Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 7346
Gikk opp for meg etpar dager siden, at Firefox for Android støtter plugins, og mer spesifikt Stylish.

Installerte dette, og begynnte med en gang å jobbe med en stil for freakforum.

Stilen er nå noenlundes brukbar, hovedside, forumlister og tråder er på plass, men meste av kontrollpanel eg andre mindre menyer mangler fortsatt (hvor mye deler av disse behøves er en annen sak).

Etpar screenshots:
Hovedside
Forum
Tråd

Kommer til å jobbe endel videre med denne, men hvor aktivt det blir gjenstår å se.

Stilen er skrevet og testet for min SGS3 Android ver. 4.0.4, så mulig det ikke er helt likt på andres telefoner, tilbakemelding er ønskelig, slik jeg muligens kan oppdatere dette.

Så, til sist, for å installere dette på din telefon!
1. Last ned Firefox på telefonen din.
2. Last ned Stylish med Firefox på telefonen.
3. Installer freak.no - mobilversjon stilen.

Håper det faller i smak!
Fantastisk! Har ventet på dette lenge. Skal testes ut!
Bruker den nå, ser ut til og fungere greit!
En ting: Skriftstørrelsen når du skriver er så liten at den er uleselig.
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Bruker den nå, ser ut til og fungere greit!
En ting: Skriftstørrelsen når du skriver er så liten at den er uleselig.
Vis hele sitatet...
Oppdater stilen, skal være fikset nå (hadde oversett det helt).
Fantastisk! Har sett mang en tråd om dette, men det ender alltid med at TS forsvinner.
Skulle ønske jeg hadde android innimellom
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Oppdater stilen, skal være fikset nå (hadde oversett det helt).
Vis hele sitatet...
Se der ja, nå ble det veldig bra
Kommer det en IOS versjon etterhvert ?
Dette var helt herlig! Takk så mye! KP uten tvil
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av happy violence Vis innlegg
Kommer det en IOS versjon etterhvert ?
Vis hele sitatet...
Om du finner en browser til iOS som støtter Userstyles/Userscripts, er det bare å installere den (kan ikke garantere noe på utseende), men er dette det står på.
Fantastisk! Har ventet på dette lenge nå.
Sitter i skrivende stund på min SGS II og dette funker som bare faen! Kudos!!
Sist endret av Quix; 25. oktober 2012 kl. 14:57.
Så kult!
Flott at noen tar initiativ til noe sånt som dette
supert. takk. funker bra her nå på min Galaxy Note.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Kommer det en IOS versjon etterhvert ?
Vis hele sitatet...
Det kan bli mulig med safari og en "bookmarklet" ifølge denne tråden: userscripts.org - Webcomic Reader - How to use on iPad!

Finnes også en "wrapper" til safari som støtter userscripts, skal teste denne seinar: https://github.com/MosheBerman/Fahrii
Sist endret av Turbolego; 25. oktober 2012 kl. 15:28.
God idé, Lanjelin.

For min del ville dette vært betydelig mer attraktivt om du hadde laget et mye mer minimalistisk design på det hele. Det er her snakk om mobiltelefoner, og de har veldig begrenset med skjermplass.

Forum.png:
  • Jeg mener du burde strippet bort forklaringen for hvert av underforumene. Jeg regner med de aller fleste som laster ned dette allerede har grei kjennskap til forumet, så du trenger ikke å ha med tekst som dekker halve skjermen. Ta "Vitenskap og Forskning" som et eksempel: "Diskusjon rundt temaer innenfor ulike typer vitenska og forskning - både rene teoretiske diskusjoner og hvordan resultatene påvirker samfunn, enkeltmenneske og miljøet" blir litt for mye.
Thread.png:
  • Her er det det samme problemet. Det blir for mye unødvendig informasjon(i hvert fall for min del). Er det nødvendig å vise signaturer, avatarer osv.?

Tenk minimalistisk - spar plass.
Avatrer er et must. Jeg leser veldig sjeldent nick, jeg bare ser så vidt på bildet.
I trådene ville jeg heller hatt navnene og avateren (med mer info) over inlegget, i stede for ved siden av. (Om man har skjermen på høykant). Når man har den i landscape mode så kan man fint ha det på siden.
Sist endret av etse; 25. oktober 2012 kl. 16:05.
ENDELIG! YES!!

Tusen takk Lanjelin, eller Gud. Whatever you prefer.
Støtter det med forum beskrivelsene. De fleste her vet hva som er hva. Ang. avatar så er det en nødvendighet da veldig mange bruker dette som identifikasjon på brukere i stedenfor å lese navn.

Støtter for øvrig også det å utvikle dette minimalistisk. Hvem som leser tråden og signatur tar opp plass og datatrafikk. Det er også noe å tenke på, hvordan kan dette få ned databruken hvis man vil browse freak på telefonen og ikke har wi-fi i nærheten?

Ellers, Smashing!
Sist endret av Quix; 25. oktober 2012 kl. 16:22.
Tror dette kan bli løsningen for å få dette userscriptet til å funke på iOS:

http://greasepocket.wordpress.com/

http://www.macupdate.com/app/mac/20718/greasekit

GreasePocket: Greasemonkey for the iPhone

Install Greasemonkey Scripts in Safari with GreaseKit

[EDIT:]

hm... fuck... ser ut som utvikleren av GreasePocket ikke har gjort noe med det prosjektet siden 2008...

Lanjelin, du får sende ham en mail og spørre om prosjektet fortsatt er under utvikling:
Sist endret av Turbolego; 25. oktober 2012 kl. 16:26.
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
God idé, Lanjelin.

For min del ville dette vært betydelig mer attraktivt om du hadde laget et mye mer minimalistisk design på det hele. Det er her snakk om mobiltelefoner, og de har veldig begrenset med skjermplass.


Forum.png:
  • Jeg mener du burde strippet bort forklaringen for hvert av underforumene. Jeg regner med de aller fleste som laster ned dette allerede har grei kjennskap til forumet, så du trenger ikke å ha med tekst som dekker halve skjermen. Ta "Vitenskap og Forskning" som et eksempel: "Diskusjon rundt temaer innenfor ulike typer vitenska og forskning - både rene teoretiske diskusjoner og hvordan resultatene påvirker samfunn, enkeltmenneske og miljøet" blir litt for mye.
Thread.png:
  • Her er det det samme problemet. Det blir for mye unødvendig informasjon(i hvert fall for min del). Er det nødvendig å vise signaturer, avatarer osv.?

Tenk minimalistisk - spar plass.
Vis hele sitatet...
Har tenkt i disse banene selv, ser nå at jeg kanskje burde fjerne ennå mer ja.
Avatars velger jeg å la være fåreløpig, men kan strippe muligens krympe endel av innholdet der.

Sitat av etse Vis innlegg
I trådene ville jeg heller hatt navnene og avateren (med mer info) over inlegget, i stede for ved siden av. (Om man har skjermen på høykant). Når man har den i landscape mode så kan man fint ha det på siden.
Vis hele sitatet...
Haha, har ikke testet stilen i landscape engang, men ser det meste fortsatt ser noenlundes brukbart ut.
Desverre trengs det mer enn noen simple CSS hacks til for å skille mellom landscape og vanlig rotasjon.
Om jeg i det hele klarer å flytte brukerinfoen over innlegget, er jeg redd avatars vil få alt til å se rart og rotet ut, skal se om jeg i det minste får testet det.
Sist endret av Lanjelin; 25. oktober 2012 kl. 16:51.
JEG FIKK DET TIL Å FUNKE PÅ iOS! UTEN JAILBREAK! PÅ SAFARI!

1. Lag et nytt bokmerke i safari, eller bruk et eksisterende bokmerke.
http://upit.no/bilder/HmwAg.png
2. gå til bokmerker, og rediger bokmerket, du kan også kalle bokmerket hva du vil.
http://upit.no/bilder/zUiHl.png

I adressefeltet, lim inn denne koden (du kan sende den til deg selv i en mail):

Kode

javascript:(function(){document.body.appendChild(document.createElement('script')).src='http://userstyles.org/styles/userjs/77190/freak.no%20-%20mobilversjon.user.js';})();
http://upit.no/bilder/AkxH.png

Bruk:

1. gå inn på freak.no
2. gå inn på bokmerker
3. trykk på bokmerket
4. du har nå freakforum med userscript!

http://upit.no/bilder/PMQ4y.jpg
Genialt! Bruker den nå!
Endelig skal prøve og laste den ned nå

jeg savner virkelig hutriglenker knappen. men den kommer vel ettervert????
litt offtopic.
Istede for å ha bilde av firefox så hadde det vært kult om det kunne gått å hatt bilde av freaken?

Snakker om hvordan appen vil se ut.
Noen som får til søk funksjonen der oppe ^ når jeg trykker der så er den bare oppe ca 1 sekund så lukker den seg. Noen ganger åpnes den ikke ibd hele tatt. Er slikt i chrome også.
men hva veit vi om det er en snut som har lagd denne appen? en app er jo en gyllen mulighet til å snoke på andres tlf hmmm, men laster den ned strax
Kult at det fungerer på iPhone også, skal testes straks
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av frontman Vis innlegg
Noen som får til søk funksjonen der oppe ^ når jeg trykker der så er den bare oppe ca 1 sekund så lukker den seg. Noen ganger åpnes den ikke ibd hele tatt. Er slikt i chrome også.
Vis hele sitatet...
Har lagt merke til dette, usikker på hva det skyldes, men ska se om jeg får til en evt fix.

Stilen ble oppdatert nå for 4min siden:
- Justert Legg til knapp
- Fjernet Regelbrudd
- Fjernet Registreringsdatoer
- Fjernet signaturer
- Redusert tekststørrelse på mengde elementer
- Økt tekststørrelse på listetekst
- Fjernet forumbeskrivelser i forumlisten
- Fjernet Regler på menyen
- Lagt til Hurtiglenker på menyen
- Økt størrelsen på tekstfeltet i tråder
- Økt marginer på post- og sidenummer
- Justert Legg til & Endreknapper

Edit: Helvette, gjorde noen last-minute oppdateringer, og greide å overskrive alle endringene.... Here we go again..

Da skal den være fikset igjen.. heh

Sitat av Fluggu Vis innlegg
litt offtopic.
Istede for å ha bilde av firefox så hadde det vært kult om det kunne gått å hatt bilde av freaken?

Snakker om hvordan appen vil se ut.
Vis hele sitatet...
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men hva veit vi om det er en snut som har lagd denne appen? en app er jo en gyllen mulighet til å snoke på andres tlf hmmm, men laster den ned strax
Vis hele sitatet...
Til begge av dere, dette er ingen app.

Firefox er en app.
Stylish er tillegg til en app.
Stilen (Userstyle), besår av CSS, dum tekst som ikke kan gjøre noe annet enn å endre på utseende på siden. Hadde det vært Script (Userscript/Javascript) derimot hadde det vært mulighet for mer uhumskheter
Sist endret av Lanjelin; 26. oktober 2012 kl. 10:02.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med denne appen? er spent på resultat
Funker det ikke å bruke media queries for å skille på portrait og landscape mode?
▼ ... noen uker senere ... ▼
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Rhox Vis innlegg
Funker det ikke å bruke media queries for å skille på portrait og landscape mode?
Vis hele sitatet...
Mulig, får se om jeg får lest meg opp skikkelig på dette.

Stilen er nå oppdatert for endringene som er gjort her på siden, samt litt småplukk her og der. Adressen er den samme: userstyles.org.
Tilbakemeldinger og forslag mottas med takk!
Hadde det ikke vært mulig å laget en webserver som har gjort om siden? Så slipper man å installere å slikt. F.eks. mfreak.no :P
Sitat av lian1337 Vis innlegg
Hadde det ikke vært mulig å laget en webserver som har gjort om siden? Så slipper man å installere å slikt. F.eks. mfreak.no :P
Vis hele sitatet...
Og det hadde blitt langt fra like transperant som denne løsningen er. Om alt skulle gå gjennom en 3. parts webserver så er det ingen garantier for at han ikke plutselig begynner å snoke i profilen din. Han vil rett og slett få full kontroll over alle profilene til folk om han ønsker dette.

Du har rett og slett ingen kontroll for hvilken kode som kjøres på denne webserveren. Og om den på en eller annen måte skal støtte at brukeren er logget inn - må du også logge inn via webserveren, dermed kan han fint også stjele kontoen din og eventuelle passord om dette er noe han hadde ønsket.
▼ ... over et år senere ... ▼
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Fant nylig ut at denne er mulig å installere for de med jailbreak'et iPhone (jobben har tvunget meg over 'to the dark side').
En må først stikke inn i Cydia og installere 'Userscripts Loader' som ligger i BigBoss sin repo (standardrepo).

Når denne er installert, stikker en inn på stylish siden til mobilstilen, og kopierer link-adressen fra linken hvor det står 'install this style as a user script' ( http://userstyles.org/styles/userjs/...ersjon.user.js )

Etter det, stikker en over i Innstillinger, finner Userscripts Loader i listen, trykker 'Download By URL', og deretter limer inn adressen en fant over.

Dette bør installere stilen, og det som gjenstår nå er å Enable Userscripts Loader, samt velge hvilke apps denne skal injisere Userscripts / mobilstilen.

Har hatt planer tidligere om å gjøre noen småendringer/forbedringer på stilen, men det har liksom bare rent litt ut i sanden. Listen under 'Nye innlegg i tråder jeg har deltatt' må vertfall fikses, men dersom det er noe mer, er det bare å skrike ut, så er det mulighet for at jeg fikser opp litt.

Direktelenken til stilen i userstyle format ble kuttet, her er here:

Kode

http://userstyles.org/styles/userjs/77190/freak.no%20-%20mobilversjon.user.js
Sist endret av Lanjelin; 10. mars 2014 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Da er stilen oppdatert, og endringene er som følger:

- Fikset lange lenker som overskred totalbredde.
- Flyttet brukernavn, for å få fast bredde på poster.
- Justert sidevelger i tråder med flere sider.
- Justert søkelistingen inkl. tråder under hurtiglenker
- Justeringer på logo og loginmeny.

For å oppdatere på Android, klikker en seg inn her og trykker update, for iPhone finner en stilen i Userscripts Loader, og velger Force Re-Install.

Har også nå mekket oldskewl versjon av mobilstilen, som forhåpentligvis vil se ut noenlundes som dette:
.

Begge stilene er som nevnt tidligere, mulig å installere på Android telefoner, eller jailbreaket iPhone.

Enjoy

Muligens en idé å inkludere linker til stilene (selv om den originale ligger i førsteposten).
Den originale mobilstilen kan finnes her, mens Oldskewlstilen er å finne her.
Sist endret av Lanjelin; 19. mars 2014 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takker for et herlig bidrag! Finner du en god løsning for å velge side 2 feks, nå blir det veldig vanskelig å trykke der, feks på nye tråder siden.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, flott at du gidder å ta deg tid til dette Ser at det ikke er helt optimalt for iPhone tho. Ble litt dumt med den lufta på høyre side. Legger ved screenshot for de som vil se.


(iPhone 5, iOS 7.0.6)
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Takker for et herlig bidrag! Finner du en god løsning for å velge side 2 feks, nå blir det veldig vanskelig å trykke der, feks på nye tråder siden.
Vis hele sitatet...
Har prøvd, men finner ikke en brukbar måte å blåse opp størrelsen på disse, uten at det ser helt rævva ut.
Navigeringen inni tråder er også maksimal størrelse, om jeg hadde gjort tallene større ville det bryte bredden i lange tråder.

Sitat av trauMa Vis innlegg
Takk skal du ha, flott at du gidder å ta deg tid til dette Ser at det ikke er helt optimalt for iPhone tho. Ble litt dumt med den lufta på høyre side. Legger ved screenshot for de som vil se.

...
Vis hele sitatet...
Dette trodde jeg at jeg hadde fått has på. Gjelder dette alle tråder du leser, eller bare noen få spesifikke? Om noen få, hvilke? Har selv samme tlf, samme versjon. Se om du finner noe som bruker den fulle bredden av vinduet, det er normalt her synderen er.
Sist endret av Lanjelin; 20. mars 2014 kl. 05:32.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Takk skal du ha, flott at du gidder å ta deg tid til dette Ser at det ikke er helt optimalt for iPhone tho. Ble litt dumt med den lufta på høyre side. Legger ved screenshot for de som vil se.


(iPhone 5, iOS 7.0.6)
Vis hele sitatet...
Har ikke dette problemet, verken på vanlig eller oldskewl.

Har du oppdatert i userscript loader?

Kjører iOS 7.0.4
1d8+5+4d6
Lanjelin's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av trauMa Vis innlegg
Takk skal du ha, flott at du gidder å ta deg tid til dette Ser at det ikke er helt optimalt for iPhone tho. Ble litt dumt med den lufta på høyre side. Legger ved screenshot for de som vil se.
...
Vis hele sitatet...
Har lokalisert feilen; denne tråden, og alle tråder hvor ord er lengre enn sidebredden, vil dette oppstå, men det er forhåpentligvis ikke så altfor mange plasser.

Bruker word-break:break-all; slik at linker brytes opp dersom de blir for brede, men om jeg bruker det samme på tekst, vil det bryte alle ord som havner på enden av linja, og det ville ødelegge tekstflyten.

Normalt ville word-wrap:break-word; ha gjort susen, da denne i utgangspunktet kun bryter ord dersom de er for lange for en hel linje, men det krever igjen at jeg definerer en fast bredde, noe som igjen ville ført til at stilen kun så bra ut på én type/modell telefoner.