Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3287
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hei!

Har sett en del episoder av The Big Bang Theory og syns det er helt genialt. Jeg vil gjerne kjøpe sesongene på cd slik at jeg får tekst og best mulig kvalitet.

Har egentlig et par spørsmål. Er det 4 sesonger? Fant sesong 1-4 på cdon ihvertfall (http://cdon.no/film/big_bang_theory%...port)-14692031)

Også lurte jeg på om noen andre har bestilt samme serien fra cdon.com? Fordi det står at det kun tekstes på: Dansk, Engelsk, Finsk, Svensk.

Stemmer det virkelig eller er det bare en skrivefeil/ikke kommet med at det er norsk tekst også?

Takk
Hvis du er flink i engelsk anbefaler jeg faktisk å se det uten undertekst... Mye av humoren i slike serier forsvinner så fort man skal oversette.
Sesong 5 sendes i USA nå. Mao så kommer den ikke på DVD til Norge på en stund.

Ser ikke ut som den du linket til er tekstet på norsk, nei.

Edit: Enig med mandelbrot her. Eventuelt se det med engelsk tekst hvis du sliter med å høre alt.
Sist endret av Daybreak; 31. januar 2012 kl. 23:04.
Billigere på play.com Sesong en og to er med norsk tekst, vet ikke med de andre.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Hvis du er flink i engelsk anbefaler jeg faktisk å se det uten undertekst... Mye av humoren i slike serier forsvinner så fort man skal oversette.
Vis hele sitatet...
Vel, er vel middels flink i engelsk. Forstår jo alt omtrent. Men når Sheldon kommer med sine uttalelser og snakker litt fort kan det være litt vanskelig å henge med, så da kikker jeg litt på underteksten

Sitat av Dr_Alzheimer Vis innlegg
Billigere på play.com Sesong en og to er med norsk tekst, vet ikke med de andre.
Vis hele sitatet...
110% sikker på at 1 og 2 er på Norsk? Skal sjekke ut play.com

Takk for raske svar
Enig med mandelbrot. Punch linene blir som oftest helt utrolig dårlige når de oversettes til Norsk...
Sitat av orbeck Vis innlegg
110% sikker på at 1 og 2 er på Norsk? Skal sjekke ut play.com

Takk for raske svar
Vis hele sitatet...
Technical Details / Subtitles / Norwegian

Ja, de er på tekstet på norsk.
Hvis du er ganske stødig i engelsk, men synes det kan gå litt fort iblant, bruk engelsk undertekst Det ødelegger ikke ved oversettelse, samtidig som du blir bedre i engelsk
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bedre kvalitet, ingen streaming + den følelsen av å eie noe.
Har en del dvdbokser, men laster ned masse fra bukta i tillegg. Om jeg liker noe kjøper jeg det om jeg får råd. Om jeg ikke liker det har jeg spart de pengene.
Husk tollgrensa hvis du bestemmer deg for å bestille fra play.com
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Nor1 Vis innlegg
Enig med mandelbrot. Punch linene blir som oftest helt utrolig dårlige når de oversettes til Norsk...
Vis hele sitatet...
Derfor bruker en engelske undertekster^
Jeg ser alt uten undertekst, tror det blant annet er derfor jeg er så flink i Engelsk/Amerikansk.
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg ser alt uten undertekst, tror det blant annet er derfor jeg er så flink i Engelsk/Amerikansk.
Vis hele sitatet...
Tror det går for alle som vokser opp med internett. Det har aldri vært lettere å lære seg Engelsk, virker det som.

Noen ganger er det greit med engelsk undertekst, særlig på filmer som Pirates of the Caribbean, der de snakker noget gebrokkent.

I big bang theory har de en tendens til å si ting jeg ikke hadde fått med meg uten engelsk tekst.
Hver tirsdag kl. 22.00 går den nye sesongen av TBBT på TvNorge! Faen, glemte den første episoden idag
Sitat av olaPola Vis innlegg
Bedre kvalitet, ingen streaming + den følelsen av å eie noe.
Har en del dvdbokser, men laster ned masse fra bukta i tillegg. Om jeg liker noe kjøper jeg det om jeg får råd. Om jeg ikke liker det har jeg spart de pengene.
Vis hele sitatet...
Nå ja, kan ikke kalle det du får på bukta dårlig kvalitet.

Men er enig med deg, kan bare tenke på den deilige følelsen om jeg kunne fått alle dvd'ene av alt jeg har lastet ned i fysisk form. Over en TB med deilig materiale.
Sitat av Thumbsup Vis innlegg
Hver tirsdag kl. 22.00 går den nye sesongen av TBBT på TvNorge! Faen, glemte den første episoden idag
Vis hele sitatet...
Hehe, TVNorge henger etter altså

Har holdt meg nesten up to date (mangler de 3-4 siste episodene av sesong 5) og som andre her sa så forsvinner hele poenget i Sheldon's uttalelser når det blir teksta :/

Hvis TS bestemmer seg for å kjøpe fra utlandet; sjekk at det er sone 2. Mange som har bæsja på leggen der
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hehe, TVNorge henger etter altså

Har holdt meg nesten up to date (mangler de 3-4 siste episodene av sesong 5) og som andre her sa så forsvinner hele poenget i Sheldon's uttalelser når det blir teksta :/

Hvis TS bestemmer seg for å kjøpe fra utlandet; sjekk at det er sone 2. Mange som har bæsja på leggen der
Vis hele sitatet...
Kjøper nok fra Norge. Da jeg slipper toll og lengre ventetid
Sitat av orbeck Vis innlegg
Kjøper nok fra Norge. Da jeg slipper toll og lengre ventetid
Vis hele sitatet...
De har veldig rask leveringstid. Venter ofte lengre på pakker som sendes fra en norsk bedrift.

Både sesong 1 og sesong 2 er tekstet på norsk. Men ikke de andre sesongene. De er alle sone 2, så de vil fungere på din DVD-spiller. Da prisen ikke overstiger 200 kr på noen av de, så vil du ikke måtte betale moms og avgifter. Sesong 1 koster deg altså totalt 50 kr inkl. frakt. På cdon.com så koster den 108 kr inkl. frakt.