Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 967
Hei!

Jeg ønsker å lage en film av noe jeg skal gjøre på pc'en. Da blir det på en måte en video skjermdump. Jeg har vært borti camstudio, men det var ikke akkurat det jeg var på jakt etter. Jeg er på jakt etter et program som kan zoome inn noe jeg skal skrive, slik at når jeg skriver inn en kode, så blir det jeg skriver zooma inn. Hvem program kan jeg bruke til det?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Snagit.

Alt du trenger.
Virker det bra innpå spill?
dinside.no skrev en artikkel om akkurat dette for ikke så veldig lenge siden. Det programmet de anbefaler i artikkelen fungerer utmerket, hvertfall for meg. Jeg har dog bare testet dette programmet i Windows 7, men det skal nok fungere utmerket for Windows XP og Windows Vista også!

http://www.dinside.no/806907/screen-...v-skjermen-din
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Aner ikke, jeg har alltid brukt fraps til spill.

Snagit har mer funksjonalitet for desktop-opptak dog, som selektiv zoom og scrolling av dokumenter o.l.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Aner ikke, jeg har alltid brukt fraps til spill.

Snagit har mer funksjonalitet for desktop-opptak dog, som selektiv zoom og scrolling av dokumenter o.l.
Vis hele sitatet...
Bruker fraps selv, men lagger ganske mye der så det blir litt hakking ingame osv. Som igjen kommer på filmen.
Sitat av Apu Vis innlegg
Virker det bra innpå spill?
Vis hele sitatet...

Nei. Hvis du skal ta film av noe du spiller tror jeg heller at jeg ville anbefalt fraps (www.fraps.com) til dette. Bare ha i tankene at videoene tar stor plass og at det ikke er topp komprimeringskvalitet på filmen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Apu Vis innlegg
Bruker fraps selv, men lagger ganske mye der så det blir litt hakking ingame osv. Som igjen kommer på filmen.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg aldri problemer med, men du får merkbart bedre ytelse av å skrive video til en annen disk enn system\spill disken.

Du vil også få merkbart bedre kvalitet av å ikke kjøre alt på fullt during opptak.
Til desktop bruker jeg programmet som rett og slett heter Free Screen Recorder^^
Var det ikk en tråd om dette for to dager siden?

Jeg bruker CamStudio...
Sitat av binkabi Vis innlegg
Til desktop bruker jeg programmet som rett og slett heter Free Screen Recorder^^
Vis hele sitatet...
Det er visst flere program med det navnet, iallefall så det slik ut da jeg googlet etter det.