Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1166
Som tittelen sier.

Hva er den ''beste/største'' reggae festivalen i Europa?

Er meget keen på noe sånt.
Summer Jam,Tyskland hatt mange flotte turer,anbefales !

Du kan lese mer her http://www.reggaenode.de/summerjam/
Vis du er inn i reggae så ser du at det er store navn på samvittigheten
Sist endret av Enesheen; 20. januar 2011 kl. 21:48.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Summer Jam,Tyskland hatt mange flotte turer,anbefales !

Du kan lese mer her http://www.reggaenode.de/summerjam/
Vis du er inn i reggae så ser du at det er store navn på samvittigheten
Vis hele sitatet...
Var på den siden istad, men så ut som siste gangen var i 2009? Også var det vanskelig å finne bra filmer fra Summer Jam på youtube, fant nesten bare folk som satt i telt, fjerne som faen og sang sanger.
Kanskje denne kan hjelpe,http://summerjam.de/

Hippienes dager er ikke talte !

Årets festival ser utrolig sterk ut ! Hyl ut om du skal nedover,vi er en gjeng som skal

Er en festival i Uppsala også,men den er på langt nær like bra,men en god nr 2 vis Tyskland blir for stress
Sist endret av Enesheen; 20. januar 2011 kl. 22:03.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
fant nesten bare folk som satt i telt, fjerne som faen og sang sanger.
Vis hele sitatet...
reagea festival sa du?
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
reagea festival sa du?
Vis hele sitatet...
Jojo, men trenger ikke å bety at det ikke skal være aftermovies

Sitat av Admiralj Vis innlegg
Kanskje denne kan hjelpe,http://summerjam.de/

Hippienes dager er ikke talte !

Årets festival ser utrolig sterk ut ! Hyl ut om du skal nedover,vi er en gjeng som skal

Er en festival i Uppsala også,men den er på langt nær like bra,men en god nr 2 vis Tyskland blir for stress
Vis hele sitatet...
Takker
Hvordan er det med røyking der? Mye politi?
Endel er det,men jeg har enda til gode å oppleve at de slår ned på "små" bruk,men tar de deg med buksene nede midt i en handel så regner jeg jo med det vil få konsekvenser.

Men de fleste klarer faktisk å se litt igjennom fingrene, å det er positivt,respekt for det
Sist endret av Enesheen; 20. januar 2011 kl. 22:12.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Takker for svarene

Da har vi 2 store reggae festivaler i Europa:

Summer Jam i Tyskland
&
Uppsala Reggae Festival

I tilfelle noen andre lurte på samme, men er bare å komme med fler om noen vet om noe enda bedre
Sist endret av Dr.Feelgood; 20. januar 2011 kl. 22:41.
Finnes mange store reggaefestivaler i Europa, og garantert fler enn de jeg kan også.

Rototom i Spania er Europas største reggaefestival, med ca tre ganger så mange festivaldeltakere som Roskilde, og minst like mange ganger så stor som Summerjam - som feilaktig er blitt kalt for Europas største reggaefestival. R
Rototom var tidligere i Italia, men flyttet til Benicassim områdene (kjent festival område) i Spania i fjor pga. for stor Babylon-inflytelse i Italia. Var vel 17 året det blei holdt nå i fjor tror jeg.

Summerjam i Tyskland som allerede er nevnt.

ReggaeJam Festival som er en annen supernice reggaefestival i Tyskland.

One Love festivalen i London skal visst være hyggelig og bra har jeg hørt.

Uppsala som nevnt, fint alternativ men BABYLON deluxe på røyking der - minus 1000 poeng.

Bergen reggaefestival liten, men stor til i Norge og være. Veldig trivelig.

Jamrock i Trondheim (var vel ikke i 2010 men skal visst være igjen i år)

Veit at det er en i Frankrike og Belgia også.

Ellers finns det jo haugevis av en-dags "festivaler", både innen og utenlands og av disse er helt klart min favoritt Amsterdam Reggaefestival, som forsåvidt holdes nå igjen i februar etter en gigantsuksess i September med toppa tings artists. Og de mange mini-festivalene som holdes i Christiania i Danmark (en bla. nå til helga som kommer til å bli sweet!)
Sist endret av vacant; 21. januar 2011 kl. 09:03.