Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4064
Hei! For over et halvt år siden fikk jeg endelig sluttet med amfetamin.
Dette var hardt for psyken og medførte dessverre noen arr på venstre underarm jeg ikke er veldig stolt over. Dermed tenkte jeg å dekke til arrene med en tatovering, men aner ikke hva jeg vil ha, bortsett fra at det skal symbolisere starten på et nytt, rusfritt liv. Har tenkt på en fønix av noe slag, men er åpen for alle ideer. Armen ser slik ut http://imbx.us/T8V.jpg og jeg ønsker å få dekket alle arr. Helst uten farger.

Ønsker du å bidra kan forslag gjerne sendes til tattooforslag AT hotmail DOT com. Jeg vil også bidra med en liten pengepremie til forslaget jeg liker best. Jeg er student, så har ikke allverdens med penger, men vi finner vel ut av en sum?

Vil på forhånd takke for alle innslag! Vil gjerne få dekket til dette så raskt som mulig
Jeg forslår deg å dra til nærmeste tattooverings sjappe. De får ofte slike jobber om å dekke over arr, strekkmerker o.l.

Sier ikke at du kan få mange gode forslag her, men vil tro at du vil få enda bedre i din nærmeste tattooverings sjappe.

Gratulere foresten!
Dette bør du ikke betale for det har du alt gjort. Jeg har ikke noen gode alternativer til en tattoo til deg. Men synes at det du gjør er veldig bra og fornuftig. Og jeg tror det sikkert er noen med gode alternativer til en tegning.
Men ditt forslag er heller ikke dumt forslag det finnes sikkert mange flotte fønix-er av forskjellige slag.
Svart fønix som kommer ut av ett egg? For å symbolisere at den ble gjennfødt
Gratulerer!

Slenger meg på Layzi her. Med mindre det er en tatovør på nFF som fikser en tegning er det beste å gå på en tatoveringssjappe. En tatovering må følge en del retningslinjer for å bli vellykket, bla. hvor mye detaljer man kan lage og det faktum at armen din ikke er flat som et papir.
I tillegg er det utfordrende å tatovere arr, slik at en tatovering må ta hensyn til arrene for å kunne skjule dem i designet. Det er vanskelig å gjøre ut fra et bilde.
Siden en tegning uansett må tilpasses, og de fleste tatovører gir deg en totalpris for jobben, vil det stort sett ikke bli særlig prisforskjell om tatovøren lager tegningen eller ikke.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Gratulerer!

Nå kan jeg ikke designe noen tatto, men kan jo komme med noen forslag slik at du har litt å velge i. Tok utgangspunkt i temaet å bli "gjenfødt".

http://www.thelemapedia.org/images/4/45/Ankh.gif
ANKH: An Egyptian cross symbolizing a mythical eternal life, rebirth, and the life-giving power of the sun.
Vis hele sitatet...
http://www.eaudrey.com/myth/images/phoenix.gif
Som allerede nevnt...
PHOENIX: A universal symbol of the sun, mystical rebirth, resurrection and immortality, this legendary red "fire bird" was believed to die in its self-made flames periodically (each hundred years, according to some sources) then rise again out of its own ashes. Linked to the worship of the fiery sun and sun gods such as Mexico's Quetzalcoatl, it was named "a god of Phoenecia" by the Phoenician. To alchemists, it symbolized the the destruction and creation of new forms of matter along the way to the ultimate transformation: physical (turn lead into gold) and spiritual (immortality - an occult alternative to the Christian salvation). The philosopher's stone was considered the key to this transformation.
Vis hele sitatet...
http://mail.colonial.net/~hkaiter/starweb0809/SECTION5/keagenweb5/keagenweb5_images/serpent9ev.jpg
SERPENT OR SNAKE: Most earth-centered or pagan cultures worshipped the serpent. It represents rebirth (because of its molting), protection against evil, either male of female sexuality, rain and fertility, a mediator between the physical and spiritual world.... It also represents female energy or lifeforce in goddess worship, sometimes linked to the eastern Kundalini force or a supposed "goddess within." The list of meanings is endless, but in the Bible it usually represents sin, temptation, destruction, and Satan. (See dragon) The circular image of the serpent biting its tail links the mythical significance of the serpent to that of the sacred circle. See UROBORUS and spiral.
Vis hele sitatet...
http://www.tattootribes.com/multimedia/110/double-spiral.jpg
Double SPIRAL: Linked to earth-centered or mystical faith in a blend of evolution and devolution -- decay/renewal, life/death/rebirth, spiritual/physical -- the back and forth flow of earthly and cosmic changes. With its focus on the unity of opposites, it resembles the Yin Yang.
Vis hele sitatet...
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Synes det hadde vært kult å tattovere den kjemiske formelen til amfetamin, og så helt nederst står det 'FUCK OFF'
Sist endret av wavezor; 22. juni 2011 kl. 13:36.
Sitat av Obsidi Vis innlegg
Svart fønix som kommer ut av ett egg? For å symbolisere at den ble gjennfødt
Vis hele sitatet...
Eller som reiser seg fra asken? Blir ikke fønikser bare brent til aske så gjenoppstår de fra den?
Sist endret av Eirik0405; 22. juni 2011 kl. 13:41. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Eller som reiser seg fra asken? Blir ikke fønikser bare brent til aske så gjenoppstår de fra den?
Vis hele sitatet...
Hvertfall Vulcan, føniksen til Humlesnurr!
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Eller som reiser seg fra asken? Blir ikke fønikser bare brent til aske så gjenoppstår de fra den?
Vis hele sitatet...
Etter egyptiske og romerske mytologien, så var det dette som skjedde, ja. Det skjedde dog ikke før fuglen hadde laget et rede av myrra i tempelet til solguden Ra. Når solen da sto opp, begynte redet og fuglen å brenne. Ut av asken gjenfødes Fønix som en ny, ung fugl.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg brukt dette symbolet. Med svart aske og rødlig fugl. Kjempe bra at du har kommet deg vekk fra det livet, og et slikt symbol vil passe perfekt.
http://jspivey.wikispaces.com/file/view/swastika.jpg/33728845/swastika.jpg

Tidløs design med både fugl og tegn som symboliserer liv!
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Vist du hadde snudd korset opp ned hadde det vært tysk-indisk migrert liv =)
Trådstarter
Haha, Elpa! Takk for hjelp! Leter litt rundt på nett og har bestilt time hos Flaming Heart Tattoo i Trondheim
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Haha, Elpa! Takk for hjelp! Leter litt rundt på nett og har bestilt time hos Flaming Heart Tattoo i Trondheim
Vis hele sitatet...
Om jeg var deg, ville jeg ordnet det slik at det var Elton å ikke lærlingen som tok jobben. Ikke noe galt med hun, sikkert flink for alt jeg vet, men jeg vet at Elton er jævla flink.
Trådstarter
Fikk lærlingen, men synes det er greit. Hun er jævla flink hun også.
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Fikk lærlingen, men synes det er greit. Hun er jævla flink hun også.
Vis hele sitatet...
Som jeg har forstått det, så er hun ikke lærling lenger, men ferdig utdannet Jeg var hos henne i forrige uke.
Sist endret av mrs.hudson; 22. juni 2011 kl. 21:57.
Låner tråden litt:

[IMG]http://img607.imageshack.us/img607/6509/tattolol.png Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Hvordan synes freaksa denne ser ut? Laget på 5 min i photoshop så plassering osv er ikke særlig, men idéen bak?