Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 591
Fant et bilde på nettet, (legger det til i posten) Som sier at Musikk kan endre hjerte rytmen din altså øke/senke pulsen. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
Om dette er sant, så kan jo det bety at man presterer bedre mens man lytter til musikk, enten Fysisk eller Psykisk ?

Noen så vet noe om dette?
Jeg tror neppe musikk fungerer som doping, men hvis du har trent til musikk noen gang så vet du at man ihvertfall blir "gira" av å høre på høytempo musikk.

Det er forsåvidt sant at musikk påvirker hjertet. Studier utført av et sykehus i Massachusetts, påviste at folk som hørte på musikk i 20-30 minutter hver dag, hadde lavere blodtrykk en hos folk som ikke hørte på musikk.
Ja, jeg trener ikke uten musikk Men lurte på om det hadde noe spesiell effekt eller om det bare virket som Føler jeg løper fortere og kan løpe lenger med musikk enn uten. Det samme gjelder også for manualer og vekter.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Tror det blir en slags selv-hypnose\meditasjon isåfall. Men tror det er litt som hypnose, du må tro på det for at det skal ha en effekt.
Skal ikke så mye til for å sende meg avgårde i hodet, uten at jeg egentlig følger med på hva jeg driver med fysisk. Syntes det er mindre slitsomt i lengden enn i å skulle fokusere på bevegelsene.
Rytmen burde vel også ha en effekt, løping, sykling eller pumping blir som en dans hvis tempoet passer
Sist endret av Bothrops; 21. august 2012 kl. 11:51.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Det er jo ikke noe tvil om at for mange, så fungerer musikk som motivasjon. Enten om det er når man gjør lekser, under prøver eller når man trener. Om at det faktisk har noe for seg, skal jeg ikke uttale meg om.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Som ViceR nevner så fungerer det som motivasjon for en god del, får også selv et adrenalinkick av enkelte sanger som gjør til at jeg klarer en ekstra repetisjon eller to når jeg driver med styrketrening.