Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 8343
Er det mulig å spise ammoniumklorid som man får ved å blande Ammoniak med HCl? Eller er den salmiakken som er i lakris-godteri gjort noe med? Frista så sykt med godteri nå, og har ikke penger, men har både HCl og Ammoniak
Ja, hiv i deg noe HCl og Ammoniak, så får vi nok lese om deg i avisa etterpå...

Neidu, dette er nok sterkt fortynnet i sukker. Er vel i praksis bare "dunsten" de benytter i godteriproduksjon.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Er det mulig å spise ammoniumklorid som man får ved å blande Ammoniak med HCl? Eller er den salmiakken som er i lakris-godteri gjort noe med? Frista så sykt med godteri nå, og har ikke penger, men har både HCl og Ammoniak
Vis hele sitatet...
http://logichem.netpower.no/datashee...92&iDepId=1619
SVELGING:
Svelging av noen gram ammoniumklorid vil etter hvert gi forbigående kvalme, brekninger, tørste, hodepine, raskt og overfladisk åndedrett.
Etter inntak av større mengder: etter hvert døsighet, evt bevisstløshet.
Vis hele sitatet...
Hvis du er såpass desperat kan du selge kjemikaliene for å kjøpe godis?
Sitat av waf Vis innlegg
Hvis du er såpass desperat kan du selge kjemikaliene for å kjøpe godis?
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo like lett å bli kvitt som god weed!

Not.
Man kan ikke bare stille seg ved et gatehjørne for å selge saltsyre og ammoniakk.
Sist endret av Knask; 26. juli 2010 kl. 16:21.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Frista så sykt med godteri nå, og har ikke penger
Vis hele sitatet...
Er det ikke derfor man har mødre og bestemødre?
Syns tråden var idiotisk siden du lagde den fordi du har lyst på godteri og er villig til å begynne å leike med saltsyre og ammoniakk fordi du ikkje har spurt nokon om å få låne penger.

Men greia med å lage godteri hadde verdt kjekt, men eg hadde aldri tatt sjangsen på å holdt på med farlige kjemikalier for å lage godteri. For plutselig så kan du helle i deg litt "sterke saker".

Hadde heller bare helt sukker oppi vatn og tilsatt litt smak og drukket i vei.
Jeg er sikker på at dette er relevant: http://www.darwinawards.com/darwin/darwin2009-18.html
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg tror Rotern og klassen hans lagde "Hockeypulver" på skolens lab en gang.
Husker noen har fortalt meg det, og tror det var han. I såfall kan han fortelle mer.

Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg er sikker på at dette er relevant: http://www.darwinawards.com/darwin/darwin2009-18.html
Vis hele sitatet...
HMTD produksjon bruker gjerne sitronsyre...
kanskje du har mel, sukker, og diverse saker for en kjapp vaffelrøre eller småkakedeig? er jo litt kjemi i å bake kaker og :P jeg bakte forresten blåbærpai for noen dager siden, dritgod pai
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Masse kjemi i og bake kaker. Ikke på et mikroteknologisk plan da akkurat
Kan meddele at jeg gjorde dette på skolen for to år siden. Saltsyra blir vel ganske kokt vekk, samme med ammoniumet. Vi varmet det til det var helt tørt hvitt pulver. Vi smakte på det men fråtset ikke i det som om det var godteri :P Og kjemilæreren vår mente at HMS-databladet skrev det verst tenkelige
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Kan meddele at jeg gjorde dette på skolen for to år siden. Saltsyra blir vel ganske kokt vekk, samme med ammoniumet. Vi varmet det til det var helt tørt hvitt pulver. Vi smakte på det men fråtset ikke i det som om det var godteri :P Og kjemilæreren vår mente at HMS-databladet skrev det verst tenkelige
Vis hele sitatet...
Vell, det verst tenkelige blir faktisk ikkje meir virkelig...

Det er ikkje som om dei skriver om "onde ånder". Det er det som kommer til å skje visst du tabber deg ut

Og med "onde ånder" meiner eg, oppfunnet bullshit for å tjene penger


Mvh Fylling ;P
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Vell, det verst tenkelige blir faktisk ikkje meir virkelig...

Det er ikkje som om dei skriver om "onde ånder". Det er det som kommer til å skje visst du tabber deg ut

Og med "onde ånder" meiner eg, oppfunnet bullshit for å tjene penger


Mvh Fylling ;P
Vis hele sitatet...
Noen ganger lurer jeg på hva slags hockeypulver du har fått i deg.

Det er mulig å bli eksponert både mer og mindre for kjemikalier.
Altså det er forskjellig skadeeffekt av feks. å søle litt salpetersyre på hånda og det å ramle opp i en kum som er full av salpetersyre.

Akkurat som at det er forskjell på å smake litt på fingertuppen og det å stappe i seg en hel, toppet spiseskje med ammoniumklorid.
Sist endret av Knask; 31. juli 2010 kl. 14:59.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Noen ganger lurer jeg på hva slags hockeypulver du har fått i deg.

Det er mulig å bli eksponert både mer og mindre for kjemikalier.
Altså det er forskjellig skadeeffekt av feks. å søle litt salpetersyre på hånda og det å ramle opp i en kum som er full av salpetersyre.

Akkurat som at det er forskjell på å smake litt på fingertuppen og det å stappe i seg en hel, toppet spiseskje med ammoniumklorid.
Vis hele sitatet...
Dette er sant ;O

Men når man tenker slik er det godt mulig å gjer det fleire gonger i lengre perioder som gir resultat.

Men fortsatt, beklager tenkte ikkje så altfor masse på lita eller stor mengde her. Men tenkte meir på visst du får i deg den mengda så skjer det verste...

Men enkelte stoffer skal du ikkje få i deg mye av før det verste skjer. Uenig?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Tror kanskje jeg skal begynne å vurdere mitt inntak av hockeypulver....

Bilde fra en del av rommet mitt:
http://i147.photobucket.com/albums/r289/Thoryllo/IMG_2658-Copy.jpg

http://i147.photobucket.com/albums/r289/Thoryllo/IMG_2655.jpg
Sist endret av Thoryllo; 31. juli 2010 kl. 15:12.
Er enig i at dersom an holder på å kødde for mye rundt med kjemikalier så kan det muligens virke akkumulerende med tanke på giftstoffer i kroppen.
Blyforgiftninger kan være eksempler på dette.

Synergisk effekt i forhold til de forskjellige kjemikaliene når det kommer til giftighet er også en viktig sikkerhetsfaktor.
Det å røyke beviselig kreftfremkallende i følge forskere, men dersom man er røyker og samtidig jobber mye med grunnstoffet Nikkel så vil kreftfaren øke ti ganger.

Akkurat hvor mye man må eksponeres for nikkel for å oppnå disse resultatene kan jeg ikke huske, men skal se om jeg finner igjen rapporten jeg leste det i, dersom det er interesse for det selvsagt.

Men ja, Fyllingz.
Vi er nokså enige likevel.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Hva faen, Thoryllo!? Det der er bare sykt
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
8 KP for overdose av Hockeypulver?
Haha! Du får ikke noe av meg, for jeg hater lakris og salmiakk godterier, som da også inkluderer hockeypulver.

Må si meg enig med Nygaard.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Kom igjen da! Det er jo allerede en fullstendig meningsløs, teit og idiotisk post
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Kom igjen da! Det er jo allerede en fullstendig meningsløs, teit og idiotisk post
Vis hele sitatet...
Og derfor ga du også den KP?
Eller tenker du på tråden?

I såfall, hvorfor er den idiotisk? Kanskje en dum tanke at han vil lage det fordi han ikke har penger/ikke gidder å stikke å kjøpe det, men fortsatt et interessant tema, da det går an.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg mente tråd, beklager. Men allikevel, fyren har ikke penger så han lurer på om han kan helle nedpå litt HCl og ammoniakk istedenfor?! (vet at det ikke er den fremgangsmåten han mener, men jeg valgte å skrive det sånn)

Ffojt out!
Sist endret av Ffojt; 1. august 2010 kl. 23:41.
Masclet in!
Har selv vert inne på tanken å mekke eget godteri ut av amoniumklorid, og må da være fullt mulig det
tipper jeg ikke er alene om å ikke få brukt opp all ammoniumkloriden fra første svenskakemibestilling, men uanset var det aldri snakk om å helle nedpå syre og ammoniakk.
En lærer på ungdomskolen pleide alltid å mekke amoniumklorid for å la elevene smake på en fingertupp med dette. Vanlig bordsalt og er farlig i større mengder.
Tenker jeg skal lete etter noen cozy oppskrifter
Skal skyte inn at ammoniumklorid kan brukes til innendørs saktebrendene røykbomber i følge SvanskaKemi. Er noen interessert er det sikkert bare en liten email til de og så får du oppskrift, eller hvis noen er medlem, sjekk passfire!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Ja, det er jo like lett å bli kvitt som god weed!

Not.
Man kan ikke bare stille seg ved et gatehjørne for å selge saltsyre og ammoniakk.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg stilt meg opp på DITT gatehjørne, så kanskje?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Skal skyte inn at ammoniumklorid kan brukes til innendørs saktebrendene røykbomber i følge SvanskaKemi. Er noen interessert er det sikkert bare en liten email til de og så får du oppskrift, eller hvis noen er medlem, sjekk passfire!
Vis hele sitatet...
50% NH4Cl
35% KClO3
15% Laktose

Skal visstnok funke. Har aldri prøvd det før, så jeg har ingen anelse om hvordan det brenner. Vet ikke om dette er "innendørs-versjonen" heller.
Hvis du skal ha noe søtt å kose deg med.... Bland 5/6 vann og 1/6 sukker. Du kommer til å få dritvondt i magen etterpå om du ikke er vant til sånn....

PS: Testet på VegBerg
Sitat av VegBerg Vis innlegg
Hvis du skal ha noe søtt å kose deg med.... Bland 5/6 vann og 1/6 sukker. Du kommer til å få dritvondt i magen etterpå om du ikke er vant til sånn....

PS: Testet på VegBerg
Vis hele sitatet...
Trur ikkje han har råa til sukker :P

Btw, ditta er lite til godteri å vere. Godteri skal vere godt, ikkje noko du får dritvondt i magen av:O
Sist endret av Fyllingz; 2. august 2010 kl. 23:59.
Sitat av excubated Vis innlegg
Hadde jeg stilt meg opp på DITT gatehjørne, så kanskje?
Vis hele sitatet...
Tja.. Jeg hadde takket ja til både god weed og kjemikalier jeg.

Skjønner egentlig ikke vitsen med tråden heller med tanke på at dersom man er SÅ desperat etter søtsaker så kan man pante flasker for å få rød til litt smågodt eller så kan man forsyne seg med jordbær og annen frukt som vokser vilt rundt.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
50% NH4Cl
35% KClO3
15% Laktose

Skal visstnok funke. Har aldri prøvd det før, så jeg har ingen anelse om hvordan det brenner. Vet ikke om dette er "innendørs-versjonen" heller.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på svenskakemi sin liste over kjemikalier er det en link i ruten om Ammoniumklorid. Der kommer det et bilde der etter det jeg sjønner, de la en patron i pipen på et pepperkakehus!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Skjønner egentlig ikke vitsen med tråden heller med tanke på at dersom man er SÅ desperat etter søtsaker så kan man pante flasker for å få rød til litt smågodt eller så kan man forsyne seg med jordbær og annen frukt som vokser vilt rundt.
Vis hele sitatet...
Vitsen var kanskje dårlig, men ser vi bort ifra det, så kan det være en interessant tråd
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Trur ikkje han har råa til sukker :P

Btw, ditta er lite til godteri å vere. Godteri skal vere godt, ikkje noko du får dritvondt i magen av:O
Vis hele sitatet...
Det er godt, men en tre-fir timer etterpå får han vondt i magen... Dessuten var det ment litt på tull xD
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Up Vis innlegg
Vitsen var kanskje dårlig, men ser vi bort ifra det, så kan det være en interessant tråd
Vis hele sitatet...
Helt enig, artigste tråden jeg har sett på en stund

Kan nevnes at dersom du har havregryn, kakaopulver, sukker og smør så kan du lage "negerbolledeig". Jeg har ikke blandingsforholdene, men det har google..eller så kan du slumpe :P Smaker digg ^^
Negerboller...Mmmm. Fant oppskrifta i bestemors kokebok(på_600_sider) fra 1960 tallet. Til alle late ikke-googlere: OPPSKRIFT
BTW,for et navn egentlig. Negerboller?
Sist endret av Eplegutten; 15. august 2010 kl. 23:00.
Kjør på med den oppskriften, uten kaffe. drit i å rull bollene og bare spis deig med skje, ommenomm!
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Negerboller...Mmmm. Fant oppskrifta i bestemors kokebok(på_600_sider) fra 1960 tallet. Til alle late ikke-googlere: OPPSKRIFT
BTW,for et navn egentlig. Negerboller?
Vis hele sitatet...
Var vanlig å si neger på den tida:P

Hmm, dette er vell meir matlaging?
Sitat av Fyllingz Vis innlegg

Hmm, dette er vell meir matlaging?
Vis hele sitatet...
Kjekt å kunne å lage mat Kommer langt med det shø
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nå er det faktisk en del kjemi i matlaging!
Men la oss prøve holde tråden on-topic, om det er mulig å spise ammoniumkloridet man får ved å blande ammoniakk og saltsyre.
Noe som ikke lønner seg i store mengder i alle fall (kanskje jeg er feil person til å si dette, i forhold til min post på forrige side men...)
og hvordan i så fall gjøre dette til noe mer spiselig, som for eksempel gjøre det om til Hockypulver.
Noen som vet blandingsforholder? (eneste jeg vet er mest sukker, så ammoniumklorid, så lakrispulver)
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Saltsyra du får på jernvarehandelen inneholder store mengder jern som man kan se av den gule fargen, og det anbefales ikke å spise noe du lager med den uansett om det er hockeypulver, metamfetamin eller negerboller.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Saltsyra du får på jernvarehandelen inneholder store mengder jern som man kan se av den gule fargen, og det anbefales ikke å spise noe du lager med den uansett om det er hockeypulver, metamfetamin eller negerboller.
Vis hele sitatet...
Ikke spise negerboller man har laget med saltsyre? Hva får deg til å si noe sånt? Du er gal mann!
OffTopic men, er det noen som vet hvor man får kjøpt hockeypulver?
Jeg finner det ikke lengre

Er det blitt tatt av hyllene?
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Tror ikke du skal begynne å eksprimentere med godterier.. Spis litt melis eller noe
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
OffTopic men, er det noen som vet hvor man får kjøpt hockeypulver?
Jeg finner det ikke lengre

Er det blitt tatt av hyllene?
Vis hele sitatet...
"En lovendring vil gjøre røyk og snus mindre tilgjengelig. Fra 1. januar 2010 skal tobakksvarer, røykeutstyr og imitasjoner av slike varer ikke lenger være synlige på utsalgssteder."

http://www.helsedirektoratet.no/toba..._tobakk_545174
Der jeg bor, flommer det over av hockeypulver. Ikke prøvd å skjult i det hele tatt
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
OffTopic men, er det noen som vet hvor man får kjøpt hockeypulver?
Jeg finner det ikke lengre

Er det blitt tatt av hyllene?
Vis hele sitatet...
Finnes på de fleste Rema1000 og Kiwi-butikker i Oslo i alle fall. Ligger åpent i hyllene.
Er også å få kjøpt på Spar-butikken på Beitostølen

Er ikke verre enn å spørre de som jobber der om de har Hockey Pulver?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av kengro Vis innlegg
"En lovendring vil gjøre røyk og snus mindre tilgjengelig. Fra 1. januar 2010 skal tobakksvarer, røykeutstyr og imitasjoner av slike varer ikke lenger være synlige på utsalgssteder."

http://www.helsedirektoratet.no/toba..._tobakk_545174
Vis hele sitatet...
Hockeypulver er en "imitasjon" av snus fordi boksen er rund? Må ikke de skjule "Stupedama" og "Smurf" da fordi pappesken er firkantet som røyk pakkene?
Sitat av Up Vis innlegg
Hockeypulver er en "imitasjon" av snus fordi boksen er rund? Må ikke de skjule "Stupedama" og "Smurf" da fordi pappesken er firkantet som røyk pakkene?
Vis hele sitatet...
Det het faktisk hockeysnus før i tiden. Boksen er rund og "etterligner" snus med pulver inni. Eller løssnus om du vill.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hockeysnus, såppas ja. Var ikke klar over den jeg
Finnes ikke den grønne hockeypulvern lenger?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Herregud hva vi finner oss i fra overformynderiet. Er jeg alene om å føle at samfunnet tar et stort skritt tilbake ved slike absurde tiltak? HOCKEYPULVER, for helvete. Det er et sukkertøypulver med lakrissmak, ikke en tobakksvare eller tilsvarende skadelig produkt. Hjelp!