Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1019
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Hallo!

Det har seg slik at pappa har et firma. Han har da en stasjonær iMac hjemme hvor han har alle priser, dokumenter etc. lagret på denne iMacen. Han skal nå skaffe seg en bærbar maskin han skal ha i bilen sin slik at han kan vise frem priser der kunder er samt bestille diverse materialer via BM sine sider.

Han lurer da på om det finnes noe som gjør at alle dokumenter han skriver på iMacen blir automatisk "Pushet" ned på den bærbare og omvendt. Dette for og ha et helt likt "kontor" på begge maskinene.

Håper noen skjønner va jeg mener og har noen programmer eller tjenester til mac som gjør nettopp dette! :-)
Dropbox fungerer vel greit til dette formålet.

Hvor store filer skal overføres?
Sist endret av mandelbrot; 5. mars 2012 kl. 19:54.
Teamviewer om han har nett.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jauda. Er det et must at filene skal ligge på selve maskinen? Fordi på SkyDrive (hotmail) så har man 25gb gratis lagringsplass og OneNote (word som lagres i skyen) som automatisk lagres når du gjør endringer.

Få han til å lese litt om OneNote, det er genialt. Og hvis han lagrer det han skal ha på SkyDrive så blir det "pushet" til alle steder han logger inn.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Jauda. Er det et must at filene skal ligge på selve maskinen? Fordi på SkyDrive (hotmail) så har man 25gb gratis lagringsplass og OneNote (word som lagres i skyen) som automatisk lagres når du gjør endringer.

Få han til å lese litt om OneNote, det er genialt. Og hvis han lagrer det han skal ha på SkyDrive så blir det "pushet" til alle steder han logger inn.
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg mer Gmail Dokumneter. Mye bedre!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Da anbefaler jeg mer Gmail Dokumneter. Mye bedre!
Vis hele sitatet...
Smak og behag, helt like begge to og begge gjør det de skal

Sitat av Sinken
Teamviewer om han har nett.
Vis hele sitatet...
Ikke remote desktop TS spurte etter


Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Etter min mening er dropbox det beste alternativet til dette. Da får man bare en folder på maskinen som hele tiden er syncet uten at man trenger å logget inn på mailtull eller annet tjafs... Jeg bruker det på nøyaktig denne måten og det funker som ei kule!
Vis hele sitatet...
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Dropbox fungerer vel greit til dette formålet.

Hvor store filer skal overføres?
Vis hele sitatet...
Men så er det bare 2gb gratis.
Sist endret av Echuz; 5. mars 2012 kl. 20:12.
Etter min mening er dropbox det beste alternativet til dette. Da får man bare en folder på maskinen som hele tiden er syncet uten at man trenger å logget inn på mailtull eller annet tjafs... Jeg bruker det på nøyaktig denne måten og det funker som ei kule!
Jeg brukte Live mesh, som nå heter Windows Live Skydrive. Etter min mening var Live Mesh bedre, som var en betautgave som ble helt forandret på.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Php?
titegn
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjøre det så vanskelig når det allerede finnes løsninger som selv farmoren min får til? Og hun er til og med død...
Sist endret av Halalgeir; 5. mars 2012 kl. 20:19.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Etter min mening er dropbox det beste alternativet til dette. Da får man bare en folder på maskinen som hele tiden er syncet uten at man trenger å logget inn på mailtull eller annet tjafs... Jeg bruker det på nøyaktig denne måten og det funker som ei kule!
Vis hele sitatet...
Det fungerte knall! Takk for alle tipsene! :-D
Jeg bruker både Dropbox og SkyDrive/Live Mesh (som fungerer ennå, forøvrig...). De fungerer litt forskjellig, så jeg bruker dem også litt forskjellig.

SkyDrive fungerer for min del som en synkronisering/backup av Mine Dokumenter, som automatisk holdes oppdatert og ligger på tre PCer samtidig. 5GB holder greit til rene dokumenter, enda jeg i jobbsammenheng også har en del annet enn egenproduserte dokumenter, så 2GB faktisk hadde blitt for lite.

DropBox fungerer mer som en overflytningsportal - hvis jeg skal overføre filer uten at mappene trenger å være synkronisert. Da har jeg også en enkel mulighet til å dele filer med andre gjennom public folders, ikke minst er den platformuavhengig så det er også en praktisk måte å overføre filer mellom forskjellige systemer - f.eks. legges bilder fra Android-telefonen min automatisk i Dropbox-folderen når jeg er tilkoplet wifi, og jeg har bildene tilgjengelig på mine PCer ganske kjapt...

Så jeg sier "ja takk, begge deler" :-)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis han har et firma regner jeg med han har en server også ?

Gratulerer, du kan nå bruke delte mapper med offline caching og delt profil (nå er det mange år siden jeg prøvde å integrere GayOSX i AD, men slik jeg har forstått det er det blitt mye bedre) mellom maskiner.