Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3916
Hei og hå.

Jeg er sjuk i disse dager, så jeg vil se noen filmer... men jeg foretrekker filmtrilogier. Jeg føler sjelden av enkeltstående filmer er tilstrekkelige.

Filmtrilogier jeg har sett er disse: Lord of the Rings (yndingsfilmene mine of all time), Star Wars ep. 1-6, Pirates of the Caribbean 1-4 (de kommer rett etter LoTR), også har jeg delvis sett litt av Resident Evil (veit de kanskje ikke er en trilogi, men det er flere av dem som handler om det samme, så de er ikke enkeltstående).

Noen trilogier/serier av filmer å anbefale?

For all del, vet du om noen bra enkeltstående filmer som virkelig er "tilstrekkelige", så kan du gjerne anbefale dem. Liker så og si alt av sjangre, utenom romantikk og alt det der. Foretrekker filmer med dybde.
Gudfaren trilogien?
Inception, der har du dybde, bokstavelig talt.
Har sett den flere ganger og syns den er like spennende hver gang jeg ser den.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Harry potter er jo en slager, begynner kanskje litt tregt i de første filmene, men tar seg opp utover.
Hvordan er incpetion en trilogi?

Inception var på ingen måte en film med verken dybde eller spenning
Sist endret av Andreassen; 1. juni 2011 kl. 00:29.
Resident Evil er nice, se dem! Terminator (4 filmer nå vel?), JURASSIC PARK!!!
Sitat av Andreassen Vis innlegg
Hvordan er incpetion en trilogi?

Inception var på ingen måte en film med verken dybde eller spenning
Vis hele sitatet...
Leser du eller bare skriker du ut det du tenker? TS sa at han gjerne tok imot vanlige filmer.
Ja, sitter her i leiligheten og skriker.

Dessuten å kalle inception like tilstrekkelig som en trilogi blir for dumt.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Ingen som har nevnt Matrix?
Nei etter Omaha kom å drepte tråden med den listen er det vel ikke vits i å si noe mer. (props til Omaha^^)
Conan filmene.
9th Gate
Mad Max filmene
Matrix filmene
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Andreassen Vis innlegg
Ja, sitter her i leiligheten og skriker.

Dessuten å kalle inception like tilstrekkelig som en trilogi blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Joda, greit nok at inception er tidenes mest oppskrytte film i mine øyne, så er det fortsatt bare min mening. Om TS tar seg tid til å se den så får vel h*n gjort seg opp en mening om hvorvidt den var bra eller ikke.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Takker og bukker for svarene så langt.

Inception er jeg _veldig_ usikker på om jeg gidder å se. Har hørt mye om den, alle sier den er bra, men det virker ikke som en film for meg.

Med "dybde" så mener jeg film(er) som har stor mening, er kompleks, også videre. LoTR er et fantastisk eksemplar på dype filmer.

Vel, jeg _skal_ se disse:

Resident Evil
X-men
Gudfaren
Kanskje Aliens.

Muligens jeg ser Terminator og litt sånt, men det får bli senere

Jeg har jo sett litt av veldig mange trilogier som jeg ikke husker atm. Harry Potter er jo noe alle har sett

Edit: Matrix, Jason Bourne osv er kanskje en mulighet.
Sist endret av Tfan; 1. juni 2011 kl. 00:44.
Du burde kansje tatt en titt på Jason Bourne triologien om du ikke har sett den. Ganske spennende.

Om du er sjuk å trenger noe å se på kan den norske miniserien Ran også være noe, er i fire deler, ca en time per del.
Back To The Future!!
Evil dead filmene
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
The Bourne Triology er et MUST!

Eller så kan du jo se tv-serier? mange med god story.
Må jo nesten neven Hellraiser filmene også.
Og skal du se Evil Dead filmene. Må du også få med deg Army of Darkness (jeg er ikke sikker på om den tilhører trilogien)

Vil også anbefale deg å se Donnie Darko.
Gudfaren filmene er uutholdelig kjedelige da, men lykke til
Forslag som ikke er nevnt enda:

Futurama filmene (er vel 4?)
Ikke bare kanskje se aliens, se de! Dødsbra originale filmer.
Rambo - must see
Rocky - must see
Die hard - must see

Hvis du virkelig vil ha dybde, sjekk ut den "dokumentaren" her.
Sist endret av Doc. Lester; 1. juni 2011 kl. 01:33.
Gudfaren, Die Hard, The Bourne-serien (episk!), Transporter og Istid er de jeg kommer på i farten.
The Hannibal Lecter Trilogy -- The Silence of the Lambs / Hannibal / Red Dragon
Matrix, Spider-Man, Rocky 1-6, Rambo, Die Hard, Ice Age, Blade, X-Men (Start med Origins Wolverine evt prøv å last ned First Class) Serier jeg kom på i farte, eller har du Harry Potter også om det skulle være aktuelt.

Så nettopp Hall Pass, overraskende morsom til å være Owen Wilson xD
Friday, Next Friday og Friday After Next.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._three_entries

Massevis av bra filmer her!
Vil også ambefale tvillingfilmene Flags of Our Fathers og Letters from Iwo Jima!
Anbefaler Taken, en miniserie med Steven Spielberg Bak rattet.

http://www.imdb.com/title/tt0289830/
Tfan's Avatar
Trådstarter
Serier ser jeg selvfølgelig på. Har sett; Chuck, Fringe, The O.C, Lost, X-files, House MD, South Park, The Big Bang Theory, Modern Family, Dexter, The Mentalist osv, osv.

Jeg skal definitivt se Futurama filmene! trodde det bare var en jeg! elsker den serien. Skal definitivt se flere av de anbefalte filmene, som for eksempel X-men, Jason Bourne, Gudfaren.

Begynte på Game of Thrones tidligere idag. Fantastisk pilotepisode!
Sitat av Tfan Vis innlegg
jeg foretrekker filmtrilogier. [...] Star Wars ep. 1-6, Pirates of the Caribbean 1-4 [...]
Vis hele sitatet...
Ikke for å være douchebag, men vet du egentlig hva trilogi betyr?
Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av NannirK Vis innlegg
Ikke for å være douchebag, men vet du egentlig hva trilogi betyr?
Vis hele sitatet...
Jepp, 3 filmer som henger i hverandre. Men jeg sa serier av filmer / trilogier. Vet første post var litt forvirrende skrevet.

Ikke for å være douchebag, men det burde du skjønt.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Friday, Next Friday og Friday After Next.
Vis hele sitatet...
REBECCA BLACK!
Sitat av Tfan Vis innlegg
Jepp, 3 filmer som henger i hverandre. Men jeg sa serier av filmer / trilogier. Vet første post var litt forvirrende skrevet.

Ikke for å være douchebag, men det burde du skjønt.
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke. jeg så ikke "serier av filmer" i posten, men "trilogier". Da vil vel de aller fleste tro at du mener trilogier.

Men om du vil ha tips, kan jeg anbefale filmene om Chucky. Skrekk-komedie med en morderisk dokke. Den første heter Child's Play.
For å strekke begrepet litt, kan jeg anbefale Life On Mars, en britisk politi/kvasi-scifi/dramaserie i to sesonger basert på en av låtene til David Bowie, som også har fått en oppfølger. Oppfølgeren heter Ashes To Ashes. Også basert på en Bowie-låt.
Den amerikanske versjonen er møkk.
Ellers er Another Gay Movie ganske artig, hvis du ikke er homofob. Har to oppfølgere, tror jeg.
Sist endret av DoktorKven; 2. juni 2011 kl. 18:54.
Six Feet Under
Alien. De to første er reint gull. De to neste er god underholdning når du først er igang.
Dude, Back to the Future!
Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av NannirK Vis innlegg
Faktisk ikke. jeg så ikke "serier av filmer" i posten, men "trilogier". Da vil vel de aller fleste tro at du mener trilogier.

Men om du vil ha tips, kan jeg anbefale filmene om Chucky. Skrekk-komedie med en morderisk dokke. Den første heter Child's Play.
For å strekke begrepet litt, kan jeg anbefale Life On Mars, en britisk politi/kvasi-scifi/dramaserie i to sesonger basert på en av låtene til David Bowie, som også har fått en oppfølger. Oppfølgeren heter Ashes To Ashes. Også basert på en Bowie-låt.
Den amerikanske versjonen er møkk.
Ellers er Another Gay Movie ganske artig, hvis du ikke er homofob. Har to oppfølgere, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Chucky filmene er en god ide. Har sett den første tror jeg, men ikke de andre. Takk!
Er det virkelig ikke noen som har nevnt fast & furious filmene? de er jo utrolig bra (om du liker den typen film, samt biler)
Dollar trilogiene av Sergio Leone en klassiker som alle burde se minst engang før man stryker med! og Mariachi trilogien hvis du vil ha nonstop action med chill musikk
Anbefaler selvfølgelig Matrix-trilogien.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den første trilogien der er jævla bra. Oldboy, den andre filmen, er vel mest kjent. Av sørkoreanske Chan-Wook Park, består av Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy og Lady Vengeance, også kjent som hevntrilogien. Filmene har ikke noe med hverandre å gjøre rent plotmessig, men mye av den samme tematikken. Anbefales virkelig og spesielt Lady Vengeance som jeg synes er den kuleste av dem!

Liker du horror kan også The Three Mothers-trilogien av Dario Argento anbefales. Suspiria, Inferno og Mother of Tears (kom for ikke lenge sida. Ikke så bra, men underholdende). Digger det visuelle i de to første og også musikken (Goblin, italiensk progrock).
Batman filmene?

Synes absolutt du burde se Inception.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Istid er et must da! Istid 1-3
Starship Troopers!
the fast and the furious serien? Transporter serien?
Spider-man filmene er epic.
Donnie Darko og Pulp Fiction burde sees også, selv om de er enkeltfilmer.
Det finnes en annen Darkofilm, men den er elendig i forhold til den første.
Twilight? Vet ikke om den er nevnt før men tbh.... så vil jeg anbefale den


Edit: Hulken?
Sist endret av stinkdyr; 5. juni 2011 kl. 20:40.