Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2202
Først og fremst, dette er ikke meg. Det er en bekjent av meg som spiller Scary monsters and nice sprites på piano. Notene har han lagd selv. Opptaket er fra den lokale "Ungdommens Kulturmønstring," og lydkvaliteten er kanskje ikke den aller beste.

Hva synes dere?
Link
Jævlig rått. Du har vell ikke tilfeldigvis notene?
sinnsykt bra!
MuseX
Kimer28's Avatar
Trådstarter
Nei, har ikke notene. Han holder dem godt gjemt hjemme hos seg
Sist endret av Kimer28; 9. februar 2012 kl. 20:51.
Awsum :3
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Utrolig bra! Skulle likt å høre ham spille andre ting også.
Freaks tar over kommentarfeltet...
Ot
Sykt bra!
Var litt kult helt til jeg innså at han spilte det samme og samme om igjen. Ble ganske slitsomt og kjedelig til slutt. Ellers ok.
Shit mann, det der imponerte kraftig! Han vennen din har jo virkelig talent!
Tilfeldige, de tagsa? "Aurora er flat"

Anyways, dette låt dritfett! Hadde vært kult om du hadde overtalt vennen din til å få sendt meg notene!
Skulle likt og hørt uten musikk i bakgrunnen, om det hadde vært gjennkjennbart(?)
Sitat av poehzler Vis innlegg
Var litt kult helt til jeg innså at han spilte det samme og samme om igjen. Ble ganske slitsomt og kjedelig til slutt. Ellers ok.
Vis hele sitatet...
dubstep er slitsomt

kult at noen gidder og få instrument med skikkelig lyd tilbake i verden igjenn!
Kan du ordne en soloversjon? Jeg kjenner jeg blir litt distrahert av all bakgrunnsstøyen.. Ellers høres det ganske bra ut. Synes kanskje det var litt mye feil til å være en så "enkel" låt, jeg ville i alle fall ikke følt meg komfortabel på en scene dersom jeg skulle spille en sang jeg pleide å trykke mye feil i.. Men det hørtes uansett jækla stilig ut, og sannsynligvis hørte 95% av tilskuerne ingenting til noe feil..
Her er andre fine versjoner av låten:
http://www.youtube.com/watch?v=o_TZRszljoI
http://www.youtube.com/watch?v=Jez-i9u2g1g
Mener jeg har sett sheets til denne før, som var veldig likt det kompisen din spilte. Kanskje jeg finner det igjen

PS: Her er Synthesia, MIDI og Sheets av den første linken jeg postet..
http://www.youtube.com/watch?v=Gg290v572Zw
Det hørtes bra ut, og kompisen din er sikkert en god pianospiller, men ble ikke særlig imponert likevel.

Han spiller ikke "hele" sangen, det er bakgrunnsmusikken som gjør at sangen i det hele tatt høres ut som Scary monsters and nice sprites. Vet ikke hva som var meningen, så for all del så hørtes dette ganske fett ut.
Hei, jeg er den som framførte sangen. Takk får den positive kritikken. Å til de som spør etter noter så kan jeg bare si att jeg har ikke noen, jeg lærte dem etter øre.

Detter var egentlig ikke lagd får å være særlig imponerende, å det var med meningen att det skulle høres best ut med musikken. Men til neste delfinale i ukm kommer jeg til å ha gjort den litt mer avansert enn den er nå.
MuseX
Kimer28's Avatar
Trådstarter
Sitat av Murdermuffin Vis innlegg
Hei, jeg er den som framførte sangen. Takk får den positive kritikken. Å til de som spør etter noter så kan jeg bare si att jeg har ikke noen, jeg lærte dem etter øre.

Detter var egentlig ikke lagd får å være særlig imponerende, å det var med meningen att det skulle høres best ut med musikken. Men til neste delfinale i ukm kommer jeg til å ha gjort den litt mer avansert enn den er nå.
Vis hele sitatet...
Signaturen din bekrefter alt
Digga sangen, KP.
This is too much madness to explain in one text! Stå på!
For å helt være ærlig, så synes jeg det ble litt for mye "show-off". Det var ikke et særlig komplistert stykke, og det blir også veldig mye gjentakelse.
Men selvfølgelig, kult å eksperimentere litt med nyere musikk.

Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Nei, har ikke notene. Han holder dem godt gjemt hjemme hos seg
Vis hele sitatet...
Nå er dette strengt talt en versjon som man finner på flere 'tutorials' på youtube.

Her er et alternativ som er litt mer komplisert, men veldig kult.
For min del blir opplevelsen mer eller mindre ødelagt over de mange bomtonene som innetreffer veldig ofte, spesielt med tanke på hvor enkelt det er å spille dette. Det høres kanskje vanskelig ut for de av dere som ikke har spilt piano før, men om man fjerner bakgrunnsmusikken og fester et kamera over pianoet slik at man får se tangentene som blir trykket på og i hvilket tempo, så se man at dette er enkelt å spille.

Hvis du ble tatt med videre til neste delfinale bør du si takk til de snille dommerne og samtidig bestemme deg for å øve mye mer, slik at du får luke bort bomtonene. De høres kanskje ikke så veldig godt for hvermannsen, men for folk som selv spiller musikk høres det veldig godt.
MuseX
Kimer28's Avatar
Trådstarter
Sitat av Paratus Vis innlegg
For å helt være ærlig, så synes jeg det ble litt for mye "show-off". Det var ikke et særlig komplistert stykke, og det blir også veldig mye gjentakelse.
Men selvfølgelig, kult å eksperimentere litt med nyere musikk.



Nå er dette strengt talt en versjon som man finner på flere 'tutorials' på youtube.

Her er et alternativ som er litt mer komplisert, men veldig kult.
Vis hele sitatet...
Poenget er at han ikke har fulgt noen tutorial, men brukt sitt eget gehør som verktøy da han lagde notene.
Jeg er klar over att jeg bommet veldig mye og att det ikke var særlig avansert, men grunnen til det var att jeg måtte lære den på veldig kort tid. Og grunnen til att det er veldig mye repetisjon er på grunn av att sangen består får det meste av repetisjon.
Sitat av Murdermuffin Vis innlegg
Og grunnen til att det er veldig mye repetisjon er på grunn av att sangen består får det meste av repetisjon.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men da bør du enten improvisere og lage din egne melodiøse tolkning av sangen, eller rett og slett korte ned hele driten og bare spille en snutt av den, mener nå jeg..
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Poenget er at han ikke har fulgt noen tutorial, men brukt sitt eget gehør som verktøy da han lagde notene.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å slakte kompisen din, for jeg liker omtrent alle som har interesse for piano og håper at de fortsetter med det, men det han her spiller er så simpelt at om man har planer om å opptre som pianist, i band eller noe i den duren, burde man på kort klare å lære seg sanger som dette med enkelthet bare ved å bruke høreselen - altså uten noter. Nå snakker jeg ikke om å lære sangen samtidig som man hører den, men i løpet av noen timer foran pianoet og sangen på repeat ved siden av, burde enhver som har spilt litt piano ha klart å lære seg det han fremfører i denne youtube-filmen. =)

Sitat av Murdermuffin Vis innlegg
Jeg er klar over att jeg bommet veldig mye og att det ikke var særlig avansert, men grunnen til det var att jeg måtte lære den på veldig kort tid. Og grunnen til att det er veldig mye repetisjon er på grunn av att sangen består får det meste av repetisjon.
Vis hele sitatet...
Du burde gjøre noe ala det Realist1 sier, for slik det er akkurat nå er det litt for repetativt til piano å være. Du kan jo eventuelt finne en ny sang?
Sist endret av mandelbrot; 10. februar 2012 kl. 15:53.
Sitat av Murdermuffin Vis innlegg
Jeg er klar over att jeg bommet veldig mye og att det ikke var særlig avansert, men grunnen til det var att jeg måtte lære den på veldig kort tid. Og grunnen til att det er veldig mye repetisjon er på grunn av att sangen består får det meste av repetisjon.
Vis hele sitatet...
Jaja, forstår det, du skal ikke få noen slakt av framføringen, det var ikke så værst. Men vil bare poengtere at det er en sang som er svært enkelt å lære på gehør hvis man har litt musikalsk bakgrunn.

Men stå på til neste gang - prøv å ta en titt på linken jeg ga i stad, den er litt mer komplisert og fyldig.
Sist endret av Paratus; 10. februar 2012 kl. 15:54.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Jævlig rått. Du har vell ikke tilfeldigvis notene?
Vis hele sitatet...

Noter til Skrillex - Scary Monsters And Nice Sprites

skulle ønske jeg skjønte noe av det der :P
Sist endret av First-Price; 10. februar 2012 kl. 16:03.
Dette imponerte meg ikke noe særlig, egentlig. Hadde jeg vært dommer er det ikke sikkert jeg hadde sendt deg videre. Mye repetisjon, ganske enkelt stykke og mye feil.

Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Poenget er at han ikke har fulgt noen tutorial, men brukt sitt eget gehør som verktøy da han lagde notene.
Vis hele sitatet...
Javel. Du spiller ikke instrument selv, gjør du? Gehør er noe som kommer, i alle fall med meg, første året man spiller det gitte instrument.

Men, jeg tror jeg med trygghet ut ifra denne videoen kan si at du kan ufattelig mye mer enn bare det her. Jeg tror du er en veldig dyktig pianist, og du har enda mer potensiale å gå på. Jeg tror det var et rett og slett veldig dårlig valg av sang. Noe impro og litt slikt tror jeg også du får til helt greit!
Til fylkesmønstringen anbefaler jeg deg å skrive litt om på hele greia. Bruk sangen i bakgrunnen som et komp!

Lykke til!
McLovin, veldig morsomt att du nevne det med dårlig valg av sang, siden jeg missliker egentlig dubstep, men så begynte jeg å se att viss man høre godt etter så var det faktisk en veldig fin melodi. Å jeg holder på å skrive om sangen får å få det bedre til neste mønstring.
Sitat av Murdermuffin Vis innlegg
McLovin, veldig morsomt att du nevne det med dårlig valg av sang, siden jeg missliker egentlig dubstep, men så begynte jeg å se att viss man høre godt etter så var det faktisk en veldig fin melodi. Å jeg holder på å skrive om sangen får å få det bedre til neste mønstring.
Vis hele sitatet...
Er ikke så glad i dubstep selv, men det er sant som du sier. Film neste mønstring også! Tror det kan bli mye bedre