Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4337
Som dere ser over så ble jeg henta av politiet på skolen i dag, hvor dem henta meg å kjørte meg til politikontoret, og hvor jeg måtte avlegge en urinprøve. Jeg la meg flat å sa at jeg hadde røyket i går.

De var fire stykker delt på to biler og hadde med seg en hund som tydeligvis skulle hjem til meg. Jeg innrømmet at jeg hadde noe AAS hjemme, men sa tydelig til han at dette er fullt lovlig til eget bruk. De tok jo det så klart, men jeg får det tilbake.

De tok PC-en min, og de har Facebook innloggingen til meg. De sa også at jeg ikke fikk lov til å logge på min egen Facebook inntil fredag når jeg skal i avhør, er dette lov av dem? Å faktisk nekte meg tilgang til min egen personlige bruker?
logg deg på med en pc på et biblotec etc. så hvis politiet spør så sier du at du sikkert har blitt hacket!

om det er lov det de gjør vet jeg ikke, men det høres ut som frihetsfornektelse eller hva det heter og det er imot menneskerettighetene ivertfall
Og hva var grunnen til at du kom i politiets søkelys? Hva er du mistenkt for?
Bra at du la deg helt flat og var ærlig. Da viser du samarbeid, og det setter politiet pris på.
Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Jeg innrømmet at jeg hadde noe AAS hjemme, men sa tydelig til han at dette er fullt lovlig til eget bruk. De tok jo det så klart, men jeg får det tilbake.
Vis hele sitatet...
Ikke regn med det.
Har selv fått konfiskert AAS noen ganger og har ikke fått det tilbake.
Politiet begynner å bli temmelig restriktive i forhold til dette med tilbakelevering av AAS pga. man erverver det på ulovlig vis, og derfor er politiet i sin fulle rett til å konfiskere det selv om du i prinsippet har lov til å ha AAS til eget bruk.


Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
De tok PC-en min, og de har Facebook innloggingen til meg. De sa også at jeg ikke fikk lov til å logge på min egen Facebook inntil fredag når jeg skal i avhør, er dette lov av dem? Å faktisk nekte meg tilgang til min egen personlige bruker?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke brydd meg om dette uten at det hadde forlagt en skriftlig kjennelse fra en politijurist.
Bare bruk facebook så mye du vil.
Sitat av surrrr Vis innlegg
Og hva var grunnen til at du kom i politiets søkelys? Hva er du mistenkt for?
Vis hele sitatet...
De trodde jeg hadde hasj hjemme, noe jeg ikke hadde, pluss at det er første gang jeg har blitt tatt for hasjrøyking av politiet.
Hvilke beviser hadde de for å kunne kreve urinprøve? Jeg hadde nektet og iallefall ikke gjort jobben for dem. Har de ingen sikre beviser så er det ikke en selvfølge at jurist/dommer ville gitt dem tillatelse til å ta urinprøve.

I Norge så er man ikke pliktige til å oppgi passord e.l. Logg derfor på facebook og bytt passord. De kan jo ikke nekte deg tilgang til facebook med mindre du har fått en dom som nekter deg dette.

Hva er AAS forresten?
De skal vel snoke gjennom alle meldingene du har sendt og mottat til fredag, og vil ikke at du skal slette de.


Selv ville jeg bare skiftet passord og brukt facebooken, makan til frekkhet. Si at noen har hacket deg eller noe... =))
Om de har pcen din har de freakaccounten din og, bare for å si ifra
Hva er AAS?
Sitat av Knask Vis innlegg
Ikke regn med det.
Har selv fått konfiskert AAS noen ganger og har ikke fått det tilbake.
Politiet begynner å bli temmelig restriktive i forhold til dette med tilbakelevering av AAS pga. man erverver det på ulovlig vis, og derfor er politiet i sin fulle rett til å konfiskere det selv om du i prinsippet har lov til å ha AAS til eget bruk.




Jeg hadde ikke brydd meg om dette uten at det hadde forlagt en skriftlig kjennelse fra en politijurist.
Bare bruk facebook så mye du vil.
Vis hele sitatet...
Får håpe jeg får det tilbake da.

Ingen skriftlig kjennelse fra en politijurist, men de har jo Facebook innloggingen min, og det er ikke jeg så komfortabel med!

AAS er Anadrogene-anabole steroider.
Sist endret av Kebabtruls; 8. februar 2012 kl. 15:34.
Jeg synes det høres helt drøyt ut og få konfiskert pc og ha razzia på så tynnt grunnlag.Jeg har blitt tatt for mye verre ting og jeg har aldri hatt razzia i hjemmet eller fått pcen min beslaglagt.Syk forskjell på politipraksis rundt i dette landet.
Sist endret av JayHova; 8. februar 2012 kl. 15:41.
Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Får håpe jeg får det tilbake da.

Ingen skriftlig kjennelse fra en politijurist, men de har jo Facebook innloggingen min, og det er ikke jeg så komfortabel med!
Vis hele sitatet...
Ja, får håpe det.

Hvorfor bytter du bare ikke passord eller sletter hele kontoen din om du har fortrolig eller hemmelig informasjon på facebook?
Hvis politiet har gjort en såpass dårlig jobb mtp. sporsikring at du har mulighet til å rydde opp etter deg så kan du vel bare gjøre det?
Så vidt jeg har fått med meg er du til nå bare siktet for å ha konsumert cannabis, hvilket du også har innrømmet og derfor vil du ha gjort deg fortjent til strafferabatt.
Om du gjør ting vanskeligere for politiet mtp. tilgang til din facebook-konto skal ikke dette ha noe å si for saken din slik som den er per nå.

De sa også at jeg ikke fikk lov til å logge på min egen Facebook inntil fredag når jeg skal i avhør
Vis hele sitatet...
Typisk uttalelse fra en eller annen ringrev som ønsker å gjøre jobben sin enklere ved å prøve å kommandere en kriminell som nettopp har "mistet jomfrudommen" og ikke vet bedre enn å høre på politiet (no offence) .
Ett tips til senere:
På Facebook kan du slå på en slik sak som gjør at du må få en SMS hver gang du logger p åen ny PC for å kunne logge på.
Når du gjør dette får du også muligheten til å fjerne steder som kan bli logget på fra. Så kan du bare fjerne laptoppen..
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, får håpe det.

Hvorfor bytter du bare ikke passord eller sletter hele kontoen din om du har fortrolig eller hemmelig informasjon på facebook?
Hvis politiet har gjort en såpass dårlig jobb mtp. sporsikring at du har mulighet til å rydde opp etter deg så kan du vel bare gjøre det?
Så vidt jeg har fått med meg er du til nå bare siktet for å ha konsumert cannabis, hvilket du også har innrømmet og derfor vil du ha gjort deg fortjent til strafferabatt.
Om du gjør ting vanskeligere for politiet mtp. tilgang til din facebook-konto skal ikke dette ha noe å si for saken din slik som den er per nå.



Typisk uttalelse fra en eller annen ringrev som ønsker å gjøre jobben sin enklere ved å prøve å kommandere en kriminell som nettopp har "mistet jomfrudommen" og ikke vet bedre enn å høre på politiet (no offence) .
Vis hele sitatet...
Jeg har ting å skjule der, og de vet mye allerede. Men jeg mener at jeg blir krenket når de får tilgang til å se hva slags meldinger jeg får fra venner av meg. Narkotikapolitikken i Norge er på tryne.
Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Jeg har ting å skjule der, og de vet mye allerede. Men jeg mener at jeg blir krenket når de får tilgang til å se hva slags meldinger jeg får fra venner av meg. Narkotikapolitikken i Norge er på tryne.
Vis hele sitatet...
bytt passord og drit i hva de sier ang. facebook! de har ikke lov til det ifølge det andre her har sagt.

enig i det med narkopolitikken btw...
Slett meldinger\samtaler på facebook og bytt passord både der og på mailen din om det er nødvendig. Gjør det NÅ.
Du kan gå på facebook uten at de kan sjekke at du er inne, hvis du er kjapp. Bare logg inn gå på kontoinnstillineger/sikkerhet/aktive økter. Her logger du bare alle ut så bytter du passord og lager ny mail og knytter den til facebook.

=)
Sov til nå, og nå har disse apekattene byttet Facebook passordet mitt. Jeg får jo det lett tilbake, fordi jeg har passord til mailen min. Noe de ikke har. Faens dritt
Kan ikke på noen måte tro at de har lov til å skifte passord på din personlige Facebook, og i det hele tatt å bruke den!? Få skifta passord med en gang, både der og på mailen!!
Når politiet i Norge må i rettsak (i USA) å sloss for å få tilgang til Anders Breivik sin facebook-konto tror jeg neppe de kan drive å styre sånn de gjør nå igrunn. Uansett har du det på det reine om du bare bytter passord, og gir faen i hva de sier. De har neppe lov til det.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg synes det høres helt drøyt ut og få konfiskert pc og ha razzia på så tynnt grunnlag.Jeg har blitt tatt for mye verre ting og jeg har aldri hatt razzia i hjemmet eller fått pcen min beslaglagt.Syk forskjell på politipraksis rundt i dette landet.
Vis hele sitatet...
Nå har vel TS ikke fortalt hvorfor de kom på skolen og tok han så din kommentar er åpenbart basert på fri fantasi.

Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Jeg har ting å skjule der, og de vet mye allerede. Men jeg mener at jeg blir krenket når de får tilgang til å se hva slags meldinger jeg får fra venner av meg. Narkotikapolitikken i Norge er på tryne.
Vis hele sitatet...
Mulig du føler deg krenket, men i lovens forstand er du ikke det.
Om de henter deg på skolen, ransaker hjemmet ditt og i tillegg tar med seg PCn, høres dette ut som et typisk overgrep, eller "uforholdsmessg inngrep" som det heter.

Når de gjør sånne stunt pleier de som regel å "glemme" å ta med en kopi av ransakelsesordren, og siden de må beholde orginalen selv må du heller få den tilsendt senere.

Med mindre du er mistekt for salg, eller oppbevaring av mengder som står i forhold til salg, kan jeg ikke skjønne at de tør.
Å snoke igjennom telefon og PC der man har masse privat er krenkende, for å ikke snakke om å bli hentet i påsyn av alle på skolen. Departementet er ganske klar på at behandlingen folk blir utsatt for under en etterforskning, skal stå i forhold til den påståtte forbrytelsen og forventet straff.

Men siden de garantert har brukt ordene "anholdt" og ikke "arrestert" i rapportene sine, har du ikke krav på fri rettshjelp. Dermed kan det bli dyrt og tidkrevende å gå videre med.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Nå har vel TS ikke fortalt hvorfor de kom på skolen og tok han så din kommentar er åpenbart basert på fri fantasi.



Mulig du føler deg krenket, men i lovens forstand er du ikke det.
Vis hele sitatet...
Facebook er nytt og personlig, jeg liker ikke at de snoker i personlige problemer som angår meg personlig. Føler meg krenket, når de ikke fant en dritt på meg, men bare AAS og for bruk av hasj.

Sitat av SonOfCarl Vis innlegg
Om de henter deg på skolen, ransaker hjemmet ditt og i tillegg tar med seg PCn, høres dette ut som et typisk overgrep, eller "uforholdsmessg inngrep" som det heter.

Når de gjør sånne stunt pleier de som regel å "glemme" å ta med en kopi av ransakelsesordren, og siden de må beholde orginalen selv må du heller få den tilsendt senere.

Med mindre du er mistekt for salg, eller oppbevaring av mengder som står i forhold til salg, kan jeg ikke skjønne at de tør.
Å snoke igjennom telefon og PC der man har masse privat er krenkende, for å ikke snakke om å bli hentet i påsyn av alle på skolen. Departementet er ganske klar på at behandlingen folk blir utsatt for under en etterforskning, skal stå i forhold til den påståtte forbrytelsen og forventet straff.

Men siden de garantert har brukt ordene "anholdt" og ikke "arrestert" i rapportene sine, har du ikke krav på fri rettshjelp. Dermed kan det bli dyrt og tidkrevende å gå videre med.
Vis hele sitatet...
Fikk ingen ransakelseordre, fikk ikke engang se på den. De sier jeg er mistenkt for salg, men de fant ingenting, og jeg pusher heller ikke. Jeg har deaktivert Facebook brukeren nå, og avsluttet seksjonen de brukte på min Facebook.

Ble hentet på skolen slik at alle så det, var ikke morsomt i det hele tatt. Selv så sitter de i bilen og snakker i telefon uten handsfree, og kjører altfor fort.
Hvorfor tar du ikke bare tilbake facebook kontoen din?
Hvis noen skal kunne bryte loven så er det polisen selv.

Men når det mases om at det er så farlig å kjøre uten handsfree, så gjør polisen det selv .. helt utrolig.

Man må alltid huske på at de er der for å jobbe. De bryr seg egentlig ikke om folk, men om regelverket.
tatt av onkel haha! ble litt usikker da jeg så overskriften
Det jeg er nysgjerrig på er hva purken skiftet passordet ditt til? "Tattforhasj123"?
Haha, morsomt innspill Tawon.

Jeg har deaktivert kontoen min foreløbig, og jeg skal si det til dem på fredag i avhøret at de ikke har noen rett til å ta brukerkontoen min.
Kan jeg få spørre hvor du bor? Må være et sted hvor politiet har seriøst lite å gjøre... Ta så av for å ta noen med litt hasj.
Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Haha, morsomt innspill Tawon.

Jeg har deaktivert kontoen min foreløbig, og jeg skal si det til dem på fredag i avhøret at de ikke har noen rett til å ta brukerkontoen min.
Vis hele sitatet...
bare husk og ha en hyggelig tone hele tiden. noe som funket for meg da jeg var liten hvis noen kjeftet og ropte til meg sa jeg: ikke prat så høyt til meg, jeg hører deg godt selv med vanlig stemme. vet ikke om det funker på slike idioter som er desperat for og få en sak løst...

gi oss resultater på avhøret etterpå,(jeg ber deg) jeg lurer på hva de sier.

uansett, hold deg rolig under avhøret og heller si til folka at de kan snakke normalt til deg og behandle deg som et levende vesen. husk og innrøm alt, da har de ikke noen grunn til og kjefte på deg. og siden du ikke har noe og skule så har du vell ikke noe og være redd for heller?
Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Haha, morsomt innspill Tawon.

Jeg har deaktivert kontoen min foreløbig, og jeg skal si det til dem på fredag i avhøret at de ikke har noen rett til å ta brukerkontoen min.
Vis hele sitatet...

Å avgi forklaring har du ikke noe å tjene på i den saken her. Ikke med mindre du skal nekte.

Du har testet positivt på urinprøve, men dette var helt sikkert en hurtigtest som ikke er holdbare. Til og med sakkyndige hos SRI statens retstoksiske institutt) klassifiserer testene som usikre.
Uspesifikke immunologiske metoder som det er kun egnet til en hurtigtest. Positive resultater skal følges opp med blodprøve og analyseres av kvalifiserte labtekeknikere med massespektografer annet leketøy som står i sterk kontrast til en usikker billigtest utført av en person som ikke engang skjønner hvordan ting som blinklys og handsfree fungerer.

Om du ikke har tenkt til å nekte, så ikke kast bort tiden din på å møte opp til avhør. Du plikter ikke å måte opp, og de kommer bare til å sitte der i en time og spørre om de samme 3 tingene om, og om igjen; "Hvem, kjøpte du det av?" "Han du kjøpte av.. hvor får han det fra?" og "Hvor mye kjøpte du?"
Sitat av SonOfCarl Vis innlegg
Å avgi forklaring har du ikke noe å tjene på i den saken her. Ikke med mindre du skal nekte.

Du har testet positivt på urinprøve, men dette var helt sikkert en hurtigtest som ikke er holdbare. Til og med sakkyndige hos SRI statens retstoksiske institutt) klassifiserer testene som usikre.
Uspesifikke immunologiske metoder som det er kun egnet til en hurtigtest. Positive resultater skal følges opp med blodprøve og analyseres av kvalifiserte labtekeknikere med massespektografer annet leketøy som står i sterk kontrast til en usikker billigtest utført av en person som ikke engang skjønner hvordan ting som blinklys og handsfree fungerer.

Om du ikke har tenkt til å nekte, så ikke kast bort tiden din på å møte opp til avhør. Du plikter ikke å måte opp, og de kommer bare til å sitte der i en time og spørre om de samme 3 tingene om, og om igjen; "Hvem, kjøpte du det av?" "Han du kjøpte av.. hvor får han det fra?" og "Hvor mye kjøpte du?"
Vis hele sitatet...
Faktisk, så glemte han urinprøven. Saken var nå at jeg kom på kontoret, så sa han at jeg skulle avlegge en urinprøve, og jeg sa jeg ikke måtte pisse, men at jeg kunne heller ta blodprøve. Så fikk jeg to glass for å pisse, men jeg fikk ikke ut en dråpe en gang. Så da sa han til meg at jeg kunne ta det når vi kom til huset mitt, og det glemte dem, så de har faktisk ikke fått ta urinprøve på meg.

Men, jeg har jo sagt at jeg røyket hasj dagen før jeg ble tatt, så vet ikke om det har så mye å si.
Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Men, jeg har jo sagt at jeg røyket hasj dagen før jeg ble tatt, så vet ikke om det har så mye å si.
Vis hele sitatet...
Tja, dersom du røyket dagen i forveien så er det ikke sikkert at blodet ditt inneholder noe THC. Du skulle brukt retten din til å ikke si noe, så hadde du kanskje sluppet unna.
Sist endret av caperno; 9. februar 2012 kl. 15:28.
Ikke for å virke som en kuk men: hva med å ta kontakt med advokat?

Jeg hadde tatt en slik opplevelse som et såpass grovt overtramp at jeg glatt hadde fått 50k i advokatregning for å fucke tilbake med snuten. Og vil tro advokat er meget mer kvalifisert til å kunne guide deg gjennom denne saken.

Håper du får gjort livet dems bittelitt vanskeligere, man kan ikke finne seg i hva som helst, iallefall ikke når det er fra politiet, de har en rolle og et ansvar her i samfunnet som tilsier at de er de siste som skal begå slike "overgrep". Desverre er jo dette langt fra virkeligheten til tider. Hjelper jo ikke på at SEFO er noen ubrukelige cunts som kun passer på andre snut.
Sitat av SonOfCarl Vis innlegg
Om du ikke har tenkt til å nekte, så ikke kast bort tiden din på å møte opp til avhør. Du plikter ikke å måte opp, og de kommer bare til å sitte der i en time og spørre om de samme 3 tingene om, og om igjen; "Hvem, kjøpte du det av?" "Han du kjøpte av.. hvor får han det fra?" og "Hvor mye kjøpte du?"
Vis hele sitatet...
Greit om du ikke oppfordrer ham til å skaffe seg flere problemer. Det er riktig at man ikke har plikt til å forklare seg, men dersom man som mistenkt får innkalling har man etter straffeprosesslovens § 230 3. ledd 2. punktum oppmøteplikt, om enn kun for å avklare hvorvidt man er villig til å forklare seg eller ikke. Det åpnes også for at man kan avhentes dersom man ikke møter opp.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ett tips til senere:
På Facebook kan du slå på en slik sak som gjør at du må få en SMS hver gang du logger p åen ny PC for å kunne logge på.
Når du gjør dette får du også muligheten til å fjerne steder som kan bli logget på fra. Så kan du bare fjerne laptoppen..
Vis hele sitatet...
Hva mer enn "en slik sak" heter denne funksjonen, og hvor finner jeg den?

Ontopic: Dersom du har noe å skjule, så er mitt tips å møte opp, be politiet oppnevne en advokat de kan diskutere saken din med dersom de ønsker noen å snakke med den om. Hva dataen an

Dreier det seg bare om oppbevaring av aas og litt hasj er det trolig bare snakk om en bot (dog har du aldri oppgitt mengder og om du har andre liknende saker på samvittigheten\rullebladet).
Har en onkel som er i blåfags clan, han brukte å gi meg cd/dvd med piratkopiert filmer/musikk.
Ble engang pågrepet av politiet, dem trudde jeg var wasted men var utrolig nok edru, jeg la merke til 10km/t over 50sonen, maken til respektløst sier jeg.

Til ts: Next time, aldri aldri gi dem urinprøve så fremst du ikke risikere noe som feks, bil lappen eller kan få fritak fra en ransakelse, hvis du samarbeide med bluefags
Sist endret av Mentaltsvak101; 16. februar 2012 kl. 04:40.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Bra at du la deg helt flat og var ærlig. Da viser du samarbeid, og det setter politiet pris på.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis han lever for å gjøre politiet lykkelig så var det jo en fantastisk ting å gjøre. Hvis han derimot ønsker minst mulig straff var det en idiotisk ting å gjøre. Å ikke si noe kan ikke gjøre deg mer skyldig; å si noe kan alltid gjøre det. Hva tror du er smartest?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Bra at du la deg helt flat og var ærlig. Da viser du samarbeid, og det setter politiet pris på.
Vis hele sitatet...
ja selvfølgelig setter de pris på det , da er det jo enklere for de å lage et rulleblad for ts som et langt vondt år. Man har som hovedregel aldri noe å tjene på å være samarbeidsvillig med de

Sitat av Kebabtruls Vis innlegg
Faktisk, så glemte han urinprøven. Saken var nå at jeg kom på kontoret, så sa han at jeg skulle avlegge en urinprøve, og jeg sa jeg ikke måtte pisse, men at jeg kunne heller ta blodprøve. Så fikk jeg to glass for å pisse, men jeg fikk ikke ut en dråpe en gang. Så da sa han til meg at jeg kunne ta det når vi kom til huset mitt, og det glemte dem, så de har faktisk ikke fått ta urinprøve på meg.

Men, jeg har jo sagt at jeg røyket hasj dagen før jeg ble tatt, så vet ikke om det har så mye å si.
Vis hele sitatet...
du står fritt til å trekke forklaringen din, si at du følte deg presset og stresset i situasjonen å at du bare sa det for å gjøre de tilfreds eller lignende