Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 8603
Håper jeg kan få litt hjelp av dere i å bli litt klokere før jeg setter i gang.

Jeg har aldri røyka fra annet enn vannpipe (shisha) og vanlige sigaretter (og cone joints), men ellers har jeg aldri prøvd vannbonger, eller andre piper.

Jeg har per i dag dette av røyketing:

- en liten pipe (formet som en leppestift haha)
- vann glass pipe (liten flaske med en slange og plass til å putte tobakken oppå)
- mini hookah
- Shisha vannpipe.
- Salvia 5X, 10X og 15X ekstrakt (knuste blader/pulverliknende..) fra everyonedoesit.

Fornuften sier meg at jeg burde bruke den vannglass pipa, ettersom jeg skal bruke stormlighteren da Salvia trenger høy temperatur for å frigjøre salivorin eller hva det nå enn heter.
I tillegg vil det være bedre å få kjølt ned røyken før den innhaleres..

Håper jeg ikke framstår som et nek her jeg skriver..

Så har jeg et annet spørsmål: har en liten flaske Salvia tincture som jeg ikke har peiling på hva jeg kan bruke til, la et par dråper under tunga, og holdt ikke ut lengre før jeg spytta det ut. Makan for no tull. AU.

Kan jeg bruke den tincturen til noe annet for å få effekt? F.eks. dyppe en vanlig sigarett i tincturen, og fyre med stormlighter? Vil det funke, eller er det totalt bortkastet? Tips til andre ting jeg kan bruke den tincturen til?

Dyppe vanlig tobakk i tincture, tørke og så røyke det?


Sorry for masse mas og spørsmål her, har sitti med Salvia mellom hendene i laaang tid nå, men har som sagt ikke peiling på hvordan jeg skal fram.

OK, jeg har aldri prøvd psykedelika før, men jeg har lest mange rapporter, gått igjennom omtrent alt av informasjon av stoffet, og selvfølgelig sørget for å ha sittere når den tid kommer.


På forhånd takk! :-)
Sist endret av Kaput; 23. januar 2012 kl. 08:22. Grunn: leif
Bruk glasspipen, ha i en rist og ta noen gode klyper med salvia 10X. Ta alt i ett trekk og slipp det ut når alle blodårene dine dunker i elektriske impulser.
Lurt å ha en venn som kan ta det fra deg i det trippen starter, sånn at du ikke ligger og ruller deg i asken eller noe.
At man trenger svært høy temperatur for å effektivt frigi stoffene i salvia, er bare en myte. Det skal fungere nøyaktig like bra med vanlig lighter.

Personlig ville jeg foretrukket vannpipe/bong, men dette har mest med personlige preferanser å gjøre. Sålenge man får i seg all røyken (ikke sløser den i en sigarett, etcetera) er det greit.

Og som PerPerPerPer sier. Ha en sitter! Mye dumt kan skje i en salvia-rus!
Sist endret av Chillinøtt; 23. januar 2012 kl. 14:38.
Har bare prøvd Salvia ved et par anledninger. Men har hørt at å holde flammen på salvian imens man trekker er lurt. En vannbong med isklaldt vann med isbiter er også å anbefale siden man må holde røyken inne 20 sek
Man må ikke holde røyken inne 20 sek, halvparten holder lenge!
Mener å ha hørt at man skal holde røyken inne til synet begynner å vibrere. Har aldri fått testet ut dette de gangene jeg har røyka, though..
Det er ingen bestemt tid man skal holde salviaen inne.
Du holder den inne til du føler at alle blodårene dine pulserer i elektrisitet. Du kommer til å skjønne hva jeg mener når du tar det.
Låner tråden din litt.
Noen som har erfaringer med å bestille Salvia fra everyonedoesit.com og inn til Norge?

Hvordan er effekten med å tygge det kontra røyke? (Har astma).
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Låner tråden din litt.
Noen som har erfaringer med å bestille Salvia fra everyonedoesit.com og inn til Norge?

Hvordan er effekten med å tygge det kontra røyke? (Har astma).
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke mye om Salvia, men det er jo en grunn for at det røykes.
Kan godt hende man kan tygge det og, men jeg tror ikke du får i det nok på en gang på den måten, kanskje du må ta veldig store mengder.
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=5726

Er den pakken der 1g eller 10g? Isåfall hvis det er 1g så er jo Salvia veldig dyrt i tanke på effektens varighet? (10-15min)
Sitat av Skyfx Vis innlegg
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=5726

Er den pakken der 1g eller 10g? Isåfall hvis det er 1g så er jo Salvia veldig dyrt i tanke på effektens varighet? (10-15min)
Vis hele sitatet...
Er nok 1g, med tanke på prisen.
Man kan tygge det, ja. ok, For at det skal fungerer bedre bør du vaske munnen med Listerin, forsiktig børsting av tannkjøttet og også under tunga. Når bladene tygges blir de kjemiske stoffene absorbert primært gjennom spyttkjertler under tunga. Hvis man beholder dette i munnen en stund og penser det rundt er det større sjanse for at det blir absorbert. Det er flere ulike metoder å gjøre dette på. Blandt annet "Quid chewing" som du kan lese om her: http://en.wikipedia.org/wiki/Salvia_...m#Quid_chewing eller den tradisjonelle metoden. Å tygge det kan gi en mer behagelig opplevelse i motsetning til hvordan det kan være å bli skutt ut av kosmos på tretti sekunder. Man har vanligvis 15-30 minutter før det når topp ved å ta det oralt.

Den tradisjonelle metoden fungerer best med friske blader, og krever mange flere blader enn Quid-metoden. Å spise 26 tørkede blader er neppe spesielt behagelig, kan jeg tenkte meg. Den andre metoden derimot skal være mye enklere og kan gjøres med tørkede blader. Friske blader er egentlig å foretrekke og vil fungere best, dog. Doseringsområdet er vanligvis 20-10 gram, og for friske blader vil jeg si rundt 3-10 eller mer avhengig av hvor sterk effekt du ønsker. Ettersom alle reagerer forskjellig skal jeg ikke påstå at 10 er maksimum. Hvis du skal bruke tørkede blader bør du rehydrere dem slik at de ikke er tørre og sprø. Sett av bladene i en bolle med vann og ha dem der i ca 10-15 minutter. Du forbereder dem så ved å rulle dem opp i en ball og deretter begynne å tygge grundig. La spyttet og salviaen pense rundt på baksiden av munnen og bare svelg litt og litt. Det skal visstnok være sterkere enn under tunga.

Håper det hjalp litt.

(Gode erfaringer med Everyonedoesit, forøvrig).
Sist endret av Lucy In The Sky; 29. januar 2012 kl. 23:38.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Hvordan er effekten med å tygge det kontra røyke? (Har astma).
Vis hele sitatet...
Varer lengre, samt langt mindre intenst. Vær allikevel oppmerksom på at du kan få noen ytterst merksnodige opplevelser. Ikke bli overrasket om du begynner å trekke en del, hmm, eksotiske assosiasjoner under turen. Eller føler du har blitt en helt annen personlighet. Av egen erfaring så er ikke salviatygging uskyldige saker, så vis respekt! Uten at jeg skal drive å skremme opp folk noe veldig her, så må jeg si at jeg absolutt ser denne plantens potensiale til å kunne utløse litt rusk og rask i hodet på vestlig ungdom.

Må forøvrig nevne at det å ta seg en liten spaserunde med bena under påvirkning er en svært sær opplevelse. Makan til vagging og vasing er det sjelden man kommer ut for. Tror ether scenen i Fear and Loathing in Las Vegas beskriver den følelsen brukbart…
Nice nice, skal ta å bestille meg et gram nå og prøve
Er det farlig å kombinere med valium/sobril? Misstenker angsten vil ta meg første gangen hvertfall, så godt å kunne være forberedt med litt legesnacks.

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=3408
Er den fin å røyke det med? Er jo bare et-to trekk forsåvidt, astmaen min skal tåle det
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Nice nice, skal ta å bestille meg et gram nå og prøve
Er det farlig å kombinere med valium/sobril? Misstenker angsten vil ta meg første gangen hvertfall, så godt å kunne være forberedt med litt legesnacks.

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=3408
Er den fin å røyke det med? Er jo bare et-to trekk forsåvidt, astmaen min skal tåle det
Vis hele sitatet...
Du burde heller bearbeide opplevelsen, ikke forskyve den. Syns iallefall jeg da.
Kan hende det står, men orker ikke lese igjennom. Hvor mange mg er det vanlig å bruke i et bongtrekk med x15?
Funker Salvia med vanlig joint?
Sitat av EivindFX Vis innlegg
Kan hende det står, men orker ikke lese igjennom. Hvor mange mg er det vanlig å bruke i et bongtrekk med x15?
Vis hele sitatet...
Tror 0.1-0.2 er passe med 15x, men kommer kanskje litt an på hvor dypt du vil.


Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Funker Salvia med vanlig joint?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Funker Salvia med vanlig joint?
Vis hele sitatet...
det funker, men ikke i nærheten av å røyke det i bong. anbefaler ikke å ta det i joint av personlige erfaringer blir det bare en såvidt merkbar rus.
Glasspipe funker bra det også.
Tusen takk for svar alle sammen!
Hvor mye NOK bestilte du for? ble det ikke stoppet i tollen? Skal bestille selv hehe.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Låner tråden din litt.
Noen som har erfaringer med å bestille Salvia fra everyonedoesit.com og inn til Norge?

Hvordan er effekten med å tygge det kontra røyke? (Har astma).
Vis hele sitatet...
jeg lurer også på hvordan det er og bestille salvia. har hørt det er ulovlig, men ser ut som de fleste får pakkene sine. og hva skjer hvis pakken blir tatt?
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
jeg lurer også på hvordan det er og bestille salvia. har hørt det er ulovlig, men ser ut som de fleste får pakkene sine. og hva skjer hvis pakken blir tatt?
Vis hele sitatet...
Hørt det er mindre sjanse for at den blir stoppet om du bestiller for under 200 kroner, da tror jeg at den ikke går gjennom toll kontroll, er usikker, rett meg om jeg tar feil!

Og blir den tatt, kommer tollen til og spør om resept via melding, bare ignorer det så blir den vell tilbakesendt, igjen, er usikker på om jeg har rett siden jeg har ingen erfaringer, men har hørt at en kompis av meg har venner som har bestilt salvia.

________________________________
Gode sider for salvia er,
SalviaOnline.co.uk (På Norsk)
EveryOneDoesIt

Selv har jeg ingen erfaring, men de sender til norge iallefall Og en kompis av meg har anbefalt.
Sist endret av Wiiimp; 7. februar 2012 kl. 22:09.
Ser at på siden til everyonedoesit at de anbefaler 1g pr person med 10x, er ikke det rimelig hard dose?

Hadde vært interessant å prøve, men ønsker ikke bli ballefjern. Hva anbefaler folk?
Salvia er et legemiddel aka ikke ulovlig, men du må ha resept på det.
Jeg tipper at hvis politiet finner det så spør de deg "har du resept på dette?" og så ødelegger de det.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Ser at på siden til everyonedoesit at de anbefaler 1g pr person med 10x, er ikke det rimelig hard dose?

Hadde vært interessant å prøve, men ønsker ikke bli ballefjern. Hva anbefaler folk?
Vis hele sitatet...
Du blir ikke fjern, du blir flyttet til en ny verden som er helt syk.
Fyll opp skålen med 2-3 gode kniper med salvia, ta alt i ett trekk og hold det inne til kroppen din dunker i elektriske støt.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. februar 2012 kl. 22:17.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Ser at på siden til everyonedoesit at de anbefaler 1g pr person med 10x, er ikke det rimelig hard dose?

Hadde vært interessant å prøve, men ønsker ikke bli ballefjern. Hva anbefaler folk?
Vis hele sitatet...
1g burde holde i noen måneder så lenge du ikke overdriver bruken. Gjør det ihvertfall for meg
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Salvia er et legemiddel aka ikke ulovlig, men du må ha resept på det.
Jeg tipper at hvis politiet finner det så spør de deg "har du resept på dette?" og så ødelegger de det.



Du blir ikke fjern, du blir flyttet til en ny verden som er helt syk.
Fyll opp skålen med 2-3 gode kniper med salvia, ta alt i ett trekk og hold det inne til kroppen din dunker i elektriske støt.
Vis hele sitatet...
Det jeg trodde. Er det lurt å kjøpe en liten vekt og? Vil gjerne prøve meg litt fram så jeg vet litt hvordan jeg reagerer

Noen som har erfaring med å prøve det om en har depresjon? Har en mild depresjon selv, vet ikke om det er det smarteste å prøve da...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Salvia er et legemiddel aka ikke ulovlig, men du må ha resept på det.
Jeg tipper at hvis politiet finner det så spør de deg "har du resept på dette?" og så ødelegger de det.



Du blir ikke fjern, du blir flyttet til en ny verden som er helt syk.
Fyll opp skålen med 2-3 gode kniper med salvia, ta alt i ett trekk og hold det inne til kroppen din dunker i elektriske støt.
Vis hele sitatet...
så det er ingen fare og bestille? bare en risiko og miste 200 kr liksom? :P
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Ser at på siden til everyonedoesit at de anbefaler 1g pr person med 10x, er ikke det rimelig hard dose?

Hadde vært interessant å prøve, men ønsker ikke bli ballefjern. Hva anbefaler folk?
Vis hele sitatet...
Hei!

Jo, hvis du røyker 1 gram med 10x på én og samme gang, vil du bli mer ruset enn jeg tror du har lyst til som debuttur. Selv doserte jeg 0.2 gram med 20x, og det resulterte i en veldig kraftig tripp med open eyed visuals. Skrev en liten rapport om trippen min som du kan lese for å få et lite innblikk i hvordan en tur kan oppleves og hva den hadde å by på for meg. Under min tur havnet jeg på platå mellom 4-5 (V-I) på S-A-L-V-I-A-skalaen. Skalaen finner du her.

Merk deg at du aldri i dine villeste drømmer vil være forberedt på hva som treffer deg. Du burde lese mye om stoffet før du velger å prøve, og gjerne bruk flere kilder til informasjon enn bare Erowid. Du kan for eksempel sjekke ut Salvia.net som også har mye god informasjon om stoffet.

Første gangen du prøver anbefaler jeg at du starter med en enda mindre dose enn folk anbefaler, bare for å være sikker på at ting ikke går galt. Deretter kan du prøve deg fram ved å ta litt mer hver gang, fram til du når ønsket effekt. I tillegg er det lurt å ha noen som kan følge med på at du har det bra mens du tripper (man kan miste kontrollen over kroppen sin fullstendig). Før du har tenkt å prøve er det også en fordel å gå inn i en positiv sinnstilstand, en tilstand hvor du ikke har negative tanker surrende rundt i hodet som kan påvirke deg til å få en dårlig opplevelse. En annen ting å tenke på er å ha trivelige omgivelser rundt deg. Gjør det på en plass hvor du føler deg trygg.

Kunne ha skrevet mye mer utfyllende på alt jeg har nevnt nå, men egentlig med lekser. Derfor får du skrike ut om det er noe du vil jeg skal gå dypere inn på, så skal jeg svare deg så fort det lar seg gjøre.
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Kunne ha skrevet mye mer utfyllende på alt jeg har nevnt nå, men egentlig med lekser. Derfor får du skrike ut om det er noe du vil jeg skal gå dypere inn på, så skal jeg svare deg så fort det lar seg gjøre.
Vis hele sitatet...
Takk for kjempe utfyllende svar! Har hatt lyst til å prøve en stund nå, så har lest på diverse ting om det. Føler meg ikke helt blåst, hehe. Du har ingen anelse om hvordan det er i forhold til depresjoner? Tror du det går fint så lenge jeg har en positiv sinntilstand når jeg prøver?

Kp fortjent
Her er en triprapport hvor salvia hjalp en med depresjoner

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=57536
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Her er en triprapport hvor salvia hjalp en med depresjoner

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=57536
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Tror jeg bare skal prøve å bestille da og ta baby steg for å se hvordan jeg reagerer Kanskje lese litt mere først.

Noen som har erfaring med å kjøre bil etter salvie trip? Tror at hvis jeg skal finne et perfekt sted der jeg føler meg komfortabel krever bil tur, så er det forsvarlig å kjøre etter en trip eller er man ikke i stand til det?
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Låner tråden din litt.
Noen som har erfaringer med å bestille Salvia fra everyonedoesit.com og inn til Norge?

Hvordan er effekten med å tygge det kontra røyke? (Har astma).
Vis hele sitatet...


Bestilt en god del derifra uten problemer.. Sitter på ganske mange gram Salvia nå som enda ikke er testet ut.

Sitat av Wiiimp Vis innlegg
Hvor mye NOK bestilte du for? ble det ikke stoppet i tollen? Skal bestille selv hehe.
Vis hele sitatet...


Bestiller små kvanta, sånn typ 1 gr av gangen. Har erfaring med at større pakker er oftere innom tollen.
Nå har jeg et spørmsål som lyder slikt:

Hvordan setter Salvialukt seg i et vanlig rom. Er det som weed eller tobakk?

Takk for svar
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Nå har jeg et spørmsål som lyder slikt:

Hvordan setter Salvialukt seg i et vanlig rom. Er det som weed eller tobakk?

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Lurer jeg og på, siden det egentlig ikke er lov og røyke i leiligheten min, bruker som regel ut vinduet men om det setter seg må jeg vel gå ut
Jeg prøvde å fyre av Salvia i mikroskopiske doser, fordi jeg enda ikke hadde fått tak i en sitter, den eneste lukten som satt seg var lukten av svidde urter og en brendt rist :P (en av de grunnene til at jeg opprettet denne tråden fordi jeg er en løk)

Vet ikke om det hjalp så veldig mye...


Hva med å røyke det under kjøkkenvifta på full fres?
Sist endret av Kaput; 9. februar 2012 kl. 17:29.
Sitat av Kaput Vis innlegg
Jeg prøvde å fyre av Salvia i mikroskopiske doser, fordi jeg enda ikke hadde fått tak i en sitter, den eneste lukten som satt seg var lukten av svidde urter og en brendt rist :P (en av de grunnene til at jeg opprettet denne tråden fordi jeg er en løk)

Vet ikke om det hjalp så veldig mye...


Hva med å røyke det under kjøkkenvifta på full fres?
Vis hele sitatet...
Woops To late
Sitat av Kaput Vis innlegg
Jeg prøvde å fyre av Salvia i mikroskopiske doser, fordi jeg enda ikke hadde fått tak i en sitter, den eneste lukten som satt seg var lukten av svidde urter og en brendt rist :P (en av de grunnene til at jeg opprettet denne tråden fordi jeg er en løk)

Vet ikke om det hjalp så veldig mye...


Hva med å røyke det under kjøkkenvifta på full fres?
Vis hele sitatet...
var det noen sterk lukt eller var det en mild '' jeg tror det lukter brent her'' lukt?
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
var det noen sterk lukt eller var det en mild '' jeg tror det lukter brent her'' lukt?
Vis hele sitatet...

Heller mer mot den siste..

Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Woops To late
Vis hele sitatet...


Fortell?
Sitat av Kaput Vis innlegg
Heller mer mot den siste..
Vis hele sitatet...
så hvis jeg og noen kompiser tar oss noen trekker med salvia på en fredag, så er lukten borte på lørdag/søndags kvelden?
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
så hvis jeg og noen kompiser tar oss noen trekker med salvia på en fredag, så er lukten borte på lørdag/søndags kvelden?
Vis hele sitatet...
Ja, det burde ikke være noe problem. Sørg for å lufte ekstra (evt skaff luftfrisker-spray) hvis du er redd for at det skal sette seg. Men husk at det går relativt fort å røyke Salvia, er ikke mange trekkene som skal til før du blir sendt avgårde!
Sitat av Kaput Vis innlegg
Ja, det burde ikke være noe problem. Sørg for å lufte ekstra (evt skaff luftfrisker-spray) hvis du er redd for at det skal sette seg. Men husk at det går relativt fort å røyke Salvia, er ikke mange trekkene som skal til før du blir sendt avgårde!
Vis hele sitatet...
tror jeg satser på 0,1g 20x salvia i første omgang siden 0,2 er anbefalt på 15x.

må skaffe penger først... bah, hater og være blakk
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
tror jeg satser på 0,1g 20x salvia i første omgang siden 0,2 er anbefalt på 15x.

må skaffe penger først... bah, hater og være blakk
Vis hele sitatet...


Det gjør du lurt i, har lest mange steder at folk flest blir overrasket over effektene.

Kan signere den..
Mye feilinformasjon her. Salvia er ikke lenger et legemiddel. Det er satt opp på narkolisten og er i virkning.
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Mye feilinformasjon her. Salvia er ikke lenger et legemiddel. Det er satt opp på narkolisten og er i virkning.
Vis hele sitatet...


Seriøst?

Damn... det må jeg sjekke ut.
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Mye feilinformasjon her. Salvia er ikke lenger et legemiddel. Det er satt opp på narkolisten og er i virkning.
Vis hele sitatet...
så nå kan man bli straffet for og kjøpe det? :/
Sist endret av StålSkuff; 9. februar 2012 kl. 18:53.
Jeg finner ikke Salvia noensteder på lovdata? Står bare at det er registrert legemiddel på urtelisten..
Sitat av Kaput Vis innlegg
Jeg finner ikke Salvia noensteder på lovdata? Står bare at det er registrert legemiddel på urtelisten..
Vis hele sitatet...
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Mye feilinformasjon her. Salvia er ikke lenger et legemiddel. Det er satt opp på narkolisten og er i virkning.
Vis hele sitatet...
da skal jeg prøve og lete litt.

frityrgryta: kan du gi noen kilder?
Salvia er ikke på narkotikalisten nei.