Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 13677
Halla folkens.
Så en dokumentar igår kveld som handlet om hasj. Det ble da sakt at det ble blandet ut med diverse stoffer som "valium, lim, etc".

Hvem er det som gjør dette? er det dealerene eller hvem er det?
Det kan da ikke være bra og inta masse lim?
Og til slutt så lurer jeg på om det i det heletatt blir importert "ren" hasj til norge?
Selvsagt blir det importert hasj til Norge. Har selv røyket Amsterdam-greier.
Umulig å svare på spørsmålene dine, da dette kan gjøres av hvem som helst, i hvilket som helst ledd på vei til Norge.
Kan være dealeren din blander ut shit han får for å tjene mer, men mer sannsynlig at det allerede er blandet ut på veien hit.
Tror ikke det er så vanlig at "vanlige dealere" gjør dette, men det er jo en del av problematikken ved å holde det ulovlig; man vet ingenting om hva som _egentlig_ er i hasjen.
Parkettetterligning
Har jeg aldri hørt om, ikke løsemidler eller medikamenter ihvertfall. Ren weed er jo ublandet del av plante og hasj er et stoff der oljen er ekstrahert ut. Kan hende det blandes med noe men i gode miljøer så tviler jeg på at det er noe skadelig.
Jeg har liten eller ingen tro på at hasj pensles med eller presses iblandet piller. At du derimot kan få noe som er blandet med noe annet for å få opp vekta eller gi et inntrykk av kvalitet/lukt ser jeg ikke bort ifra at man kan motta fra elendige, moralsk ødelagte dealere.
Hennamaling er veldig vanlig å blande ut med. Du kan smake det på hasjen om du har røyka litt forskjellig.
Kjøper du pot, kan denne også inneholde dritt du egentlig ikke vil ha i deg. Søk opp "grit weed" på google.
Ellers så har du jo DÅRLIGE dyrkere, som bruker for mye kjemikalier og eller ikke steller plantene sine godt nok.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Umulig å svare på spørsmålene dine, da dette kan gjøres av hvem som helst, i hvilket som helst ledd på vei til Norge.
Kan være dealeren din blander ut shit han får for å tjene mer, men mer sannsynlig at det allerede er blandet ut på veien hit.
Tror ikke det er så vanlig at "vanlige dealere" gjør dette, men det er jo en del av problematikken ved å holde det ulovlig; man vet ingenting om hva som _egentlig_ er i hasjen.
Vis hele sitatet...
What? Tror du det blir sendt ett parti med keef fra marokko, stopper innom fks tyrkia og pakker opp sendigen for så bryte det ned og tilsette valium eller lim!? Høres det smart eller lønnsomt ut?

Nei. er det blanda inn noe tull skjer nokk det under selve produksjonen av hasjen.
Commendatore, de drar nok ikke innom f.eks. Tyrkia for å tilsette valium eller lim, og var garantert ikke det han mente. Det han mente var nok at det kan være hvilket som helst ledd som tilsetter dritten, altså enten de som lager den, de som importerer den, de som tar inn store partier og gir videre eller dealere som selger smått.

Stemmer dog også for at denne prosessen skjer under produksjon av hasjen. Hva som er blandet inn derimot er det nok ikke noe fasitsvar på.
Hvorfor er det ikke flere som dyrker selv? Må jo være enkelt å gro noen planter? Og hvorfor er det ingen som lager en guide på hvordan man tester renhetsgraden på grønt og brunt hasj siden så mange lurer på det?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvorfor er det ikke flere som dyrker selv? Må jo være enkelt å gro noen planter? Og hvorfor er det ingen som lager en guide på hvordan man tester renhetsgraden på grønt og brunt hasj siden så mange lurer på det?
Vis hele sitatet...
Det er mange som gror i dette landet,men folk flest holder det veldig skjult.
Får og teste "renhetsgraden" som du kaller det,så må man ha lab utstyr.
Den siste tiden har endel begynt å blande inn syntetiske cannabinoider i weed.
Dokumentaren du så i går kveld på Nat Geo var tvilsom. Jeg synes dog det er interessant at du er mer bekymret for valium og plast enn at de smuglet det i anus.

De som selger skiten vil jo tjene mye, kjente en fyr som manglet noen gram så han gnidde inn litt sand. Mange rare typer der ute. Det er dog mye enklere å plante planten selv. I lengden lønner det seg også; og du kan bestemme strain.

Jeg kjenner en unge som spiser lim, tapet, og ledninger; hittil har den ikke fått varige men.

Selvsagt blir det importert ren hasj til Norge, men den selges ikke på gata.
Sitat av Diox Vis innlegg
Commendatore, de drar nok ikke innom f.eks. Tyrkia for å tilsette valium eller lim, og var garantert ikke det han mente. Det han mente var nok at det kan være hvilket som helst ledd som tilsetter dritten, altså enten de som lager den, de som importerer den, de som tar inn store partier og gir videre eller dealere som selger smått.

Stemmer dog også for at denne prosessen skjer under produksjon av hasjen. Hva som er blandet inn derimot er det nok ikke noe fasitsvar på.
Vis hele sitatet...
Ser den. som jeg skrev f.eks.
Meningen var og kaste lys på ordlyden.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Halla folkens.
Så en dokumentar igår kveld som handlet om hasj. Det ble da sakt at det ble blandet ut med diverse stoffer som "valium, lim, etc".

Hvem er det som gjør dette? er det dealerene eller hvem er det?
Det kan da ikke være bra og inta masse lim?
Og til slutt så lurer jeg på om det i det heletatt blir importert "ren" hasj til norge?
Vis hele sitatet...

Er nok ikke så vanlig med bøffe-hasj i Norge, Jeg har ihvertfall aldri vert borti det, kjenner heller ingen som har. Å blande ut med Valium er garantert bare tull, får ingen rus av å røyke valium, det er heller ikke lønnsomt for dealer. Og ja vil tro nesten 90% av all hasj i Norge er impotert, grønt er derimot ofte dyrket i Norge.
____________________
Somalierne på Grønland blander det i hvert fall ut med hennamaling og gummi. Ikke faen om jeg hadde røyket dette selv om jeg hadde fått det gratis.
Sitat av Matoub Vis innlegg
Somalierne på Grønland blander det i hvert fall ut med hennamaling og gummi. Ikke faen om jeg hadde røyket dette selv om jeg hadde fått det gratis.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne likt og fått sett denne hasjen som inneholder gummi..Er enig med henna,men har aldri opplevd gummi i hasj før.Og jeg kjenner endel av somalierne som selger på grønland,det ekke dem som mikser og trikser med hasjen,dette har skjedd før kifen har kommet inn i landet.
Dessuten,viss du leiter litt så finner man lett standardplus hasj på grønland.
Sist endret av JayHova; 14. februar 2012 kl. 19:42.
Lurer på hva som hadde skjedd med meg om jeg hadde røyke hasj med henna i. Har hennaallergi/ allergi mot PPD (paraphenylenediamine) som man tilsetter i henna for at fargen skal sitte lengre på hud. Jeg får allergisk reaksjon når det brukes på huden. Lurer jeg på om jeg ville fått en allergisk reaksjon ved å f.eks spise det også.
Det man ofte hører er jo at det blandes alt fra løsemidler til rottegift i hasj for å maskere dårlig kvalitet og feks lav thc.
Om det er tilfellet eller ikke har jeg ikke peiling på men se på makka feks. Den er aldri ren og det er alltid blandet ut med noe slags dritt. Og jo mer skanky dealeren er jo mer dritt i peppern. Kan fort være det samme med hasj.
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Det man ofte hører er jo at det blandes alt fra løsemidler til rottegift i hasj for å maskere dårlig kvalitet og feks lav thc.
Om det er tilfellet eller ikke har jeg ikke peiling på men se på makka feks. Den er aldri ren og det er alltid blandet ut med noe slags dritt. Og jo mer skanky dealeren er jo mer dritt i peppern. Kan fort være det samme med hasj.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser du får deg at man skal klare og blande masse rart inn i en klump med hasj?Det er mye lettere og bøffe ut pulver.
Stearin er veldig vanlig, dette husker jeg fra et lengre opphold syd i Spania.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hvordan ser du får deg at man skal klare og blande masse rart inn i en klump med hasj?Det er mye lettere og bøffe ut pulver.
Vis hele sitatet...
Nei jeg veit ikke jeg. Er vel ingen cannabisbonde jeg. Jeg gjenga kun det jeg har hørt, og jeg sa også at jeg ikke vet om det stemmer.

Det jeg vet er at det oftere og oftere forekommer bøffa svarting feks.
For bare noen år tilbake så var svarting sikkert som banken. Om du i det hele tatt fikk fatt i noe så var det bra. Slik er det ikke lenger så noe blandes i bøffa svarting det er helt sikkert. Hvem som trikser eller hva de trikser med vet jeg ikke. Men jeg vet at det skjer og slik var det ikke før.
Sist endret av random67489; 14. februar 2012 kl. 20:54.
Kamelbæsj er jo en god gammel myte.

Ellers har jeg også hørt at det på ett eller annet vis går an
å varme den opp ikke så altfor mye, for så å sett den i press
og klemme ut olje, slik at man kan dele et kvalitetsmessig
gjennomsnittlig bra parti i en bedre og en mindre bra del.
Aner ikke om det er noe hold i dette. Folk sier jo mye rart.

Har dessuten sett en litt mer "underground" dokumentar for
mange år siden om hasjproduksjon i Marokko. Der graderte
de kvaliteten etter hvor mange ganger plantene hadde blitt
ristet / banket, dvs. at første riste / bankerunde gir mye
trikomer og mindre "vanlig" plantemateriale, mens siste
runde gir en mindre mengde av førstnevnte, og mer av
sistnevnte. Ifølge dokumentaren slipper førstesorteringen
meget sjelden ut av Marokko, enn si stedet der den er laget.
Sist endret av PVestlandia; 14. februar 2012 kl. 21:17.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hvordan ser du får deg at man skal klare og blande masse rart inn i en klump med hasj?Det er mye lettere og bøffe ut pulver.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke vanskelig å blande ut hasj med noe? Det er jo bare varme det opp og presse det igjen.
Vet med sikkerhet at noe av hasjen som ender opp i nord-europa er blandet ut med høy evt. andre plante ekstrakter etter samtaler med brukere og dealere rundt om.. da jeg var i tunisia for 3 år siden kunne selgeren fortelle meg at det var "utvannet" uten å tenke at det var noe uvanlig.. good kush var det læll.. jo lengre man er fra kilden, jo større sjanse er det for at det er blandet noe i det. Hvordan det gjøres er jo en annen sak. Tviler på at så mange her har peiling på akkurat det. Men å pensle det, blande piller i det osv. skjer ikke om du ikke har et spesielt ønske om det.. hvem blander vel dyrere dop i hasj? For å gjøre deg avhengig? verdens beste markedsplan....
Sist endret av noe tilfeldig ræl?; 14. februar 2012 kl. 21:25.
Tviler også på at det brukes valium men løsemidler og rottegift skal være egnet til mye ikke bare pepper hører jeg.
Resultatet er uansett at det selges mye dårlige varer rundt forbi. Og norge er et langstrakt land, tenk hvor mange hender varene har vært innom før det ender i ulsteinvik, hammerfest eller vardø. Hvert ledd kan være på jakt etter høgere inntekter. Så en vet jo aldri hvem svinet er. Men slik er det når varene må handles illegalt. Tror ikke akkurat kafeene i Amster sliter med dårlige produkter.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er da ikke vanskelig å blande ut hasj med noe? Det er jo bare varme det opp og presse det igjen.
Vis hele sitatet...
Den hasjen haddde du aldri klart og fått solgt til meg ihvertfall.Man hadde jo sett at det var noe muffins med klumpen.
Men jeg veit jo at det er mye rar hasj rundt omkring,men det meste er triksa med lenge før det kommer til Norge.
Pinnehasjen som selges av negerdealerne langs elva, i alle fall for et par år siden, var blandet inn med henna her i landet. Den ble så presset om til den karakteristiske pinneformen som er lett å håndtere, men en må bruke et gram for å bli fjern av.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Den hasjen haddde du aldri klart og fått solgt til meg ihvertfall.Man hadde jo sett at det var noe muffins med klumpen.
Men jeg veit jo at det er mye rar hasj rundt omkring,men det meste er triksa med lenge før det kommer til Norge.
Vis hele sitatet...
Hvorfor smugle dårlig hasj inn i Norge? Det er helt ulogisk. Da får man jo mer å smugle over grensen.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Hvorfor smugle dårlig hasj inn i Norge? Det er helt ulogisk. Da får man jo mer å smugle over grensen.
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi dealerne tar samme prisen uansett, så da sender de innimellom dritt opp hit.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Hvorfor smugle dårlig hasj inn i Norge? Det er helt ulogisk. Da får man jo mer å smugle over grensen.
Vis hele sitatet...
Alt handler om penger,det er en kjent sak at de dårligste platene blir sendt opp hit til skandinavia,for dem får solgt det uansett.Selvfølgelig er det endel bra hasj her og,men det som dominerer markedet her er hasj som de lenger sør i europa ikke vil ha.
Kvaliteten blir generelt bedre jo nærmere Marokko du kommer(sier seg jo egentlig selv).
Har aldri opplevd at hasjen har blitt blanda ut med noe. Handler kun med folk jeg kjenner personlig, men jeg har alltid fått ren, som regel meget god hasj.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hele "blandet ut" fenomenet er semi-propaganda. Det er så klart sannhet i det også.
Hasj blir så å si aldri blandet ut med andre rusmidler. Aldri. I spesielle situasjoner kan det forekomme, men som regel er hasjen din aldri blandet med andre ulovlige rusmidler. Dette vil bare si penge-tap for selgeren som tilsier at det er ulogisk å blande hasj med andre ulovlige rusmidler.

For det andre har hasj en hard, solid form i ferdig tilstand. Det vil si at det er rimelig vanskelig å "blande" noe inn i hasjen når den allerede er sammenpresset.

Det vanligste med "dårlig" hasj eller typisk norsk gatehasj er at det er hasj med mye plantemateriale. Noen ganger kan det også brukes f. eks krydder som kanel eller lignende men det vanligste med dårlig hasj er mye plantemateriale.

Hasj fra f. eks. marokko behandles ved at pulveret (altså trichomene, kief) ristes av plantene, deretter sorterer man kief fra plantemateriale. Dårlig hasj er oftest bare hasj med mye plantemateriale i. (altså fint pulveriserte blader, stilker, frø etc)

Det er MANGE andre måter å fremstille hasj på så det er så klart rom for kreativitet.

Glemte forresten å si at pulveret som produseres i f. eks Marokko ofte blir solgt i plastposer til kjøpere som presser det. De kan blande ting i det så klart, men oftest er det bare pulverisert plantemateriale, noen ganger andre naturlige ting. Farlige kjemikalier KAN forekomme i Europa, dealere kan bruke mange skitne knep, som å spraye med luktforsterker (som kan være skadelig) eller andre ting for å enten heve vekten eller lukten og den visuelle framstillingen.

Alt dette kunne blitt løst ved å fjerne forbudet mot cannabis slik at man f. eks kan kjøpe hos butikker som tester alt de får inn. Kvalitetssikring, aldersgrenser, stort fall i kriminell finansiering/organisert kriminalitet etc. men det blir litt for OT
Aldri blitt gjort beslag av hasj i Norge blandet med gummi f.eks, så siden det dagligdags blir nevnt her så oppfordrer jeg noen av dere som er mye i kontakt med hasj blandet med slike ting å levere det inn til analyse.
Har fått weed glacet med piller, mest sannsynlig paracet. Er ikke kødd, finnes drittsekker som gjør alt for å få bøffet opp vekten.
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Har fått weed glacet med piller, mest sannsynlig paracet. Er ikke kødd, finnes drittsekker som gjør alt for å få bøffet opp vekten.
Vis hele sitatet...
Og hvordan virket det?
Hvordan vet du at du fikk det?
stilker og blader kvernet i en mølje
Sitat av Stratops Vis innlegg
Den siste tiden har endel begynt å blande inn syntetiske cannabinoider i weed.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker ikke Cannabis lenger men jeg vet med sikkerhet at flere og flere folk blander inn syntetiske cannabinoider i weeden sin.
Senest idag fikk jeg tilbud om weed som var iblandet det,og det er ikke første gang, men denne karen her sa det var iblandet da jeg spurte han om det, som om det var en bra ting..(kanskje noen synes det)
Ellers hvis man har litt erfaring med syntetiske cannabinoider og ser litt ekstra godt på weeden kan man lett se det, spesielt hvis pulveret har en spesiell farge eller det ligger pulver i bunn av bagen.
Honning, hvorvidt om dette er utbredt her vet jeg ikke. Men blir sikkert brukt.
I Frankrike var det marihuana med glassfiberstøv. Dette vil jo ikke øke vekten, men produktet vil se mer potent ut.
Tviler på at det er noe man trenger å bekymre seg over her på berget, men er dem som sier dem har fått det..
Spørsmål ang. hva hasj kan være blandet med:

Sent i 2011 en gang var jeg i kontakt med en politibetjent pga mistanke om bruk av hasj (har aldri prøvd å røyke det, har lyst, men dette er en helt annen historie...). Greia er hvertfall at denne politibetjenten fortalte meg at hasjen som kommer til Norge i dag er mye sterkere og "farligere" enn den har vært tidligere. Hun sa bla. at hasjen kan ha blitt satt inn/penslet med (husker ikke helt hva hun sa her) med heroin for å få folk avhengige, slik at bakmenn kan tjene mer. Er dette noe hun sa for å skremme meg fra å prøve hasj, eller kan det være sant?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av sofusan Vis innlegg
Spørsmål ang. hva hasj kan være blandet med:

Sent i 2011 en gang var jeg i kontakt med en politibetjent pga mistanke om bruk av hasj (har aldri prøvd å røyke det, har lyst, men dette er en helt annen historie...). Greia er hvertfall at denne politibetjenten fortalte meg at hasjen som kommer til Norge i dag er mye sterkere og "farligere" enn den har vært tidligere. Hun sa bla. at hasjen kan ha blitt satt inn/penslet med (husker ikke helt hva hun sa her) med heroin for å få folk avhengige, slik at bakmenn kan tjene mer. Er dette noe hun sa for å skremme meg fra å prøve hasj, eller kan det være sant?
Vis hele sitatet...
Heroin er så lite lønnsomt å pensle hasj med at det skal du ikke bekymre deg for, finnes minst en tråd om temaet her på forumet mener jeg å huske.
Jeg har gått på pisseprøver og røyket masse forskjellig hasj. Aldri blitt påvist noe annet enn THC.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg har gått på pisseprøver og røyket masse forskjellig hasj. Aldri blitt påvist noe annet enn THC.
Vis hele sitatet...
fordi det ikke er blandet ut med et stoff det testes for på urinprøver selvsagt.

det er ikke slik at de tester alt av molekyler i pisset ditt og får frem nøyaktig hva det består av.
Jeg mente att den gamle myten om att andre rusmiddler er penslet på hasjen er tull, selvsagt.
ser det er en del svar her så kan godt vere ndet er nevnt før ville enkli forundre meg om ikke

men hva som jeg har opplevd å finne i hasjen er
henna maling
plastelina
plastik
diverse plante rester
talg
å fett

så at det sto noe om valium i tråden dette har jeg aldrri hørt om da dette er dyrere en hasj på det svarte markedet ville vel det vere direkte uøkonomisk
Med tanke på andre droger, var det ikke noe om at de brant opp, før du fikk effekt eller noe slikt?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg mente att den gamle myten om att andre rusmiddler er penslet på hasjen er tull, selvsagt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke myte. Har selv penslet dritt hasj med heroin i mine yngre dager.
Plate 3000,- + 10gram heroin 4000,- = 7000,- for en plate med god hasj.
Blandet jeg mye vann med heroinen slik at mer veske ble sugd inn i den dårlige tørrokken kunne 100gram i tillegg bli til rundt 130-140gram.

Det å tro at dette er en myte er veldig naivt selv om det ikke forekommer veldig ofte.


Hasj kan være blandet ut med nesten alt mulig rart. Papir, sand, plante materiale etc..
Sist endret av DrPerception; 19. februar 2012 kl. 22:44.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Det er ikke myte. Har selv penslet dritt hasj med heroin i mine yngre dager.
Plate 3000,- + 10gram heroin 4000,- = 7000,- for en plate med god hasj.
Blandet jeg mye vann med heroinen slik at mer veske ble sugd inn i den dårlige tørrokken kunne 100gram i tillegg bli til rundt 130-140gram.

Det å tro at dette er en myte er veldig naivt selv om det ikke forekommer veldig ofte.


Hasj kan være blandet ut med nesten alt mulig rart. Papir, sand, plante materiale etc..
Vis hele sitatet...
mener du seriøst at du blanda hasjen ut med heroin verd mere en hele plata

du sier dine yngre dager da regner jeg med at det er mere en 2-3 år siden på denne tiden fikk du fint mere en akseptabel hasj for 6000 per hg
så skjønner ikke at du virkelig lurte folk til å røyke hero når det ville vert mere økonomisk å kjøpe litt dyrere gall

sier ikke at du lyver for jeg vet det forekommer det jeg lurer på er HVORFER?
Sist endret av dildo-jonny; 19. februar 2012 kl. 22:50.
Sitat av somnium Vis innlegg
fordi det ikke er blandet ut med et stoff det testes for på urinprøver selvsagt.

det er ikke slik at de tester alt av molekyler i pisset ditt og får frem nøyaktig hva det består av.
Vis hele sitatet...
altså RC'er og "labhasj" du mener det blir blandet med da? Har du selv vært borti dette- eller kan du vise til noe kilder(avisartikler etc.) som omtaler problematikk med penslet og rusmiddelforsterket canabis?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
altså RC'er og "labhasj" du mener det blir blandet med da? Har du selv vært borti dette- eller kan du vise til noe kilder(avisartikler etc.) som omtaler problematikk med penslet og rusmiddelforsterket canabis?
Vis hele sitatet...
har ingen kilder på det men det hørtes jo nokså realistisk ut å blande jvh xxx
eller am xxx i hasjen da dette har ca samme rus ikke vises på urinprøver
å er mye biligere men aner ikke har aldri hørt om dette, men det hørtes da ikke så urealistisk ut da
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Det er ikke myte. Har selv penslet dritt hasj med heroin i mine yngre dager.
Plate 3000,- + 10gram heroin 4000,- = 7000,- for en plate med god hasj.
Blandet jeg mye vann med heroinen slik at mer veske ble sugd inn i den dårlige tørrokken kunne 100gram i tillegg bli til rundt 130-140gram.

Det å tro at dette er en myte er veldig naivt selv om det ikke forekommer veldig ofte.


Hasj kan være blandet ut med nesten alt mulig rart. Papir, sand, plante materiale etc..
Vis hele sitatet...
Om dette er sant, noe jeg tviler på det egentlig er. Så syntes du det er helt greit å gi heroin til uvitende personer?