Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 982
Hvilken hadde dere valgt, og hvorfor? Hjelp meg... Sikter forresten til den nye Macen.

Er det samsung som har best batteritid?
Macbook Air har Haswell og dermed klart bedre batteritid enn Samsung 9.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Macbook Air har Haswell og dermed klart bedre batteritid enn Samsung 9.
Vis hele sitatet...
Ativ Book 9 har vel haswell, usikker på om den er i norge enda.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sony Vaio Pro virker jo også grei
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av joacimz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bottom line på den var jo ikke nødvendigvis enig med deg da :

Samsung offers a fairly compelling product with the ATIV Book 9 series of Ultrabook devices. The $999-list ATIV Book 9 delivers a dual-core 1.7 GHz Intel Core i5 processor with Intel HD 4000 Graphics driving a 1600 x 900 LED-lit display, 128 GB SSD and 4GB of 1600 MHz DDR3 RAM running 64-bit Windows 8. For $100 more, Apple's $1,099 MacBook Air delivers the same amount of SSD and RAM, a display with slightly lower resolution driven by a slightly slower dual-core Intel Core i5 processor but with the more capable HD 5000 Graphics processor running Mac OS X Mountain Lion.
Vis hele sitatet...
Trenger man et litt kraftigere skjermkort, sure, men ellers nei.
Er det samsung som har best batteritid?
Vis hele sitatet...
Apple reklamerer med 12 timers batteritid på MacBook Air 13".
http://www.apple.com/no/macbook-air/

Samsung reklamerer med 11 timers batteritid på Ativ Book 9 Plus.
http://www.samsung.com/global/ativ/ativbook9plus.html
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ativ Book 9 har vel haswell, usikker på om den er i norge enda.
Vis hele sitatet...
De var helt ukjente for meg, så gjorde bare antagelsen at det var denne.

Ser dessverre dårlig ut med den Ativ modellen på de klassiske nettbutikkene, men ellers så den jo ut som et bra alternativ - uten at jeg er personen med den største tyngden til å uttale meg her. Men realistisk sett ser det ut som om valget må stå mellom ikke-Haswell Samsung 9 eller Haswell-Macbook Air. Gitt at han selvfølgelig ikke velger noe helt annet da.
Sist endret av Pinneknurk; 21. august 2013 kl. 23:29.
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
De var helt ukjente for meg, så gjorde bare antagelsen at det var denne.

Ser dessverre dårlig ut med den Ativ modellen på de klassiske nettbutikkene, men ellers så den jo ut som et bra alternativ - uten at jeg er personen med den største tyngden til å uttale meg her. Men realistisk sett ser det ut som om valget må stå mellom ikke-Haswell Samsung 9 eller Haswell-Macbook Air. Gitt at han selvfølgelig ikke velger noe helt annet da.
Vis hele sitatet...
Denne har ihvertfall både Haswell og QHD+ (3200x1800 pixler).