt uttaler seg i medier.. Hallo?
Get back to the kitchen!
Å lage skandaler er en utmerket måte å bli kjent eller enda mer kjent på.
Et godt eksempel på dette er Aylar.
Bare fordi hun oppførte seg som ei forbanna tøs ble hun veldig populær på veldig kort tid. Akkurat det der skjønner jeg ikke helt. Syns faktisk ikke at hun er spesielt bra å se på liksom.
Men det var nok all mediaomtalen som gjorde susen.

Tilbake til Anna Anka.
At hun i det hele tatt får så mye oppmerksomhet pga. skandaleuttalelsene sine er en skam i seg selv! Hvorfor skal de tåpelige utsagnene til en skånsk blondine ende opp som førstesidestoff?!

Feks. det at hun kalte Barrack Obama for kommunist å så skal det havne på vg.no? " Å fy faen! En svensk blondine mener at presidenten i USA er kommunist!"
Når det gjelder luking av ugress, tilfredstillelse av menn og alt det der så er hun sikkert kjempeflink så lenge hun holder kjeften lukket.
Jeg liker Anna Anka, hun er ei jævlig tøff dame med bein i nesa, som tør å si hva hun mener.

At dama skal tilfredstille mannen, såklart skal hun det=) Hvis hun føler at det er hennes plikt å gi mannen hennes en blowjob hver morgen, så ja, fint for hun. Hun har tydeligvis ingenting imot det. Men hun mener også at det er mannen sin plikt og tilfredsstille dama. Jeg er helt enig med henne her - Hvis jeg er i forhold med ei dame, så føler jeg meg på en måte pliktet til og tilfredsstille henne, for hvis hun ikke blir tilfredsstilt av meg, hvorfor skal hun da ville ha sex med meg istedenfor andre? Jeg er enig at man burde jobbe litt ekstra for og gjøre partnern sin tilfredsstilt.

Hun har heller ingenting imot likestilling. Hun mener bare at det ikke skal være en LOV, noe jeg er helt enig i. Noen ting er bare menn bedre til, og burde bli belønnet sånn, det samme er det andre veien. Jeg mener at alle mennesker er like mye verdt, men totalt likestilling innen alt føler jeg at jeg ikke trenger. Vi er skapt forskjellig, og vi er ikke like flinke på alt. Det samme mener hun, hun mener at det burde være opp til hvert forhold hvor mye likestilling dem skal ha i forholdet sitt, og at det ikke skal være bestemt av sosiale normer. 100% enig.

Hvorfor skal alle sammen mene det samme? Og når det kommer ei tøff dame som Anna, blir alle provosert og nesten begynner og grine. Feminismen har tatt totalt av, og Anna er drit tøff som tør å si hva hun mener.
Synes det er morsomt og se på hvor mange som begynner og grine av det hun sier. vedder en hundrings på at hun sier alt bare for og provosere og ler av dere alle nå.
Jeg har tørket tårene nå, men håper at hun aldri, aldri sier noe så provoserende igjen for da kommer jeg bare til å begynne å grine! Men for nå så går det helt greit..

Appel, du sier: Hvorfor skal alle sammen mene det samme?

Da må jeg gjerne stille deg et spørsmål tilbake: Hvorfor skal du mene det motsatte av alle andre?

Regner med at det er fordi du deler de samme synspunktene som Anna.
Kan det da være så vanskelig å forstå at vi andre ikke deler de samme synspunktene?
Nitrofis: Folk må få mene hva de vil! Man burde ikke bli hetset fordi man mener noe annet enn alle andre. Anna Anka blir jo nesten utsatt fordi hun har en sterk personlighet med sterke meninger.



"Vi jenter klarer og beskytte oss selv" - Selvfølgelig gjør dere det, men fortsatt så forventer dere at mannen deres skal gjøre det for dere. Det og ville beskytte familien sin er et instink som en mann burde ha.

Jenter blir fysisk mer tiltrukket av menn med masse penger!! Det er pga. de vet at dem klarer og forsørge dem. Det er bare sånn ting er. Det ligger i naturen til mennesker at det er mannen som er alfa.


Menn og damer er ikke like, vi er forskjellige vesner. Og burde bli behandlet slik til en viss grad. Jeg er på ingen måte en mannsjåvenist, men jeg er heller ikke naiv og tror at vi er like flinke på alt. Både kvinner og menn har sine egne instikter, begge to er like verdifulle, og begge trengs for at verden skal gå rundt.

Menn burde hjelpe til hjemme, skifte bleie hvis det trengs, og ta vare på barnet sitt etc. men seriøst.. Fjerne trafikkskiltene som det er bilde av en mann som leier barnet sitt på, pga det er diskriminerene mot kvinner? Feministene burde jekke seg litt ned.
Sist endret av appel; 27. september 2009 kl. 13:04.
Hun er jo et godt eksempel på at hvis du er kontroversiell får du spaltetid i avisene. Dama er verken spesielt intelligent, pen, erfaren eller kommer fra en spennende bakgrunn, men med en gang hun sier det som går imot det politisk korrekte får hun slippe til. Selv om hun bare er en middelmådig hurpe som tiden for lengst har løpt fra.
Sitat av appel Vis innlegg
Det og ville beskytte familien sin er et instink som en mann burde ha.
Jenter blir fysisk mer tiltrukket av menn med masse penger!! Det er pga. de vet at dem klarer og forsørge dem. Det er bare sånn ting er. Det ligger i naturen til mennesker at det er mannen som er alfa.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det absolutt ikke.


Ps. Bare slenger ut litt påstander, jeg. Ser du gjør det samme selv, så jeg antar det er greit.
Hun mener at kvinnen i forholdet skal vaske opp og ta seg av husarbeidet, selv har hun en stor stab av tjenestepiker som gjør alt for henne. Oh the irony.
Det og beskytte familien sin er et instinkt som en mann burde ha - punktum finale!

Jenter blir mer tiltrukket av menn med penger, jo. Det ble bevist på Oprah, faktisk Og skjønner heller ikke hvorfor det skulle komme så overraskene på deg, det er ikke akkurat en hemmelighet.

Det at menn skal forsørge dama, og det at gutter sloss oftere, ser jeg på som tegn at det er mannen som er alfa. Også det at det var mannen som jaktet og skaffet mat i gamle, gamle dager. Hvor ofte i en gruppe mennesker ser du ei jente som prøver og oppføre seg som en alfa? Det er -alltid- gutten.
Sitat av appel Vis innlegg
Det og beskytte familien sin er et instinkt som en mann burde ha - punktum finale!

Jenter blir mer tiltrukket av menn med penger, jo. Det ble bevist på Oprah, faktisk Og skjønner heller ikke hvorfor det skulle komme så overraskene på deg, det er ikke akkurat en hemmelighet.

Det at menn skal forsørge dama, og det at gutter sloss oftere, ser jeg på som tegn at det er mannen som er alfa. Også det at det var mannen som jaktet og skaffet mat i gamle, gamle dager. Hvor ofte i en gruppe mennesker ser du ei jente som prøver og oppføre seg som en alfa? Det er -alltid- gutten.
Vis hele sitatet...
1. Hvorfor snakker du om mennesker som om de var dyr?
2. Hvorfor snakker du som om et talkshow som om det var vitenskap?
3. Hvorfor opererer du med så grove generaliseringer?
3. Hvorfor presenterer du dine egne teorier som selvfølgeligheter?

Mennesker er mye mer kompliserte enn det her, og kjønnsforskjeller mye mindre svart-hvite. Argumentet "menn og kvinner er flinke på forskjellige ting fordi de er forskjellige" er så vagt at det knapt kan kalles argument.
mennesker er dyr..
Menneskets utvikling er den forandringsprosess eller evolusjon som ifølge evolusjonslæren førte til at mennesket ble en selvstendig art adskilt fra andre arter av menneskeaper. (wikipedia)

Dessuten trenger ikke mennesket å oppføre seg som dyr.
Vi har blitt såpass siviliserte at dette strengt tatt ikke er nødvendig.
1. Mennesker har MANGE av de samme instinkene som dyr.
2. Det ble bevist på Oprah, og de brukte forskning som referanser.
3. Det er ikke generalisering av enkelttilfeller, det at damer blir mer tiltrukket av menn med penger gjelder alle sammen. Jeg mener ikke at damer går utelukkene etter menn med penger, det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss i boka.
4. Hvis du mener det at menn burde ha et instinkt i og beskytte familien sin så er det en selvfølge for meg. Så kan heller de guttene som ikke har det instiktet (Hvis noen i det hele tatt) si det her.
Hvis du mener det med at mannen er alfa, så beskrev jeg hvorfor jeg mener det er en selvfølge.

Jeg ser at innleggene mine virker litt skarpe, og det er ikke meningen at det skal fremstå sånn. Jeg elsker jenter med sterke personligheter, sterke meninger, høy selvtilitt og bein i nesa. Det er samme for meg om det er ei dame som blir statsminister som det er en mann, siden begge kjønnene kan lede landet like bra i utgangspunktet. Jeg hjelper gjerne til så mye jeg kan hjemme og stiller opp når jeg trengs.

For og ta et eksempel ut fra min egen fantasi: Hvis damer skal hoppe på ski, og de vil bli sendt direkte på TV2, noe TV2 ikke vil, siden det ikke er like spennende å se på damer hoppe, siden de "bare" hopper 50 meter. Når mennene til sammenligning hopper 100 meter. Det er mye mer spennende å se noen sveve 100m, og de hadde fått flere seertall. men alikevel så hadde det plaget vettet ut av feministene.

Jeg er 100% at damer skal ha like rettigheter som menn, helt klart! Jeg liker damekjønnet, og ser på ingen måte på dem som mindreverdige. Men denne likestillingen innenfor absolutt alt må roe seg litt ned. Det finnes ting som damer har større rettigheter innen, og har saken mer på sin side - noe som jeg syntes er helt greit.
Det finnes mange spessielle mennesker med spessielle meninger, Anna er en av dem!
mener å huske at jeg så et innlegg om hu på tv, og beklager om noen her blir fornermet, men ho minna meg om en hore!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Menneskets utvikling er den forandringsprosess eller evolusjon som ifølge evolusjonslæren førte til at mennesket ble en selvstendig art adskilt fra andre arter av menneskeaper. (wikipedia)

Dessuten trenger ikke mennesket å oppføre seg som dyr.
Vi har blitt såpass siviliserte at dette strengt tatt ikke er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Mennesker er rovdyr. <- punktum
siden du tydeligvis ikke vet så mye om arten mennesket, kan du lese mer her:
http://www.miljoagentene.no/les-og-l...rovdyr?start=6
Sist endret av Spelly; 27. september 2009 kl. 14:49.
Sitat av appel Vis innlegg
1. Mennesker har MANGE av de samme instinkene som dyr.
2. Det ble bevist på Oprah, og de brukte forskning som referanser.
3. Det er ikke generalisering av enkelttilfeller, det at damer blir mer tiltrukket av menn med penger gjelder alle sammen. Jeg mener ikke at damer går utelukkene etter menn med penger, det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss i boka.
4. Hvis du mener det at menn burde ha et instinkt i og beskytte familien sin så er det en selvfølge for meg. Så kan heller de guttene som ikke har det instiktet (Hvis noen i det hele tatt) si det her.
Hvis du mener det med at mannen er alfa, så beskrev jeg hvorfor jeg mener det er en selvfølge.

Jeg ser at innleggene mine virker litt skarpe, og det er ikke meningen at det skal fremstå sånn. Jeg elsker jenter med sterke personligheter, sterke meninger, høy selvtilitt og bein i nesa. Det er samme for meg om det er ei dame som blir statsminister som det er en mann, siden begge kjønnene kan lede landet like bra i utgangspunktet. Jeg hjelper gjerne til så mye jeg kan hjemme og stiller opp når jeg trengs.

For og ta et eksempel ut fra min egen fantasi: Hvis damer skal hoppe på ski, og de vil bli sendt direkte på TV2, noe TV2 ikke vil, siden det ikke er like spennende å se på damer hoppe, siden de "bare" hopper 50 meter. Når mennene til sammenligning hopper 100 meter. Det er mye mer spennende å se noen sveve 100m, og de hadde fått flere seertall. men alikevel så hadde det plaget vettet ut av feministene.

Jeg er 100% at damer skal ha like rettigheter som menn, helt klart! Jeg liker damekjønnet, og ser på ingen måte på dem som mindreverdige. Men denne likestillingen innenfor absolutt alt må roe seg litt ned. Det finnes ting som damer har større rettigheter innen, og har saken mer på sin side - noe som jeg syntes er helt greit.
Vis hele sitatet...

Det der er jo helt dustete!
Jeg vet det er usaklig sagt, men det er dine argumenter og!

Hvis det er sånn at kvinner blir tiltrukket av alfahanner, hvorfor er penger et av topp kriteriene vi velger ut i fra?
Er det ikke mer sannsynlig at vi velger ut ifra hvilken mann som har best gener, OG HVEM SOM PASSER TIL EN SELV!

Ja, det kan nok være at den største sterkeste styggeste jæveln var den som var mest populær for 250.000 år siden, men nå har jo verden og levestandaren utviklet seg i den retning hvor overlevelse ikke er alfa-omega.
Nå kan vi kose oss, rulle oss rundt og velge den mannen(bruker meg som eksempel) som passer best til min personlighet, som er et samvittighetsfullt menneske som jeg kan lage, og oppdra barn med?
Penger kommer ikke inn i regnestykket mitt engang. I følge din teori(understøttet av faktiske bevis på Oprah) er jeg et utskudd og en rar versjon av arten kvinne?
Sitat av spelley Vis innlegg
Mennesker er rovdyr. <- punktum
siden du tydeligvis ikke vet så mye om arten mennesket, kan du lese mer her:
http://www.miljoagentene.no/les-og-l...rovdyr?start=6
Vis hele sitatet...
Festlig innslag, men likevel upassende da du linker direkte til en miljøside som bruker en typisk karakterisering av en eller annen art som virkemiddel.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Festlig innslag, men likevel upassende da du linker direkte til en miljøside som bruker en typisk karakterisering av en eller annen art som virkemiddel.
Vis hele sitatet...
Vel jeg har hatt bio1-2(biokjemi) har lest begge bøkene.
Her omtales også mennesker biologisk sett som rovdyr.
Om du trenger mer avansert avhandling om hvorfor mennesket er et rovdyr, kan vi ta dette litt senere. (da je gikke har tid no)
Sist endret av Spelly; 27. september 2009 kl. 15:05.
Skrev jeg noe om at jenter ble tiltrukket av alfa? Jeg tror ikke det. Jeg skrev aldri at penger var ett av topp kriteriene dere velger ut i fra. Jeg skrev faktisk: Det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss.

Nei, du er ikke det. For alt jeg vet så er du en helt normal dame. Penger kommer kanskje ikke inn i regnestykket ditt, men det spiller nok en liten rolle i underbevisstheten din. "Det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss." Nettopp pga. du får en trygghetsfølelse av at han kan forsørge deg - selvom damer ikke har noe problem med og forsørge seg selv.


Selvfølgelig velger vi mennesker utifra hvem som passer best til seg selv. Har jeg sagt noe annet? Det her handler om likestilling, ikke hvem du har lyst på.
Sist endret av appel; 27. september 2009 kl. 15:07.
Sitat av spelley Vis innlegg
Vel jeg har hatt bio1-2(biokjemi) har lest begge bøkene.
Her omtales også mennesker biologisk sett som rovdyr.
Om du trenger mer avansert avhandling om hvorfor mennesket er et rovdyr, kan vi ta dette litt senere. (da je gikke har tid no)
Vis hele sitatet...
Flott at du har fått deg en grei utdannelse og håper du trives med det.

Men legg merke til det jeg skrev så slipper vi å ha den avhandlingen:

" Dessuten trenger ikke mennesket å oppføre seg som dyr.
Vi har blitt såpass siviliserte at dette strengt tatt ikke er nødvendig. "

Skjønner du poenget mitt?
Man avgjør selv om man er et dyr eller ikke. Derfor skrev jeg at galningen burde snakke for seg selv.
Mennesker er dyr, men det betyr da ikke at vi forplikter oss til å oppføre oss som observert i naturen?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av appel Vis innlegg
For og ta et eksempel ut fra min egen fantasi: Hvis damer skal hoppe på ski, og de vil bli sendt direkte på TV2, noe TV2 ikke vil, siden det ikke er like spennende å se på damer hoppe, siden de "bare" hopper 50 meter. Når mennene til sammenligning hopper 100 meter. Det er mye mer spennende å se noen sveve 100m, og de hadde fått flere seertall. men alikevel så hadde det plaget vettet ut av feministene.
Vis hele sitatet...
Nå er det mulig jeg husker feil, men grunnen til dette er vel fordi forbundet ikke lot jentene starte like høyt?
Sitat av appel Vis innlegg
1. Mennesker har MANGE av de samme instinkene som dyr.
2. Det ble bevist på Oprah, og de brukte forskning som referanser.
3. Det er ikke generalisering av enkelttilfeller, det at damer blir mer tiltrukket av menn med penger gjelder alle sammen. Jeg mener ikke at damer går utelukkene etter menn med penger, det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss i boka.
4. Hvis du mener det at menn burde ha et instinkt i og beskytte familien sin så er det en selvfølge for meg. Så kan heller de guttene som ikke har det instiktet (Hvis noen i det hele tatt) si det her.
Hvis du mener det med at mannen er alfa, så beskrev jeg hvorfor jeg mener det er en selvfølge.
Vis hele sitatet...
Det er lite meningsfylt å snakke om instinkter i forhold til dagens menneske. Vår andel medfødt og fast atferd er forsvinnende liten i forhold til alt mennesker lærer seg. Det stopper nærmest ved å suge pupp rett etter fødselen, og selv der er det visst noen unger som driter seg ut.
Fugler har instinkt til å bygge reder. De har ikke lært redebygging av foreldrene sine, de bare gjør det. Mennesker kan ikke instinktivt bygge seg noe hus. Kanskje har vi en medfødt motivasjon eller drift til å finne oss et sted å bo, men når dette kan gjøre seg synlig i atferd som å åpne BSU-konto, kikke på boligannonser, gå på visninger og så videre, så går det langt forbi definisjonen av et instinkt.

Å bringe instinkter inn i en debatt om kjønnsroller gir dermed lite mening. Motivasjonene vi måtte ha for å gå inn i forhold og stifte familie gjør seg gjeldene på så mange kulturavhengige måter. Når far er hjemme og passer barna så mor kan jobbe, er ikke det like mye å ta vare på avkommet sitt som at far selv sitter på et kontor og får lønn på konto som han så kjøper mat og husrom til familien for? Mennesker har ikke en haug instinkter (bortsett fra den puppesugingen o.l.) som automatisk fører til en bestemt type atferd. Barneoppdragelse foregår f.eks. vidt forskjellig i mange kulturer. (Noen synes nok vi er direkte fjollete som skal dulle og snakke med spedbarna våre.) Skal man hevde f.eks. at kvinner har et medfødt omsorgsinstinkt, må man akseptere at hun kan leve det ut gjennom å forske på en kur for HIV og ikke ved å føde mange barn, eller at menn kan leve ut forsørgerinstinktene sine ved å bytte bleier.
Skjønt strengt talt har dette lite med den egentlige betydningen av ordet instinkt å gjøre.
Sitat av appel Vis innlegg
Skrev jeg noe om at jenter ble tiltrukket av alfa? Jeg tror ikke det. Jeg skrev aldri at penger var ett av topp kriteriene dere velger ut i fra. Jeg skrev faktisk: Det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss.

Nei, du er ikke det. For alt jeg vet så er du en helt normal dame. Penger kommer kanskje ikke inn i regnestykket ditt, men det spiller nok en liten rolle i underbevisstheten din. "Det er selvfølgelig andre kvaliteter som stiller sterkere, men det er et lite pluss." Nettopp pga. du får en trygghetsfølelse av at han kan forsørge deg - selvom damer ikke har noe problem med og forsørge seg selv.


Selvfølgelig velger vi mennesker utifra hvem som passer best til seg selv. Har jeg sagt noe annet? Det her handler om likestilling, ikke hvem du har lyst på.
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke var noe om alfa du mente, tar jeg det helt på min egen kappe og sier unnskyld, jeg tror jeg ble forvirret av:
Sitat av appel Vis innlegg
Det og beskytte familien sin er et instinkt som en mann burde ha - punktum finale!

Jenter blir mer tiltrukket av menn med penger, jo. Det ble bevist på Oprah, faktisk Og skjønner heller ikke hvorfor det skulle komme så overraskene på deg, det er ikke akkurat en hemmelighet.

Det at menn skal forsørge dama, og det at gutter sloss oftere, ser jeg på som tegn at det er mannen som er alfa. Også det at det var mannen som jaktet og skaffet mat i gamle, gamle dager. Hvor ofte i en gruppe mennesker ser du ei jente som prøver og oppføre seg som en alfa? Det er -alltid- gutten.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det er fordi jeg er vant med noe som jeg har oppfattet som matriarkalsk familieoppbygning, men jeg er vant med at i min familie er en av de sterkeste kvinnene en som forsørget familien, ordnet mat, jobbet for å få penger og samtidig styrte hus og unger. (Mannen er ikke-eksisterende i dette bildet).


(Du fikk faktisk en KP av meg, og bare det er ikke dårlig, selv om det var et uhell)
Sist endret av Stayneh; 27. september 2009 kl. 15:56.
Kanskje jeg litt gammeldags, selvom jeg bare er 21 år. Jeg mener at det er mannen som burde ta på seg hovedoppgaven ved og beskytte og forsørge familien (Det betyr ikke at dama skal være hjemme). Og synes ikke at det burde være noen sosiale normer som bestemmer hvem som skal gjøre hva, det burde være opp til hver enkelt familie. Akkurat som Anna. Likestilling på alle punker er ikke nødvendig for at damer og menn skal ha et supert liv, siden vi rett og slett er flinke til forskjellige ting (Bruker det fortsatt jeg, luni)

Hele det greiene med instinkter og alt det andre har sklidd så mye ut at jeg ikke vet hva jeg mente med det lenger, men du har helt sikkert rett.

Jeg er fult klar over at damer klarer det, stayneh! Jeg ble selv oppdratt av en super alene-mamma som forsørget, beskyttet og gjorde alt som måtte gjøres, og klarte det kjempe bra. Joa, takk for KP, heheh.
Jeg er helt enig i det som er sagt om at mange kvinner tiltrekkes av penger, rikdom, sjarm, berømmelse. Vet ikke hvorfor det skaper så stor harme å si noe slikt, men jeg antar at det har noe å gjøre med at de som ikke innehar disse "kvalitetene" føler seg truet av det. Men det skal dere ikke gjøre. For det finnes tross alt et utall av jenter som tenker annerledes. Heldigvis vil jeg nå si.

For det å inneha andre kvaliteter er gull verdt, i mine øyne. Menn som er flinke til noe, menn som har særegne interesser er i mine øyne mer interessante enn menn med en feit lommebok eller et bredt kontaktnett.

Jeg tror også som tidligere påpekt at Anna Anka er ute etter oppmerksomhet. Det skulle bare mangle. Se på henne som person. Hun lever i Hollywood. Hun overgås stadig av skjønnheter, og må påkalle media for å påpeke at hun føler seg sprekere enn noen andre 16-åringer. Selvsagt skjønner man at det er bare tull. Det er nok å bare se på de senete armene hennes. Hun kan aldri overgår en tenåring i Holliwood, eller i Norge for den saks skyld. Men jeg tror også hun er ute etter å provosere. Hvis hun ikke er det så mangler hun elementære antenner. Men hvis hun er det så påpeker hun noe morsomt.

Hun setter jo seg selv på en pidestall med sine uttalelser, og dermed blir folk nysgjerrige på henne. Hun er veldig mye yngre enn sin mann, hun har sannsynligvis både gartner, hushjelp og personlig trener. Hun kan altså ikke sammenliknes med den jevne leser her i Norge. (eller Sverige) Men hun blir sannsynligvis utpekt fordi hun er sær og har meninger. Minner meg om at jeg må få lest boken til Paulo Coelho om kjendishysteri.
Sist endret av JaneDoe; 30. september 2009 kl. 09:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Aaah... Hovmod står atter for fall!

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=599917