Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 852
Sliter litt med å vurdere mine egne bilder. Vet at dette er et problem om man skal jobbe som fotograf, så må dermed spørre mine kjære med-freaks om noen pekepinner.



Solnedgang..



Vannet ved hytta mi.






Jeg er fornøyd med bildene selv, men klarer ikke å måle de opp mot andres bilder.
Fantastiske bilder. siste bilde er litt mørkt. Min favoritt er 2 og 3. liker og ta slike bilder selv.

2.bilde er best. Mørk stemmning, blank overflate i vannet. ja perfekt mener nå jeg.
Sist endret av mo3; 26. august 2009 kl. 00:36.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fantastiske bilder. siste bilde er litt mørkt. Min favoritt er 2 og 3. liker og ta slike bilder selv.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha. Lenge siden jeg har lastet opp noen bilder her, så ble solnedgangbildene i første omgang, de 3 solnedgangbildene er tatt denne helga forsåvidt.

Problemer med å få redigert unna alt jeg knipser da jeg ikke er spesielt glad i å redigere bilder faktisk.
Var greie nok bilder, som Mo3 sa litt mørke. Men følte ikke det var noe spesielt med bildene, det er så uorginalt. Om du gir en person et kamera tar han et slik bilde på 1 minutt. Det som er tingen føler jeg iallefall, må gjøre noe personlig ut av det.
Takk for feedback. Regner med du mener at det er orginalt og ikke uorginalt som du selv sier her. Er meget enig i det du sier, har faktisk endel bilder som bærer særpreg av min måte å fange bilder på. Kommer nok flere etterhvert
Bildene er for mørke og ganske uinspirerende. De føles flate og detaljløse.
Det finnes veldig mange fine solfiltre som gjør alt annet med sola enn å lage en intens flekk på bildet.

Jeg har ikke sånn kjekt exif-program her og nå, men hva slags kamera har du brukt? Kvaliteten er på høyde med min Nokia N79...
Hehe. Ser faktisk ut som jeg har lagt ut noe av mine dårligere bilder da gitt :-)

Kameraet som er brukt er Nikon D80, objektivene er 17-70mm u/filter og 20mm m/UV-filter om jeg ikker husker helt feil.

Får vel bare være fornøyd med at jeg fikk ut det jeg ville av bildene, de ble som jeg hadde tenkt meg der og da.
Det mange vanlige fotografer pleier å glemme, til forskjell fra profesjonelle landskapsfotografer, er en forgrunn. Jeg synes at bildene dine hadde blitt mye bedre hvis du brukte forgrunner på en god måte, for bildene dine var veldig distanserte og jeg følte at de var uten dybde. Bildene er ganske ordinære, og utenom det jeg allerede har sagt vil jeg bare si at på bildet med personen, kunne du godt ha sørget for at det bare var en silhuett der i steden for en godt opplyst person som virket støyende inn på bildet. Det kan være at silhuetter mot solnedgang er ganske oppbrukt, men jeg føler at bildet hadde blitt bedre uten den opplyste personen.

Edit:
Motivene (solen) på de to siste bildene er også ganske irriterende plassert. Ingen er verken helt i midten eller følger 1/3 prinsippet. Horisonten er også skeiv på bilde 3.
Sist endret av shalabais; 26. august 2009 kl. 16:07.