Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 971
Hei.

Har en Thosiba som kom med Windows 7.Har kjøpt SSD og vil gjerne ha denne. Det kom ikke noe CD eller lignende med til maskinen. Den er nå oppgradert til Windows 10 (den orginale disken) Er det noe måte å kunne direkte instalere Wndows 10 uten å måtte ha en serial? For når jeg prøver å instalere så ber den om serial. Og da kan jeg vel ikke legge inn Windows 7 Serialen?

Jeg har en PC som kom med Windows 8, denne lot meg instalere Windows 10 på en tom HDD. Denne maskinen har gjerne serial liggende i FW, noe ikke Windows 7 maskinen har.

Jeg har forsøkt å clone og den sier den er klonet men PC leser ikke SSD. Dette pleier alltid gå som smurt.
Hei, klonet du hele disken, eller kun partisjonen med windows på ?
Hvis du har aktivert Windows 10 skal du kunne installere på nytt, og skippe nøkkelinntastingen, og så skal den være aktivert igjen etterpå. Vet noen har hatt trøbbel med dette, men for min egen del har det fungert smertefritt på flere maskiner.
Funka fint med W7 serial her.
Hva du styrer med? Kjør windows update så kommer windows 10 automatisk etter en stund. Post her hvis du får feilmeldinger under update. Du kan jo bare tilbakestille PCen etterpå, via innstillinger->gjennomrettping->tilbakesill PCen. Den omtrent som en clean install, uten noe bloatware fra produsenten. Steike så vanskelig folk gjør ting hvis du velger det alternativet når du får valget senere om du vil beholde filer eller ikke.

Men når du har bytta harddisk så er det kanskje best å kjøpe en ny lisens.
Sist endret av TrippyKing; 20. februar 2016 kl. 03:57.
Er jo det som er poenget her. Jeg har ny disk! Ellers er det jo ikke noe big deal! Men da prøver jeg å instalere Win 10 med 7 serial, selv om jeg ikke heeelt har tro på at det kommer til å gå.
Jeg er litt skeptisk til at Win10 vil godta en Win7 lisens om du prøver å taste den inn ved installering.
Skulle Win10 nekte, så tror jeg du må få tak i Win7, installere dette, for så å oppgradere til Win10 på "vanlig vis".

Edit: Nichotin nevner det såvidt. Men om du har hatt Win10 (oppgradert fra Win7), på din gamle disk. Samt logget inn med en Live/Microsoft konto, så skal den liksom huske infoen for deg.
Jeg fikk aldri dette til å virke for min del. Eller. Det virket ett par mnd før jeg plutselig var tilbake på "Insider" opplegget.
Skulle dette virke, tror jeg ikke du trenger annet en å si "Skriv inn kode senere" under installasjon, for så å logge inn med din Live konto.
Sist endret av møkk; 20. februar 2016 kl. 11:23.