Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3121
Fikk anledning til å ta noen bilder av Charlotte her om dagen, syns de fleste ble ganske bra, men liker det lure smilet på dette. Hun hadde visst vært og snoket i bildene mine før, så jeg hadde litt forventningspress på meg
Men de falt i smak hos henne, så det var en vinn vinn situasjon for min del.

Hva vil dere pirke på?

http://farm5.static.flickr.com/4146/5413091545_6c5b8fddcd_z.jpg

hovedlys fra softbox, håndholdt. Rimlight fra begge sider.
tatt med 24mm på f.2 på en 5DmkII (1/200)
Veldig fint bilde
Jeg er ikke noen fotoekspert da, men jeg synes at de to hvite skiltene ute til venstre liksom drar blikket mer mot dem, slik at de forstyrrer bildet litt.
Ellers har jeg ingenting å pirke på.
fint bilde, men hadde vært bedre om lua/hatten var fri for fluffbunnies
Jeg tok meg et halvt sekund til å fjerne skiltene på siden og noen av prikkene på lua med Content Aware Fill. Vet at det ikke er perfekt, langt derfra, men jeg merker ihvertfall at fokuset mitt på Charlotte ikke blir dradd bort av skiltene lengre.
Fint bilde, men likte ikke den hvite lysstripen i ansiktet hennes. Den drar fokuset bort fra det viktige i ansiktet.
Sitat av Pheromone Vis innlegg
Fint bilde, men likte ikke den hvite lysstripen i ansiktet hennes. Den drar fokuset bort fra det viktige i ansiktet.
Vis hele sitatet...
Noe slikt som dette kanskje?
EDIT: Jeg tar å bruker Bildr.no slik at tråden slipper å bli overfylt med så og si det samme bildet, bare med modifikasjoner:
http://bildr.no/thumb/817179.jpeg
Sist endret av Deadlock Radium; 5. februar 2011 kl. 16:18.
Jeg kan ikke manipulere bildene mine slik, men ser absolutt forbedringer når lysflekken og skiltene er borte
Sitat av ErikH Vis innlegg
Jeg kan ikke manipulere bildene mine slik, men ser absolutt forbedringer når lysflekken og skiltene er borte
Vis hele sitatet...
Hvis du har Photoshop CS5 så er det bare å bruke Content-Aware Fill, merke opp området, resten gjør PS selv
Men fremdeles et veldig fint bilde, regardless of photoshop
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hvis du har Photoshop CS5 så er det bare å bruke Content-Aware Fill, merke opp området, resten gjør PS selv
Men fremdeles et veldig fint bilde, regardless of photoshop
Vis hele sitatet...

Tror ikke det er mangler på kunnskaper som gjør at han ikke kan
Sitat av ErikH Vis innlegg
Jeg kan ikke manipulere bildene mine slik, men ser absolutt forbedringer når lysflekken og skiltene er borte
Vis hele sitatet...
Det er tydeligvis noen andre som har manipulert bildet for deg

http://www.rogalandsavis.no/puls/article5479919.ece
Sitat av ErikH Vis innlegg
Fikk anledning til å ta noen bilder av Charlotte her om dagen, syns de fleste ble ganske bra, men liker det lure smilet på dette. Hun hadde visst vært og snoket i bildene mine før, så jeg hadde litt forventningspress på meg
Men de falt i smak hos henne, så det var en vinn vinn situasjon for min del.

Hva vil dere pirke på?
Vis hele sitatet...
Skummel positur. Ansiktet kommer jo bra fram, men kroppen ser rar ut
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg likte ikke de tre hårtaggen som stikker ut ved enden av kragen hennes
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er tydeligvis noen andre som har manipulert bildet for deg

http://www.rogalandsavis.no/puls/article5479919.ece
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke samme bildet
Den negative kritikken du får på bildet er småpirk. Fint portrett, absolutt! Jeg likte lodottene på lua jeg, følte at det skapte fylde i bildet.

Forøvrig var Deadlock Radiums redigering grusom
Sitat av Executer Vis innlegg
Det er jo ikke samme bildet
Vis hele sitatet...
Hørt om cropping?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hørt om cropping?
Vis hele sitatet...
Legg merke til den røde prikken
Sitat av bendiks Vis innlegg
Den negative kritikken du får på bildet er småpirk. Fint portrett, absolutt! Jeg likte lodottene på lua jeg, følte at det skapte fylde i bildet.

Forøvrig var Deadlock Radiums redigering grusom
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i begge disse tingene, og redigeringen min (om en kan kalle det redigering i det store og det hele ) var bare for å se om det hadde sett bedre ut uten eksempelvis skiltene.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hørt om cropping?
Vis hele sitatet...
Det er et annet bilde..
▼ ... over en måned senere ... ▼
du har sjekket exif´en. for jeg får helt like exif på begge bildene
Sitat av tech freak Vis innlegg
du har sjekket exif´en. for jeg får helt like exif på begge bildene
Vis hele sitatet...
Om du ser etter så ser du at hodet er mer mot venstre i bildet på Rogalands Avis.
fordi innstillingene er like, mens det ene er tatt like etter det andre.
en ting je så på det bildet du hadde fixa.. det er noe på hatten hennes, et lite område hvor det er uskarp. det fikk min oppmerksomhet